Stránka 1 z 1
Napsal: sob 18.01.2014 10:57
od djbirkoff
Hoj,včera sem zjistil že moje brambora nechce tahat od spoda.Od volnoběhu do 2,5 o/min línej šnek a od 2,5 vyletí jak střela.Dneska snad diagnostika řekne co, ale nějaký nápady bych prosil.Pán se mi totiž možná neozve a já sem smutnej.100% nejsem jediný komu se auto downgradovalo z 3L na 1L.
Napsal: sob 18.01.2014 11:45
od starML
Tvoje turbo nedává potřebný tlak v nižších otáčkách a proto motor nemá výkon. Při vyšších už OK. Zkontroluj si hadičku č.11 na
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 . Zpravidla bývá zpuchřelá a nízké vákuum nestačí k přenastavení lopatek turba v nízkých otáčkách.

Napsal: sob 18.01.2014 13:48
od hadice
..ano muže to být ono jak píše starML....podtlak-hadičky.....
....jinak já už to neřeším netahá to odspoda vubec co jsem to už koupil....dal jsem fungl nove turbo a furt to same....dvakrát už jsem menil celý ale doslova celý podtlakový vedení....silentbloky na motoru nový origo a nic..bez změny....svagr s 2,0 103kw obchcavia me dá jak nic....už jusem se stím smril že je to starý auto a výkon je asi jen na papíře....motor je to dobrej šetrnej hospodárnej ale zklamal jsem se...nejsem žadnej zavodník ale jede to stejně jako 66kw octavka stará...nic víc nic míň....jinak zbytek auta i ten motor vypadá jako z fabriky....krásný zachovalí 2002/1...mám to auto od 150000km teď má 240000 a je to pořád stejný....diag samo -nic nepíše...hodne štěstí
Napsal: sob 18.01.2014 14:15
od djbirkoff
starML píše:Tvoje turbo nedává potřebný tlak v nižších otáčkách a proto motor nemá výkon. Při vyšších už OK. Zkontroluj si hadičku č.11 na
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 . Zpravidla bývá zpuchřelá a nízké vákuum nestačí k přenastavení lopatek turba v nízkých otáčkách.

Hadicku zkontroluju,vsimnul sem si, ze od zadniho dilu vyfuku jde divnej hlubokej zvuk jako praskleho dilu.Motor nejde nejak nepravidelne.Je mozne, ze by to delalo podavaci cerpadlo?!Ted sem nasel kluk co mel stejny problem.Dekuju za kazdou pomoc lide dobri
Napsal: sob 18.01.2014 16:51
od roman530d
Zdar,já jsem měl ten samý problém a byl to špatný měnič tlaku,co je napojený mezi podtlakovou nádobou a turbem,díl č.01,stál cca 2500kč
Napsal: sob 18.01.2014 17:50
od djbirkoff
roman530d píše:Zdar,já jsem měl ten samý problém a byl to špatný měnič tlaku,co je napojený mezi podtlakovou nádobou a turbem,díl č.01,stál cca 2500kč
Jo to by i celkem dávalo smysl..horší je, že se mi zdá..jako bych ani turbo neslyšel....
Napsal: sob 18.01.2014 18:35
od roman530d
jo,to bylo do 2500-3000 ot. uplně bez turba,pak až zabral.Každopádně to chce diagnostiku.Ale já jsem měl tento problém....
Napsal: sob 18.01.2014 18:43
od djbirkoff
roman530d píše:jo,to bylo do 2500-3000 ot. uplně bez turba,pak až zabral.Každopádně to chce diagnostiku.Ale já jsem měl tento problém....
Teď mam problém s diagnostikou....šikovnej týpek mi nezvedá telefon

, asi nemá náladu, takže asi založim téma na diaknostika v okolí Plzně.Na lidi neni spolehnutí ,)
Napsal: úte 21.01.2014 10:43
od leon46
chci se zeptat.. Od kolika otáček má teda táhnout nebo zabírat turbo?
Já mám problém s tím, že třeba na trojku dám podlahu a auto lehce cukne a až od cca 1700 otáček vystřelí. Je to 330d 170kw. r.v.06-07
Napsal: úte 21.01.2014 22:34
od starML
Zátah turba, tj. zvýšený plnící tlak, by se měl projevit někdy mezi 1700-1900 rpm, jak u kterého auta. Funguje to tak, že vakuová pumpa po nastartování vytvoří podtlak, který je rozváděn do více spotřebičů. Jedním ze spotřebičů je regulátor geometrie lopatek turba a nastaví je na maximální plnící tlak, aby už i v nízkých otáčkách turbo dávalo více vzduchu do motoru. Vypadá to takto:
http://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHx ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=2TNk3IuW ... dded#at=19
http://www.youtube.com/watch?v=oXUkOoCp ... dded#at=17
a je to úplně jedno, že to je video z 320d. Takže po nastartování ten podtlak musí tu regulační tyčku vtáhnout do membrány - tím se nastaví lopatky na max. plnící tlak. Po dosažení maximálního plnícího tlaku elektromagnetický ventil podtlak sníží, aby se motor nerozletěl - tyčka se z membrány vysouvá a lopatky se přestaví na menší plnící tlak. U toho třetího videa se ta tyčka začne hýbat už při zapnutí zapalování, protože předtím motor běžel a systému už podtlak byl. Ale normálně se to začne hýbat až po nastartování - pokud se ten podtlak do té membrány vůbec dostane a pokud ta membrána není prasklá nebo mechanismus lopatek zanesený karbonem. Takže se vykašlete na diagnostiku, vezměte si baterku a přiberte nějakého pomocníka, který Vám bude šlapat na plyn.
Další test:
Pokud turbo dává plnící tlak, tak se to projeví na tvrdosti té gumové hadice, která přivádí vzduch od turba přes intercooler nahoru do sání. Při přidání plynu nad 2.000 rpm ta hadice musí znatelně ztvrdnout. Takže pomocník přidává plyn a já promačkávám hadici a cítím, "že mi tvrdne"

Ale taky jsem měl zákazníka se speciálním KN filtrem (hruškou) pro zvýšení výkonu. Jenže ta hruška byla zasraná jak jetel, vůbec skrz ni nebylo vidět a hadice netvrdla, naopak se scucávala, jak se motor zoufale pokoušel získat vzduch, který se přes filtr a turbo nedostal. Takže si prověřte, jak vám reaguje regulace geometrie a jak "Vám tvrdne". Potom můžeme hledat dále. Současně doporučuji pročíst tento článek, ve kterém Zverbo našel únik podtlaku v jednom z dalších spotřebičů, takže na regulaci turba už žádný podtlak nezbyl
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... bo&start=0 .
Další články a videa:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 20041.html
http://www.youtube.com/watch?v=isP2qK8P4Oc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=G6kk4BrJ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=th4CGju4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W5k0gfIo ... re=related
Další moje články najdete na slovenském fóru, kde jsem se já a TT-SIMIK více rozepsali. Současně upozorňuji, že zde popisuji podtlakovou regulaci s proměnnou geometrií lopatek (VGT), použitou u CR motorů. U starších TDS je regulace tzv. obtokem (Waste-Gate). Více teorie najdete zde :
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
http://dieselpower.cz/reesha/images/turbos/vanes/
http://news.auto.cz/technika/preplnovan ... hadla.html
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=7170
To hadice:
Vím, že jsi vyměnil hadičky i celé turbo, výfuk máš průchozí a nad Hrozenkovem Tě předjel "prasát". Další nápady nemám, ale kdyby jsi jel okolo Mariánek, tak se zastav.
To leon46:
Ty máš novější systém, místo podtlaku tam je elektrická regulace, kterou je nutno otestovat diagnostikou. Ale hadice by měla taky zvrdnout.
Napsal: pát 24.01.2014 22:17
od djbirkoff
Tak je vidět kdo je tady od lopaty

si frajer !

tebe bych rád za souseda

Napsal: úte 28.01.2014 11:23
od djbirkoff
Tak, abych vám poděkoval a zároveň řekl.Byla prasklá hadice podtlaku turba směřující k čidlu tlaku turba

hadice byla na konci roztřepená a vypadlá.Hadice se zkrátila a nasadila z5.Turbo a auto jede jak má

Takže tak ,) děkuji
Napsal: úte 28.01.2014 12:09
od DaweTDS
djbirkoff píše:Tak, abych vám poděkoval a zároveň řekl.Byla prasklá hadice podtlaku turba směřující k čidlu tlaku turba

hadice byla na konci roztřepená a vypadlá.Hadice se zkrátila a nasadila z5.Turbo a auto jede jak má

Takže tak ,) děkuji
Směřující k čidlu tlaku turba??? vždyť čidlo tlaku turba je zezadu v sání a žádná hadička tam nevede

teda pokud se pořád bavíme o 530d
Napsal: úte 28.01.2014 15:22
od starML
Podle mne se jedná o hadičku č. 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 45&lang=cs a to, co DJ pojmenoval čidlem, je měnič tlaku č.1. Hlavně že mu to frčí !

Napsal: čtv 30.01.2014 13:17
od djbirkoff
Jop,,,áno....je to měnič

já měl v hlavě tolik věcí

, i kdybych napsal hadička do rádia, vůbec bych se nedivil

hlavně že už to jede.Každopádně sem sehnal jednoho dobrýho pána s diagnostikou v Plzni.Cena 300 Kč za napojení ,) Kdyby někdo potřeboval-já sem si koupil Inpu a Dise.Tak si teď hraju....