Stránka 1 z 1

Napsal: sob 23.05.2015 21:36
od mika_hakkinen
Ahoj,

ted pri vymene oleje jsem se uplne zdesil. Vypoustim oil a najednou se dirka ucpu kusem neceho :o
No nic sundam vanu a uplnej mraz po zadech. Ve vane dalsi dva srouby a jedna matka a kus plastu.
Po chvilce premysleni a zoufalim koukanim do motoru jsem nasel odkud to je. Srouby asi 5cm dlouhe se vytocili z olejoveho cerpadla. Dalsi treti tento byl jiz povoleny.
No ted ta matka. Rikam si uplne stejne jsou na salkach na klikovce. Hmm. Motor ven a udelat generalni opravu. Pak po chvilce koukani jsem nasel odkud ta matka je. Opet kolem oil cerpadla.
Z platkoveho ulomku jsou precist cast cisla. Podle googlu je to z rozvodoveho kolecka do z kliky.

Stalo se nekomu neco podobneho, proc se to povoluje. Celkove na tom motoru je vsechno povolene. Jinak ty 6 sroubky co drzi vanu sli skoro tocit rukou. I sroub co drzi klima kompresor byl volnejsi. To povolovani muzou zpusobovat vybrace. Prave ze je volnejsi retizek co jde k oil cerpadlu. Cca pruhib par mm.

Napsal: sob 23.05.2015 22:19
od TANN3R
Klasika u M60 A M62 (i TU verze) - povolujicí se šrouby olejového čerpadla. Já vždy při první výměně oleje na těchto V8 shodím vanu a přetáhnu čerpadlo. Na své 540i jsem to po cca 40k km kontroloval a znovu už volné nebyly..

Napsal: pon 25.05.2015 19:01
od Blackie
To sem měl taky a většina známých co má M60 tak taky. Já měl ve vaně teda jen jeden :lol:
Když už jsem u toho,jak má být správně napnutý ten řetízek oil čerpadla?

Napsal: pát 29.05.2015 07:51
od mika_hakkinen
Ja jsem mel ten retizek cca pruhyb 2-3mm.

Napsal: sob 07.05.2016 09:47
od Dresic
A dá se nějak, zvukem motoru poznat že to čerpadlo je povolené?

Napsal: sob 07.05.2016 10:06
od zzeli
Obavam se, ze to podle zvuku poznat dobre a spolehlive nejde, protoze zbyvajici hluk motoru to v pohode prehlusi. To by to cerpadlo muselo bejt tak moc uvolneny, ze by nebylo dobre to auto ani nastartovat.
Nic na tom neni, kup si tesneni za par korun, sundas plast pod motorem a k vane je krasny pristup. Na YT najdes i videa. Pokud zvladnes vymenu oleje, tak tohle zvladnes taky.
Ja mel venku 4 srouby, par dalsich povolenejch, ale i tak to cerpadlo celkem drzelo. Je dobry ho cely vyndat a vsechny srouby poutahovat, protoze na aute se nedostanes uplne ke vsem.
Pruhyb 2-3mm je ok, neni dobry to uplne nasponovat. Prilis volny retez je taky spatne.

Napsal: ned 08.05.2016 22:36
od Dresic
Ok, jj jdu právě měnit olej, tak si to chci preventivně zkontrolovat, už jsem se díval, kryt mám dolel, šrouby na vaně 10ka ořech jdou pěkně povolit jen čekám na těsnění a v týdnu to omrknu. Podívám se na ten YT jak se napíná ten řetěž, to jediný nevím.