Napsal: úte 08.12.2015 14:58
Ahoj pánové,
1) mám problém, který mi vadí (i když ne úplně tíží) už dlouhou dobu. I když jsem hodně hledal, nenašel jsem tady vlákno, které by podobný problém popisovalo. Pokud existuje, prosím o nasměrování a až následné zatracení
.
Mám e46, 7/2004, aktuálně najeto 230+ tkm, nicméně s problémem se potýkám už dlouho, není to otázka několika posledních tisíců kilometrů. Věc se má tak, že se motor chová příkladně při akceleraci ze stálých dejme tomu 2300 (a vyšších) otáček a stejně tak příkladně se chová při akceleraci z 1300 (a nižších
) otáček. Plynule zabírá až do omezovače. Jenže pokud udržuji stálých cca 1600 - 2000 otáček, tedy zhruba tolik, odkud se začíná intenzivněji přeplňovat a následně sešlápnu plynový pedál, motor se na okamžik (třeba půl vteřiny) jakoby zavlní. Působí to, jako by se maličko zakuckal/dusil...prostě jako by neměl kyslík. Zkusil jsem nakreslit jednoduché schéma, které mé pocity lépe popisuje.
https://goo.gl/photos/v6ovdk2UijhpYmjU6
Není to úplně moc omezující, ale mně je to krajně nepříjemné. Cca před rokem mi prorezla část výfukového potrubí u turba, které bylo následně v servisu zavařeno. Měl jsem dojem, že poté tato věc poněkud zeslábla (či takřka ustala), ale možná se jednalo jen o placebo efekt. V současnosti je to stejně citelné, jako v minulosti. Také jsem si všiml, že dokud motor není zahřátý, problém není zdaleka tak výrazný.
2) Teď problém, o kterém jsem tady již četl, ale žádné z řešení mi nepomohlo. Můj motor bezchybně startuje za horka i za studena, zpravidla na první drcnutí. Pokud ale motor vypnu, tak jej "někdy" velmi krátce po vypnutí (desítky vteřin) nelze znovu nastartovat (motor se jen naprázdno protáčí). Musím počkat dalších pár desítek vteřin/minut a pak je zase všechno v naprostém pořádku. Co je zajímavé: toto nastává výhradně pokud nechám klíče v zapalování a auto pod proudem. Pokud napájení vypnu (klíče otočené zcela vlevo, nebo vytažené), tento problém nemám. Po té, co jsem objevil, kdy tohle nastává, mi to už prakticky vůbec nevadí. Přesto: nemáte někdo tip, proč by se tohle mohlo dít? Jako elektronik bych tipoval nějaké kondenzátory, nebo něco s křemíkem uvnitř, ale fakt nevím.
Pomoc
Díky moc všem za jakékoliv tipy, jinak je můj e46 dokonalý poslušný a maximálně spolehlivý společník
1) mám problém, který mi vadí (i když ne úplně tíží) už dlouhou dobu. I když jsem hodně hledal, nenašel jsem tady vlákno, které by podobný problém popisovalo. Pokud existuje, prosím o nasměrování a až následné zatracení

Mám e46, 7/2004, aktuálně najeto 230+ tkm, nicméně s problémem se potýkám už dlouho, není to otázka několika posledních tisíců kilometrů. Věc se má tak, že se motor chová příkladně při akceleraci ze stálých dejme tomu 2300 (a vyšších) otáček a stejně tak příkladně se chová při akceleraci z 1300 (a nižších

https://goo.gl/photos/v6ovdk2UijhpYmjU6
Není to úplně moc omezující, ale mně je to krajně nepříjemné. Cca před rokem mi prorezla část výfukového potrubí u turba, které bylo následně v servisu zavařeno. Měl jsem dojem, že poté tato věc poněkud zeslábla (či takřka ustala), ale možná se jednalo jen o placebo efekt. V současnosti je to stejně citelné, jako v minulosti. Také jsem si všiml, že dokud motor není zahřátý, problém není zdaleka tak výrazný.
2) Teď problém, o kterém jsem tady již četl, ale žádné z řešení mi nepomohlo. Můj motor bezchybně startuje za horka i za studena, zpravidla na první drcnutí. Pokud ale motor vypnu, tak jej "někdy" velmi krátce po vypnutí (desítky vteřin) nelze znovu nastartovat (motor se jen naprázdno protáčí). Musím počkat dalších pár desítek vteřin/minut a pak je zase všechno v naprostém pořádku. Co je zajímavé: toto nastává výhradně pokud nechám klíče v zapalování a auto pod proudem. Pokud napájení vypnu (klíče otočené zcela vlevo, nebo vytažené), tento problém nemám. Po té, co jsem objevil, kdy tohle nastává, mi to už prakticky vůbec nevadí. Přesto: nemáte někdo tip, proč by se tohle mohlo dít? Jako elektronik bych tipoval nějaké kondenzátory, nebo něco s křemíkem uvnitř, ale fakt nevím.
Pomoc

Díky moc všem za jakékoliv tipy, jinak je můj e46 dokonalý poslušný a maximálně spolehlivý společník
