Stránka 1 z 1
Napsal: sob 08.03.2014 15:29
od borntorock
Všechny zdravim, nedávno jsem si koupil e61 530d 2004, o auto se zajímám, takže jsem zde na fóru strávil již pěkných pár hodin. Mimo jiné jsem tak náhodou přišel na to, že mám v háji termostaty a tudíž jsem je ihned objednal, abych neodrovnal DPF. Nicméně při jízdě do servisu mi již auto spadlo do nouzáku. V servise jim říkám, ať mi vymění termostaty a nechají vyčistit DPF, že je zanesené kvůli těm termostatům. Poté mi volal mechanik, že DPF ani nevyndaval, ale podle diagnostiky je špatné čidlo (snímač teploty spalin, přerušení a tlak spalin nevěrohodný) a všech šest žhaviček. Nechal jsem to tedy vše vyměnit a auto už prý je v pořádku a že i při projížďce vylítl bordel z výfuku, tudíž regeneruje. Auto jsem tedy vyzvedl a všiml jsem si zanesených koncovek, což jsem přikládal k projevům "proběhlé regenerace". S autem jsem najel cca 400 km a opět svítí kontrolka emisí, nicméně auto jede stále normálně, ne jak při jízdě do servisu.. Při následné diagnostice píše problém s DPF a opět vyhazuje i žhavičky, které mají být vyměněné.. Obávám se, že ona regenerace, při projížďce servisákem, bylo spíš propálení DPF, které způsobilo špatné vyhodnocení diagnostiky servisem. Tudíž 11tis v prdeli a DPF zrějmě také. V pondělí se na ně chystám, poradí někdo jak postupovat?
Servis byl Euromaster Ostrava a mám výpis diagnostiky při předání vozidla k opravě.. Díky za rady.
Napsal: ned 09.03.2014 21:27
od sobol
borntorock píše:Všechny zdravim, nedávno jsem si koupil e61 530d 2004, o auto se zajímám, takže jsem zde na fóru strávil již pěkných pár hodin. Mimo jiné jsem tak náhodou přišel na to, že mám v háji termostaty a tudíž jsem je ihned objednal, abych neodrovnal DPF. Nicméně při jízdě do servisu mi již auto spadlo do nouzáku. V servise jim říkám, ať mi vymění termostaty a nechají vyčistit DPF, že je zanesené kvůli těm termostatům. Poté mi volal mechanik, že DPF ani nevyndaval, ale podle diagnostiky je špatné čidlo (snímač teploty spalin, přerušení a tlak spalin nevěrohodný) a všech šest žhaviček. Nechal jsem to tedy vše vyměnit a auto už prý je v pořádku a že i při projížďce vylítl bordel z výfuku, tudíž regeneruje. Auto jsem tedy vyzvedl a všiml jsem si zanesených koncovek, což jsem přikládal k projevům "proběhlé regenerace". S autem jsem najel cca 400 km a opět svítí kontrolka emisí, nicméně auto jede stále normálně, ne jak při jízdě do servisu.. Při následné diagnostice píše problém s DPF a opět vyhazuje i žhavičky, které mají být vyměněné.. Obávám se, že ona regenerace, při projížďce servisákem, bylo spíš propálení DPF, které způsobilo špatné vyhodnocení diagnostiky servisem. Tudíž 11tis v prdeli a DPF zrějmě také. V pondělí se na ně chystám, poradí někdo jak postupovat?
Servis byl Euromaster Ostrava a mám výpis diagnostiky při předání vozidla k opravě.. Díky za rady.
to ze auto spadlo do nouzaku s tim urcite nesouvisi,podle toho ze jsou zanesene koncovky bych tipoval ze je dpf zanesenej tak ze uz regenerace neprobehne,je to videt na diagnostice exhaust backpressure test,co se tyce zhaveni,mas spatny zhavici rele,klasika,ono to na sebe nevykeca ...
Napsal: ned 09.03.2014 21:54
od all
s těma žhavičema je to jednoduché, ona tam odchází i jednotka žhavení.
pokud vymění žhavky a dál to píše chybu ne žhavkách, musí se vyměnit/opravit jednotka žhavení.
přez diag. lze spustit regenerační proces, ale musí být vše ok.
Napsal: pon 10.03.2014 14:13
od borntorock
Díky, to relé zkusim vyměnit. Dnes jsem tam byl opět na diagnostice. FAP byl stopro zaneseny komplet, chtěl jsem ať ho vyndají a vyčistí už předtim, nicméně teď je po jejich odborném zásahu, při kterém na něj ani nešáhli, jak jsem chtěl, zřejmě propálenej, protože i obal má jaksi jinou barvu než měl. Řekl bych, že je to jejich chyba, protože takhle vypadal až když jsem auto vyzvedával a měli ho VYČISTIT. Oni ovšem tvrdili, že je to špatným čidlem a na filtr se vy..
Dneska diag vypsala, že filtr chybí nebo není nainstalován.. Jo a poslední regenerace proběhla podle diag před 4000 hodinami. Auto mám pět měsíců, tudíž ještě zvažuji uhrát to na skrytou vadu u prodejce, což asi nebude s ochotou prodejců něco řešit, jednoduché..
Napsal: pon 10.03.2014 14:18
od borntorock
Shánim někoho v Ostravě, kdo spravuje a hlavně ROZUMÍ BMW. Servisování auta stylem pokus, omyl mě nebaví a ani to není příliš ekonomické, stejně jako dát to do CARTECU. Neví někdo o někom solidním?
Napsal: pon 10.03.2014 16:35
od Teddy
Jak máš v plánu prodejci prokázat, že o tý vadě věděl?
Napsal: pon 10.03.2014 21:16
od Blackie
Na jednu stranu ten filtr má nárok na to odejít při těchto km

A házet to na servis bo prodejce je podlě mě mrhání časem,jako nový auto to není a holt servis u těchto "novějších" aut je nákladnější a každý kdo si to koupí musí počítat s tím,že si koupí nové vstřiky,turbo,filtr pevných částic atd atd atd

No a to,že někdo opravuje auta metodou pokus omyl je holt v čr klasika

Napsal: úte 11.03.2014 07:13
od borntorock
Teddy píše:Jak máš v plánu prodejci prokázat, že o tý vadě věděl?
No do sesti mesicu od koupe, je dokazovaci povinnost na strane prodejce, takze musi on prokazat, ze o ni nevedel. A pochybuji, ze auto, ktere si sami dovazeji ani nenapichnou..
Napsal: úte 11.03.2014 07:17
od borntorock
Blackie píše:Na jednu stranu ten filtr má nárok na to odejít při těchto km

A házet to na servis bo prodejce je podlě mě mrhání časem,jako nový auto to není a holt servis u těchto "novějších" aut je nákladnější a každý kdo si to koupí musí počítat s tím,že si koupí nové vstřiky,turbo,filtr pevných částic atd atd atd

No a to,že někdo opravuje auta metodou pokus omyl je holt v čr klasika

Je mi jasny, ze do toho nacpu jeste dost;-). Stve me, ze filtr je v haji, ne kvuli opotrebeni, ald kvuli nespousteni regenerace. Termostaty.. Kdybych o tom vedel, mohl tu jeste nejakou dobu byt;-). Kamos ted menil fap na Sprinteru, najeto 660tkm, puvodni..
Napsal: úte 11.03.2014 09:24
od Teddy
borntorock píše:Teddy píše:Jak máš v plánu prodejci prokázat, že o tý vadě věděl?
No do sesti mesicu od koupe, je dokazovaci povinnost na strane prodejce, takze musi on prokazat, ze o ni nevedel. A pochybuji, ze auto, ktere si sami dovazeji ani nenapichnou..
Nejsem si úplně jistej, tak jen doměnka.
Domnívám se, že definice skryté vady zůstává stejná. Tedy vada o které prodávající věděl, ale kupujícího na ní neupozornil.
Je potřeba odlišit odpovědnost za vady u nové věci a u použité věci.
Prodávající nemůže prokázat negativní skutečnost. Tedy nemůže prokázat to, že o té vadě nevěděl. To ty mu musíš prokázat jednak, že vada existovala již v době prodeje, jednak že prodávající o té vadě věděl a v neposlední řadě, že tě na ní neupozornil.
Domnívám se, že jestli ti nedali výpis vad z kompletní diagnostiky, nebo jestli ve smlouvě nemáš, že dělali kompletní diagnostiku... a současně lze prokázat, že by takový výpis musel obsahovat tuto vadu, tak to asi neprokážeš.
Já jsem hodně konfliktní, ale v tomhle případě bych si spíš řekl, že jsem blb, že jsem koupil BMW bez diagnostiky a prostě bych zaplatil opravu.
Mimochodem já jsem taky koupil BMW bez diagnostiky a stálo mě to nějakej peníz. Holt za chyby se platí.
Šance, že ti prodávající, nebo servis vyhoví a uhradí škodu je minimální. Šance, že uspěješ u soudu a domůžeš se v reálném čase svých práv je nulová. I když uspěješ, tak to bude v době, kdy už to auto ani mít nebudeš a prosoudíš víc, než dostaneš.
Napsal: úte 11.03.2014 13:33
od matiz
Doporucuju rozumnou diagnostiku a podivat se na dulezite hodnoty. Pote se teprve rozhodnout co dal. Filtr v haji byt nemusi, urcite je ale silne zaneseny. Zatim vsechny auta co jsem delal se mi podarilo vyresit k naproste spokojenosti, filtr jsem nikdy nemenil, vzdy zustal puvodni. Nejhorsi auto melo tlak cca 350mB na volnobeh. Jsem z opavy, pokud budes mit zajem, zavolej.
Myslim si ze reklamace na DPF filtr je nerealna, je to soucast ktera podleha opotrebeni. Pri tomto rocniku je evidentni ze sve nejlepsi dny uz bude mit za sebou.
Napsal: úte 11.03.2014 20:14
od borntorock
Teddy: Musim s tebou souhlasit. Byl to spíš takovej výkřik do tmy:-). Máš pravdu. Byl jsem prostě lehce nasrán. A ano, jsem blb. Měl jsem si vzít někoho s diagnostikou. Měl jsem tam s sebou sice "odborníka", ale bez diag. Než něco složitě někomu dokazovat, což by pak bylo ve finále stejně k hovnu a auto by muselo po celou dobu zůstat neopravené, raději si vynadat, zaplatit a smířit se s tim, že takhle to u nás prostě funguje. A hlavně, klidně za opravu zaplatím, a rád, když tomu bude dotyčný rozumět a nepovyměňuje půlku auta a problém bude stále stejný. To mě fakt vytáčí ze všeho nejvíc:-)
Napsal: úte 11.03.2014 20:16
od borntorock
matiz píše:Doporucuju rozumnou diagnostiku a podivat se na dulezite hodnoty. Pote se teprve rozhodnout co dal. Filtr v haji byt nemusi, urcite je ale silne zaneseny. Zatim vsechny auta co jsem delal se mi podarilo vyresit k naproste spokojenosti, filtr jsem nikdy nemenil, vzdy zustal puvodni. Nejhorsi auto melo tlak cca 350mB na volnobeh. Jsem z opavy, pokud budes mit zajem, zavolej.
Myslim si ze reklamace na DPF filtr je nerealna, je to soucast ktera podleha opotrebeni. Pri tomto rocniku je evidentni ze sve nejlepsi dny uz bude mit za sebou.
Díky, budu moc rád, když se mi na to mrkne někdo, kdo tomu rozumí. Zkušenost s posledním servisem opravdu stála za to:-). Zavolám a ještě jednou dík za nabídku.