Stránka 1 z 1

Napsal: ned 30.03.2014 22:14
od fantom305
Zdravim, po posledních dvou měsících, který jsem s přestávkama strávil výměnou automatu na autě jsem se rozhodl, že sem dám své zkušenosti - třeba to někomu pomůže.

525 tds automat se odporoučel na zpátečku - klasika při cca 380 000km. Za 6k sehnána jiná převodovka ze stejného auta, ovšem bez měniče. Výměna proběhla kus za kus s tim, že byl použit starý měnič. Samozřejmost byla výměna i oleje, ovšem bez filtru. Výsledek - převodovka nechtěla moc řadit. Konkrétně se na každý kvalt hodně vytáčela, někdy se nechala vytáhnout až k omezovači a pak teprve přeřadila. A při jízdě na 3500ot po cca dvou vteřinách bylo slyšel hvízdání. Takže byly vyměněny solenoidy vespod, opět naplněno a výsledek pořád stejný. Následně byl vyměněn mechanismus indikace zařazené rychlosti, bezvýsledně. Poté koupen jiný měnič, vyměněno, mírné zlepšení, ale stále problémy. Při 3000 ot. stačilo zařadit S a zpátky D a auto zařadilo další dva kvalty. Včera jsem se dostal k jednomu člověku s pořádnou diagnostikou - podezření na čidla otáček převodovky (vstupní a výstupní hřídel). Proměřeno ohmmetrem atd se ukázalo, že je vše OK. Po dlouhém laborování s diagnostikou, ABSem, čidly atd se mi podařilo zjistit, že je problém v komunikaci mezi ABS a EGS (elektronik getriebe steuerung). Čili přehrán SW - naprogramování, kódování. Od té doby se převodovka chová, jak má.

Čili pár tipů:
- vždy při zásahu do převodovky vyměnit i olej + filtr
- opatrně se štekry, raději vypnuté zapalování při machinaci s nimi
- při řešení problémů ideálně postupovat tak, že odstraníte všechny chyby v motoru, abs atd, pak teprve řešit převodovku
- hodně dovedou pomoci orig. manuály - například proměření čidel ohmmetrem atd..
- olej v převodovce by měl být plněn při NEZAHŘÁTÉ převodovce, resp. při cca 35°C. Diagnostika by měla být schopna toto zkontrolovat, ale také pouze při této teplotě.
- vymazání adaptací při práci s převodovkami, i při výměně oleje silně doporučeno

V případě dotazů pište sem, pokud budu moci, rád pomohu.

Zdar a sílu...

Napsal: pát 20.03.2015 16:56
od sajber22
Zdravím mám podobný problém a chci se zeptat na pár věcí. Měnil jsem převodovku na 525tds protože se výtačela a neřadila. Dal jsem tam jinou a stejný problém hydroměnič to taky nebyl. Převodovka točí a čas od času přeřadí z mechanického hlediska tam asi nebude nic špatně. Proto jsem koupil nocou RJ převodovky ale bohužel když jí tam vložím auto nejde nastartovat. Proto se bych se zeptal kde jsi našel nějakou lepší diagnostiku ? Myslím si že tam bude chyba v SW nicméně v BMW servise mi řekli at si RJ koupim u nich novou a oni mi tam natahnou potřebnej SW.

Diky za odpověď Filip

Napsal: pát 20.03.2015 17:01
od fantom305
Obávam se, že v ŘJ problém nebyl, ale přehánim SW by se měly jednotky spárovat, tudíž správně mezi sebou komunikovat. Jen sehnat někoho s diagnostikou, která je toho schopná, je problém. Záleží odkud jsi, jestli by nestálo za to kontaktovat bud servis v Německu nebo jet do BMW, kde jsi jednotku koupil, jestli jsou alespon schopni v celém autě přehrát SW a tim pádem jednotky sesynchronizovat.

Já měl to štěstí, že jsem se mi podařilo najít někoho schopnýho s odpovídající diagnostikou, ale on už to bohužel nedělá. A BMW ČR, minimálně v Plzni je banda neschopných drahých amatérů.

Napsal: pát 20.03.2015 17:48
od sajber22
Převodovka je z jineho auta ŘJ z jineho auta. Do německa fakt volat nechci :D tajně jsem doufal že tady bude nějaký kouzelník s diagnostikou kdo mi to sparuje všechno. Moravskoslezky kraj jsem. Řeším to už více jak pul roku.

Napsal: pát 20.03.2015 22:27
od Lucifer
Pokud by někdo měl zájem disponuji GT1 což je pro e39 naprosto ideální. Tyhle přehrání SW nejsou problém.

Jsem ze sokolova ale není nereálný někam dojet. Samozřejmě za proplacení cesty :wink:

Napsal: ned 22.03.2015 16:13
od sajber22
Zní to zajimavě. Zkoušl jsem ti poslat SZ ale nějak mi to nejde. Pokud tohle muj problem vyřeší není problém se domluvit. Je tam ale 20pinova přípojka jedná se o E39 "97 pokud mi na sebe necháš nějaký kontatk budu rád a můžeme se popřípadě domluvit :wink:

Napsal: čtv 11.06.2015 09:11
od fantom305
Lucifer píše:Pokud by někdo měl zájem disponuji GT1 což je pro e39 naprosto ideální. Tyhle přehrání SW nejsou problém.

Jsem ze sokolova ale není nereálný někam dojet. Samozřejmě za proplacení cesty :wink:
A dovedes kodovat i LCM modul? (vyměnil jsem LCM 2 za LCM3 u TDS e.v. 97 a rozsvítila se mi tečka vedle počítadla km a hlásí to jakousi závadu v komunikaci)