Stránka 1 z 2

Napsal: sob 30.07.2016 18:32
od Effa
Zdravím Kolegy :),
chtěl bych požádat o Vaší zkušenost, mám teď neklidný motor a diagnostika hlásí 4. válec bez exploze, provedl jsem už tyhle testy:

- výměna svíčky 3x .. stejný
- záměna cívky .. stejný
..auto je s LPG, jak na benzín tak na LPG vždy stejný KO :roll: :?

Vše jsem teda rozebral, protože chci udělat separátor s trubkama, sací těsnění atd. a při sundání velkého vstupního sání jsem ze spodu zjistil, že všechny vstřiky - spodní strana - jsou velice lesklý a čistý ale zrovna vstřik 4. válce je skoro uplně černý .. ?? .. ale 4. válec mi nešel ani na LPG .. :?


Předem díky za jakou-koliv radu, zkušenost a tak..

Effa 330Ci E46 FL "LPG Vialle"

Napsal: sob 30.07.2016 20:41
od mi00wa
nejspíš ti netěsní vstřik > bohatá směs.

Napsal: sob 30.07.2016 23:33
od Effa
mi00wa píše:nejspíš ti netěsní vstřik > bohatá směs.
Díky moc za tip :), na bohatou směs by ve válci neproběhla exploze ?

.. 4.tý válec mi nepracuje na benzín ani na LPG :roll: :?


Předem díky za jakoukoliv zkušenost :idea:

Napsal: sob 30.07.2016 23:58
od Joshuax
Do vyreseni problemu bych uplne vyradil LPG a resil to jenom na benzinu. Takhle si do toho motas dalsi zbytecnou promennou.

S tim ostatnim tezko radit. Sic vyuceny autoelektrikar, ale v dobe, kdy clovek holt vytahl svicku, pichnul ji do fajky, prilozil na blok a koukal na jiskru a hned vedel na cem je :)

Zacal bych mozna trochu banalne, ale lidi delaji chyby. Menis ty veci na spravnem valci ?
Zkusil jsi odpojit tu civku za chodu toho motoru, aby ses ujistil, ze to je orpavdu ona ? (nezmeni se chod motoru)

Priznam se, netusim jak dneska ta diagnostika pozna, ze nedoslo k zapalu. Pokud to ona vi, tak to nekde musela zjistit. Kdyz to zjistila a pokud nekeca, tak posledni misto, kde to podle me je schopne zjistit, je konkretni civka (preci jenom do ni lezou 3 kabely a ne jeden). Neni mozne, ze by byl problem uz na ceste k civce ? Pak by vymeny civky i svicky nemely vyznam.

Napsal: ned 31.07.2016 00:49
od Effa
Joshuax píše:Do vyreseni problemu bych uplne vyradil LPG a resil to jenom na benzinu. Takhle si do toho motas dalsi zbytecnou promennou.

S tim ostatnim tezko radit. Sic vyuceny autoelektrikar, ale v dobe, kdy clovek holt vytahl svicku, pichnul ji do fajky, prilozil na blok a koukal na jiskru a hned vedel na cem je :)

Zacal bych mozna trochu banalne, ale lidi delaji chyby. Menis ty veci na spravnem valci ?
Zkusil jsi odpojit tu civku za chodu toho motoru, aby ses ujistil, ze to je orpavdu ona ? (nezmeni se chod motoru)

Priznam se, netusim jak dneska ta diagnostika pozna, ze nedoslo k zapalu. Pokud to ona vi, tak to nekde musela zjistit. Kdyz to zjistila a pokud nekeca, tak posledni misto, kde to podle me je schopne zjistit, je konkretni civka (preci jenom do ni lezou 3 kabely a ne jeden). Neni mozne, ze by byl problem uz na ceste k civce ? Pak by vymeny civky i svicky nemely vyznam.
:) Díky moc za posouzení problému,
při chodu motoru, když postupně odpojím kabely do cívek, tak vždycky se mi změní otáčky + zvuk motoru, mimo 4. válce, tam beze změny :?

..při povytažení zapojený cívky válců, vždy háže oblouk do svíčky, při záměně cívky nebo svíčky stejný KO, bohužel :( sále 4.válec bez exploze, chyba se na jinej válec nepřesouvá a fakt 4. vstřik je ze spoda tmavý skoro černý, ostatní vstřiky ze spodu jsou čistě stříbrný, úplně zrcadlový lesk..

Moc díky za názor & zkušenost.. :? :roll:

Napsal: ned 31.07.2016 00:58
od Joshuax
Zkusenost prave neni, jenom selsky rozum, jak bych asi postupoval sam, kdybych se do stejne situace dostal.

Vstriky jsi prohazovat nezkousel ? Pripadne teda repas tesneni ?
https://www.youtube.com/watch?v=ypRcafVARxY

Pripadne teda zkouknout, jestli nemas v sani nejakej bordel.
Jestli to strili do svicky, pak asi neni duvod neverit, ze to strili i pod hlavou :)

Napsal: ned 31.07.2016 01:06
od TANN3R
Nepochopil sem, jestli teda víš, že na tom 4. válci haze jiskru, nebo ne? Jestli jo, tak bych změřil tlaky, klidně může na tom jednom válci unikat tlak přes ventil.. Je to na chvilku a víš hned, jak na tom ten motor je.

Napsal: ned 31.07.2016 10:15
od Effa
TANN3R píše:Nepochopil sem, jestli teda víš, že na tom 4. válci haze jiskru, nebo ne? Jestli jo, tak bych změřil tlaky, klidně může na tom jednom válci unikat tlak přes ventil.. Je to na chvilku a víš hned, jak na tom ten motor je.

Díky za doporučení :),
dorazí mi nový seprátor a trubky, složím to dohromady, vyzkouším jestli svíčka venku pálí .. toho ventilu se teda bojim :? :roll:

.. když jsem povytáhl 4. cívku asi o 2cm ven, tak jde slyšet jak háže oblouk do svíčky, mám tam stejný zvuk jako u všech válců, zkoušel jsem i záměny cívek a výměnu svíčky 3x, stále stejný, na LPG vstřiky taky 4. válec neprobíhá výbuch :(


..pak ověřit tlaky, díky moc rozumím, auu.. :? :)

Napsal: ned 31.07.2016 11:51
od Joshuax
Opet do toho zapojim vice teorie, nez praxe, takze me za to kdyztak neukamenujte :)

Pokud by se tam dostalo palivo a doslo i k zapaleni, kam se ztrati exploze ? Zustal viset ventil ? nebude to slyset jako strileni do vyfuku, nebo do sani ? Pokud ventily zaviraji spravne, tak kudy ? praskle tesneni by bylo hned poznat, budto nesmyslny tlak ve vode, nebo i voda v oleji ?
Krouzky ? pak musi byt pretlak na klice ? Co vicko oleje ? Je tam neco nestandardniho (pretlak ci silny podtlak) ?
Dira v pistu ? 8O Smes odchazi ke klice a horet fakt nebude. Check pres infra kameru dirou pro svicku ?

Pokud se tohle nic z toho nikde neprojevi, opravdu se to palivo zapali ? Utvori se spravne smes ? Kdyby byl spatne vstrik benzinu, melo by to porad jet na plyn, ale tezko rict co to udela po startu, jestli tam neni tolik nevyhorelyho benzinu, ze to pak nezapali ani plyn ?

Umis to nahodit ciste na plyn ? Ze by se tam necpal prvni ten benzin. Mam za to, ze to u nekterych systemu jde nejakym podrzenim toho prepinace nebo co, JaraX by asi poradil vic.

Porad nevime, jestli je ta svicka mokra, nebo sucha, kdyz ji vyndas.
Zkusil bych vyndat svicku a nechat to proste nejakou dobu dychat (neboi vyfoukat vzduchem prebytecne palivo a tim to urychlit) a pak zkusit nahodit ciste na plyn, pokud to tvuj system umoznuje.

Napsal: ned 31.07.2016 13:41
od mi00wa
Zkus tyto věci:
1) demontuj svíčku 4. válci, přilož k motoru (někam na kov) a divej se jestli háže jiskru. Zkus vyfotit jak vypadá.
2) zkus změřit komprese je to nachvíli.
3) zaměň vstřiky hlavně u 4. válci, pokud bude válec 4. pálit a druhý kde ten vstřik byl nebude pálit (záleži kaj ho zaměníš) tak máš příčinu.
4) lze LPG vyřadit úplně ?

Napsal: ned 31.07.2016 15:06
od TANN3R
Joshuax: To je teda spousta teorie :D Tlak by se v tomhle případě mohl ztrácet třeba přes podpálený ventil. Špatně nastavený plyn tohle dokáže. A k žádné explozi ve válci docházet nemá, to zas tu diagnostiku překládal do češtiny nějakej orangutan :D

Napsal: ned 31.07.2016 18:15
od Joshuax
No jasne, ma dojit k horeni, exploze je nezadouci jev, ale vis jak, uz na skole nas ucily, ze ty doby jsou sani, exploze, expanze a vyfuk :D

A podpaleny ventil jsem zminil, nemusi se vubec zavirat, ale porad by se to melo nekde projevit.

Napsal: ned 31.07.2016 23:00
od Effa
..LPG má plusový vodič extra přivedený rovnou na + v motorovém prostoru, ještě má extra svojí pojistku, ( je od výrobce Vialle, naladěno ještě v DE ) tak bych zkusil nějak vyřadit..

..může takhle rozhodit motor KO separátor nebo jeho KO potrubí ?
..ten černý vstřik ze spodu je z dúvodu že nepropouští nebo že nedojde k hoření ? ( ostatní vstřiky jsou čistý a lesklý jak zrcadlo )
..ventilů se fakt bojim :? :roll:

Jak mi dorazí díly separátoru a těsnění sání, tak bych vše co nejdřív otestovall.. :)

Díky moc za zkušenosti

Napsal: ned 31.07.2016 23:12
od Sweden
Pokud už máš zjištěno že ti jiskra na 4válci jde a že vstřik na 4válci je po přehození na jiný válec OK tak nelaboruj a přeměř si tlak na 4válci,ušetříš si čas i nervy.Tím že se toho budeš bát,jako že na 4válci nebude tlak a proto ti nepálí,se to neopraví. :wink:

Napsal: ned 31.07.2016 23:25
od Effa
Sweden píše:Pokud už máš zjištěno že ti jiskra na 4válci jde a že vstřik na 4válci je po přehození na jiný válec OK tak nelaboruj a přeměř si tlak na 4válci,ušetříš si čas i nervy.Tím že se toho budeš bát,jako že na 4válci nebude tlak a proto ti nepálí,se to neopraví. :wink:
..přesně a děkuju :) svatá pravda..

..mám vše rozebranyy, zkompletuju to a udělám tady uvedený doporučený testy..

Napsal: sob 06.08.2016 22:35
od Effa
.. tak motor mám složený, je tam nový separátor oleje + všechny trubky, těsnění pod prsa sání, 6x malý těsnění pod plast. lištou na prsou sání, těsnění pod kovovou klapkou sání, gumové koleno sání s přírubou pro volnoběžný ventil, podklakový hadičky ..

pořád 4. válec neprobíhá hoření, nepracuje :? :roll: provedeno záměna cívky z jiného válce, několik svíček a stále stejný..

.. nahrál jsem video s jiskrou svíčky, ke konci videa to pálí trochu víc :/ :
https://www.youtube.com/watch?v=s8bxV2thCLw

zejtra bych zkusil záměnu vstřiku, výměnu horního a dolního O-ktroužku vstřiku nebo proměření konektoru do vstřiku a cívky, LPG je už odstavený ..

nemáte zkušenost s proměřením elektriky pro vstřiky a cívky, voltáž, piny a tak ?


Předem díky za jakou koliv zkušenost, radu :? :)

Napsal: ned 07.08.2016 00:18
od Effa
.. trochu mě rozhodilo ta moje měnící se jiskra :? :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=s8bxV2thCLw

Napsal: ned 07.08.2016 09:56
od mi00wa
co to jsou za svíčky ?

Napsal: ned 07.08.2016 13:40
od Effa
mi00wa píše:co to jsou za svíčky ?
je to model svíčky NGK V-Line 30 BKR6EQUP, dával jsem je tam teď v lednu 2016, asi tím LPG jsou docela za krátkou dobu úplně zadělaný, od té doby jsem najel max. 3tis. km, jinak jezdím služebním

- na prvním válci jsem už tuhle svíčku musel vyřadit, byla tam sporadická chyba válce 1, už se neobjevuje
- na 4. válci jsem zkusil 3x vyměnit svíčku za předchozí starou z ledna 2016, myslím že beru ultrax iridium (v 1.válci je teď taky ) a porád 4. válec nepracuje :? :?


cca. před měsícem jsem měnil taky palivový filtr pod sedadlem řidiče BOSCH, to ještě auto pracovalo ok

Předem díky za jakoukoliv zkušenost

Napsal: ned 07.08.2016 14:54
od mi00wa
a zkoušel jsi ještě zaměnit vstřiky hlavně přehodit z toho 4. válce za jiný ?