Stránka 1 z 2

Napsal: ned 16.02.2014 23:03
od Tom-540
Již podruhé zkoužim stejnou otázku. Auto mi pořád netopí i přes to, že jsem několikrát odvzdušňoval a měnil termostat. Když auto stojí nastartované delší dobu začne mírně topit, nicméně když se rozjedu, po chvíli topit úplně přestane. Mírně zase topí v momentě když auto hodně "točím" ale taky to není pravidlem....Na co se mám zaměřit?

Napsal: pon 17.02.2014 00:09
od zzeli
Zamer se na teplotu vody, dokud je nizsi nez pracovni, tak musi chladic zustat studenej. Jestli ne, tak je v haji termostat (davas tam nakej smejd nebo mas smulu na kus).
Jestli je teplota vody ok a netopi to, tak je neco spatne v klimatizaci.

Napsal: pon 17.02.2014 01:38
od Foldas
co ukazuje teploměr vody na budíkach?

Napsal: pon 17.02.2014 07:50
od Tom-540
Termostat jsem kupoval originál BMW...teplota na budíkách se drží ve středu pole...

Napsal: pon 17.02.2014 09:01
od Birkoff
Ne, on myslel tu digitální v "odkódovanejch" budíkách. Mě např. budík ukazuje polovinu od cca 65-110°C.

Zkontroluj zda se točí čerpadýlko pod ventilama (Aux pump) a zda ventily vůbec otevírají. Promačkej ty tři hadice co vedou do topení, podle mně tam máš pořád vzduch, za předpokladu že se čerpadlo točí a ventily jsou otevřené. Pak jedině radiátor, ale jestli ti to topilo, tak úplně ucpanej nebude.

To čerpadlo má motorek a "lopatičky" jsou extra přes "magnetickou" spojku. Stalo se mi, že motorek se točil, ale lopatky ne (nějakej nalepenej bordel).

Tolik mé zkušenosti s touto problematikou.

Napsal: pon 17.02.2014 09:04
od WizarDEAD
Jestli je termostat ok, tim padem po chvilce jizdy otevres kapotu a je horkej motor (pokud je rucicka vody v pulce a voda v motoru ma 108-110°C), tak je problem v automatice klima... a to muze byt asi tam 1000 a jeden problem proc to netopi..
Muze byt v haji oblibenej "jezek", nebo ten termistor primo v panelu klimy kterej meri vnitrni teplotu, ale to by nemelo nic spolecneho s tim jestli auto tocis nebo netocis.. A muze byt klidne ucpanej/zaseklej ventil topeni, co ti otvira teplou vodu, to uz jsem tu myslim taky zahledl, ze to nekdo resil.

Napsal: pon 17.02.2014 09:38
od Meda
Taky bych se priklonil ke spatnemu ventilu, zkus treba jiny a hned uvidis.

Napsal: pon 17.02.2014 15:53
od Foldas
jo myslel jsem teplotu ve skrytem menu blbě jsem to napsal. Můžeš to mít zavzdušněne, špatne čerpadlo pod ventily nebo klasicke čerpadlo na motoru.
A špatně topí ze všech výdechu na palubovce(myslím na okna a nohy) nebo jenom z těch na řidiče?

Napsal: úte 18.02.2014 08:29
od Tom-540
Fouká to všude stejně studený....žádný rozdíl jsem nevypozoroval...

Napsal: úte 18.02.2014 10:00
od Elektro
Zkoušel jsi při teplém motoru ošahat hadice u ventilů topení v motorové části (před řidičem). Měl jsem stejný problém a bylo to uhlíkama na motorku pro pomocné čerpadlo.Dá se vyzkoušt i na místě použitím funkce REST.Mělo by být slyšet vrčení.Údajně odcházejí elektromagnetické ventilky položka "3" na obrázku na tom čerpadle nebo to čerpadlo položka "1". Když bude motor vytočenej kolem 3000 a budeš mít v pořádku ventily tak ti to bude topit.Vodní pumpa motoru to protlačí ale při menších otáčkách prakticky vůbec.Tak jsem to měl alespoň já.

Napsal: úte 18.02.2014 10:22
od Birkoff
Ano je to tak, ALE podmínka jsou otevřené ventily. Na REST nebo na volnoběh to netopí, ale při motoru v otáčkách v pohodě. Jednou mi dokonce stačilo na motůrek pomocného čerpadla klepnout kovovým nářadím a rozběhl se.

Napsal: stř 19.02.2014 00:59
od NIKITESS
WizarDEAD píše:Jestli je termostat ok, tim padem po chvilce jizdy otevres kapotu a je horkej motor (pokud je rucicka vody v pulce a voda v motoru ma 108-110°C), tak je problem v automatice klima... a to muze byt asi tam 1000 a jeden problem proc to netopi..
Muze byt v haji oblibenej "jezek", nebo ten termistor primo v panelu klimy kterej meri vnitrni teplotu, ale to by nemelo nic spolecneho s tim jestli auto tocis nebo netocis.. A muze byt klidne ucpanej/zaseklej ventil topeni, co ti otvira teplou vodu, to uz jsem tu myslim taky zahledl, ze to nekdo resil.
Kdyby jezek, tak to by nefoukalo ani studenym :D

Tom, prestava to topit, tj. zacina foukat studenym nebo to uplne prestava foukat (jak kdyby vubec nesel vetrak) ?

Napsal: stř 19.02.2014 13:42
od jerrykx
Mam stejný problém 540i M62TUB (při nízkých otáčkach netopí, při vysokých to stíhá ohřát vodní pumpa),(ventily i pomocná pumpa funkční při kontrolním přípojení na baterku). U mě je problém, že pomocná pumpa nejede v žádném režimu. Zkoušel proměřit kabel co k ní vede a je uplně "mrtvý" Měřil jsem i na klimapanelu, odkud má jít povel na pumpu aby se točila. Dosavadní řešení bylo napojit pomocnou pumpu "natvrdo" aby mi běžela pořád. Mam vytaženou elektriku ze světel. Takže když zapnu světla, zapne se mi i pomocná pumpa a běži pořád, dokud opět nezhasnu. Problém s topením to vyřešilo, bohužel ne tou pravou cestou. Nevím zda nehraje i nějakou roli webasto. To mi nefunguje jak má. Takže osobně nevím kudy dál,zatím se budu snažit zprovoznit webasto a pak se uvidí co dál..

Napsal: úte 25.02.2014 11:34
od jerrykx
Níkdo nic?? :cry:

Napsal: úte 25.02.2014 13:54
od Foldas
napadlo tě že by mohl být vadný panel topení?

Napsal: úte 25.02.2014 14:06
od Elektro
To by mě zajímalo čím to nakonec bylo.Sázím na to čerpadlo.

Napsal: úte 25.02.2014 15:19
od jerrykx
Foldas píše:napadlo tě že by mohl být vadný panel topení?
klimapanel jsem již jednou měnil, předešlý měl vadný větráček k čidlu.. Že by až takový "štěstí" a pořídil další nefunkční? Zkusím vyměnit za jiný. Nic jiného mi nezbývá..

Napsal: úte 25.02.2014 15:43
od Elektro
Abych tomu správně rozuměl tak panel klimy budeš měnit z důvodu:
1) že ti nejde regulovat ventily topení ?
2) nebo se netočí větrák ?

Napsal: úte 25.02.2014 15:51
od Foldas
nejde mu šťáva na pomocné čerpadlo.
ještě mě napadá špatně nakodovaný ihka.

Napsal: úte 25.02.2014 16:08
od jerrykx
Foldas píše:nejde mu šťáva na pomocné čerpadlo.
ještě mě napadá špatně nakodovaný ihka.
To je dobrý postřeh.. Nějak jsem nepřemýšlel, že by do toho někdo takhle zasahoval. Zkusím tedy nakodovat(sehnat člověka, který to umí) ihku znova a pak se uvidí. Díky za tip