Napsal: ned 30.03.2014 22:14
Zdravim, po posledních dvou měsících, který jsem s přestávkama strávil výměnou automatu na autě jsem se rozhodl, že sem dám své zkušenosti - třeba to někomu pomůže.
525 tds automat se odporoučel na zpátečku - klasika při cca 380 000km. Za 6k sehnána jiná převodovka ze stejného auta, ovšem bez měniče. Výměna proběhla kus za kus s tim, že byl použit starý měnič. Samozřejmost byla výměna i oleje, ovšem bez filtru. Výsledek - převodovka nechtěla moc řadit. Konkrétně se na každý kvalt hodně vytáčela, někdy se nechala vytáhnout až k omezovači a pak teprve přeřadila. A při jízdě na 3500ot po cca dvou vteřinách bylo slyšel hvízdání. Takže byly vyměněny solenoidy vespod, opět naplněno a výsledek pořád stejný. Následně byl vyměněn mechanismus indikace zařazené rychlosti, bezvýsledně. Poté koupen jiný měnič, vyměněno, mírné zlepšení, ale stále problémy. Při 3000 ot. stačilo zařadit S a zpátky D a auto zařadilo další dva kvalty. Včera jsem se dostal k jednomu člověku s pořádnou diagnostikou - podezření na čidla otáček převodovky (vstupní a výstupní hřídel). Proměřeno ohmmetrem atd se ukázalo, že je vše OK. Po dlouhém laborování s diagnostikou, ABSem, čidly atd se mi podařilo zjistit, že je problém v komunikaci mezi ABS a EGS (elektronik getriebe steuerung). Čili přehrán SW - naprogramování, kódování. Od té doby se převodovka chová, jak má.
Čili pár tipů:
- vždy při zásahu do převodovky vyměnit i olej + filtr
- opatrně se štekry, raději vypnuté zapalování při machinaci s nimi
- při řešení problémů ideálně postupovat tak, že odstraníte všechny chyby v motoru, abs atd, pak teprve řešit převodovku
- hodně dovedou pomoci orig. manuály - například proměření čidel ohmmetrem atd..
- olej v převodovce by měl být plněn při NEZAHŘÁTÉ převodovce, resp. při cca 35°C. Diagnostika by měla být schopna toto zkontrolovat, ale také pouze při této teplotě.
- vymazání adaptací při práci s převodovkami, i při výměně oleje silně doporučeno
V případě dotazů pište sem, pokud budu moci, rád pomohu.
Zdar a sílu...
525 tds automat se odporoučel na zpátečku - klasika při cca 380 000km. Za 6k sehnána jiná převodovka ze stejného auta, ovšem bez měniče. Výměna proběhla kus za kus s tim, že byl použit starý měnič. Samozřejmost byla výměna i oleje, ovšem bez filtru. Výsledek - převodovka nechtěla moc řadit. Konkrétně se na každý kvalt hodně vytáčela, někdy se nechala vytáhnout až k omezovači a pak teprve přeřadila. A při jízdě na 3500ot po cca dvou vteřinách bylo slyšel hvízdání. Takže byly vyměněny solenoidy vespod, opět naplněno a výsledek pořád stejný. Následně byl vyměněn mechanismus indikace zařazené rychlosti, bezvýsledně. Poté koupen jiný měnič, vyměněno, mírné zlepšení, ale stále problémy. Při 3000 ot. stačilo zařadit S a zpátky D a auto zařadilo další dva kvalty. Včera jsem se dostal k jednomu člověku s pořádnou diagnostikou - podezření na čidla otáček převodovky (vstupní a výstupní hřídel). Proměřeno ohmmetrem atd se ukázalo, že je vše OK. Po dlouhém laborování s diagnostikou, ABSem, čidly atd se mi podařilo zjistit, že je problém v komunikaci mezi ABS a EGS (elektronik getriebe steuerung). Čili přehrán SW - naprogramování, kódování. Od té doby se převodovka chová, jak má.
Čili pár tipů:
- vždy při zásahu do převodovky vyměnit i olej + filtr
- opatrně se štekry, raději vypnuté zapalování při machinaci s nimi
- při řešení problémů ideálně postupovat tak, že odstraníte všechny chyby v motoru, abs atd, pak teprve řešit převodovku
- hodně dovedou pomoci orig. manuály - například proměření čidel ohmmetrem atd..
- olej v převodovce by měl být plněn při NEZAHŘÁTÉ převodovce, resp. při cca 35°C. Diagnostika by měla být schopna toto zkontrolovat, ale také pouze při této teplotě.
- vymazání adaptací při práci s převodovkami, i při výměně oleje silně doporučeno
V případě dotazů pište sem, pokud budu moci, rád pomohu.
Zdar a sílu...