Stránka 1 z 2

Napsal: úte 01.12.2015 22:08
od Jaris330D
Prosím o radu, konečně jsem měl čas rozchodit INPU a jelikož jsem zjistil, že mně malinko nesedí zadní výška zadku na L a P, tak jsem se trošičku šťoural se vzduchovým podvozkem a na palubáku se mně rozsvítilo level control system failure !. Nejspíš jsem to posral a nevím, jak to zkalibrovat. Jak se měří výška zadku. Na 18tkách by to mělo mít 643 mm.
Díky za radu.

Napsal: stř 02.12.2015 07:05
od dejvidek
Od hrany blatniku zmeris po spodni hranu rafku, zbyvajici hodnotu k dosazeni tabulkove vysky napises do kalibracnich radku. Pokud potrebujes snizit tak zadas hodnotu s minusem napr -10. Pokud si nejsi jisty, tak radeji dofukuj po mensich kouskach, aby si neprefoukl.

Napsal: stř 02.12.2015 08:36
od Jaris330D
Dobrá, zkusím
Díky

Napsal: stř 02.12.2015 11:02
od palciatko
Aká chyba je zapísaná v RJ?

Napsal: stř 02.12.2015 18:44
od Jaris330D
Právě, že žádná, ale mám určitě vadný čidlo na náklon světel. Podle toho, co jsem zjišťoval, tak by mělo sloužit i pro kontrolu výšky NIVA. Teď jsem dorazil z práce, tak na to mrknu a prolistuji jednotky.

To jsem zase zjistil zde:
http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%9 ... System.pdf

Napsal: stř 02.12.2015 21:41
od Jaris330D
Tak jsem koukal na nastavení a v INPĚ se nezadávaj žádné hodnoty. Jenom se v nastavování pomocí kláves F* spouští kompresor buď na L a P nebo upouští, kde je potřeba. Nastavení si troufnu říct, že se provádí, když je auto zatíženo na provozní hodnoty. Jinak, jak je to tedy s tím senzorem náklonu? Je to spojené i s naklápěním světel. Jen nemůžu najít, kde v Inpě hledat jestli je vadný to čidlo náklonu.
Díky

Napsal: stř 02.12.2015 22:16
od vlastnemec
U e65 jsem to nikdy nedělal, ale u e53 kde mám vzduch i na předku tak přesně jak píše Davidek, je dost možné že máš starší verzi softu v první inpě než jsem upgradoval jsem kalibrační položku taky neměl. Jestli máš kabel od Iceblade tak máš na tom CD starou inpu.

Napsal: stř 02.12.2015 23:17
od Jaris330D
jj mám ho od něho. Jak si prosím upgradoval?

Díky

Napsal: čtv 03.12.2015 18:54
od vlastnemec
Napiš mu maila, hodí Ti odkaz na ulozto kde má pod heslem soubory, jinak tam bylo celkem dost verzí inpi od 5 po 7fall

Napsal: pát 04.12.2015 18:08
od Jaris330D
Tak jsem to snad vyřešil. Vyměnil přední náklonové čidlo a chvilku se ještě šťoural v nastavení vzduchového podvozku. Proběhlo několik testů a hláška zmizela a začalo to zase dofukovat. Tak doufám, že už to bude dobrý. Zítra ještě provedu kalibraci podle návodu od Dejvidka.

Zatím díky za rady

Napsal: pát 04.12.2015 21:22
od dejvidek
https://www.youtube.com/watch?v=ayYbDiZXsV0

sice to není BMW, ale Range a také to není inpa, ale princip totožný ;-)

Napsal: pát 04.12.2015 21:44
od Jaris330D
Díky

Napsal: ned 06.12.2015 19:58
od Jaris330D
Dnes jsem to zkalibroval na 643mm. Nejdříve jsem pomocí Hand control mastavil na požadovanou výšku. Potom jsem přepnul na kalibraci a přes Abgleich zadal hodnoty L - 0 a P - 0. Tím se to vše nastavilo. Jenže potíž je v tom, že po každé jízdě se to dofoukne úplně jinak. V Hand control se objeví rozdílné hodnoty. Pak to ručně zase nastavím na nulové hodnoty, kontrolně přeměřím a hodnoty jsou na správných 643mm. Zase zatížím kufr a opět se to dofoukne na nesmysl. Třeba L na 665 a P ma 640mm. Už nevím v čem je problém. Nějaké čidlo, co určuje výšku? Taky mám problém s lítáním světel. Vyměnil jsem náklonové čidlo v předu a tím to není, tak mě ještě napadá zadní, jestli by to mohlo mít souvislost. Světla skáčou jak pominuté.
Prosím poraďte. Už mě to začíná srát.

Napsal: pon 07.12.2015 08:18
od dejvidek
V hand control si muzes jen hybat s podvozkem. Tam se to nekalibruje. Tusim ze musis pres activate - calibrate

Napsal: pon 07.12.2015 09:06
od Jaris330D
To jo, ale přes tu kalibraci, at jsem zadal jakoukoliv hodnotu + nebo mínusovou hodnotu, tak si to dělalo co chce. Pořád to dopouštělo. Našel jsem tenhle návod na anglickém foru. Kde si manuálně přes Hand control nastavil výšku, jakou potřeboval a do kalibračního protokolu nastavil hodnoty 00 a ono se to zkalibrovalo na tu hodnotu, co jsem nastavil. Po kontrole v Hand control se hodnoty vynulovali. Takže by to mělo být správně. Když jsem auto kupoval, tak jsem druhý den zjistil, že je mírně nakloněné a taky lítali xenony, jak potrhlé. Tak jestli to nemá souvislost, že by třeba byl vadný zadní náklonový senzor. Jarax nebo Snejk by mohl vědět.

Napsal: pon 07.12.2015 19:05
od vlastnemec
Jo ještě u té kalibrace nesmí být nastartovanej motor, klíč poloha 2 tuším, jinak Ti to nic neudělá, handcontrolem nic nezkalibruješ ani nenastavíš, je to pro ing aby si s tím mohli hejbat.

Napsal: pon 07.12.2015 19:45
od Jaris330D
Hand controlem si jen hraješ s výškou podvozku, na hodnotu, co chceš a v kalibaci, když zadáš L=0 a P=0, tak se hodnoty zapíšou a vynulujou. Měl jsem L=-12 a P=5. Pak se to vynulovalo na L=0 a P=0. Spíš čekám , kdo mě poradí, jestli je pravda, že náklonové čidlo má souvislost se zadním NIVEM. Čím je zadní výška kontrolována. Pořád si říkám, že na tom nemuže nic být. Je to automatizace, soubor akčních členů, senzorů a programátoru. Prostě senzor zjistí, že je špatná výška, ten je propojen s programátorem, který dá údaj kompresoru, otevře se ventil pro daný tlumič a vypne se, až na požadované hodnotě, ale jestli je senzor vadný, tak to nezkalibruju ani do vánoc. Jenže nevím, kde ty snímače jsou a jestli je to propojené s náklonovým čidlem.
Podle tohoto by tam měli být dva, každý ne jedné straně.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_1127

Napsal: pon 07.12.2015 19:57
od vlastnemec
Hned u kola, sundej ho a nemůžeš ho nevidět krabička cca 3x3x3 cm s táhlem, jinak je to halůvsnímač takže to neproměříš, když si rozklikáš aktuální hodnoty vidíš kolik Ti dávaj a podle toho se dá určit které je špatné. Ještě možnost proměřit osciloskopem. A proč to prostě neuděláš přes tu kalibraci? Klíč do polohy dvě, odspodku po blatník změříš, aktuální -* požadovaná, zadáš a srovná se to a projedeš stačí 100m.

Napsal: pon 07.12.2015 21:25
od dejvidek
Zkus si dat status, analog a tam uvidis polohu napravy aktualni, pak zahybej autem a sleduj jestli se meni, cely ten rozsah musi byt v zelenem pozadi.
Jinak tu kalibraci zkus jeste jak sem ti psal, trochu to uprav a projed, pak znova premer a musi se to podarit. U sebe sem to delal asi deset minut, fakt na tom nic neni

Napsal: úte 08.12.2015 00:29
od Jaris330D
Díky za rady, zítra mrknu na ten analogovej výstup. Myslím, ale že byl v normě. Zkoušel jsem i ze zvědavosti prohodit čidla z L na P a nějak to nechtělo kamarádit. Házelo to chybu, ale jen na pravé straně. Levá byla OK. Nechápal jsem proč, tak jsem je vrátil zpět a už bylo po problému. V katalogu, ale nepíšou, že by se měli objednávat zvlášt čidla na L a P zadní nápravě. Jinak ten Váš návod mně oprvdu nechce frčet. Zadám 1 a ono to vyskočí o 10, to samé i s mínusem. Prostě jsem to musel udělat podle toho dle návodu
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 978&page=2