Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 05.06.2014 17:46
od Vlasta
Zkoukněte dnešní černý ovce. Tak ani nevím jestli jezdíte na LPG nebo na síru. Ale asi to dělá vašim motorům dobře
Napsal: čtv 05.06.2014 18:19
od Filozof
no chtěl jsem to napsat hlavně kdo má nikasilové motory M60 a M52 apod.
Síru moc nemusí a mohl by bejt pak pruser.
Z toho duvodu moje M52B28 nepujde do LPG. Protože síra je svinstvo a bylo by to rychlé.
tady link:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 2801080605
Napsal: čtv 05.06.2014 18:22
od Vlasta
Mě na té reporáži spíš zarazilo to, že vědí, že prodávají sračky nesplňující normy a přesto jim je to jedno.
Napsal: čtv 05.06.2014 18:51
od fishmaker
mě to přijde dost podobný s benzínem a naftou...taky jsou každou chvíli pokuty za nekvalitní palivo...a furt prodavaj to samy...
je otazka odkud se to k nim dostalo...jestli uz jim opravud privezli zrovna spatnou várku...a nebo jak rikali v ty reportazi kupujou neco co do aut nepatri, aby byly nejlevnejsi...
nicmene stejne si to uzivatel nema moznost otestovat, aby vedel co bude tankovat...podle me by ty kontroly COIka mely delat kazdej tejden....a pokuty by mely bejt nekolikanasobne vyssi...aby si to priste rozmysleli prodavat sračky...pripadne by skodu vymahali na dodavateli...
Napsal: čtv 05.06.2014 19:30
od Vlasta
Mně to právě podobný moc nepřijde, protože většinu benzinek provozuje řetězec, kterej nakupuje ze stejnýho zdroje, většinou Čepro plus další vlastní aditivace. Tady obsluha většiny zmíněných uvedla, že nakupujou nejlevnější, tedy plyn co patří do kamen a nesplňuje normu pro auta. Ale přiznávám, že jsem o tom, že plyn do kamen a plyn pro auta mají rozdílné normy a specifikace dodnes nevěděl.
Napsal: čtv 05.06.2014 19:51
od jaroslav
Napsal: čtv 05.06.2014 20:39
od JaraX
pokud vím tak nikasil měli jen motory pro ameriku, většina ma Alusil a ještě jsem se nesetkal s takto poškozenym motorem, takže bych se tím netrapil. ta uspora na LPG je tak velká že i kdybych měnil motor po 30 000km tak se mi to furt vyplatí.
Napsal: čtv 05.06.2014 22:26
od WITT
Měl jsem na 528i (M52B28) LPG, auto mělo najeto necelých 300 tis, z toho 150 tis na LPG, motor šlapal jako hodinky, nebyl žádný problém, a jak píše jarax - úspora financí je taková, že by sis těch motorů mohl koupit plnou garáž.. když dáš do tvojí E38 LPG, tak věř, že ty už s tim nic dělat nebudeš, spíš už nikdo, protože se to dřív rozpadne, než aby to plyn podělal ..
Napsal: čtv 05.06.2014 22:46
od Filozof
Bohužel i v evropě byly motory s nikasilem. výroba 95-98 NIKASIL a od 98roku byl jak M60 tak M52 už alusil.
Jediné co jsem se dočetl že problémy s nekvalitním sírnatým benzínem byly jen v USA a Anglii při koupi nekvalitního benzínu, kde byl větší obsah síry.
Takže v evropě je to bezproblému pokud se bere kvalitní nebo alespoň pruměrný benzín. Taky problémů v evropě je minimum co jsem se dočelt.
Jakmile člověk zjistí, že má motor M52, další fáze je zjistit, zda má nikasil vložku nebo ne. . Ocelové vložky byly zavedeny do výroby v týdnu 10 v roce 1998, tj. 03/1998 vozy vyrobené do té doby budou mít nikasil vložku.
NIKASIL motory jsou o 10KG lehčí než pozdější motory s ocelovými vložkami.
Ale jak je to s LPG kde je vyšší množství síry to netuším.
Najezdím osobně v 7er asi 8-10tis km ročně. Mě se LPG za 28K nevyplatí.
Napsal: pát 06.06.2014 08:26
od lukee_cz
he, dobry, tak ta kde jezdim pro LPG prosla

Napsal: pát 06.06.2014 08:52
od Vesa88
Filozof: LPG se vyplati kazdemu, i kdyz jezdis 10 000km rocne tak se ti LPG zaplati, sice pozdeji ale prece a pak bude jen setrit. Mam vypocitane ze se mi investice do LPG (30 000,-) vrati po 20 natankovanych nadrzich a to uz mam za sebou, takze jen setrim

Napsal: pát 06.06.2014 11:58
od Filozof
Vesa88: Jasně to já beru. Já jen mám trochu strach kvuli té síře která se poslední dobou hodně objevuje na LPG stanicích.
Předtím s M50 kou 2,5i jsem jezdil 7let a bral taky všude kde to šlo a nebyl problém ale asi proto, že ten motor sežere cokoliv.
M52 s nikasilem tam mám trochu obavy ... Motor jede dobře a zatím fakt nájezd takovej že se mi 3roky bude vracet. Ale jinak LPG je užasná věc to beru.
Hlavně u velkých obsahu 3-4litrů kde prostě ta úspora je obrovská. Navíc člověk pak jezdí mnohem více s autem.

Napsal: pát 06.06.2014 14:56
od Killingman
LPG je super, do té doby, než se zvedne spotřební daň. A ta se zvedne, jakmile bude na LPG hodně aut a bude ubývat peněz ve státním rozpočtu

Takže čím dřív, tím víc se ušetří dokud to "jde"...
Je fakt, že třeba u CNG je situace složitější - dá se tankovat i doma (hodně teoreticky

) ) a tam se to bude hlídat mnohem hůř a skokově zdražit plyn pro domácnosti asi bude trvat déle než u LPG...
Napsal: pát 06.06.2014 22:20
od Filozof
to je pravda do roku 2020 je fixní DPH pro LPG a CNG. Pak to bude už v rukou poslanců případně EU hujerů.
Kam se to požene ale v té době bude možná 30procent trhu s auty s LPG/CNG.
Taky benzín s naftou mohou díky nějakejm okolnostem vyskočit na 40-50kč a pak LPG bude třeba za 25kč.
V roce 2007 jsem tankoval za 10,90kč LPG.
rok 2014 za 17-18kč normální stav.
To jest o 70procent více a to jsem viděl i za 19-20kč LPG.
Takže za dalších 7let to klidně bude 23-26kč 1litr LPG. Ale i benzín by mohl být klidně kolem 40-43kč.
zajímavé k přečtení o LPG a CNG daně a zvýhodnění.
http://lpg-cng.ochranamotoru.cz/danove- ... -a-lpg.htm
Znehodnocení peněz je veliké za posledních x let je to i dost citelné a stále se to zrychluje.Kdo se pohybuje ve světě financí to vidí moc dobře.
Napsal: sob 07.06.2014 11:06
od JaraX
Filozof píše:Bohužel i v evropě byly motory s nikasilem. výroba 95-98 NIKASIL a od 98roku byl jak M60 tak M52 už alusil.
Jediné co jsem se dočetl že problémy s nekvalitním sírnatým benzínem byly jen v USA a Anglii při koupi nekvalitního benzínu, kde byl větší obsah síry.
Takže v evropě je to bezproblému pokud se bere kvalitní nebo alespoň pruměrný benzín. Taky problémů v evropě je minimum co jsem se dočelt.
Jakmile člověk zjistí, že má motor M52, další fáze je zjistit, zda má nikasil vložku nebo ne. . Ocelové vložky byly zavedeny do výroby v týdnu 10 v roce 1998, tj. 03/1998 vozy vyrobené do té doby budou mít nikasil vložku.
NIKASIL motory jsou o 10KG lehčí než pozdější motory s ocelovými vložkami.
Ale jak je to s LPG kde je vyšší množství síry to netuším.
Najezdím osobně v 7er asi 8-10tis km ročně. Mě se LPG za 28K nevyplatí.
přepokladam že máš spotřebu kolem 10 litrů, tzn 3,7kč km, na LPG pak 17,5*11 = 1,9kč km, uspora 1,8kč km, tzn za 10 000km, tedy rok 18 000kč ročne, pokud počítám že LPG které stojí 27 000kč ti zvedne cenu vozu o cca 10 000kč, tak je to vlastně jen 17 000kč, tzn že celé LPG máš do roka max zaplacené
Napsal: sob 07.06.2014 11:09
od JaraX
to s tou spotřební daní je celkem nereálný, pokud zvednou u LPG spotřební dan, musí to udělat i okolní státy, nemuže stát LPG u nás 30kč a v polsku 16kč, to by rozjelo strašnou šmelinu, další věc je ta že LPG jde lehce přestavět na CNG, polovina komponentů je stejná, no a u CNG moc dobře nejde udělat spotřební dan, když se tím topí baráky a domáci čerpačka je legalní věc.
Napsal: pon 09.06.2014 22:44
od Killingman
JaraX: Je skutečně vidět, že o tom moc nevíš

) Chápu, že montovat LPG je slušný bussines, ale věř mi, že je málokdo, kdo by o tom věděl víc než já

))
Víc se k tomu nechci vyjadřovat a už vůbec ne tady
BTW: Jak přestavím LPG na CNG? Že vyhodím zadní sedačky a dám nádrže odzadu dopředu? O CNG v toroidu jsem zatím neslyšel...
Napsal: úte 10.06.2014 06:27
od Vlasta
Tak přece proto propaguje sedmu v longu. Tam se vejde celá baterie nádrží
Napsal: úte 10.06.2014 06:56
od JaraX
tak nádrž samozřejme toroidní byt nemuže, ale v kufru obyč, ale furt lepší jak nafta.
Napsal: úte 10.06.2014 07:41
od Vlasta
Nepochybně. A až nepůjdou motory zaplynovat, tak budeš zase propagovat naftu