Stránka 1 z 5
Napsal: ned 09.02.2014 19:10
od Bembik
Pánové,
po delší odmlce se projevil problém, který se pokusím níže popsat:
Již delší domu mi kolísají otáčky při konstantní jízdě po rovnice. Kolísání je +-300 RPM. S rostoucí teplotou motoru se kolísání ztrácí, až úplně vymizí. Vymizí za cca 15-20 km. Všiml jsem si, že to nedělá, když je auto úplně studené (a ještě mám omezeny otáčky takovým tím proužkem co pomalu ubývá).
Netušíte čím to může být? Nemůže být souvislost s tím, že mi auto cca půl roku zpět neskutečně kouřilo kvůli KO guferům?
Dalším problémem je, že když dojíždím do kopce a poté na horizontu lehce přidám tak se mi zdá jakoby převodovka nevěděla co po ní chci řadí neustále 2-3-2-3-2-3-2-3 a až pak se ustálí. Pokud přidám více plynu tak nechá 2 a v pohodě...
Napadá mne, zda vše nemůže souviset s převodovkou. Cca před 50tis km majitel přede mnou měnit filtr + olej. Prý vše BMW ale ...kdo ví.
Nakonec přikládám odkaz na youtube s kolísáním.
Díky moc za rady !!
http://www.youtube.com/watch?v=ahF_ZtNMCiU
Napsal: ned 09.02.2014 20:17
od bmwx544
Na 4,4i mi dělal stejnou věc měnič v AT, nakonec vyměněn za nový /410 eu koupen nový v Německu/. U mě se přidávalo ještě pocukávání při hodně lehkém přidávání plynu např.výjezd z obce.
Napsal: ned 09.02.2014 20:51
od siko34
tento problem som mal cca pred mesiacom tiez,jeden servisak mi povedal ze to bude moze byt EGR ventil,alebo vstrek (mam 740D) ....Nakoniec to prestalo samo

,ale cakam kedy sa to objavi mozno opat.
Napsal: ned 09.02.2014 21:51
od JaraX
to bych mohl byt měnič, ale chce to diag.
Napsal: ned 09.02.2014 21:58
od Bembik
INPA nehlásí nic (v převodovce)
Napsal: ned 09.02.2014 22:33
od JaraX
tak se s ni projet jak se na live datech mění hodnotky v převodovce s tím kolísáním.
kolísá to i na N nebo vždy jen na D?
Napsal: ned 09.02.2014 22:42
od Bembik
Kolísá to pouze na D.
P.S. Kde v inpě najdu aktuální hodnoty převodovky? Případně můžeš nějak detailněji popsat co sledovat?
Dííky
Napsal: pon 10.02.2014 09:15
od kabyr01
Podle toho co píšeš to vypadá na měnič. Ale pokud se ti ten problém s kolísáním ještě ztrácí, tak by mohl být problém s množstvím oleje v automatu. Protože když se olej zahřeje, tak se roztáhne a je ho "víc" - a tvůj problém mizí.
Takže bych zkouknul převodovku, jestli ti z ní někde neteče olej. Stačí malej únik, ale po nějaké době tam může chybět už dost.
A řešil bych to co nejrychleji, možná když to doplníš, tak to bude ještě v pohodě...
Napsal: pon 10.02.2014 09:19
od Bembik
Zkusil jsem teda nohu na brzdu, zařadit D, a třičtvrtě plynu. Otáčky do 2000 RPM, takže měnič by mohl být snad OK.
Co se oleje týče, tak ten jsem kontroloval před cca 5ti měsíci + měnil filtr a nějaké těsnění (tvaru dvou čtverečku) + měnil kabelovou průchodku. Když jsem byl před 14ti dny v servise, tak únik z převodovky žádný..
Takže "babo raď"

Napsal: pon 10.02.2014 09:23
od JaraX
to že máš otáčky do dvou tisic ještě neznamena že je měnič ok, ale aspon víš že moc neprokluzuje,
Napsal: úte 11.02.2014 00:59
od Bembik
Tak jsem dnes vyčistil váhu vzduchu a hodnota je na cca 14kg/min, takže by měla být OK. Nedalo mi to však a byl jsem se projet dálku na benzín (auto je na LPG). K mému překvapení mi to opět vyplivlo prozatím chybu 273D CDKKAT2 - Catalytic-converter conversion (bank2).
Proto mne napadá - nemůže za celý problém zacpaný kat? Dokážu si představit, že se zacpal tím, jak jsem jezdil s kouřícím motorem se spotřebou oleje cca 1L na 1000km...možná více.
Díky za tipy.
Napsal: úte 11.02.2014 13:38
od kabyr01
Bembik - to jak jsi zařadil D a třičtvrtě plynu - to je nějakej test na měnič? Můžeš to líp popsat?
Napsal: úte 11.02.2014 13:42
od JaraX
Napsal: úte 11.02.2014 16:02
od kabyr01
Díky Jarax, a jaká je tedy specifikace, aby to bylo OK?
Napsal: úte 11.02.2014 19:23
od vlastnemec
S tím testem měniče bacha za prvé to převodovka nemá moc ráda a za druhé znám jednoho vola co to udělal opačně D bouchnul do třičtvrtě plynu.
Napsal: úte 11.02.2014 20:59
od kabyr01
jo, tak by mel zajit na lekce angličtiny

Napsal: stř 12.02.2014 00:15
od Bembik
Pěkně, pěkně

Každopádně problém stále trvá, takže zítra jedu zkontrolovat hladinu oleje + přidám Liqui-Moly ATF aditivum... Pokud nepomůže toto, tak už nejspíš nic.
Diag pořád píše jen katalyzátor (bank2) a Secondary Air system... Nic z toho by však, dle mého názoru, nemělo mít vliv na to kolísání...
Přidávám video z brždění motorem z kopce:
http://www.youtube.com/watch?v=QSvZGEtp3VA
Napsal: stř 12.02.2014 10:39
od 100RM
Ahoj, daj prosim vediet jak to dopadlo. Mam presne ten isty problem, uz som tiez pocul ze vymena oleja to vyriesi, tak by som si to rad od niekoho potvrdil. U mna sa uz vymenilo snad 10 veci (cidlo teploty nasavaneho vzduchu, lambdy, kontrola katu atd) a nic nepomohlo.
Napsal: stř 12.02.2014 18:03
od Bembik
Nejspíš máme příčinu veškerého zla...upustil jsem trochu oleje a hle:

Takže v pátek nový olej...
Napsal: stř 12.02.2014 21:28
od atimen
Tak to jsem zvědav jestli to pomůže , držím pěsti
