Stránka 1 z 1

Napsal: úte 29.12.2015 11:22
od JayFader
Zdar, pozoruji zvláštní chování při řazení (BMW 135i N54 2008 manuál, pohon jen zadní nápravy). Při jízdě z kopce (setrvačná jizda) se zařazeným rychlostním stupněm (většinou nižší převodové stupně) jedu s plynem a motor táhne a pak plyn pustím a motor začne "brzdit" při tom přechodu cítím takové cvaknutí, nebo loupnutí. Jako kdyby se nějaká kovová součást pohnula a zapadla.

Auto se jinak chová naprosto normálně, spojka bere normálně, motor nedělá divné zvuky. Jde mi o to, jestli to je nějaký problém, nebo jde o normální chování (vlastnost) těchto aut. Při vyšších rychlostech už to tolik nepozoruji. Předem díky.

Napsal: úte 29.12.2015 11:25
od xyron
To je divny, mě to nic takového nedělá... normální to určitě není

Napsal: úte 29.12.2015 11:33
od vita11
Někde máš vůli. Začal bych kardanem

Napsal: úte 29.12.2015 14:49
od mi00wa
Jak je na tom Hardyna ?
Jinak se budeš muset pod auto podívat a hledat.

Napsal: úte 29.12.2015 21:14
od JayFader
vita11 píše:Někde máš vůli. Začal bych kardanem
To mě napadlo, ale netuším, jak to zkontrolovat. Do servisu se mi moc nechce, ale zřejmě mi nic jiného nezbude :-) dík

Napsal: úte 29.12.2015 21:16
od JayFader
mi00wa píše:Jak je na tom Hardyna ?
Jinak se budeš muset pod auto podívat a hledat.
Myslíš spojku? Spojka se zdá ok, bere hned. Nicméně tam zřejmě bude ještě původní, ale po sedmi letech a stodvaceti tisících km možná už bude drobet načatá.

Napsal: úte 29.12.2015 21:28
od mi00wa

Napsal: úte 29.12.2015 22:10
od JaraX
přesně jak popisuješ tak tak se chová hardyspojka, test je jednoduchej, zvedneš auto, necháš tam kvalt a někdo točí zadním kolem tam a zpět a posloucháš jeslti necvaká hardyna (je hned za převodovkou),
pokud nemáš zvedák tak by to šlo i zastavit na rovině, zařadit kvalt a ždouchat do auta v té vuli a uvidíš

Napsal: stř 30.12.2015 08:29
od JayFader
JaraX píše:přesně jak popisuješ tak tak se chová hardyspojka, test je jednoduchej, zvedneš auto, necháš tam kvalt a někdo točí zadním kolem tam a zpět a posloucháš jeslti necvaká hardyna (je hned za převodovkou),
pokud nemáš zvedák tak by to šlo i zastavit na rovině, zařadit kvalt a ždouchat do auta v té vuli a uvidíš
Děkuju, vyzkouším to hned jak to půjde.

Napsal: čtv 31.12.2015 08:34
od JayFader
Tak jsem to včera zkoušel. Na rovině, hodil jsem tam jedničku a houpal s tím dopředu a dozadu, ale nic extra divného jsem nezaznamenal. Je tam vždy taková drobná vůle, když to popostrčím dopředu nebo dozadu. Jak by se to mělo správně chovat, němělo by s tím jít hnout vůbec?

Napsal: čtv 31.12.2015 08:41
od Hanz
vule tam je vzdy, ale muze to delat jeste 2hmotej setrvak, kdyz to na miste nic extra nedela, hardyna by se chovala jak jsi popisoval...

Napsal: čtv 31.12.2015 10:41
od Sweden
To loupnuti cinknuti pozorujes jenom pri te jizde z kopce?V jine situaci ti to nedela?Napr.pri agresivnejsim rozjezdu apod.?

Napsal: pát 01.01.2016 16:41
od JayFader
Sweden píše:To loupnuti cinknuti pozorujes jenom pri te jizde z kopce?V jine situaci ti to nedela?Napr.pri agresivnejsim rozjezdu apod.?
Přesně tak, jen když se auto "pověsí" do brzdy motorem. Rozjezdy, řazení, vše ok. Jak psali kluci dříve, zřejmě to bude nějaká malá vůle. Teď je otázka, čemu to může vadit. Trochu mě to sere, ale dá se s tím jezdit.