Stránka 1 z 1

Napsal: ned 19.01.2014 20:30
od jarabagrak
mate nekdo zkusenosti s upravami tohoto motoru?vsude ctu jak je tenhle motor predimenzovany a ze snese bez problemu + 100ps,nic konkretniho jsem ale nenasel.
zajimalo by me na jaky vykon se da dostat bez turba
jak
co to stoji
jestli jsou pak zapotrebi nejake dalsi upravy ostatnich komponentu,popripade jake

Napsal: ned 19.01.2014 22:40
od MattyX
M30B35 je klasickej starej 12v motor. Dělalo se ho víc verzí, ale nejlíp se na úpravu hodí bezkatový verze, který mají rovný písty - to je asi základ pro to, aby jsi zvýšil kompresy a celkovej průběh motoru.

Bohužel jsou to poměrně staré motory, které mají najeto už fakt dost, a 9 z 10 jich je napůl po smrti, že jsou zralé na velkou generálku.

Dá se upravit hlava, optimalizovat saní, zvyšit komprese, lehkej setrvačník, alpina program, ostra vačka, alpina/hartge svody atd...

Nejlepší je sehnat motor třebas z B10, kterej v serii má 240ps a nemusíš nic řešit, pouze ho uvedeš do top stavu, ale nejsou a když už jo, tak stojí moc :)
Navyšování atmosferickej koní stoji fakt dost penez a času...

Napsal: pon 20.01.2014 01:32
od darklord
Alebo zohnat S38 :)

Napsal: pon 20.01.2014 19:39
od Hagen
Kdyz uz si zminil alpina soft, mam jeden k dispozici, ale nevim zda to ma smysl na serii motor, kterej je vpodstate v dobrem stavu na to kolik ma najeto...
Mas s tim zkusenosti? 8)

Napsal: pon 20.01.2014 21:51
od jarabagrak
na jakej vykon myslis ze se dostanes snizenim hlavy,vackou,setrvakem a cipem?a jak moc se zhorsi motor v nizkych otackach?

Napsal: úte 21.01.2014 00:53
od MattyX
jarabagrak píše:na jakej vykon myslis ze se dostanes snizenim hlavy,vackou,setrvakem a cipem?a jak moc se zhorsi motor v nizkych otackach?
nezískáš vůbec nic pokud základní mechanický části jsou v prdeli... na motoru co nemá tlaky, budeš těžko ladit kompresy. když máš vakl na ložiskách, tak taky nemůžeš pouštět píst blízko hlavě...
darklord píše:Alebo zohnat S38 :)
Nebo, a absolvovat to stejně celý taky :D

Napsal: úte 21.01.2014 10:52
od kuca25
je to už nějakej pátek, ale tušim na slovenskym foru nějakej maník přehrál soft na 95 oktan, upravil jaksi sání + ještě nějaky blbosti no a e34 dávala údajně na brzdě 250 koní .. nebo si můžeš nechat udělat výfuk. základem je ale motor ve výbornym stavu. takže šup srdíčko změřit a pak těch 210 koníků oživit :) pokud ti to nebude stačit a rozhodneš se pro komplet výfuk se sáním, turbo, kratší kvalty nebo jakoukoliv další "úpravu", tak nezapomínej, že abys využil třeba ty 3 stovky koní, potřebuješ na to dimenzovat brzdy a mít vcajku podvozek ! jak psali předemnou - ve výsledku tě to bude stát spoustu času, nervů a peněz (hodně peněz). pokud to auto ještě nemáš, je na zvážení, jestli nekoupit rovnou 4 nebo 5ti litra, ktery těch 300 koníků mají (byť zase jen na papíře).

Napsal: úte 21.01.2014 22:44
od MattyX
soft na 95 benzín? to má snad standardně ne ? :) asi jsi myslel na 98 spíše :)

Napsal: stř 22.01.2014 19:22
od jarabagrak
diky.240ps neni moc za ty prachy,myslel jsem,ze se necha priblizit vic ke 300.coz je asi blbost kdyz b10 ma 250.je mi jasny ze vylagrovanemu motoru nejspis neprospeje zviseni tlaku.mam e34 535,tlaky ok.auto je dost zbastlene a podle nekterych uprav mu nekdo daval pekne do tela.az se divim ze motor tlaky ma,asi je to opravdu drzak.brzdy mi pripadaj slabe i takhle.ktera auta s timhle motorem byli bez katu?pisty by sli zamenit?

Napsal: stř 22.01.2014 23:58
od MattyX
bez katu byly E28, E24 :)
Písty by šli/nešly ... to je už problém strojařiny :)