Stránka 1 z 1

Napsal: pát 01.01.2016 23:47
od ToAsT
Vite nekdo v cem je rozdil mezi motory n20b20 20i a 28i (napr. f10, f30)? Samozrejme krome vykonu;-) U 3ky to dela v cene 80 tisic a u 5ky 100 tisic.
Pokud by to bylo jen o SW, tak to je sakra hodne. Nekde jsem vycetl ze jsou jeste jine pisty, nekoukal jsem na cenu, ale za 4 pisty a SW upgrade 100k je dost. Pak je otazka kolik precipovani zvladne ta 20i za par tisis Kc;-)

Napsal: sob 02.01.2016 16:41
od Tom_e89
Tak to mě taky zajímá, projdu papíry večer. Zatím jsem narazil jen na: http://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=679010
Jeden tvrdí, že jsou až na SW stejné, druhý, že má 28i jiné vstřiky...

Napsal: sob 02.01.2016 22:15
od Tom_e89
Nalezl jsem toto, http://mywikimotors.com/bmw-n20/
v papírech mám popsaný pouze N20B20O0 (28i). Na výše zmíněné adrese, je níže přímo odstaveček o konverzi 20i na 28i související s výměnou pístu, výfuku a samozřejmě softwaru...
Sám mám v Z4 28i a "jede jako střela". Cvakavý naftový zvuk pod kapotou ani citelné vibrace na volnoběh ale zapřít nemohu :D

Napsal: sob 02.01.2016 23:36
od ToAsT
aha, tak vyfuk je taky docela za par penez, mozna budou jine i svody..
Kazdopadne jen chipem se da posunout na 225 koni http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... b20-184hp/

Kazdopadne tenhle smer pro mne BMW docela zabiji, spolu s jejich snahou stat se VW:-(

Mel jsem e36 328i cabrio a to byl spickovy motor, kdyz clovek jel bez strechy, ten zvuk byl nadherny a krasny zatah odspodu a plynuly prubeh..
Ted mam e61 530i a taky to je nadhera. N20 jsem zatim ridil jen v 328i a proste to neni ono. Pocitove je znat, ze dole tomu chybi ty dva valce - prubeh ze zacatku slabsi a pak to vyleti turbem, ale chybi tam takovata robustnost a hladkost chodu sestivalce..
U Z4 je aspon fajn, ze to snizi o neco hmotnost, ale ti tak je to velka skoda..

Napsal: ned 03.01.2016 00:01
od Tom_e89
Chip nabízí oficiálně i Hartge.
http://www.hartge.de/e/bmw_motor_5626.html
Překopání 2.0i ve výsledku vyjde určitě na podobné peníze.

Všichni už dnes vědí, kam BMW směřuje a není to rozhodně optimistické. V dnešní době vládne systém - marketing, emisní normy, regulace, daně,... Peníze se musí točit, aby systém fungoval, proto je i nabízené zboží těžce konzumní. Moc výrobců už nezajímá, aby jsi měl pračku s doživotní zárukou nebo auto na dvacet let... :D
Záruka 2roky a konec, kup si nové... i když nechceš, není na výběr, na trhu se nic jiného nenabízí. U aut máme naštěstí možnost udržovat při životě "staré" dobré kusy techniky. Do doby, než takové vlastnictví sežerou poplatky za provoz "neekologického stroje".

Ano, známe řadové atmosferické šestihrnky. Nad ně prostě není.
Na druhou stranu jsem v jiném autě s motorem N20 nejel. Z4 jsem si ještě krapet odlehčil (váha cca 1450kg) a ve spojení s manuální převodovkou je svižná. Motor se roztáčí poměrně slušně. Na sprintech byla dokonce rychlejší než e39 M5 ... :roll: Takže s klidem na duši mohu říct, že zrovna konkrétně pro toto auto, je motor N20 vhodný. (Svezl jsem se i s třílitrem biturbo a pocitově byla 2.8i agilnější)
Do 5er bych se určitě poohlížel po něčem víceválcovém.