Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 05.05.2016 14:53
od Lukas7
Ahojte, mám 730D s originál 180 000km (auto poznám od nova), a mám taký problém s automatom, ktorý sa prejavuje tak, že kope pri radení z 1 do 2 a opačne z 2 do 1, ostatné rýchlosti preradí zamatovo.
Zaujímavé je, že to robí veľmi zriedkavo, 95% času ide automat úplne hladko, aj za studena, žiadne kopanie, proste ide úplne krásne, tento problém nastane až ked idem napr. dlho po dialnici, alebo autu nakladám na plný výkon, stačí chvílu nakladať kickdowny pár minút, a už trhá z 1 do 2 a opačne, až dokým auto nevypnem a za pár hodín ide automat zase úplne zamatovo.
Olej bol menený cca 20 000km dozadu, a myslím si, že by ho tam malo byť dosť, keďže za studena radí automat krásne.
Volal som do pár servisov automatov, ale nič som sa nedozvedel, všade by najradšej rovno už menili mechatroniku za 1000€ a podobne.
Nechce sa mi veriť, že na aute o ktoré bolo starané, pri 180 000km je potrebná výmena mechatroniky, snažil som sa nájsť nejaké info, a aj tu som sa dočítal o podobnom probléme, že by to mohlo spôsobovať nejaké tesnenie medzi mechatronikou a prevodovkou.
Chcel by som to dať niekomu spraviť, kludne radšej prejdem 300km len nech je to urobené poriadne, nechcem to dať do klasického servisu kde mi pomaly zrepasujú prevodovku kvôli tomu keď to nieje potrebné. JaraX ty nerobíš takéto práce??? Prípadne viete niekoho odporučiť čo sa s tým pohrá?
Automat inak ide super vravím, krásne radenie bez trhania, drží otáčky, žiadne kolísanie atd.
Napsal: čtv 05.05.2016 16:03
od pGb
v minulosti jsem tohle také zkoumal a na netu se dost často přikláněli k hardy spojce
Napsal: čtv 05.05.2016 22:06
od JaraX
- hardyna to asi nebude, ale stejně bych ju zkontroloval
- u naft převodovky odchazí poměrně hodně, takže mit 200kkm převodovku KO u 730D není problem
- vyměnili ti těsnění pod mechatronikem při výměně oleje v automatu? spousta lidi to odflakne a těsnění nevymění
- těsnění pod mechatronikem bych začal, teprve potom bych řešil cokoliv jinyho
- ještě doporučuju přehrát SW v automatu a smazat adaptace.
Napsal: pát 06.05.2016 01:00
od Lukas7
-neviem či vymenili, to je to, že nedával som to meniť ja, ale keby bolo nejaké zlé, netiekol by tade olej? Lebo netečie nikde
-tesnenie pod mechatronikom myslíš ktoré, vieš mi ho ukázať kt. č. to je na nejakom obrázku prosím ťa? Lebo ja sa v tom nevyznám moc, a nemám to dať komu vymeniť normálnemu, čo by nemudroval že hned cela prevodovka je na repas.
-prehrať SW -> myslíš aktualizáciu v BMW?
Ďakujem
Napsal: pát 06.05.2016 06:35
od JaraX
doporučuju jezdit spíš za někym kdo se v BMW vyzná ale ne do autorizáku, ten at ti přehraje SW, v autorizáku sou opice
http://bmwfans.info/parts-catalog/E66/E ... ing_parts/
díl čislo 2, doručuju měnit při každé výměně oleje v automatu, má zasádní vliv na řazení toho automatu,
stejně tak vyměnit vždy díl č.1 pak teče olej z automatu ven
jinak když díl č.2 nětěsní nebo praskne tak teče olej ne ven z převodovky ale pouze vevnitř, mechatronik nemá dostatečný tlak a řadí to naprd.
už se konečně naučte ty auta servisovat u lidi co tomu rozumí a vyvarujete se hromadý problémů,
Napsal: pát 06.05.2016 10:50
od Mikesmik
...u 530xd e61 - ředí pěkně. Za studena OK, prokluzy OK, za tepla OK, pod plným plynem paráda.
Pouze ve chvíli, kdy třeba vyjedu kopec, cestou nahoru AT potřebovala vyšší moment a nechala vyšší otáčky, tak potom, když už jedu na horizontu na desetinu plynu a řadí třeba z 2600, z jakoby "zbytečně vysokých" otáček, vcelku cukne. Ale fakt jen se slabým plynem. Pod parou vnímám řazení jen z ručiček otáčkoměru a ekonometru.
SW? HW?
Díky, Michal
Napsal: pát 06.05.2016 12:21
od Stahlgewitter
JaraX píše:doporučuju jezdit spíš za někym kdo se v BMW vyzná ale ne do autorizáku, ten at ti přehraje SW, v autorizáku sou opice
http://bmwfans.info/parts-catalog/E66/E ... ing_parts/
díl čislo 2, doručuju měnit při každé výměně oleje v automatu, má zasádní vliv na řazení toho automatu,
stejně tak vyměnit vždy díl č.1 pak teče olej z automatu ven
jinak když díl č.2 nětěsní nebo praskne tak teče olej ne ven z převodovky ale pouze vevnitř, mechatronik nemá dostatečný tlak a řadí to naprd.
už se konečně naučte ty auta servisovat u lidi co tomu rozumí a vyvarujete se hromadý problémů,
Mam takeho cloveka co mi robi vsetko na sedme ale do automatov sa nehrabe bohuzial, preto som sa pytal ci to nerobis ty alebo nevies niekoho odporucit, byvam blizko CR, kludne aj 300km prejdem len nech to robi niekto kto sa tomu rozumie.
Este som sa chcel spytat, mam taky mensi problem, zaujimalo by ma ako funguje parkovacia brzda, lebo ja ked stlacim parkovaciu s nastartovanym motorom tak sa zakusne a auto stoji ako pribite nepohne sa ani o milimeter potom vypnem motor, a po cca 10s sa auto zhupne na prevodovku, ako keby ta rucna odbrzdila a drzi to uz len na prevodovke, je to normalne? Alebo je nieco zle?
Napsal: pát 06.05.2016 14:05
od JaraX
ja automaty dělám běžně (teda jen těsnění pod mechatronikem a pruchodku)
za 10 let co dělam BMW jsem tu nikdy neměl benzína se špatným automatem, takže nemám ani duvod dělat benzíny, teda krom dvou necouvacích E38 a tam jsme poskladali ze 2 automatů jeden a bylo.
a nafty nedělám, nervy mám jen jedny.
Napsal: pát 06.05.2016 21:11
od Lukas7
Ja som chcel V8, urcite je to lepsie, ale bol som pozret 3 a vsetky boli v zalostnom stave, na jednom co malo 320t km uz odchadzal automat, nudzaky, smykanie atd. Ale kedze najazdim rocne 60t km tak mi ta nafta aj vyhovuje, na nadrz spravim 1200km, netaha to vobec az tak strasne ked to porovnam s 745, ale urcite suhlasim s tebou keby som mal na vyber berem V8.
A chcel som len sedmu, a kedze u nas sa uz nedaju dovazat z nemecka lebo zaplati clovek polovicu kupnej ceny za prihlasenie, musel som nieco zobrat a naskytla sa sedma od znameho, s orig 180t km, v celkom dobrej vybave (odvetravane a vyhrievane sedacky, tv aj vzadu, so stresnym v krasnej kremovej kozi, atd) samozrejme chcel som DD, soft close, a logic 7 lenze bohuzial na SR je v rozumnej cene na predaj 10 aut, maly trh. A este tato bola v top stave a za taku cenu ze pri predaji na nej 2500€ este zarobim. Takze tolko, vobec som neni zastancom nafty, planujem casom prechod na V8
Tak bol by si ochotny mi na tej prevodovke vymenit tie tesnenia + rovno uz vymenit aj cely olej? Lebo nedali tam origo ZF lifeguard ale nejaku nahradu reno neviem co
Napsal: pát 06.05.2016 22:12
od Giovany1971
stačí chvílu nakladať kickdowny pár minút, a už trhá z 1 do 2 a opačne, až dokým auto nevypnem a za pár hodín ide automat zase úplne zamatovo.
To bude asi super servisem AT...a pak to tvoje nakládání těch kickdownu...!!!
Já jsem tohle použil jen jednou když mi šlo o život..a to v AT jezdím 20 let.. a tyhle problémy jsem nikdy neřešil..jen díky citlivému zacházení s AT..a také dokonalým servisem AT.Tak dál nakladaj kickdowny...a rozbi si pak zlaté prase na repas AT ..zdar jak svina

Napsal: pát 06.05.2016 23:06
od Jaris330D
Nevím, co je špatného na kickdownu? Prostě to podřadí na nejnižší stupeň, co jde. Stejný, jako by se tam prdlo sport. Jenže při předjíždění není čas mačkat sport. Jediné, co automat nemá rád, je mu šlapat na krk při rozjezdech z 0.
Napsal: pát 06.05.2016 23:14
od starML
Já bych pro začátek vyčistil chladiče, kde se ve spodní části hromadí listí, tráva a hmyz a zkontroloval tu funkci výměníku olej voda. Žádná prudká wapka pod tlakem, radši nějaké odmašťovadlo, teplá voda a nakonec stlačený vzduch.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0240
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0243
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0244

Napsal: sob 07.05.2016 02:07
od Lukas7
Giovany1971 píše:stačí chvílu nakladať kickdowny pár minút, a už trhá z 1 do 2 a opačne, až dokým auto nevypnem a za pár hodín ide automat zase úplne zamatovo.
To bude asi super servisem AT...a pak to tvoje nakládání těch kickdownu...!!!
Já jsem tohle použil jen jednou když mi šlo o život..a to v AT jezdím 20 let.. a tyhle problémy jsem nikdy neřešil..jen díky citlivému zacházení s AT..a také dokonalým servisem AT.Tak dál nakladaj kickdowny...a rozbi si pak zlaté prase na repas AT ..zdar jak svina

To je super riesenie, kupit si nieco kvoli komfortu a funkciam ktore to ponuka a potom to nevyuzivat, ked tam taka moznost je, tak ta prevodovka je na to stavana a naprojektovana.
StarML vdaka aj nad tymto som rozmyslal ze by sa mohla prehrievat, ake max teploty by mala mat prevodovka? Pozriem to cez diag.
Napsal: sob 07.05.2016 08:05
od JaraX
Lukas7, dyt jsem ti psal že nafty nedělám,
chladiče zkontroluj, to je pravda, lepší vyndat vodní chladič a zkontrolovat to mezi něma.
ja kickdown použiju tak 50x denně, nic špatnyho to není, ta nafta se posere at s tím budeš jezdit jak chceš

taky jezdím 50k ročně, za 1050Kč ujedu 700km ostřejší jízdy

Napsal: sob 07.05.2016 09:35
od Lukas7
A nevies niekoho odporucit?
Viem ze si pisal ze nafty nerobis, ja len ten automat chcem poriesit a ten je vsade rovnaky preto som sa pytal.
Napsal: sob 07.05.2016 10:46
od starML
To Lukas7:
Já Ti píšu vlastní zkušenost z e39/530dA, tj. jiná kastle, stejný motor, diagnostika neukázala nic, přesto se motor při vnější teplotě +30 choval nestandartně. Týden předtím na dálnici při podobné vnější teplotě nic takového nebylo. Ale tenkrát na okresce bylo víc zatáček, stoupání, klesání a visko vrtule mi sepnula několikrát, což neudělala asi 2 roky zpět. Tehdy jsem usoudil, že zvýšené otáčky motoru budou způsobeny potřebou chladit, protože chyběl nápor vzduchu do chladičů.
A mezi chladiči dole jsem našel "poklad", nebylo ho půl kýble, ale 3 hrsti ano a trvalo mi to asi hodinu. Takže diagnostika byla přítomna, ale problém se nacházel úplně jinde a podobný stav našlo několik dalších kolegů viz. příspěvky níže. Takže místo pročítání fór a obvolávání servisů, cestování 300km někam se podívej mezi chladiče. Cena takové kontroly je rovná Tvojí hodinové mzdě, ale vlastní zkušenost je k nezaplacení.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=vajgly
http://www.bmwklub.eu/modules.php/modul ... c&t=146385
https://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530 ... 64042.html
Napsal: sob 07.05.2016 10:50
od JaraX
ja na tom nebudu měnit ani stěrače, muj čas je přilíš vzácný na to abych dělal jen "něco" poskytuju svým zákazníkům komplexní servis, chci aby měli auta v pořádku, rád jim dodělám výbavu atd, nechci dělat jen "něco"
Napsal: sob 07.05.2016 11:23
od Lukas7
Pozriem to, aj na diagnostike teploty.
Ak nepomoze tak objednam z ebay za 140 dolarov ten komplet kit tesneni + dam opat vymenit olej ale poriadne tj ZF lifeguard olej + vana a komplet 9l napln nie len to co vytecie. A snad to bude v pohode.
Napsal: úte 19.07.2016 17:08
od Lukas7
Tak nakoniec moj problem vyriešil z velkej časti SW update ako som písal inde.
Takže som sa rozhodol, že nakoniec nebudem tú mechatroniku pretesňovať, preto predávam tú sadu na pretesnenie celej mechatroniky, konkrétne túto:
http://www.ebay.com/itm/121997633715?_t ... EBIDX%3AIT
je tam všetko vypísané čo tam je, kadejaké O-kružky, strunky, atď. treba pogoogliť skúsenosti na zahraničných forach to veľa ľudom pomohlo s rôznymi problémami s automatom.
Celé aj s clom a dopravou ma to stálo cca 149€, tak pokial by mal niekto záujem posuniem, neotvorené, nové, čosi lacnejšie, mne by to zbytočne doma ležalo. V Europe sa táto sada vôbec nedá zohnať, jedine z USA.
Napsal: úte 19.07.2016 17:50
od jozin7
Nemas tam jen malo oleje??ja mel to same,obcas to koplo,dolil olej a je to ok.stejne tam nekde kape u plastoveho bazmeku nevim jak se to jmenuje.Jak tu nekdo psal,automat si ridic odjebe sam vecnym mrdanim do toho,nahoru dolu,delate z toho F1 a pak to tak dopadne.