Stránka 1 z 2

Napsal: úte 07.10.2014 09:57
od Strosek
Sorry, že zakládám nové téma, ale nějak jsem nikde nenašel to na co hledám odpověď.

- kde dělaj výměnu oleje v automatu a maj na to pořádné vybavení Praha , střední Čechy ? Hever a ruce neberu za vybavení. To má skoro každej Jeryl.

Našel jsem na netu pár provozoven, ale vždy mě na nich něco odradilo. V jedné se čeká až vychladne převodovka = výměna trvá minimálně 5 hodin. To nikde jinde nepíšou. Navíc tato je někde u České Lípy - co tam budu 5 hodin dělat? V další provozovně prý mění olej tak dlouho, až je čistý 8O - co to je za neekonomický, neefektivní postup? Někde píšou o tom, že používají speciální textílie na otírání měrky, aby se do systému nedostala vlákna - to sou borci,.. jinde zas , že používají výhradně oleje BP, ale nikde jsem se nedočetl, že by BP dělalo olej do převodovek 5HP-30 - ten žlutej, co se dá koupit v 60l sudech v BMW Atd. :twisted: .

Já potřebuju např. info - máme vybavení na průplach - to jsem zatím nikde nenašel. A věřím tomu, že tímto by se určitě pochlubil každý.

Protože jinak si to můžu udělat sám a možná, že líp než by mi to udělali oni - sám si umím sundat vanu, dát filtr, těsnění, navíc mám více času na to, nechat to vykapat. Klidně použiju 2 náplně - tu první po pár km vyleju...

Napsal: úte 07.10.2014 13:24
od kabyr01
Nemám osobní zkušenost, ale myslím, že pár členů už tam bylo a nic špatného jsem nečetl...


http://www.zf-pakra.cz/

Napsal: úte 07.10.2014 13:54
od jazet
Ale Jihlava není úplně v Praze a okolí.

Napsal: úte 07.10.2014 18:22
od Strosek
NJN, bohužel, protože to co maj na svých stránkách vypadá zatím nejlíp, co jsem viděl.
Tohle nejsou žádní garážhaluzáři. Tady nic o hadrech na utírání podlahy nepíšou. :twisted:

Napsal: úte 07.10.2014 18:33
od JaraX
já měním olej v automatu každej týden, někdy i třeba třikrát týdně a to dělám jiny auta než třeba 5HP30, ted frčí výměny v osmikvaltech. a vybavení? mám ruce, zvedák, hrnec na starej olej a plničku vyrobenou ze sodastreamu.

a ted k tomu:
měnit olej na teplé převodovce je kravina, já si auto na výměnu oleje v převodovce beru idealně den předem, u 6HPXX měním i těsnění mechatroniku, u 8HPXX pak rukáv, je duležite aby byla dodržena teplota plnění oleje přes diag apod.

nevím proč chceš dělat průplach? aby jsi tu převodovku odrovnal? té převodovce zrovna moc nesvědčí když ji výměníš celou olejovou náplň.
to s tím hadrem je nesmysl, kdyby tam byl někde vlásek hadry tak to chytí filtr,kdybys viděl jak vypadaj magnety už třeba po 100tkm v osmikvaltu celý obalený šponama.
nech to udělat zodpovědnýho člověka co dodrží postup plnění a bez zbytečných výplachů kterýma akorát uděláš převodovce šok a mužeš čekat že pujde do kytek.

Napsal: úte 07.10.2014 20:08
od Strosek

Napsal: stř 08.10.2014 08:35
od JaraX
četl jsem no

Napsal: stř 08.10.2014 08:49
od Strosek
Já bych řekl, že ten "průplach", tak jak ho provádí oni, je dobrá věc. Nepoužívají žádné čistící prostředky, jen tam daj o pár litrů víc a proženou všechny ty kanálky, cestičky, ventilky,..... čistým olejem, který se dává v prvovýrobě té převodovky.

Mimochodem, naštěstí mám ve svém autě převodovku ZF a ne nějakou prochcanou GM,...

Píšeš o nějakém šoku pro převodovku. Já myslím, že je mnohem horší jezdit na nějaké přepálené, staré, špinavé, tuhými částečkami prosycené sračky. Vždyť na kvalitě - vlastnostech toho oleje je to celý založený.

Napsal: stř 08.10.2014 09:00
od JaraX
znám spostu lidí který měli auto X let, řadilo bez problému, pak vyměnili olej v automatu výplachem (jejich starej byl dost přepálenej) a do pul roku bylo po převodovce.

Napsal: stř 08.10.2014 09:09
od Pazdi
Strosek - ber to zase tak, že JaraX ti to vymění a počítá s tím, že to bude jezdit, protože to je jedna z jeho x prací...v ZF Pakra ti to propláchnou a když se něco podělá, tak to neva - jsou odborníci a klidně ti udělaj za 50 repas

Napsal: stř 08.10.2014 09:10
od Francis
JaraX má pravdu s průplachem. Znám též několik umřelých ZF převodovek po výměně oleje průplachem.

Napsal: stř 08.10.2014 09:21
od Strosek
A čím myslíte, že to je ?

Mě napadá, že to může být tím, že tím průplachem se tam rozpustí, uvolní nějaké letité nánosy nečistot, které vytvářely na nějakých místech žádoucí vrstvu těsnění, díky kterému něco někde těsnilo a tím, že se to odstraní, tak to začne někde ukapávat, ... fungovat špatně. A odejde to celé ve zrychleném sledu do kytek. 8O

Napsal: stř 08.10.2014 09:40
od Francis
Neřeš, nepátrej. Neproplachuj :-)

Napsal: stř 08.10.2014 09:51
od Strosek
áchjo :(

Napsal: stř 08.10.2014 10:35
od Francis
Jak to máš nyní? Jezdí? Řadí hladce?
Kdysi, před rokem 1989, se říkalo že "iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel" :-D
Výrobce prohlašuje náplň oleje za celoživotní, tedy až do smrti převodovky bys neměl vyměnit ani kapku. Pokud chceš smrt oddálit, všude se dočteš doporučení udělat první "výměnu", tedy vypustit běžně to co vyteče, po 120k km a pak každých dalších 40k km. I tato částečná výměna je pro převodovku malý šok, ale přežije ho a prospěje jí. Je to něco jako otužování studenou sprchou pro člověka, který krátké expozice studené vodě přežije a otuží se, ale plavání v ledovém moři jen krátkou dobu a pak umře :-D
Proč vymýšlíš změnu něčeho, co je v praxi odzkoušené a funguje?

Napsal: stř 08.10.2014 10:53
od Strosek
:D to je hrozný

Jen jedna věc - výrobce auta / výrobce převodovky.
Výrobce auta je prase - dovolí si tvrdit, že náplň je "doživotní".
Výrobce převodovek trne hrůzou, protože dobře ví, že to není pravda.

Proč si myslíš, že ta výměna je pro převodovku šok ?

Proč by měl být "kus železa" v šoku?

Úplně mě děsíš. :D

Napsal: stř 08.10.2014 11:18
od JaraX
jedná se o to že to převodovkou pozvolna proudí kusy kovu, uhlíku apod, prostě mikrokousky hřídelí, hlavně lamely apod. to vše je v oleji, do toho se přidaj částiče už opotřebenýho oleje a tadle směs teče převodovkou, samozřejmě je to hustší, ničí to veškeré kanálky, pumpu apod, v převodovce vznikaj vule a toudle hustou směsí sou ty vůle vymezené. A ted si představ že tam najednou vše vyměníš a dáš tam řídký olej, ten má problém ty vule vymezit a problém je na světě.

je to stejné jako když máš olej v motoru a jezdíš na 5W40, časem se motor opotřebuje a začně žrát olej, dáš tam 10W40, ale už nikdy se nemužeš po několika letech ježdění na 10W40 vrátit k 5W40, navíc se rozpustí usazeniny apod.

Napsal: stř 08.10.2014 14:53
od zzeli
Z toho mi vychazi, ze ta vymena je teda k nicemu ne? U zanovni prevodovky to nema cenu menit, pac tam bude olej ok a u stare prevodovky ji to zase ublizi. Takze nechat to "dozivotne"???
Jsou teda exaktni pripady, kdy je "dobre" ten olej vymenit???
Sorry, ze se tak blbe ptam, ale zajima me to a urcite i dalsi lidi.

Napsal: stř 08.10.2014 15:04
od Francis
Samozřejmě měnit, ale dostatečně včas, aby olej nestihnul degradovat. První "výměna" (množství co přirozeně vyteče, ne průplach) ve 120k km a pak opakovaně každých dalších 40k km, tedy ve 160k km, 200k km, 240k km, ... až do smrti převodovky.

Napsal: stř 08.10.2014 15:18
od Strosek
A ten "ne průplach" proto, aby tam zůstalo aspoň trochu sraček, které jsou vlastně pozitivní - vymezují vůle, těsní, ... :roll: