Stránka 1 z 1

Napsal: pon 29.02.2016 13:52
od maxmin
Náklaďák nedobrzdil a zezadu nám naboural dodávku
(není to sice BMW.. ale nechce se mi registrovat na jiné fórum)

Zadní pravou část má promáčknutou cca o 30cm a.t.d.. Karosérie zkroucená až u předních dveří.
Dnes to viděl likvidátor a říkal, že to nevidí jako totálku, protože jinak je auto v perfektním stavu s dobrou výbavou (na tento typ dodávky), že se nechá nacenit oprava.
Já takovéhle opravené auto nechci, protože vždy bude mít nižší hodnotu a i kdyby se opravilo 100% přesně podle dílenských postupů z originálních dílů, můžou tam být nějaké problémy. Stačí aby něco bylo o 1mm jinak a už to může vrzat, špatně zavírat dveře, rezivět, mít nižší tuhost a.t.d.
Teď je to ve fázi kdy se nechá přesně nacenit oprava, takže ještě je šance že to na totálku vyjde. Na čem můžu trvat aby oprava byla co nejlepší (nejblíže původnímu stavu). Žádné vytahování a rovnání za studena, kitování a.t.d. snad nepřipadá v úvahu.
Řešíme to přes firmu RPS Czech, nějaké drobné ťukance už nám řešili v minulosti a vždy jsme byli spokojeni, věřím že mají na pojišťovny větší páky než obyčejný člověk.

Napsal: pon 29.02.2016 19:27
od Totic
Nenapadá mě ani jinej postup oprav než vytahování a rovnání za studena, kitování .. takže co by se s tím dalo dělat?

Napsal: pon 29.02.2016 19:29
od pavproch
Přestrojit všechno do fungl nový kastle?!?

Napsal: pon 29.02.2016 19:47
od maxmin
Asi tak nějak..
kdybych to naboural sám svou vinou, tak bych to nechal opravit "normálně", např. koupit čtvrtku auta na vrakáči, zadní dveře, zbytek vyklepat, zakitovat a.t.d. s vědomím toho, že jsem si to zavinil, tak teď mám opravované auto výrazně nižší hodnoty s potenciálními problémy a sníženou bezpečností, nebo bych to prodal na díly.

Ale když to není má vina, tak mám nárok na stav před nehodou a před nehodou jsem měl netknutou kastli s původním lakem. Takže výměna za novou, nebo klidně i stejně starou ve stejném stavu... tyto varianty už se pravděpodobně nevyplatí, takže by mě měli vyplatit a vrak prodat v aukci.

Napsal: pon 29.02.2016 20:05
od Vlasta
Jakej je to r. v.?

Napsal: pon 29.02.2016 20:15
od maxmin
Je to 2009

U dodávky to nechci až tak hrotit, nic pro mě neznamená, takže jde hlavně o peníze a o princip. Ale kdyby mi takhle někdo naboural 545, která je v dané výbavě a stavu prakticky nesehnatelná to bych zuřil

Ale když se budu bavit o tom principu, tak asi jediná možná oprava do stavu před nehodou je výměna kastle ať už za novou nebo za starší = ekonomická totálka. Jakkoli opravované karoserie nikdy nemůžou mít původní vlastnosti ani hodnotu, to je asi bez debat.

Napsal: pon 29.02.2016 20:31
od MattyX
Pokud to chceš mít TOP, tak to dej do autorizáku, co máš napsáno v protokolu jako poškozeno prostě vymění, opraví a hotovo, nemusíš to vůbec řešit.
Teď řeším něco podobnýho - v kufru E30 mě skončilo Volvo a kdybych řešil něco z roku 2009, tak to nechám opravit na fakturu v autorizáku :)

Napsal: pon 29.02.2016 20:51
od maxmin
No mi jde právě o to, že by se mi asi více hodila totálka (za předpokladu že to adekvátně ocení). Uvažoval jsem, že to prodám a pořídím benzínové viano s automatem. Tuhle dodávku jsme původně koupili kvůli reklamním akcím na koloboty - je "vytůněná" a teenagery to docela přitahuje když vidí dodávku se 4 výfuky, prahy, spojlery a pěknými koly :) Ale na akce s kolobotama už nejezdíme a já se někdy trochu stydím jezdit s "vytuzenou" dodávkou. Ono to dost přitahuje pozornost a spousta lidí si musí říkat co je to za idiota když tohle udělá s dieslovou dodávkou :D Jinak je to top stav.

Napsal: pon 29.02.2016 20:59
od MattyX
si nechej opravu vyplatit rozpočtem - počítej ale, že nástřel z pojišťovny bude tak 1/3 reálné opravy :)

Napsal: pon 29.02.2016 21:12
od maxmin
Jo, uvidím jak navrhne a nacení opravu tam kde je to teď. Zajímal mě jen názor zda se dá oprava vytahováním, vařením a kitováním považovat za adekvátní.. podle mě ne, takže jestli něco takového servis navrhne, automaticky to odmítnu a budu trvat na nacenění odpovídající opravy. Pokud to autorizovaný servis nacení na výměnu jednotlivých dílů vč. karoserie nebo její velké nedělitelné části což určitě bude extrémně drahé, tak mi pojišťovna ráda rychle proplatí totálku.. Už tak musí platit asi 1300 denně za náhradní vůz.
Hlavně že se nikomu nic nestalo.

Napsal: pon 29.02.2016 21:35
od honzabiker1
Vytahovat a kitovat samozrejme nic nesmi.. Opravuje se podle instrukci vyrobce - auto se musi dat na stolici a zdeformovane dily vymenit za nove (original) - prodavaji se cele panely karoserie, pro priklad se staci podivat treba do realoem.

Totalni skoda nastane, pokud cena dilu + prace prekroci tabulkovou cenu auta. Pri totalni skode je bud moznost nechat auto pojistovne a nechat si vyplatit celou cenu (auta), nebo si auto nechat a dostat castku snizenou o cenu vouraneho auta.

Pokud cena na opravu nedosahne totalni skody, je mozne bud dat auto do smluvniho servisu pojistovny a nechat ho kompletne opravit (pojistovna zaplati celou opravu), nebo si vybrat opravu rozpoctem - pojistovna zaplati vypocitanou castku a pak je na majiteli, jestli auto necha opravit (treba levneji z pouzitych dilu), nebo si penize necha a bourane auto proda tak jak je.

Nejlepsi postup je, nechat si udelat kalkuci a podle toho se pak rozhodnout.. Je dulezite trvat na tom, aby likvidator pri prohlidce zapsal uplne vsechny poskozene dily (ruzne listy, pneu, disk, male odreniny, atd - staci najit malou odreninu na jinak neposkozenem dilu a kalkulace o dost stoupne, protoze dil by se mel lakovat cely).



Dost zalezi na pojistovne, me se osvedcilo povinne ruceni s moznosti, ze ma pojistovna, pokud mi nekdo zpusobi skodu, provede likvidaci pojistne udalosti, vyplati castku a az potom vymaha castku na pojistovne vinika (nema duvod castku zbytecne kratit).