Stránka 1 z 1
Napsal: úte 04.02.2014 17:10
od roman325e
Ahoj, kamarad sem nechodi ale resi tenhle problem tak se ptam za nej. Problem je nasledujici:
Převodovka najednou přestala jet. Dolil jsem do ní cca 2 litry oleje a zase jezdí. Bojím se ale s takovým autem jet někam dál. Co když se to stane zase. Někam se ztratily 2 litry oleje a přitom nikde pod autem nejsou žádné olejové skvrny,...
Nesetkal jste se někdo s takovým problémem ?
Diky
Napsal: úte 04.02.2014 19:36
od stawros
No tohle se stava pokud vim hodne u mercedesu.. Olej vyvzlina po kabelech klidne az do jednotky..

Napsal: stř 05.02.2014 20:05
od Strosek
Tak to je hodně divný - s těma kabelama u Mercedesu.
U tý E39 by to mohl být olejovej chladič. U převodovky žádný stopy nejsou, protože to teče u motoru z chladiče.
Napsal: čtv 06.02.2014 09:12
od Birkoff
Jo, ale to by bylo vidět na deklu pod motorem. Ten chladič je u předface v chladicový mezistěně spolu se servem (alespoň u V8 benzínu to tak je).
Napsal: čtv 06.02.2014 14:34
od stawros
Strosek píše:Tak to je hodně divný - s těma kabelama u Mercedesu.
Zni to divne ale je to fakt.. Je to nejspis kvuli neznalosti ze se ma menit spolecne s olejem a filtrem prevodovky i zasuvka na prevodovce... Treba Sklass w220 na to trpela..
Ale dost uz o merglech..

Napsal: pát 07.02.2014 20:04
od Strosek
Birkoff píše:Jo, ale to by bylo vidět na deklu pod motorem. Ten chladič je u předface v chladicový mezistěně spolu se servem (alespoň u V8 benzínu to tak je).
A máš nějakej jinej tip, kudy by se ten olej ztrácel ?
Přece ho nežere motor.
Napsal: pon 10.02.2014 09:01
od Birkoff
U předace kde je olej chlazenej vzduchem přes chladič (vzduch/olej), s motorem vůbec nesouvisí, mě nic nenepadá, snad jen že byla blbě (málo) naplněná a nebo někde sákne (to zahřátý ATFko teče jako voda) třeba šrouby (plnící/výpušťák) nebo trochu těsnění pod vanou, a pak vedení nebo samotnej chladič, ale jinak nic. Stejně by to mělo být vidět. Mě drobně popraskal ten chladič a pak to teklo na pravý straně, po výměně za jinej použitej zase byly ty trubky k tomu chladiči napadený "korozí" tak to teklo tam, ale jinak nic.
U poface kde je olej chlazenej přes "výměník" chladící vodou, může netěsnit a olej se dostává do chladícího okruhu, ale spíš jsem viděl že se chladící voda dostává do převodovky a tím ji po čase zničí.
Napsal: stř 12.02.2014 22:49
od Strosek
Trošku se o to zajímám - tohle s těma výměníkama jsem vůbec nevěděl - to je pěkná systémová zprasenina ve stylu Renault, Fiat,...
Docela by mě ještě zajímalo, kolik má vůbec tadyten automat náplň. Našel jsem 3,3l --- což mi příjde reálný ( podle toho, jak je ta olejová vana malá ), ale doufám, že je to omyl, že jsem se špatně podíval. Protože, jestli mu chyběly v automatu 2l oleje, tak to je fatální únik oleje - únik 2/3 olejové náplně.
Někde jsem našel, že je v tom automatu ( 530d předface ) 9,2l oleje, někde jen 3,3l

to je podle mě strašně málo na automatickou převodovku. Zas by to trošku vysvětlovalo, proč jsou tyhle aut. převodovky GM tak na hovno, na rozdíl od předchozích ZF, kde bylo třeba 13l oleje.
Nemáte někdo relevantní info, kolik tam je oleje ?
Ani přesný typ oleje jsem nikde nenašel - jeden zdroj tvrdí Dextron II, jeden zase Dextron III, další zdroj zase vůbec ne ATF, ale nějakej jinej olej.
