Stránka 1 z 2

Napsal: úte 11.02.2014 14:25
od dave4x4
máte někdo zkušenost s vyndáním dpf u 530d? Jde mi o to zda by jste ho nechali vyndat i podruhý nebo příště zvolíte jinou cestu.
Díky

Napsal: úte 11.02.2014 14:37
od rostak
Na to bude těžká odpověď. Podle toho co jsem sledoval tak někteří by to už podruhé neudělali a jiní zase pějí ódy jak jim to míň žere a líp jede... Já osobně bych šel asi cestou výměny. Co jsem koukal tak se dají sehnat neorigo kolem 10 - 12 tis. U mě byl DPF filtr měněn ještě v německu v cca 180 000 km. Teď mám na tachu 240 tak by ještě tak 100 mohl dát. Důležitý je aby se auto dokázalo zahřát na provozní teplotu jinak nemůže proběhnout regenerace...

Napsal: úte 11.02.2014 14:42
od Schumi
dave4x4 píše:máte někdo zkušenost s vyndáním dpf u 530d? Jde mi o to zda by jste ho nechali vyndat i podruhý nebo příště zvolíte jinou cestu.
Díky
Pokud jde zregenerovat,vyčistit ... udělal bych to. Já došel do stádia kdy už vyčistit nešel ,tak jsem mu pomohl menším otvorem. Ted jede jako píchlá svině ,ale když mu šlapu na krk tak kouří :oops:

Napsal: úte 11.02.2014 15:01
od matiz
Jezdis li do nemecka, rakouska a dalsich vyspelejsich statu, muze se to vyndani dpf pekne prodrazit. Nehlede na to ze jakykoliv zasahem do emisniho systemu je vozidlo nezpusobile k provozu na pozemnich komunikacich.

Napsal: úte 11.02.2014 15:08
od Teddy
Já jsem ho vyndal. Bohužel už nebyla jiná možnost. Auto jede výrazně líp a má menší spotřebu.
Dneska bych ale šel spíš cestou výměny. To co už ti asi nikdo nepřizná je, že pravděpodobně s novym, neucpanym filtrem to jede stejně, jako bez filtru a nejspíš to má i tu nižší spotřebu.

Spíš kdyby sem napsal někdo, kdo ho měl ucpanej a šel cestou výměny. :)
Ten muj už byl tak zasekanej, že motor šel do nouzáku na omezenej výkon. Vyčistil jsem ho, ale pak se to každou jízdu regenerovalo. Prostě už byl v pr...

Napsal: úte 11.02.2014 15:40
od dave4x4
no a další věc , zda tu někdo nemá zkušenost s neoriginálem. Zda to funguje, nehlásí nějaké nesmysli. Jde mi jen o to, abych nedal 10t za něco, , co nebude fungovat a nakonec by to šlo ven.

Napsal: pát 14.02.2014 16:14
od fik001
Ahoj.Taky jsem ho nechal vykuchat.Automat začal špatně řadit a spotřeba šla nahoru asi o 1l.A ještě mi to přijde hlučnější.Dodnes si drbu hlavu a vážně uvažuju že koupim novej a dám ho zpět.E61 535d

Napsal: pát 14.02.2014 17:35
od kadli
Ale to ze ti zacala spatne radit prevodovka opravdu neni DPFkem. Tak ti to delal nekdo, kdo ti to spatne premapoval. Ja mam DPF a KAT off a zadnej problem. Nulova kourivost, legalne jsem udelal emise a navic auto jede uplne jinak....

Napsal: sob 15.02.2014 22:48
od kornout
dave4x4 píše:no a další věc , zda tu někdo nemá zkušenost s neoriginálem. Zda to funguje, nehlásí nějaké nesmysli. Jde mi jen o to, abych nedal 10t za něco, , co nebude fungovat a nakonec by to šlo ven.
To by mě zajímalo taky, protože ho mám taky venku a vadí mi to, mě teda shořel, nevyndaval jsem ho úmyslně.
Každopádně nevidím zásadní rozdíl ve spotřebě a pokud funguje, tak rozhodně ho tam nechat. Ovšem průser je, že u těchto auto dělaj paseku termostaty a člověk ani neví, že je to podchlazený a nemůže regenerovat.

Napsal: ned 16.02.2014 10:51
od haarosh
Teplota motoru nemá na spouštění regenerace vliv. Zamyslete se, jak ta regenerace probíhá a kde probíhá. :wink:

Napsal: ned 16.02.2014 10:57
od rostak
Tak já teda nevim, už několik lidí mi potvrdilo že se regenerace DPF nespustí pokud není teplota motoru alespoň 75°C...

Napsal: ned 16.02.2014 11:33
od horan
Ono i když děláme regeneraci v práci přes diagnostiku, tak jsou tam podmínky, který musí být splněny.
Teplota motoru (tuším že nad 70°c)
Víc paliva než 1/4 nádrže
Žádná chyba v ŘJ motoru
Zatažená ruční brzda
Uvolněné pedály

Takže předpokládám, že některé tyto podmínky musí být splněny i u jedoucího vozidla.

Napsal: ned 16.02.2014 12:35
od haarosh
horan píše:Ono i když děláme regeneraci v práci přes diagnostiku, tak jsou tam podmínky, který musí být splněny.
Teplota motoru (tuším že nad 70°c)
Víc paliva než 1/4 nádrže
Žádná chyba v ŘJ motoru
Zatažená ruční brzda
Uvolněné pedály

Takže předpokládám, že některé tyto podmínky musí být splněny i u jedoucího vozidla.
To ale popisuješ regeneraci na místě, vyvolanou diagnostikou, kdy samozřejmě nemůžeš trápit studený motor. Určitě se i v jedoucím stavu regenerace nespustí při úplně studeném motoru ale na těch 70 se dostanete i s vadnýma termostatama, takže rozhodně nemusí být motor zahřátý na 95, aby pustil regeneraci. Já měl s termostatama problémy delší dobu a regenerace normálně fungovala i když jsem měl motor na 80. Radši popiš, jak ten proces funguje a bude jasno, že to nemá s teplotou nic společného

Napsal: ned 16.02.2014 13:16
od horan
Fajn. Hadat se s tebou nebudu. Overeny to nemam, tak se tu za to nebudu bít.

Napsal: ned 16.02.2014 14:34
od hansm5
horan píše:Fajn. Hadat se s tebou nebudu. Overeny to nemam, tak se tu za to nebudu bít.
mas pravdu-mel jsem vadny termostat a regenerace se nespustila.nechal jsem ji spustit diag.normalne za jizdy-probehla a pak jsem vymenil termostaty.

Napsal: ned 16.02.2014 15:47
od NYJO
A jak poznám, že probíhá regenerace? Mám teda 3.5d, ale to by mělo bejt stejný.

Napsal: ned 16.02.2014 16:45
od Teddy
haarosh píše:Teplota motoru nemá na spouštění regenerace vliv. Zamyslete se, jak ta regenerace probíhá a kde probíhá. :wink:
To jsou mi novinky.... jak jsi na takovou blbost přišel? :D

Napsal: ned 16.02.2014 18:53
od haarosh
Teddy píše:
haarosh píše:Teplota motoru nemá na spouštění regenerace vliv. Zamyslete se, jak ta regenerace probíhá a kde probíhá. :wink:
To jsou mi novinky.... jak jsi na takovou blbost přišel? :D
Buď konkrétní, rád se poučím! :wink: Každopádně máme dva druhy regenerace DPF a sice pasivní - probíhá automaticky, při běžné jízdě za ustálených podmínek, např pokud jede vůz ustálenou rychlostí, vyšší než 60km/h a otáčky motoru jsou vyšší než 2000 ot/min a pak máme aktivní, která se nastavuje buď přes diagnostiku ručně, anebo pokud jednotka vyhodnotí, že filtr je zanesenej a pasivní regenerace neproběhla, spustí aktivní regeneraci, kdy se vstřikuje větší množství nafty, která shoří až ve filtru a není závislá na teplotě motoru. Regenerace tedy spočívá ve spálení usazených sazí při vysokých teplotách. Do motoru je při regeneraci vstřikováno větší množství paliva, které posléze dohořívá ve výfukovém potrubí, a při teplotách 500-800 °C dochází ke spálení sazí ve filtru. Můžete klidně jezdit s vadnými termostaty a filtr se vám bude stejně vždy regenerovat. To že tento proces probíhá, poznáte s charakteristického hučení, jakoby prasklý výfuk a pomalejší reakce na plyn.

Napsal: ned 16.02.2014 20:10
od Teddy
Tak bavíme se tu o tom, že SE spustí, nebo SE nespustí regenerace. Jedna z podmínek, kdy ŘJ spustí regeneraci je právě teplota motoru. Je to naprosto logický. Ta regenerace představuje zvýšenou zátěž na motor. Z toho důvodu je jednou (nikoliv jedinou) z podmínek provozní teplota motoru. Neznám přesný číslo, ale bude to tak asi min. 75 - 80 stupňů.

Vzhledem k tomu, jak často odcházeji termostaty je to, že se nespouští regenerace bohužel dost častá závada. U mě to bylo taky tak. Motor dosahoval teploty jen kolem 70. Při jízdě z kopce teplota i klesala. DPF se mi zaneslo tak, že už nešlo vyčistit ani čističema.

Nicméně tu przníme vlákno. O tom to tu neni. Taky vůbec nemá cenu o tom diskutovat. Je tu o tom řada vláken, říká to řada mechaniků co se v tom fakt vyznaji a bohužel to mam i já prakticky vyzkoušený. Mam E61 530 160kw.

Napsal: pon 17.02.2014 00:55
od Drroman
ja jsem vyndal tak pred pul rokem a jelikoz jezdim jen kratke trasy po meste tak bych ho tam nevratil.jinak nemel jsem vyplou regeneraci v sw a spoustelo se to tak co 500km pak to najednou prestalo a regenerace se nespustila dobre dva mesice.nedavno jsem menil termostaty a hned po vymene zase zacal regenerovat co 500km.takze teplota asi bude mit vliv na regeneraci.minuly tyden jsem ji nechal udelat i sw a je pokoj :D