Stránka 1 z 1

Napsal: pát 09.09.2016 17:59
od Sheldon
Ahoj,

neřešil jste někdo nefunkční zásuvku zapalovače? Jaké bývají obvyklé příčiny, že tam nejde proud? Zapalovač jsem otestoval nabíječkou na mobil (měla by se rozsvítit) a zdá se, že tam vůbec nejde proud.Auto mám E36 Compact 97.Chtěl jsem se kouknout do pojistek ale jelikož tomu moc nerozumim a jeste to bylo Německy tak vubec nevim ktera by to měla být.. >víc foto< Obrázek
Mam tušení že je to 33,ale vubec si nejsem jistej a pak ani nevim jak bych tam poznal tu 33,koukal jsem na to jako péro z gauče.. :D
jinak ta zásuvka celkově je už celkem dost spinava a je v ní zaschclé cosi.. bejvalí majitel byl asi trochu prase.. tak se chci zeptat jestli to muze byt tim nebo tak.. :) diky za rady. :)

Napsal: sob 10.09.2016 08:47
od Joshuax
Ja ti nevim, ale taky nemecky neumim ani caru, ale nez bych nekde hledal ktera ze to je pojistka, tak je proste zkontroluju vsechny ;) (ono to neni od veci)
Nemas multimetr ? Nejen ze by to melo byt videt vylozene okem, ale i kdyby ne, tak se to da zmerit tim multimetrem na jedne a druhe strane pojistky. Tzn pokud je stava nahore, musi byt i dole (ci naopak). :wink: A ten zapalovac muze mit zaoxidovane kontakty. Mam v cabriu stejny problem, musim tam docela kvedlat tou nabijeckou, nez se chytne ;) U cabria je holt vetsi riziko, ze tam naprsi, takze me ceka vymena.

Napsal: sob 10.09.2016 09:24
od starML
Zapalovač = Anzünder, tj. pojistka 32 (30A). Kdy je zásuvka pod proudem záleží na zapojení, které se jak kdy lišilo. To znamená:
- je trvale pod proudem => dnes nevhodné, cokoliv zůstane v zásuvce může vybít baterku,
- je pod proudem při zapnutém zapalování a cca 15 minut po vypnutí zapalování, kdy tzv. auto usne,
- je pod proudem pouze při zapnutém zapalování.

Znečištění a oxidace kontaktů může být problém, ale také je třeba zkontrolovat protikus, např. tu nabíječku. Do těchto cigaretových zástrček se u slušných výrobců montuje trubičková pojistka, která nemusí všechno přežít. Buďto rozebrat a zkontrolovat pojistku, nebo vyzkoušet jinde a bude jasno.

Napsal: sob 10.09.2016 11:20
od Sheldon
Zkontroloval jsem všechny pojistky,bohužel jen okem multimetr si budu muset koupit/pučit.Tedka jsem se do toho zapalovače koukal na světle a je to neskutečne zasraný a kdo ví co.. Obrázek
Obrázek

Nevíte někdo jak to z toho vymontuju ?

Napsal: sob 10.09.2016 11:38
od starML
A zezadu na těch svorkách máš napětí?
Tohle určitě sloužilo jako zásuvka zapalovače, ještě tam jsou zbytky tabáku a popela. Nastříkej do toho Kontox nebo něco na bázi lihu, rozšmrdlej to štětečkem a pokus se to papírovým kapesníkem na dřevěné tyčce (ne šroubovák) vytřít. Ale jde i o kontaktování, tj. čistotu toho čelního kontaktu uprostřed, i o kostru => ty boční pacičky. Nebo si kup nový, tohle už má něco za sebou.

Zpravidla to je aretováno kovovými pacičkami zboku, takže lehce páčit, viklat a táhnout nebo vytlačit od zadu viz. obrázek níže.
http://www.skoda-dily.cz/data/items/156 ... c41e8f.jpg

Napsal: sob 10.09.2016 11:52
od Sheldon
Jak budu mít u sebe multimetr proměřim a rozhodně chci rači koupit novej protože tendle to měl za sebou už před x lety podle toho v jakym je stavu.. :D Jinak normalně v auto kelly to koupim ne.. ? :)

Napsal: sob 10.09.2016 12:39
od starML
Na tohle je lepší žárovková zkoušečka, než multimetr a zkušený autoelektrikář si s tímto poradí laciněji.

Napsal: sob 10.09.2016 13:12
od Sheldon
Zkoušel jsem se v tom šourat se zkoušečkovim šroubovakem,jelikož jsem opravdu lajk a ničemu nerozumim.. :D tak jsem to zkoušel uvnitř toho a tam nic ale ze zadu na těch pacičkach mi to udělalo malilinkatou jiskru.