Stránka 1 z 1

Napsal: sob 22.02.2014 19:40
od starej_lopez
Ahoj, prosim Vas , nemate nekdo zkusenost na E60 D, se softwarovym odpojením EGR , jak se motor chová, jak startuje, jaka je spotreba. Dále na co presne slouží výřící klapky v sání viz. video, a zase jak se chova po odstraněni, případně jenom odpojení. http://www.youtube.com/watch?v=YW_xbeuPrbA , Nechci aby mne egr svinil sani. Tyto věci umí odpojit chipari, tak se jeste chci zeptat, kde mate dobre zkusenosti, mne bylo doporucen CAMP PERFORMACE. a nakonec, kde sehnat aktualni mapy do navigace.

http://www.youtube.com/watch?v=mXZEvvl_sBc

Diky za nazory L.

Napsal: sob 22.02.2014 19:44
od tesil
Klapky mas zesileny oproti e39, egr neres. Proc doprdele musi kazdej hned vsechno kuchat a kurvit. Kdyz jsem auto koupil byla tam klapka, DPF a vsechno fungovalo a autem byla radost jezdit. Tady jsem si precetl rady fundovanych odborniku, jak je skvely vsechno vykuchat a dalo mi dost prace auto dostat zpet do stavu aby jezdiło jak melo.

Napsal: sob 22.02.2014 19:49
od horan
No prave ze tim egr se ten motor kurvi sam uz z vyroby. Takze tim, ze se ho zbavi tomu motoru jen prospeje.

Napsal: sob 22.02.2014 19:53
od Pazdi
tasile klid,ono ty klapky toho dokážou dost podělat - projdi si fora:-)
Ty klapky jsou sice v e60 zesíleny,ale většina lidi ti stejně doporučí je vyhodit - hlavně u prvních modelu. Na bazosi nebo v inzerci nalezneš záslepky místo klapek - nemělo by se nic stát - je to jen o emisních normách.

Napsal: sob 22.02.2014 19:59
od tesil
Ja bych byl rad, kdyby se alespon jednou ozval nekdo, komu se to rozletelo a ne jen o tom slysel.
Pazdi: nejsem Tasil, ale Tesil. Neboj fora jsem procital az dost a v panice jsem to taky nechal hned vyndat. Nicmene, klapka byla jak nova, bez jedinyho naznaku poskozeni vule a podobne. Cim vic ted nad tim premyslim, vsechno to vice byly rady: nekde jsem cetl, ten rikal, tam jsem slysel. Nikdy jsem nenarazil na nikoho, komu se to stalo.

Napsal: sob 22.02.2014 20:48
od Pazdi
Omlouvám se,píšu z mobilu,tak jsem se přehlédl:)
Nicméně - osobně taky nikoho neznám,ale právě když se podíváš na zahraniční fora,tak jde najít info a foto,jak to může dopadnout. Osobně bych to samostatně neřešil, ale když bych měl z nějakého důvodu příležitost, tak bych to spojil a klapky by šly pryč.

Napsal: sob 22.02.2014 20:51
od horan
Znam cloveka, kterymu klapka proletela motorem. Sice na e46,.ale vsadim se, ze drive by spousta lidi taky tvrdila, ze se nemuze nic stat. A stalo.
A vliv egr na zasirani sani a v konecnem dusledku i poskozovani valcu,krouzku...... ani zpochybnovat nemuzes.
Posledni dobou, kdyz delame neco na sacim potrubi, si rikam, ze uz je i zbytecne aby auta mely vzduchovej filtr. Protoze ten hnus co jde zpet do sani pres egr statecne kona praci za prach.

Napsal: sob 22.02.2014 21:16
od tesil
Bavim se o e60, 61 - tam kde jsou zesileny. A egr mne rikali vsichni hned zaslepit uz u e34 TDS a kdyz jsem ho prodaval mel egr a na budikach 680t. Dokonce i s puvodni hlavou, ktera mne taky mela hned rupnout.

Napsal: sob 22.02.2014 21:30
od horan
No ja to zaslepuji na vsech svych i rodinnych autech. Proc cekat, jestli se neco stane nebo ne. Pro tvou informaci na e46 melo saci potrubi diky karbonu o 1cm mensi prurez. Ze to vydrzelo tobe ti preji, ale nemusis tu psat, jak jsou vsichni co to maji, nebo chteji udelat "blbci". :wink: Auta maji spoustu kurvitek, tak proc je alespon nezredukovat?

Napsal: sob 22.02.2014 21:41
od tesil
O nikom nerikam ze je blbec, vsak mam klapku taky venku a dokud jsem ji tam mel, nemel jsem klid. Jen jsem ji pak videl, mluvil s clovekem co BMW dela spoustu let - zamerne nebudu psat kdo, at se tady debata zbytecne neodkloni:-) a podle me, pokud auto nema 500t na hrbu, je to zbytecny.

Napsal: ned 23.02.2014 08:24
od fenix
tesil píše:Ja bych byl rad, kdyby se alespon jednou ozval nekdo, komu se to rozletelo a ne jen o tom slysel.
Pazdi: nejsem Tasil, ale Tesil. Neboj fora jsem procital az dost a v panice jsem to taky nechal hned vyndat. Nicmene, klapka byla jak nova, bez jedinyho naznaku poskozeni vule a podobne. Cim vic ted nad tim premyslim, vsechno to vice byly rady: nekde jsem cetl, ten rikal, tam jsem slysel. Nikdy jsem nenarazil na nikoho, komu se to stalo.

tak tady jednoho máš...sání se zasere natolik od karbonu,že ty klapky znehybní a urvou se.v mém případě to znamenalo nový píst a ventily.. :(
Pak jsem je hodně rychle dávál pryč!!

Napsal: ned 23.02.2014 11:48
od Teddy
ty klapky jsou zesílený až u novější generace e60 (tuším 170kw). Zesílili to právě proto, že se to nasátí klapek začalo podezřele množit.
Nebo, že by to zesílili jen tak? :roll:
Ještě u tý mojí 160kw to dělá bordel. No a ruku na srdce.... kolik už tak ty auta ve skutečnosti můžou mít nakrouceno? :lol: Od těch půl mega to daleko nebude.

Ty klapky snad pomáhaji studenýmu motoru k lepšímu spalování.

O EGR se tu snad nebudeme bavit ne? Ten, kdo někdy sundal sání, nebo ho viděl sundaný snad ani omylem nemůže říct, že to tam patří.
Je potřeba si uvědomit, že auta jsou jeden velkej kompromis. Kompromis mezi výkonem, spotřebou, životností a ekologií.

Se podívejte jakej výkon z jakýho obsahu vytáhnou v F1. Taky ale ten motor vydrží pár závodů. Někdy jen jeden. Obdobně soutěžáky. atd. atd.

Takže kdo sere na ekologii, tak zaslepí egrko. :) (tohle berte s rezervou)

Napsal: ned 23.02.2014 13:03
od tesil
fenix: Tak ted uz vim o jednom..... :wink:
Jeste by to chtelo ujasnit jak je to s tim zesilenim. Nekdo rika od FL, nekdo od 2006 a nekdo u vsech E6x
Ja ji vyndaval u 525 z 2005 a byla zesilena a uplne cista a neposkozena.

Napsal: ned 23.02.2014 14:21
od fenix
tesil píše:fenix: Tak ted uz vim o jednom..... :wink:
Jeste by to chtelo ujasnit jak je to s tim zesilenim. Nekdo rika od FL, nekdo od 2006 a nekdo u vsech E6x
Ja ji vyndaval u 525 z 2005 a byla zesilena a uplne cista a neposkozena.

K zesílení u E60/61 došlo skutečně až po fc,právě z toho důvodu že ty první praskaly.Bohužel jen díky karbonu,který v sání vzniká jen z důvodu egru.Takže celkem takový kolotoč..A nevíte někdo jak smazat kontrolku když mám odpojený egr??celkem mě to štve..

Napsal: ned 23.02.2014 14:33
od all
motorů jsem tu měl plno od e39 2001 s klapkama co skončila ve válci až po e61 2007 kde klapka udělala to sané, je jedno, zdali je zesílená :-D ten podtlakový válec má sílu a ukroutí jí! a ven sáním nevypadne. :-D

Je pravda že u novějšího auta s lepší konstrukcí klapek by třeba stačilo zaslepit a elektronicky odstranit egr a bude to nesmtelný.. ale testované to nemám.

u starých motoru je opravdu nejlepší ostranění egr a klapek nezbytnost pro klidné ježdění. Nebo alespon ty klapky, ale zas zasrané sání a větší spotřeba a nižší spodek také není to pravé a ekologie?

Spočítej si kolik krav vyprodukuje plyn měnící atmosféru :-D
Kolik JamboJet vyprodukuje emisí :-D
tak 5tis upravených aut bez egr a klapek je fakt zanedbatelné.

Napsal: ned 23.02.2014 14:36
od Pazdi
když odstraním egr a klapky => zvýšení spotřeby a horší spodek? nebo špatně čtu a chápu?:) (535d rv2004)

Napsal: ned 23.02.2014 14:40
od all
klapky sem nikdy nepoznal, dělal jsem to už mockrát....
jednou jedinkrát se přiznám, že jsem dělal e91 s M47N2 motorem a tak se dělalo hodně věcí.... takže to ničemu nemohu výslovně přiřknout... ale zastudena motor více vybroval a byl neklidnější...

egr udělá zaslepením lepší spodek auta,menší spotřebu... (tím jak máš spodek, nemusíš tolik plynu) ale přijdeš o lepší zahřívání zastudena.... přece jen ta rekuperace teplého výfuku je k něčemu dobrá :-D

Napsal: ned 23.02.2014 14:57
od tesil
No zrovna ty vibrace na volnobeh taky pozoruju po vyndani klapek. Neda se rict primo vibrace, motor je v klidu, ale uvnitr je tak nejak jinak. Proste driv jsem o motoru skoro nevedel, ted jo.

Napsal: ned 23.02.2014 21:45
od starej_lopez
egr ti zaslepej softem chipari i ty klapky odpojej softem, takze nejvetsi problem je ze klapku urve karbon, tak tp by stacilo odpojit egr, slysel jsem ze pri vetsim najezdu km se udela na osach klapek vule a tou pak sakne olej, nechal bych je odpojit ale mam kminy z tech vibraci. ja mam egr off u passata 1,9 tdi, a spotreba sla nahoru, spodek je nepatrnr lepsi. Logicky mne prijde, ze kdyz se zmeni smes - je chuda, egr pracuje v ustalenem rezimu jizdy, tedy kdyz je nejnizsi spotreba a jelikoz je smes chuda neni idealni a pproto to si myslim, ze to zere vic. Proto ze to na tudle zmenu neni nastaveny RJ, po odpojeni egr jde prez vahu skoro dvakrat vice vzduchu v ustalenem rezimu, kdy byl egr On.

Napsal: pát 28.02.2014 23:02
od bbeavis
Ja sem klapky uz taky vyndal a zadny rozdil sem nepoznal. Nevyndaval jsem je protoze sem se jich bal ale chcal kolem nich olej a posral zhavici jednotku. Takze je levnejsi je zaslepit nez kupovat nove sani. A taky uz jsem videl jedno sani z 530d e60 kde se ty klapky zacly kroutit az se sekly.