Stránka 1 z 2

Napsal: úte 20.10.2015 14:13
od butthead740
Zdravim, chlapi potrebuju radu, resp. poznatky z provozu.. Mel jsem E34, E36, E38, E39, E46,E60 a E61, ale v E65kach se ztracim.. Vzhledove se mi libi vic po FL ale zas nekdo rika ze vyrobne kvalitnejsi je ta pred FL tak prosim o rady.. Najizdim cca 80tkm/rok, zajima me na co si dat pozor, kolik si papne a pred cim utikat.. Diky za poznatky.. :)

Napsal: úte 20.10.2015 15:18
od Vlasta
Já když jezdil ročně 50 tis. km, tak jsem vůbec neměl odvahu jít do ojetiny a kupoval jsem nový auta

Napsal: úte 20.10.2015 18:16
od kurevtor
to je těžký říct, před čím utíkat.... něco mi říká, že ti tu pár lidí doporučí utíkat před tím dýzlem :-D

co se týče vzhledu... ten před FL rozhodně vypadá mnohem starší než FL. Taky se mnoha lidem dost nelíbí nicméně můj názor je, že E65 předFL je na obrázcích opravdu celkem nic moc.... když k tomu autu ale přijdeš a vidíš to v těch proporcích na živo tak je to naopak a auto vypadá jako správný bávo.

Vždycky si projíždím fotky svý káry a řikam si, že už bych měl upgradovat na CL nebo A8.... jenže pak k tomu přijdu, vidim tu přerostlou svini, nasednu, nastartuju a už se mi prodávat nechce :-D

jinak pozor si musíš dát asi na 1000 věcí :-D takže je ve finále nejlepší se tim moc nezabývat a když je to auto dobře vybavený tak ho prostě koupit a neřešit to. Stejně budeš muset hodně servisovat při tom nájezdu takže je to jedno.

Napsal: úte 20.10.2015 18:40
od JohnyB
btw, e65 je kratka, e66 long :) (ne predface, poface)

Napsal: úte 20.10.2015 20:28
od Jaris330D
Ja koupil predface, protoze je levnejsi a svezeni stejny, jako pofacelift. Jenom pofacelift ma nejake vychytavky navic. A o tom, co se tam sere nejvic tu je toho mraky. Jarax psal, ze je sedma delana na takovej najezd. Spis bych sel do benzinu a lpg. 745 nebo 750. Ja dalku jezdim za 12 lpg a v prepoctu je to jeste min nez za 6 benzinu. Protoze tankuji za 12,10 kc za lpg.

Napsal: stř 21.10.2015 09:06
od hurvajs77
Jestli najezdíš cca 80tis ročně, tak se vyser na chrochtáta. Nehledě na to, že 730d je opravdu líná. Měl jsem ji a rozdíl proti 750 je dost velký. Nehledě na to, že v chrochtu je opravdu o dost větší hluk.

Jsem sice nepřítel LPG, ačkoliv ho také mám, ale při Tvém nájezdu je lepší koupil 745 / 750 a dát to LPG. Budeš jezdit stejně draze, možná levněji než s naftou. Já mám třeba spotřebu cca 16l lpg / 100km. Další veklý mínus je u chrochta servis, což Ti mohou potvdit Snejk / JaraX a další servisáci. Nehledě na to, že výtvorem chrochtových morotů je fakt puch, že by jeden blil.

edit: ještě jsem zapomněl, pokud by sis hrál na ekologii, tak LPG je na tom nejlépe (CNG nepočítám). LGP má sice "omezení" v podobě zákazu vjezdu do podzemních garáží apod., ale osobně na to seru. Hrdlo pro tankování mám u nádrže a na autě nemám nikde samolepku, takže pouhým okem není nic poznat :mad:

Napsal: stř 21.10.2015 11:42
od Vlasta
hurvajs77 píše:...ale osobně na to seru. Hrdlo pro tankování mám u nádrže a na autě nemám nikde samolepku, takže pouhým okem není nic poznat :mad:
To je tak nějak folklór většiny plynařů, ohrožovat ostatní

Napsal: stř 21.10.2015 11:46
od Hoody4
Můžeš říct k jakému ohrožení reálně dochází?

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek !

Napsal: stř 21.10.2015 11:50
od Vlasta
Ne nadarmo je to v zákoně: http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonSt ... =15#parCnt

Navíc, neoznačeni takového vozidla je nesplněním technických podmínek pro provoz na pozemních komunikacích.

MOD fishmaker : odstraněna zbytečná citace přímo předchozího příspěvku

Napsal: stř 21.10.2015 11:59
od hurvajs77
Vlasta píše:To je tak nějak folklór většiny plynařů, ohrožovat ostatní
bla bla Vlastíku... Co se tak asi může stát? Znám více aut, kterým plyn utíká, že když stojíš u auta, tak ho cítíš a lidi s tím normálně jezjí, parkují v garážích.

Hlavně že majitelé chrochťáků neohrožují ostatní svým puchem s výfuku a sazemi... :-D

Napsal: stř 21.10.2015 12:02
od Vlasta
Porušují majitelé chrochtáků nějaký předpis? Co tam máš dál?

Napsal: stř 21.10.2015 12:09
od hurvajs77
Vlasta píše:Ne nadarmo je to v zákoně: http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonSt ... =15#parCnt
hmm, litera zákona je sice daná, ale ukaž mi někoho, kdo se tím řídí... :-D. Brácha je hasič a nepamatuje, že by za 10 let měli zásah kvůli LPG v autě
Vlasta píše:Navíc, neoznačeni takového vozidla je nesplněním technických podmínek pro provoz na pozemních komunikacích.
to netuším a je mi to vcelku jedno. Plynaře jsem se na to ptal a neříkal, že bych musel mít na autě samolepku LPG. Stejně bych ji hned sundal, nejsem kolotočář, abych si voblepil auto samolepkama. Na technickou stejně nejezdím, zařizuji to jen papírově

Napsal: stř 21.10.2015 12:12
od Vlasta
Ta nálepka je tam zejména právě kvůli složkám IZS. A o parkování v podzemních garážích ani nemluvím. Už jsem viděl vyteklej plyn v odvodňovacím kanálku. Štěstí bylo, že tam nikdo nehodil vajgla. Tvůj plynař něco montuje a ani nezná legislativu. BINGO

Napsal: stř 21.10.2015 13:26
od fishmaker
plynaři maj nálepku lepit na sklo (málo kdo to dneska dělá)...na technický to maj kontrolovat (málokdo ti kvůli tomu nedá technickou)

hasičům je to většinou jedno...stejně na nádrží není VENTIL, kterej by se dal ručně otevřít nebo zavřít...je tam automatickej ventil, kterej při vyšším tlaku než je povoleno se otevře a upustí tlak...

a co se týká podzemních garáží
e) je zakázáno vjíždět do uzavřených skladovacích, garážních a obdobných prostorů, u nichž není výslovně povolen vjezd vozidel poháněných LPG nebo CNG
- to je sice pěkný...ale většina jich je stejně "otevřených" takže jsou větraný...a největší stupidita mi přijdou mřížovaný garáže na Čerňáku se zákazem vjezdu LPG viz odkaz https://goo.gl/maps/CW3WzHtqdPH2

Napsal: stř 21.10.2015 13:46
od Vlasta
fishmaker píše:- to je sice pěkný...ale většina jich je stejně "otevřených" takže jsou větraný...a největší stupidita mi přijdou mřížovaný garáže na Čerňáku se zákazem vjezdu LPG viz odkaz https://goo.gl/maps/CW3WzHtqdPH2
Tam nejde o to, že jsou větraný, ale jak jsou větraný. CNG stoupá nahoru, takže tam až tak nebezpečí nehrozí a zákaz by být ve většině případů nemusel, ale aut je zatím málo, tak se to až tak neřeší. LPG se drží u země, takže garáže by musely míst odvětrávání v úrovni podlahy a v tom je právě ten problém

Napsal: stř 21.10.2015 13:48
od kurevtor
hurvajs77 píše:Znám více aut, kterým plyn utíká, že když stojíš u auta, tak ho cítíš a lidi s tím normálně jezjí, parkují v garážích.

Hlavně že majitelé chrochťáků neohrožují ostatní svým puchem s výfuku a sazemi... :-D
To myslíš vážně? To je normální, že autům s LPG uniká plyn? :? No tak to fakt potěš prdel. Že je to bastl víme všichni, ale že je to až takhle brutální....

Jinak co se týče vjezdu do garáží - měl jsem za to, že je to taky kvůli čidlům na plyn v obchoďácích. Taky mám za to, že ta nálepka je povinná, pro splnění podmínek pro provoz na pozemních komunikacích. Hurvajz, tvůj plynař bude asi odborník :-D

Mimochodem, opravdu to netrvalo dlouho a hned je tu flame o LPG :-)
Taky je ale dobrý buttheadovi říct, že při svym plánovanym nájezdu bude sice s LPG jezdit stejně draho jako s TDi, ale bude muset minimálně 4x za rok (ale korektně by měl 8x za rok) na revize systému a jednou za rok bude muset na repasi reduktoru a membrán.
Ale vůbec bych se nedivil, kdyby ty povinnosti revizí a repasů byly jen na papíře a plynaři na to srali stejně jako na nálepky a vjezdy do garáží. Vždyť to jezdí tak proč revize, že.

Napsal: stř 21.10.2015 14:05
od hurvajs77
revize LPG je 1x ročně. Každý servisák, který dělá LPG říká něco jiného s výměnou filtrů a reduktorem. Mě říkal: filtry po 20tis, reduktor 50tis. Když se zeptáš lidí co mají LPG, tak nikdo nemění. Toroid je na 10let, pak se musí měnit, alespoň tak to je v papírech.

Mám LPG cca 1 rok a byl jsem s tím na servisu jen jednou, na prvním doladění po 2tis. Jinak teď až revize za 300,-. Olej se stejně snažím měnit po 10tis. Provoz LPG je v podstatě naprosto stejný jako na samotný benzín, alespoň u mě.

Ano, klidně Ti mohu i napsat, kde najdeš auto s ucházejícím LPG... Stačí u auta stát a cítíš plyn :-D. Normální to rozhodně není, plyn unikat samozřejmě nemá

Napsal: stř 21.10.2015 15:09
od Hoody4
fishmaker píše:plynaři maj nálepku lepit na sklo (málo kdo to dneska dělá)...na technický to maj kontrolovat (málokdo ti kvůli tomu nedá technickou)

hasičům je to většinou jedno...stejně na nádrží není VENTIL, kterej by se dal ručně otevřít nebo zavřít...je tam automatickej ventil, kterej při vyšším tlaku než je povoleno se otevře a upustí tlak...

a největší stupidita mi přijdou mřížovaný garáže na Čerňáku se zákazem vjezdu LPG viz odkaz https://goo.gl/maps/CW3WzHtqdPH2
Co se týče nálepky, to je holý nesmysl. Dle mě dostupných informací je plynová nadrž v takové situaci bezpečnější, než klasická benzínová. Jinak samozřejmě, že to má kontrolovat STK, má to kontrolovat i PČR, ale moje zkušenost je taková, že nějaká nálepka nikoho nezajímá, nikdy s tím žádná hlídka neměla problém. Takže za mě zbytečné hyzdění auta.

A děrované garáže na Čerňáku se zákazem vjezdu, ty jsem taky nikdy nepochopil. Nechce se mi věřit že přirozená cirkulace vzduchu, náhodné úniky (které by se na dobře udělaném plynu stávat neměli) neodvětrá.

Napsal: stř 21.10.2015 15:31
od hurvajs77
Hoody4 píše:...Takže za mě zbytečné hyzdění auta...
:thumbsup:
Hoody4 píše:...děrované garáže na Čerňáku se zákazem vjezdu, ty jsem taky nikdy nepochopil...
nechtěl jsem to zmiňovat, ale opět se ukazuje je národ čechů je plný dementů. Opět jsme papežštější než papež

I já jsem se ptal bráchy, jak velký problém je pro hasiče LPG a i on mi říkal, že je větší problém benzín, že dnes jsou už LPG hodně bezpečné

Ale asi bych se raději vrátil k tématu tazatele. Mám ročně nájezd cca 60tis a naftu bych nechtěl. Všichni lidi kolem mne jen strašili. Ikdyž se mi nikdy nic s chrochtem nestalo, tak už bych ho nechtěl a to z několika důvodů
- vyšší vibrace,
- divnej zvuk motoru, resp. jako trakrotu,
- puch nafty a následně puch z vejfuku,
- časem možnost mnohem vyšších nákladů,
- vyšší možnost, že se posere motor.

Pokud někdy naftu, tak jedinně novou, ojetinu už ne.

Přestavba na LPG se vrátí do 20tis. km a pak jezdíš s benzínem jako s naftou. K tomu jsou samozřejmě plusy jako lepší projevy motoru, lepší akcelerace, nulový hluk (motor slyším jen nad 4.500 otáček). Já měl 730d v před FL, teď mám 750Li a ačkoliv jsem kdysi bránil 730d před útoky JaraXe, tak měl pravdu - 730d je fakt líná a pokud není v pořádné výbavě, což skoro žádná není, tak to není plnohodnotná 7er. V tvém případě bych řešil i pohodlnost cestování, což se 730d rozhodně nebude. Ani ve spotřebě, měl jsem průměr 8.8l. U naft je dost často problém s převodovkou a když k tomu přidám možnost vstřiků, turba, EGR atd. plus vysoký nájezd, může to být likvidační kombinace...

Napsal: stř 21.10.2015 16:39
od kurevtor
hurvajs77 píše:revize LPG je 1x ročně. Každý servisák, který dělá LPG říká něco jiného s výměnou filtrů a reduktorem. Mě říkal: filtry po 20tis, reduktor 50tis. Když se zeptáš lidí co mají LPG, tak nikdo nemění. Toroid je na 10let, pak se musí měnit, alespoň tak to je v papírech.
Ne Hurvajsi, revize systému se má provádět 1x za rok NEBO každých 20 tisíc km. Mnoho webů ale říká, že se má dělat 1x za rok nebo každých 10 tisíc km. Tím nemyslím tu výměnu filtrů po 20 tisíc, myslím čistě revizi tzn. pouhou kontrolu. Pokud teda tazatel plánuje 80 tisíc km za rok, měl by nechat systém zrevidovat 4x-8x každý rok! Plus 1x ročně ten repas reduktoru a membrán + ty filtry.
Nezmiňuju to proto, že by 4-8x 600kč za rok za revize bylo nějak likvidačních, ale je to prostě vopruz to furt řešit.

Že na to vy plynaři serete a šetříte si půlhalíře na kilometru nedodržováním servisních intervalů resp. revizí a že vám to prochází (případně vám nehoří auta) je dáno bordelem v Česku, štěstím, ale zejména mentalitou Čechů všechno vojebat. Platby za benzín LPG bastlem, revize systému jejich ignorováním a tak dále... tím se asi i dostáváme k tomu unikajícímu plynu - to asi někdo chtěl ušetřit pětibábu za revizi.