Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 08.09.2016 14:05
od RealD
Prosím pomoc - už fak sem vyčerpal možnosti.
BMW E38 740i 1999 5hp24
Přehříva se olej v převodovce. Vyměnil sem termostat za nový BEHR termostat oleje převodovky a i ten malý chladič na převodový olej resp. výměník. Trochu to kleslo, už nepodřazuje i když dostává kotel za jízdy. Teplota dle INPA se už nepohybuje mezi 120-135 ale kleslo to na 114-120. PROČ ???? :/
Převodovka řadí božsky bez chyby do doby než ujedu tak 30min jízdy a dostane se na tuto teplotu. Už fak nevím kudy co kam. Je možné že byl olej přepálen v minulosti a neplní své vlastnosti? OK vyměnim, ale kolik je tam litrů a jak se to mění? přes vypustak vypustim jen 7litrů a napustim bokem 7litrů. ovšem to je tak třetina náplně ne? Převodovka ma 11litrů co vím? Nebo kolik a jak to vyměnit prosím za pomoci vypustaku???
Omlouvám se že otravuji ale fak nechci uhnat převodovku k smrti zbytečně když je měněná předchozím majitelem za převodovku stejnou s najezdem do 200tkm a měněným filtrem.

Napsal: čtv 08.09.2016 15:44
od zzeli
A je to tak horky i v realu, neblbne jen teplotni cidlo?
Pokud ne, zacal bych tim, ze bych zjistoval, jestli funguje okruh chlazeni jak ma, stejne jako kdyz zlobi chlazeni motoru. Tj. jestli ten horky olej dotece az do chladice. Pokud na olejovem vedeni teplota klesa moc rychle, tak je pravdepodobne, ze prutok je nizky.
Pokud vyse uvedene vypada v poradku, tak je problem v prevodovce. Rozehrat pres 10 l oleje za pul hodinky na 120C i pres funkcni chlazeni chce poradnou dodavku tepla, takze v prevodovce je nejakej problem. Napriklad propousti nejaky ventil mechatroniku, ktery nema, takze jedna ze spojkovych sad prokluzuje, coz pak generuje enormni teplo a nici tu konkretni spojku.
Co se tyce komplet vymeny oleje, tak lze pouze pres masinu. Anebo sundat prevodovku a vylit ji vcetne menice.
Je pravdepodobne, ze jestli prokluzuje nejaka spojka a ma uz nejlepsi za sebou, tak po vymene oleje za klouzavy bude spojka klouzat. Myslim, ze vymena naplne problem nejspis nevyresi a je pravdepodobny, ze prevodovka spis klekne. Nicmene ona casem klekne stejne, takze servis prevodovky bude asi potreba. Nebo vymena. Ale to uz hodne predbiham. Treba to nebude tak horky nakonec :) Jo a pisu jen co me jako laika napada :wink:

Napsal: čtv 08.09.2016 19:54
od mika_hakkinen
Ahoj,

je divny ze tam mas prevodovku 5hp24, podle me by tam mela byt 5hp30. Jestli nekdo v minulosti nevymenil za "slabsi".

Napsal: pát 09.09.2016 20:42
od RomanM3
U v8 je 5hp24, u v12 je 5hp30,ne? Ja mam v e39 m62b44 taky 5hp24...
Jinak bych byt tebou možná zkusil vyčistit olejove vedeni od převodovky k chladiči. Může být zanesené

Napsal: sob 10.09.2016 07:20
od JaraX
5HP30 mají předface modely, od nějakého roku neřeknu přesně kdy, ale asi od vanos motorů sou 5HP24, hold už tehdy se šetřilo.
ten problém s přehříváním může taky způsovoat elektrická vrtule, už jsem se s tím párkrát setkal, máš ji ok?

Re:

Napsal: stř 14.09.2016 14:22
od RealD
zzeli píše:A je to tak horky i v realu, neblbne jen teplotni cidlo?
Pokud ne, zacal bych tim, ze bych zjistoval, jestli funguje okruh chlazeni jak ma, stejne jako kdyz zlobi chlazeni motoru. Tj. jestli ten horky olej dotece az do chladice. Pokud na olejovem vedeni teplota klesa moc rychle, tak je pravdepodobne, ze prutok je nizky.
Pokud vyse uvedene vypada v poradku, tak je problem v prevodovce. Rozehrat pres 10 l oleje za pul hodinky na 120C i pres funkcni chlazeni chce poradnou dodavku tepla, takze v prevodovce je nejakej problem. Napriklad propousti nejaky ventil mechatroniku, ktery nema, takze jedna ze spojkovych sad prokluzuje, coz pak generuje enormni teplo a nici tu konkretni spojku.
Co se tyce komplet vymeny oleje, tak lze pouze pres masinu. Anebo sundat prevodovku a vylit ji vcetne menice.
Je pravdepodobne, ze jestli prokluzuje nejaka spojka a ma uz nejlepsi za sebou, tak po vymene oleje za klouzavy bude spojka klouzat. Myslim, ze vymena naplne problem nejspis nevyresi a je pravdepodobny, ze prevodovka spis klekne. Nicmene ona casem klekne stejne, takze servis prevodovky bude asi potreba. Nebo vymena. Ale to uz hodne predbiham. Treba to nebude tak horky nakonec :) Jo a pisu jen co me jako laika napada :wink:

Takže vrtule je ok. to vim. Teplota motoru furt (90-96 stupnu - mam tam custom thermostat)
Teplota klesa moc pomalu, spis je furt proste 110-125. Prutok - nvm ale kdyz sem měnil výměník, teklo to dost rychle :D
mechatronik pokud se nepletu to jeste nema ta stará 5HP24. A ano opravdu mam 5HP24, PROTOZE TAM BYT MA OD VYROBY :) od dob faceliftu E38. Jinak převodovka byla měněna před 15TKM predchozim majitelem- myslim ze sem to tam psal. Takze novy filtr i olej daval. daval převodovku s nájezdem 200TKM, ted ma tedy 215tkm.

Re: e38 740i 5hp24 přehřívání i po servise - prosím pomoc

Napsal: stř 14.09.2016 14:48
od Alp
ahoj,
mel sem podobny problem na E39 540. Uprimne, nezkoumal sem jestli je to stejne resene i u e38.
Problem u mě byl ucpany ten spodni privod co vede do toho vymeniku voda/olej z vodniho chladice. Vymena chladice na vodu a bylo po problemech (ano taky sem si prosel kompletni repase prevodovky a nikoho nenapadlo ze za to muze velkej chladic). Pri te prilezitosti jsem proplachl i celou cestu od cerpadla pres altik k tomu vymeniku a byl tam slusnej bordel.
Takze jen tip.

Re: e38 740i 5hp24 přehřívání i po servise - prosím pomoc

Napsal: úte 20.09.2016 22:55
od RealD
tak sem vyčistil mezi chladičema bordel (dobrý tip díky). Hodne silnozu vapkou sem to tam vystříkal. Zlepšení nepřichází. Proste převodovka je schopna svou teplotou dle INPA vystoupit k 120-130 stupnum.... SAKRA :( už fak nevím kam. Asi je v prdeli. Ale je mi jí líto, nez se dostane nad 12é, řadí božsky bezchybně bez vrzání (jako vetšině sedmiček) mezi D a R na parkovišti apod. Ja snad zkusim jeste vyměnit v ní ten olej s filtrem zase a jestli to nepomuze tak uz nevim.