Stránka 1 z 18

Napsal: sob 22.02.2014 21:17
od Dyx
Timto bych chtel jako novy clen klubu vsechny pozdravit.
Rozhodl jsem se po delsi dobe pro prvni auto teto znacky kere jsem si dovezl z Nemecka zatim jsem maximalne spokojeny.
Hlavni duvody pro koupi byly:
1. Bezpecnost
2. Komfort
3. Nizka spotreba (4.7L papirove)
Pro obchodni ucely bohuzel i nutnost reprezentativniho vozu

Mam jen nekolik dotazu a uvitam jakekoliv tipy a doporuceni (omlouvam se pokud jsem sem vpadl jako slon do porcelanu) :

1. Navigace
Navigaci mam zastaralou udajne nejde aktualozovat pouze pres DVD ale je nutno ji tam nahrat pres diagnostiku (alespon mi toto tvrdil prodejce), mate nekdo tip / doporuceni kde by se toto dalo nekde pobliz Prahy nebo Praha Vychod zaridit za co nejlepsi cenu ?

2. Bionafta B100
Mate nekdo konkretne spatne zkusenosti s bionaftou z KN Prona B100? Daval jsem to zatim bez problemu do vsech aut (i do sluzebni 118d 2006). Zajimaji mne pouze opravdu prakticke zkusenosti, ne teoretizovani a problemy s jinymi auty... Zatim prvnich par nadrzi zcela bez problemu jak jsem ocekaval..

3. Spotreba s a bez STOP-GO:
Kdyz jsem byl tesne pred rozhodovanim tak jsem si z pucjovny na 3 dny vypujcil to same auto jen trosicku novejsi a melo uz funkcni STOP+GO a take tlacitka na prepinani rezimu SPORT-COmFORT-ECO. Testoval jsem ho jak na jizdni vlastnosti tak na spotrebu. Spotreba byla celkem uspokojucici i kdyz jsem nijak extremne na spotrebu nejel (5.3L).
Moje auto ktere vsak STOP+GO a bohuzel ani prepinac rezimu SPORT-COMFORT-ECO nema, ma prumernou spotrebu spis 6-7L, coz mne dost zklamalo. Az dodatecne jsem zjistil ze se to do automatu montovalo az nekdy v druhe polovine 2011.
Uvazuji o dodatecne montazi systemu STOP+GO, tedy pokud nekdo nezna jiny duvod takoveho rozdilu ve spotrebe (obe vozidla 8-kvalt automat).
Jake mate kdo s timto motorem spotreby ? V automatu se Stop + GO i bez?

4. Nemoznost legalniho pouziti 16" disku na zimni pneu.
Bohuzel disky z E60 jak znamo na F10 jen tak nepasuji (snad s nejakymi podlozkami by to slo) vi nekdo jak toto legalne zapsat? Jedna se mi pouze o zimni sadu se zimnimi pneu (bohuzel mnou preferovany vyrobce zimnich pneu s hroty karbidu kremiku rozmery 17" nedela). Mate nekdo tip jak technicky i legislativne (tedy zapis do TP) dostat toto auto na 16" ? Popr. mate nekdo kontakt v zastoupeni BMW s kym se toto dalo domluvit?

5. Zkusenosti u tohoto motoru s chiptuningem nebo powerboxem?
Mate nekdo konkretni zkusenosti a doporuceni powerboxu nebo chiptuningu? Nejradeji bych prepinatelny powerbox a moznost prepnuti do eco-rezimu na snizeni spotreby


6. Update na klasickou Audio-USB zasuvku?
Bohuzel v aute je pouze jedna USB zasuvka v kasliku u spolujezdce, kterou vsak nejde pouzit na prehravani klasickych Mp3jek z USB flashky.
V Nemecku za montaz/zprovozneni normalni klasicke USB-zasuvky na prehravani mp3-jek chteji nesmyslnou cenu 1000€. Vite jestli a kdo to dela u nas v CR za normalni civilni ceny?


7. Presun akumulatoru zpet kam patri tedy do motoroveho prostoru popripade vyuziti mensi lithiove baterie misto olova?
Bohuzel i kdyz je v motorovem prostoru hromada mista, tak nejaky "superinteligentni vyvojar" nacpal akumulator do kufru, kde nesmyslne zabira misto pro jine ucely. Podarilo se VAm nekomu baterii presunout zpet kam patri popripade ji nahradit mensi LION-baterii za ucelem obnoveni ztraceneho prostoru v kufru?


predem diky za trpelivost, prosim vsak pouze prakticke rady (teorie se da na netu najit hromada ale je to porad jen teorie :-)

Napsal: sob 22.02.2014 21:41
od mcconrad
ad 2) zkus to tam nalit v lete a nechat auto stat treba dva tydny, kde ti bude na auto pekne prazit slunko, mozna ti pak dojde, proc BMW lepi na viko od nadrze nalepku NO BIODIESEL. Predpokladam, ze jsi ty tri nadrze natankoval a hned vyjel a to vse v zimnim obdobi...?

Napsal: sob 22.02.2014 22:05
od 100RM
Ta baterka vzadu je mimojine kvuli spravnemu rozlozeni hmotnosti, oni soudruzi z NDR az tak blbi nejsou :-D

Napsal: sob 22.02.2014 22:06
od Maximech
Líný majitel nového vozidla.. :D
Věnuj tomu čas a použij google.. :)

Napsal: sob 22.02.2014 23:06
od Lucifer
Tak trochu z tvého textu cítím, že sis vlastně chtěl koupit oktávku ale jen kvůli reprezentativnímu vzhledu sis vzal F10.

A zatím mi přijde že ve všech modelech BMW nejdřív řešili ovládání auta, motor, rozložení váhy, funkčnost, pocit z řízení, pak až teprve řešili odkládací prostor. Né jak u koncernů kde se soustředí aby auto mělo bambilión odkládacích prostor ale motor před přední nápravou je vůbec nesere. Takže ber BMW takové jaké je udělá ti velikou radost než se snažit vymýšlet věci které jsou už dobře vymyšlené ;)

Napsal: sob 22.02.2014 23:09
od skoda105s
ad 1 ) to se mi zda jako nesmysl. Nenepsal si jakou mas navigaci.

Tady je odkaz na ORIGINÁL updaty professionalu za dobrou cenu (je tam download, DVD nebo USB): http://www.navigace24.eu/eshop/bmw/K18- ... ofessional

Napsal: ned 23.02.2014 11:46
od rassty
Ja mam e39 diesel 142 kw a v zivote by me nenapadlo dat tam biodiesel... to je tak do traktoru... jedine kvalitni naftu !

Napsal: ned 23.02.2014 12:14
od prase007
Bionaftu tam nelej, odejdou ti vstřiky, neni to teoretizování, je to realita. Oproti 118 d z 2006 se bavíme o úplně jinym motoru. Spotřeba 520D F11 v automatu je v průměru těch 6-7 litru. Stop and go nemám, ale jezdim spíš mimoměsto, tak je mi to jedno.

Ty 16" si zkus nejdřív jestli je tam vůbec nasuneš přes disky, jsou poměrně velký a mám pocit, že těch 17 fakt bude minimum.

Audio USB zásuvku mám pod opěrkou ruky mezi předníma sedačkama. Ta v kastlíku spolujezdce je fakt jen na dobíjení.

Napsal: ned 23.02.2014 15:03
od Jirke
[quote="prase007"]
Ty 16" si zkus nejdřív jestli je tam vůbec nasuneš přes disky, jsou poměrně velký a mám pocit, že těch 17 fakt bude minimum.
[quote]

...asi chtel rict pres brzdy...

Jinak souhlasim, ze nektere dotazy jsou opravdu mimo misu.. Kdyz jsem mel Mercedesa C320CDi automat, tezkej motor, zadokolku, tak jsem v zime proklinal vyrobce, ze nedal vic hmotnosti na zadni napravu...

Napsal: ned 23.02.2014 15:23
od tesil
Jakej je duvod u auta po kterym chces aby jezdilo za 5 litru, nedejboze by se ti to zdalo moc, nalivat bio naftu?

Napsal: ned 23.02.2014 22:09
od ZaK
Dyxi, Dyxi...
Jakožto "starší" (myšleno jako nekrátkodobý) nečlen se velmi omlouvám za teoretické OT,
ALE jen to tam lej, co se do ní vleze... Ono možná pro tebe to vzhledem k modelu zas tak velká rána (finanční) za vstřiky a čerpadlo nebude, ale já osobně bych do své lásky tenhle sra_nec nenalil. Už jen proto, že to do ní nalél nějaký expert předemnou a oprava mě stála nemalý peníz v hodnotě téměř poloviny ceny vozu v jinak nádherném stavu.. Ruce bych si urazil u samé pr_dele. Kdo řeší spotřebu, má si koupit něco s HTP. Osobně se svou e39 525D v touru jezdím za šest až necelých sedm včíl v zimě. To je jako hodně??? S e34 520i jsem jezdil nejmíň za 7,2 a to jako fest Pan Klobouk. Vzhledem k váze auta a tomu, kolik krmím hrnků ...

K baterii.
Jen ji nech pěkně tam kde je, protože tam být má.
Kdyby ji vývojáři chtěli dát dopředu, byla by tam. Má to svůj výše psaný důvod. Co jsem zatím u BMW viděl baterie ve předu, ani jedna tam nebyla origo z výroby a věř že teplo od motoru jí určitě dobře nědělá.

Na aktualizace map a jiné rozličné soft. vychytávky je tu dost machrů a odborníků, takže stačí popátrat a jistě kontakt včetně odpovědí na otázky najdeš...

Jinak ti přeju, ať slouží a dělá ti na každém kilometru onu "radost z jízdy"


ale bionaftou jí prosím neubližuj :wink:

Napsal: ned 23.02.2014 23:23
od Fx
Celkově mám z většiny otázek takový nějaký dojem, že sis chtěl za vyšší peníze koupit perpetuum mobile, které díky powerboxu bude výkonnější, ale chceš tam domontovat start-stop, abys mohl ušetřit na palivu a ušetřené peníze pak utratit za baterku a startér. Lít tam bionaftu, abys chvilkově ušetřil a pak si mohl koupit nové čerpadlo a vstřiky. Přesouvat baterku do motorového prostoru, abys do kufru dal o tři bonboniéry víc.

Nechápej to špatně, ale už začínám chápat, proč BMW dělá auta čím dál víc pro uživatele, který vlastně chce Fábii, ale jde do BMW, protože je reprezentativní.

Napsal: ned 23.02.2014 23:35
od Pazdi
ZaKu: přesně tak...a jen pro info - např e36 compact (316i) měl baterku origo vepředu a jaké pak bylo pro mě překvapení u coupé, když jsem potřeboval natočit přes kabely a otevřu kapotu...a ono nic:D

Napsal: ned 23.02.2014 23:40
od Fx
No vidíš - ale startovací body pod kapotou jsou, takže do kufru tak jako tak nemusíš.

Napsal: ned 23.02.2014 23:48
od Pazdi
už to vím:) člověk se učí celej život:)

Napsal: pon 24.02.2014 00:58
od Brátn
:twisted: dlouho jsem se takto nenasmál

už Ti to tady napsali nade mnou, nechápu co tady vymýšlíš,

ad 7)
přesuň si baterku třeba na sedačku spolujezdce, očividně nevíš, že je to kravina jak vrata, v autě je pár km kabeláže, kterou asi budeš muset předělat
u BMW patří baterka do kufru! pokud Ti zabírá místo, měl sis koupit kombíka, kdyby Ti to stále vadilo nabízí se třeba Transit...

ad 5)
nedělej to, jezdi ekonomicky a nesnaž se no promyšlený motor vymyslet nějaký bastl, navíc spočítej si návratnost

ad 2)
bionafta, pokud nemáš doma ekovložku, kterou přitahuje, že šetříš přírodu, tak to pro zachování jedné F10 opravdu nedělej

ad 3)
stop and go, kolik Ti to ušetří? litr? tedy asi nějakých 0,35Kč na km? spočítej si kolik musíš najet, aby se Ti taková výměna zaplatila :idea:
bohužel moc lidí tady F10 nemá, takže je lepší si spotřebu ověřit třeba na německých fórech

ad 4)
věřím, že existuje spousta výborných zimních gum v 17 a proč nemůžeš použít 16? na F10 se 16 nedávaly? pak Ti je tam nikdo nezapíše, pokud se tam dávaly, tak zajdi do nejbližšího prodejce BMW ať Ti napíše technickou shodu a potom hurá na zápis do TP

ad 6)
tady Ti pomůže jen google, jak říkám F10 tady zatím moc častá není

ad 1)
najdi člena jménem Snejk poradí Ti

Napsal: pon 24.02.2014 11:48
od Tecto
Já bych vznesené dotazy tak neodsuzoval. Máš novou hračku a teď přemýšlíš proč je zde hodně věcí jinak než v autech, které znáš běžně. Myslím, že už tady bylo řečeno vcelku všechno, ale jisté je, že to chce hledat informace a tak nějak sám přijdeš na to, že to či ono má svůj důvod. Třeba zmíněná baterka. Taky jsem to zezačátku nechápal, ale jak jsem o tom začal víc přemyýšlet na nacházet nové info, tak jsem pochopil a dneska vím, že je to docela promyšlené: E60/61 má rozloženou váhu téměř 50/50 což je super, navíc baterka je vzadu na straně spolujezdce - proč asi - s řidičem jede auto vždy 8)
Prostě jen o té pitomé baterce a jejím uložení už někdo fakt hodně přemýšlel. Navíc je jako základní zdroj energie v perfektní pohodě a čistotě, což je pro ni další obrovské +.
Takových věcí je celá řada. Na BIO se taky vys... je to hovadina - bolestně se dopátráš toho, co už tady bylo řečeno. A na aftu jako takovou VELKEJ pozor. Mnozí tankují jen Verva Diesel nebo Maxx OMV. A vědí proč. BIO - to je rychlá drahá smrt.
Start/Go - na tvým místě bych byl rád, že toam není. Považuju to za superidiotinu. Co na to starter a spotřeba proudu z baterie??? Už ze starejch aut vím, že poskakování po městě bez řádnýho dobití baterky klidnou delší jízdou navíc s furt rosvícenýma světlama jsem byl odpoledne téměř na doraz.

Napsal: pon 24.02.2014 16:35
od Teddy
stop start má smysl jen když poskakuješ ve městě v zácpách. Na rovinu.... na poskakování v zácpách si tohle auto koupí jen naprostej idiot, nebo ten, kdo neřeší spotřebu.
Na dálnici je ti stop start k ničemu.
Navíc si představ jak dlouho asi startér a baterie vydrží to neustálý startování. Standardní výdrž startéru je kolik? Plácnu 300 tis.? Při stop start to bude max. čtvrtina? hádám, tak mě nechytejte za slovo. K tomu baterie každý max. 2-3 roky a seš na tom hůř, než co to ušetří. :lol:

Za mě nevymejšlej kraviny. Myslet si, že seš chytřejší, než vývojáři z bmw je kujwa namyšlený!! :mad:

No a bionafta?.... Nevim no. Jídlo plný eček taky neni zakázaný, že nepoškozuje zdraví. A přesto věřim, že si to nekoupíš. Proč se nám asi množí onemocnění rakovinou? Podobně bys pomalu a jistě trávil svoje auto, až bys ho otrávil. :D
Možná blbej příměr, ale ještě se mi nestalo, že by to na tom někdo nepochopil.

Napsal: pon 24.02.2014 16:47
od Tecto
SOUHLAS

Napsal: pon 24.02.2014 19:01
od Jendix
5) co se chipu týče, existuje origo bmw chip ze 135 na 147kw, není nejlevnější, stojí přes 30tkč, ale nejedná se jen o změny v ŘJ ale davaji větší intercooler.. jedině tou cestou bych šel..

za mě bych start stop systém nepoužíval.. jde hlavně o to, při opětovném startu se jedná o rychlostart kdy prakticky hned při prvnim otočení kliky je vstřikováná nafta do válce.. motor dostává podstatně víc zabrat.. ale taky záleží jak dlouho si chceš auto nechat a zda tě to bude furt bavit vypínat.. protože natvalo to bohužel vypnout nejde..