Stránka 1 z 2

Napsal: úte 10.11.2015 13:37
od bmwszene
Ahoj kluci, zima je pomalu tady a budu na zimu sedmu (750i 2006) odstavovat v garáži do jara. Co je všechno třeba udělat, aby bylo auto OK?
Myslim tim třeba jednou za měsíc dojít - nastartovat a nechat nějakou dobu běžet, jak je to s baterkou a jak se o ní dobře postarat a tak.
Počítám že auto bude stát tak 3 až 4 měsíce.

Díky za rady.

Napsal: úte 10.11.2015 13:58
od JaraX
nejvíc to auto dostane právě zabrat když ho zazímuješ, proto bych si aspon jendou měsíčně udělal výlet

Napsal: úte 10.11.2015 17:39
od kurevtor
podle mě jednou za měsíc nastartovat nestačí.. resp. možná by to mohlo stačit, ale nedělá to autu dobře... bylo mi řečeno, že diagnostika u E65 vyhazuje hlášku: "vysvětlete klientovi, že auto se musí nastartovat alespoň 1x za 14 dní, jinak dojde k vybití baterie" :-)

Napsal: úte 10.11.2015 21:03
od Jaris330D
Já teď se 745tkou moc nejezdím, tak jednou týdně. Když je možnost, tak to půjčím bratrovi, ať mně to provětrá, aspoň 60 km v kuse týdně. Jsem pořád v práci. Dneska jsem konečně po týdnu měl tu možnost se jet projet a bylo znát, že při startování to bylo unavenější, ale naskočilo to v poho. Prostě zvuk startéru nebyl stejný jako když se startuje druhý den. 745tku zazimovávat si myslím není šťastné řešení, není to M3jka. Samotného by mě zajímalo, jak je to s odstaveným motore. Jestli trpí po nastartování po dlouhodobějším odstavení.

Napsal: úte 10.11.2015 21:04
od Jaris330D
Já teď se 745tkou moc nejezdím, tak jednou týdně. Když je možnost, tak to půjčím bratrovi, ať mně to provětrá, aspoň 60 km v kuse týdně. Jsem pořád v práci. Dneska jsem konečně po týdnu měl tu možnost se jet projet a bylo znát, že při startování to bylo unavenější, ale naskočilo to v poho. Prostě zvuk startéru nebyl stejný jako když se startuje druhý den. 745tku zazimovávat si myslím není šťastné řešení, není to M3jka. Samotného by mě zajímalo, jak je to s odstaveným motore. Jestli trpí po nastartování po dlouhodobějším odstavení.

Napsal: úte 10.11.2015 21:47
od JaraX
když auto stojí víc jak 3 týdny, v kufru se musí přepnout přepínač baterie na panelu s pojistkama,
motoru je to jedno, ten pul roku ani nepozna, ale prostě na autě se spousta věcí maže, točí, no a stání vadí všemu, gumy dostávaj plošky, ložiška jsou na suchu, baterka se nedobíjí.

pokud sedmu nechat na letnákách, tak ok, jednou za měsíc když bude sucho a vyleze sluníčko tak vyrazit na výlet a pak zase zaparkovat.

Napsal: stř 11.11.2015 01:39
od bmwszene
OK v pohodě. Ještě se zeptám v tom kufru, pokud přepnu to tlačítko na baterce, jak je to se zamykáním? Musim zamknout ručně přes klíč a nebo cenrál bude fungovat dál?
A ještě jedna otázka: pokud bych měl baterku vyplou přes tlačítko v kufru - vydrží to ty 3 až 4 měsíce? Ptám se jen tak pro zajímavost.
Spíše budu asi teda praktikovat 1x do měsíce ten výlet na oživení.

Napsal: stř 11.11.2015 07:55
od JaraX
těžko říct jak je na tom baterka, pokud je tam zánovní AGM tak by mohla 3-4 měsíce vydržet, nemám to vyzkoušeny, ale mě to by to fungovat tak že zamkneš dálnou a po klesnutí napětí pod určitou odpojí elektronika baterku a budeš muset odemnkout klíčkem

Napsal: stř 11.11.2015 13:10
od E65DRIVER
Není lepší si koupit udržovací nabíječku ?? Napojit to na celou zimu a když budeš potřebovat kdykoliv to natočíš :) A nemusíš řešit popletený ŘJ při každym startu ( E65 jich má hoodně) . To podpětí nemaji rádi

Napsal: ned 22.11.2015 23:23
od FilM
Ja mam 745 odstavenou jako zalozni auto uz 3 roky (nic jii neni, a poustet ji do sveta za par korun mi prislo lito). Beru si ji na tyden jezdeni obvykle tak jednou za 3-4 mesice. Stoji venku pod plachtou a trvale napojena na udrzovaci nabijecku. Nepozoruju zadne zasadni stradani. Pred odstavenim vzdy dotankuji do plna, umyju, navoskuju, prykryju plachtou.

Napsal: stř 25.11.2015 23:03
od bmwszene
Sedma má plastovou nebo plechovou nádrž?

Napsal: stř 25.11.2015 23:12
od JaraX
E38 plech, E65 plast

Napsal: pát 27.11.2015 13:34
od hurvajs77
zazimování aut jsem tak nějak nikdy nepochopil... Podle mne tomu stání v garáži uškodí více, než kdyby se nechalo ošetřit nějakým kvalitním voskem a normálně se používalo

Napsal: pát 27.11.2015 14:21
od Jaris330D
Tak záleží jaké auto. Jsou auta, s kterýma se v zimě nejezdí.

Napsal: pát 27.11.2015 14:27
od hurvajs77
podle mě ano. Je to prostě jen auto. Tedy pokud nemyslíš otevřený kabrio...

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek ;)

Napsal: pát 27.11.2015 17:27
od bmwszene
Jedná se mi zatim o tuhle zimu.Jestli budu jezdit další nebo bude zase v garáži to nevim.Přes zimu bych právě chtěl auto trochu poštelovat a poupravit k obrazu svýmu, abych pak na jaře mohl vyject.Další důvod je ten že kola byly v hroznym stavu takže teď se opravujou, dál pak novej lak a hotový to bude někdy kolem ledna a to už se mi zimáky kupovat nechce. Pak se uvidí, jestli si kola nechám na zimu a nebo pudou do světa.

Napsal: pát 27.11.2015 17:31
od hurvajs77
však v pohodě. Znám pár lidí, kteří mají na zimu starou rezavou plečku a druhé auto nechávají v zimě v garáži a myslí si, že to případný kupec ocení... Jakože nejezdilo v zimě... :-D

Napsal: pát 27.11.2015 17:42
od bmwszene
No jo no

Napsal: čtv 21.01.2016 21:08
od PeckaSK8
Jsem asi trol - ce je udržovací nabíječka???

Napsal: čtv 21.01.2016 21:22
od JaraX
to je nabíječka co má fuńkci udržování baterie, v této funkci baterku nijak nepřebíjí, jen udržuje napětí, tak to muže byt zapoejeny třeba pul roku