Stránka 1 z 1

Napsal: pát 01.04.2016 18:59
od pouk69
Caute,
chcem sa spytat ako zistim, ci uz musim vymenit brzdove kotuce. Predpokladam, ze opotrebenie dosiek mi nahlasi iDrive/palubny PC, kedze je tam senzor. Je nejako vyriesene aj hlasenie opotrebenia kotuca? Je pravidlo, ze pri konkretnej hrubke kotuca sa tento uz povazuje za opotrebeny?

Mam 130i a tam su vpredu kotuce 330x24. Meral som hrubku kotuca a moze mat tak okolo 19-20mm. Na pohlad, ked mi menili kolesa za letne, uz vyzeral tensie, preto riesim ci a kedy vymenit.

Dakujem za rady. 8O

Napsal: pát 01.04.2016 19:07
od pavproch
etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:

Napsal: pát 01.04.2016 19:20
od pouk69
Takze sa intenzivne zaoberam tym, ake brzdy tam nahodim. Rozmyslam medzi OEM BMW brzdami, alebo BMWP brzdami.

Mas s tym (alebo niekto iny) skusenost? Pripadne nejaku inu alternativu?

S autom jazdim prevazne okresky, zatial nie okruhy. Na forach sa odporucaju ako zakladny upgrade OEM kotuce + EBC Yellow platne + lepsia kvapalina.

dik
pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:

Napsal: pát 01.04.2016 19:31
od pavproch
s oběma autama jezdím (hlavně) okresky - v redline....

Moje zkušenost: materiál na brzdy JEN a POUZE OEM, vše ostatní je šunt, šrot a jen pro zlost! (jediná vyjímka - slotted/dimpled kotouče z U. S. of A od fy Cquence pro zadní nápravu, protože takové OEM od BMW neseženeš)

Jsou dvě možnosti, jak zlepšit výkon předních brzd a přitom stále používat pouze OEM materiál:

a) dát tam brzdy z výkonnější verze (v Tvém případě M135i)- já dával na 330ix brzdy z 335ix - hladký kotouč je tišší a míň žere desky (desky VŽDY JEN A POUZE OEM!, žádny aftermarket)
Nevýhoda: výrazný nárust neodpruižené hmotnosti

b) ///M-performance OEM brzdy... (aktuálně mám na Z4 vepředu brzdy 340mm z M235i (S2NHA sport brake) - ty samé budu fčíl dávat i na 3er
(slotted/dimpled kotouče jsou hlasitější, víc žerou desky, ale taky výeazně líp brzdí)
Výhoda: ///Mperformancce brzdy mají Alu brzdiče s integrovaným nostičem, čili není nárust hmotnosti, navíc jsou to 2pístky

Napsal: pát 01.04.2016 23:09
od pouk69
Hej, takto som uvazoval aj ja.

V BMW mi vsak nacenili komplet OEM brzdy (kotuce, dosky, senzory) zo 130i na 880€ s dph (mno, povedzme ...).

Brzdy zo 135i na ... wait for it ... 3170€ s dph :D

Pritom BMWP brzdy pre 130i (ktore maju aj velmi pekny dizajn btw.) stoja na prednu napravu cca 1100€ (nemecke eshopy), na zadnu napravu som zatial nenasiel (neprestali sa nahodou robit?).

Urcite tam nechcem davat nejake shity.

Ty to kupujes priamo v BMW? Mas tam nejake zaujimave zlavy?

diky

pavproch píše:s oběma autama jezdím (hlavně) okresky - v redline....

Moje zkušenost: materiál na brzdy JEN a POUZE OEM, vše ostatní je šunt, šrot a jen pro zlost! (jediná vyjímka - slotted/dimpled kotouče z U. S. of A od fy Cquence pro zadní nápravu, protože takové OEM od BMW neseženeš)

Jsou dvě možnosti, jak zlepšit výkon předních brzd a přitom stále používat pouze OEM materiál:

a) dát tam brzdy z výkonnější verze (v Tvém případě M135i)- já dával na 330ix brzdy z 335ix - hladký kotouč je tišší a míň žere desky (desky VŽDY JEN A POUZE OEM!, žádny aftermarket)
Nevýhoda: výrazný nárust neodpruižené hmotnosti

b) ///M-performance OEM brzdy... (aktuálně mám na Z4 vepředu brzdy 340mm z M235i (S2NHA sport brake) - ty samé budu fčíl dávat i na 3er
(slotted/dimpled kotouče jsou hlasitější, víc žerou desky, ale taky výeazně líp brzdí)
Výhoda: ///Mperformancce brzdy mají Alu brzdiče s integrovaným nostičem, čili není nárust hmotnosti, navíc jsou to 2pístky

Napsal: sob 02.04.2016 00:51
od matal
Taky mám nejlepí zkušenost s origo brzdama.. :wink:

Napsal: sob 02.04.2016 07:45
od pavproch
jo, v autorizáku

na materiál většou dostanu -10%, čili nic moc....

Napsal: sob 02.04.2016 12:35
od pouk69
@pavproch mozes mi sem pls hodit link na to etk, kde je uvedene to mezni opotrebeni? Ja som nasiel nejake zoznamy dielov ale toto tam nie je. diky

Brzdovku davas aku? Docital som sa, ze upgrade za kvalitnejsiu brzdovku s vyssim bodom varu vie spravit dost slusnu zmenu k lepsiemu. Myslim, ze tam ide DOT4.
pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:

Napsal: sob 02.04.2016 17:25
od pavproch
pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:
ten link sem ti už sem dával.... "min.thickness 22.4mm"

brzdovku tam myslím mám žlutou TRW DOT5.1 (nevím, musím se zeptat dvorního mechanika Michala)

Napsal: sob 02.04.2016 19:33
od MattyX
pouk69 píše:Brzdovku davas aku? Docital som sa, ze upgrade za kvalitnejsiu brzdovku s vyssim bodom varu vie spravit dost slusnu zmenu k lepsiemu. Myslim, ze tam ide DOT4.
Brzdovou kapalinu dej DOT4 - není žádnej důvod to měnit za něco jiného :)
Každopádně brzdová kapalina sama o sobě lepší brzdy neudělá. Lepší motorsportové kapaliny mají vyšší bod varu, kdy i při opravdu vysokém zatížení (vyšší teplota kapaliny) mají správnou viskozitu a při tlaku na pedál nehrozí prodloužení jeho chodu.
Pokud chceš zainvestovat tak z DOT4 doporučuji Castrol SRF, Motul RBF, případně Carboine Lorraine, eventuálně ATE racing - už se ale nevyrábí - vše DOT4.

Pokud chceš zlepšit brzdnej účinek musíš zainvestovat do lepších desek pak už jedině větších desek (brzdičů) většího počtu pístků a větších kotoučů :)

Napsal: sob 02.04.2016 23:22
od pouk69
Aha pardon, nevsimol som si povodne, ze je to link. Vidim to.
pavproch píše:
pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:
ten link sem ti už sem dával.... "min.thickness 22.4mm"

brzdovku tam myslím mám žlutou TRW DOT5.1 (nevím, musím se zeptat dvorního mechanika Michala)

Napsal: sob 02.04.2016 23:47
od starML
pavproch píše:.... brzdy z výkonnější verze - já dával na 330ix brzdy z 335ix ....
A teď zkus +/- odhadnout datum montáže těch "lepších" kotoučů a přibližně od kdy Ti nepadají ty otáčky při uvolnění plynového pedálu - když nyní máš podezření na řídící jednotku DSC. :D

Napsal: ned 03.04.2016 07:58
od pavproch
nesouvisí to spolu, otáčky blbnou od "novoty" a ty lepší brzdy sem tam dával až po třech letech....

Napsal: ned 03.04.2016 12:39
od matiz
No taky nevim jaky vliv muze mit kotouc na nepadani otacek, kdyz signaly se snimaji z naboje a vymenou kotoucu a brzdicu jde jen a pouze o vetsi treci plochu coz zvysi uucinnost brzd. Nic vic, nic min... A kdyz jsme u toho, neni to nic neoriginalniho, s jinou motorizaci by ty kotouce dostal automaticky a s naprosto stejnym dxc. :roll:

Napsal: ned 03.04.2016 14:59
od starML
Bu-bu-bu, já se jen zeptal, jesli náááhodou ....
Nedávno jsem četl, že inženýři BMW vyřešili problém s prodlevou brzd za deště tak, že podle dešťového senzoru elektronika rozpozná déšť a přes DSC občas lehounce přibrzdí, kotouče a desky se vysuší a problém s prodlevou je vyřešen. Zvuk motoru se vylepšuje audiosystémem, pro zvýšení zatížení motoru si při regeneraci DPF ŘJ motoru zapojí větrák, tempomat si umí přes DSC přibrzdit nebo přes DDE/DME přidat plyn, při startu motoru DDE/DME zvýší otáčky pro snížení exhalací a rychlejší prohřátí kyslíkových sond - takže nelze říci, že ve všech případech je auto ovládáno pouze vůlí řidiče. Pavel teď asi shání jinou ŘJ DSC a možná, že nakonec bude mít pravdu ten, kdo napsal, že se ŘJ motoru snaží vyššími otáčkami zchladit lambdy po redline-loadu. Za OT do vlákna se omlouvám. :oops:

Napsal: ned 03.04.2016 17:11
od pavproch
tu SW úpravu brzd (svolávačka xD) tam mám a nefunguje.... :twisted:

konec OT.

jo a DSC sháním...

Napsal: ned 03.04.2016 20:56
od matiz
Precti si to s usmevem a bububu tam neni -))) Ono by to spis chtelo napichnout PT can a nalogovat to a rozsifrovat, jenze to neni v mych silach,-emam vybavu. Pri redline to prave ze nedela, dela to pri takovem 70 - 80% zatizeni. DSC a dalsi jednotky kecaji do vseho, ale zcela jiste to nesmi byt zpusobem ze i kdyz nedrzis plyn tak to po prerazeni jede podobne jako na tempomat. A uz taky drzim hubu abych po ni nedostal -))

Uvidime kam se to s tim pohne, idealni stav by byl ho pujcit a vyzkouset, pak pripadne vratit, klidne i za nejakou uplatu.

Napsal: úte 05.04.2016 15:49
od pouk69
Ja len doplnim, ze to zatial vyzera na montaz OEM 130i kotucov a dosiek, viem ich zohnat s takmer 40% zlavou, cize pojdem asi do toho.

Napsal: stř 06.04.2016 18:51
od xhans
ja mam taky OEM kotouce, ale desky uz sem zkoušel různý. Pagid, Textar (ty jsou odpočinkový a brzdí hůž než oem). Kotouče mi v cartecu v Praze prodali s 50% slevou, měli je skladem v nadbytku. Jestli pokukuješ po upgradu na BMWP tak nejdřív vyzkoušej OEM + DS 2500, myslím že budeš spokojenej po přechodu z OEM desky. Jinak brzdy ze 135i stojí použité-zachovalé cca 1000$ , ale nedají se moc sehnat.

Ještě se dalo pořídit kotouč ze Z4 e89 3,0, který byl částečně z hliníku (34 11 6 782 601) , ale už ho neprodávaj :( - vážil o 0,4kg méně :)