Stránka 1 z 2
Napsal: sob 21.05.2016 10:37
od 1098S
Řeším zda dát do 750i model 2013 LPG nebo CNG . Motor má najeto cca 180tis , pravidelně servisován , šlape jak hodinky .
Máte někdo osobní zkušenost , rady proč třeba ne a jezdit dál na benzín , případně doporučení ?
Díky
Napsal: sob 21.05.2016 10:53
od zzeli
Cena za montaz bude extremni, nevyplati se to. Primovstrik se moc nepredelava, bude problem se spolehlivym provozem a dobrym servisem.
Napsal: sob 21.05.2016 11:15
od JaraX
myslím že za rozumnou cenu (do 100k) nepujde udělat ani LPG ani CNG, navíc ten motor už tak je trošku sebevražedny, takže bych tam radši nic nedaval.
Napsal: sob 21.05.2016 12:00
od 1098S
cena prestavby je dost pod 100tis a ta neni tak podstatna , spis jde co rekne motor a jake ma kdo zkusenosti .
Napsal: sob 21.05.2016 12:12
od JaraX
a jak to jako udělaj ?
jen to vysokotlaky čerpadlo stojí tak kilo, navíc musí mít ještě elektrickou pumpu, kapalný plyn nesmí nikdy zustat na horkém motoru, kapalný plyn pokud dostáhne teploty kolem 100C se okamžitě vzplynuje i když bude pod tlakem, jsem sám plynař a pár desítek BMW už jsem přestavěl a nedovedu si představit jak udělat LPG(nebo CNG) dp F01 s přímovstřikem a ještě turbama, podle mě ten člověk co ti to nabízí vůbec neví co je ten motor zač.
napiš o jakou technologii se jedná a pak se mužem bavit o tom jeslti to má smysl nebo ne. btw asi pul hodiny jsem googilil a nenašel jsem jedinou F01 na LPG nebo CNG takže by byl ten člověk první na světe.
Napsal: ned 22.05.2016 00:23
od STR8
Není to tak že tam musí být do LPG přivstřikován benzín aby to šlapalo? Neznám dost dobře tento motor ale myslím že u E66 760 to tak dělají když se nějaký blázen rozhodne pro LPG.
Napsal: ned 22.05.2016 08:29
od JaraX
760i E66 taky nejde zaplynovat
Napsal: ned 22.05.2016 09:49
od Jaris330D
Motory s přímím vstřikem jdou zaplynovat, ale u levnější varianty se musím přivstřikovat benzín. U dražší verze nemusí. Kdysi jsme přemýšleli, že zaplynujem FSI, ale nakonec jsme se na to vykašlali. Máme 1.6 FSI a jezdíme ve městě za 7,5 l benzínu a mimo za 6 l, takže to nemá cenu.
http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi
Napsal: ned 22.05.2016 11:15
od pGb
2 jaris: a kdyby jsi to četl podrobně, tak by jsi zjistil, že se jedná pouze o motory, u kterých s tím výrobce lpg připravil spešl sw. Navíc BMW v těch seznamech nikde nefiguruje, protože se u přímovstřiku musí odladit mapa už na přesný konkrétní motor, což se u "raritky" jako je 760li e66 nevyplatí (fsi je prostě stanásobně více)
Napsal: ned 22.05.2016 12:18
od Jaris330D
Já jsem o E66 6.0 nic nepsal, jen ohledně FSI, to je taky přimej vstřik. Jen že by to asi šlo, ale cena by byla nesmysl. A ta invsetice by se nevyplatila, protože by to nějaký ten pátek dalo, než by se to rentovalo. Jinak máš pravdu, FSI, TFSI a GDI jezdí víc. Jinak já mít 750tku, tak bych byl rád, že to šlape, jak má na benzín. Je tam ukázka zplynované F70tky 3.0 200 Kw.
Napsal: ned 22.05.2016 13:55
od Frogger
Pokud ta F01 750i ve 180tis. šlape jako hodinky tak bych na ní byl hodný a byl rád že funguje. I kdyby ta přestavba byla za nějakou nižší částku tak je bohužel dost velká pravděpodobnost, že nějaké té rentability se ten motor ani nedožije. Takže můj názor zní: dokud to jezdí, nesahat na to.
P.S: Sám na LPG jezdím, také v 750i a jsem maximálně spokojený, ovšem v E65.
Napsal: ned 22.05.2016 17:31
od zzeli
Hezky receno, ze ten motor se rentability ani nedozije

Napsal: ned 22.05.2016 19:10
od JaraX
tak at to uvedem na pravou míru,
je několik systému LPG (CNG)
- LPG plynné fáze vstřikované do sání (to co má tady většina z ná u E3x a E6x, plyn se vstřikuje do sacího potrubí těsně před sací ventily
tento systém nejde dát na přimovstřiku protože to prostě ten motor vubec není schopen pobrat že dostává jiné palivo a jinam
- LPG kapalné fáze vstřikované do sání (např JTG ICOM, Vialle atd), jedná se o to že kapalný plyn z nádrže se nevzpylnovává reduktoru, přímo v nádrži je LPG čerpadlo, to čerpá kapalný plyn dopředu a vstřikuje se kapalný do SÁNÍ nikoliv do spalovacího prostoru.
tento systém nejde dát na přimovstřiku protože to prostě ten motor vubec není schopen pobrat že dostává jiné palivo a jinam
- LPG kapalné fáze vstřikováné benzinovými vstřiky, to je zatím asi největší pokrok, jenže benzínové čerpadlo (hnané motorem) musí být duální a musí mít vstup na LPG, dále musí byt zajištěno aby kapalný LPG nezustal v čerpadle u auta jedoucího na benzín, ten plyn se prostě musí chladit. Tento systém se výrábí na pár TSI aut, stojí kotel vím že necelé kilo na 4 válec,
takže asi tak
Napsal: ned 22.05.2016 19:11
od JaraX
1098S píše:cena prestavby je dost pod 100tis a ta neni tak podstatna , spis jde co rekne motor a jake ma kdo zkusenosti .
zkus nám říct kdo ti takovej nesmysl řekl, pokud mi někdo za 100k zaplynuje 760i tak si pro jednu hned jedu

schválně se s tím člověkem o tom pobavím.
Napsal: ned 22.05.2016 19:33
od Teddy
Něco jsem kolem toho kdysi zjišťoval. Opravdu to není žádná legrace.
Přímovstřik jde zplynovat dvěma způsoby.
První z nich dochlazuje vstřikovače benzínem. Prý je to v poměru 90%LPG a 10% benálu. V reálu to podle mě bude tak 80/20, možná 70/30. Přestavba čtyřhrnku prý stojí cca 30 tis. Na životnost bych si nevsadil.
Druhý z nich je přesně jak píše JaraX. Duální čerpadlo a pere se to přímo do vstřikovačů. Ty se tak chladí plynem a snad se prý ani tolik nezanáší karbonem. Cena čtyřhrnku cca 90 tis. Selský rozum mi říká, že bude celkem jedno, jestli se plynuje čtyřhrnek, nebo 12 hrnek, když to od čerpadla využívá původní komponenty.
Čas nám ukáže, jak to funguje. Jestli by to ale nechtělo už teď mít doma jednu 760.

Co kdyby jim to vážně začalo fungovat.... to by pak 760i vyletěly na ceně.

Napsal: ned 22.05.2016 19:33
od STR8
JaraX píše:760i E66 taky nejde zaplynovat
Já už jsem ale viděl na harfě jedu 760 v plynu. Investice to bylo ohromná a ten co to dělal říkal že stejně ten motor nejde předělat na 100% plyn ale musí tam prostě přivstřikovat i benzín.
Napsal: ned 22.05.2016 19:58
od 1098S
Frogger píše:Pokud ta F01 750i ve 180tis. šlape jako hodinky tak bych na ní byl hodný a byl rád že funguje. I kdyby ta přestavba byla za nějakou nižší částku tak je bohužel dost velká pravděpodobnost, že nějaké té rentability se ten motor ani nedožije. Takže můj názor zní: dokud to jezdí, nesahat na to.
P.S: Sám na LPG jezdím, také v 750i a jsem maximálně spokojený, ovšem v E65.
Když pominu že to nejde nebo je drahý . . . Proč by se ten motor neměl dožít ?
Napsal: ned 22.05.2016 20:32
od JaraX
- protože N63 většinou vydrží kolem 60tkm, občas se vyjímečně dožije 200tis km, už tak trpí na odmaštování válců a teploty a LPG ani jednomu nepomůže.
- té zplynováné 760 nevěřím, opět o tom není nikde ani zmínka, a kdyby todle auto někdo zplynoval tak se tím sakra hned pochlubí.
- Teddy, nezapoměn ale že 750i a 760i má ty čerpadla 2, takže ta investice je uplně jinde než do motoru s jedním čerpadlem
- další průser vstřikování LPG benzínovýma vstřikama je ten že po přepnutí na benzín nesmí v čerpadle zůstat žádné kapalné LPG skrz přechod do plynné fáze ohřátím.
- strávil jsem celé odpoledne s ředitelem HL propanu a jeho pravou rukou technikem o diskuzi na téma zaplynování E65 760i a F01 750i a kluci v HL propanu už toho vyzkoušeli opravdu hodně, dokonce koupili nějaká pokusná auta, dali tam nějaké systémy ruzných výrobců a i svoje a prý je na tom zatím čas.
Napsal: ned 22.05.2016 21:41
od Teddy
Tohle já samozřejmě netuším, že tam jsou dvě čerpadla....

tím by se cena prakticky zdvojnásobila.... 180 za plyn už je totální nesmysl.
V přímovstřikovejch škodovkách to snad uměji zaplynovat, ale jak to funguje je asi otazník.
Prostě pořád platí, že 760 holt jen tak někdo neuživí.
Napsal: ned 22.05.2016 22:28
od JaraX
tak pokud někdo najede do 10k ročně tak proč ne

určitě lepší než živit F10 520D která má větší amortizaci než co 760i projezdí