Stránka 1 z 1
Napsal: pon 30.11.2015 23:42
od Filozof
Tak jsem zjistil že postupně je motor hlučnější a hlučnější. Je to motor M52B28 a zdá se mi jakoby měl horší projev a byl špatně mazaný. Takovej zvuk jako by měl málo oleje. Přitom olej má teprve 7000km najeto a dávám kvalitní MOBIL 10w-40 a množství je v pořádku.
Motor má asi kolem 350tis km najeto.
Dnes jsem koupil aditiva co prý pomáhají MOTOR doktor abych ještě pomohl aditivovat a vylepšit vlastnosti oleje tak snad to pomůže. Najel jsem jen velice lehkou nohou 20km a zítra otočím dalších 34 plus 34km.
Co může zpusobovat že se motor zhoršuje a výrazně se zvuk motoru zvyšuje ? Je to špatným olejem nebo už opotřebovaným motorem ? nebo něco jiného ?
tyto aditiva jsem koupil.
http://aditiva.heureka.cz/gold-eagle-motor-doktor/
tak snad to bude fungovat. Uvidím během pár dnu co na to motor.
Napsal: úte 01.12.2015 00:30
od MattyX
Hlučnost motoru je relativní pojem asi jako jáma, nikdo neví jak je velká
Když by jsi dodal video, bude z toho někdo moudřejší, než že jsi do toho koupil nějakej vše lék v podobě nějakýho kedru

Napsal: úte 01.12.2015 00:47
od TANN3R
S tou hlučností to vystihl MattyX dokonale.
Jen proboha co tě vede kupovat nějakou sračku do oleje? Nahoď sem složení z etikety toho zázraku, ať se pobavíme..
Doporučuji přečíst alespoň tohle:
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju
Btw. tyhle motory jsou při pravidelných výměnách oleje nesmrtelné - což věřím že dodržuješ. Hluk umí úspěšně vytvářet vanos..
Napsal: úte 01.12.2015 08:01
od Filozof
já to brzy vyměním a budu brát jen drahej olej Millers oils nano technologií ...při něm se mi to zdálo bejt ok do 12tis km....já jsem moc velkej perfekcionalista a jak slyším nějakou mírnou vibraci nebo vyšší hluk hned to chci řešit. Toto mi doporučil známej co to řešil v superbu 3,6i V6.
Tam mu to pomohlo. trochu uklidnit motor.
Spíše je to zesílenej zvuk co proniká do interiéru není to vanos ten bych poznal ani cvakání nic takového jen prostě silnější zvuk a hluk motoru a neochota se vytáčet .... jakoby mu ten olej nedělal dobře jakoby špatně mazal....
dneska jsem jel klidánko jen 110-120km/h na pohodu kolem 2tisic otáčem a vše se zdálo bejt ok. Ale jak se zahřeje motor zkusím dneska jet alespon na střdní otáčky ...kolem 3tisic to začíná dost silně zesilovat ten zvuk ... tak uvidíme dneska ...zda se něco změnilo nebo to chce ještě 100-200km.
tady to taky popisuje.
http://e46.bmwklub.eu/viewtopic.php?f=18&t=15907
chci dát auto pokud možno to nejlepší ale nechci do něj rvát oleje za 500kč litr to je nesmysl...
takže bud vezmu u další výměny oleje zase tento co jsem měl před minulou výměnou ..
Millers Oils NANODRIVE EE Semi Synthetic 10W-40
nebo Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 10W-40
zatím nevím ...budu hledat kompromis co nej pro motor. Protože to je základ mít vše ok a v pořádku. A motor by měl bejt nesmrtelnej ale taky potřebuje svoji péči.
PS:Před výměnou udělám proplach motoru a vyčistím jej dle rad zde guru ... co doporučují těsně před výměnou nalít aby se vše rozpustilo a vyteklo ven. ....pak dám kvalitní olej asi s NANO technologii od Millers oils.
Napsal: úte 01.12.2015 08:33
od Filozof
ok po přečtění toho článku musím říci že jsem se unáhlil a zbytečně jsem spěchal bez předchozího studia ... takže dojedu na 10-12tis km (cca 3měsíce ) a pak to vše vyleji a vypláchnu motor at je čistej a dám olej ...a co 10tis vyleju a novej ... snad vyberu co nejlepší olej pro motor. Zatím vede ten Miler.
Bez aditivace už tedy raději.

Napsal: úte 01.12.2015 09:08
od MattyX
Jsi perfekcionalista co to chce mít TOP, ale měníš olej celkem pozdě...
Vysral bych se na nějaký drahý oleje, aditiva apod. koupil bych obyčejný Mobil1 10w40 a měnil ho častěji - třeba po 8tis km

Pokud jezdíš krátké trasy, klidně dřív... výměna tě vyjde něco málo přes litr i s filtrem - pokud si to uděláš sám a je to to nejlepší co můžeš dělat.
Já to takhle dělám u svého TDi a po sundání ventildeklu mám motor co má přes tři koule v těle ve stavu 1A bez nějakých usazenin apod.

Napsal: úte 01.12.2015 10:31
od Filozof
Jasně taky možnost bud dám kvalitní - špičkovej olej a budu měnit co 12-15tis nebo obyčejnej mobil 10w40 a budu měnit co 10tis.
jen mi prostě přijde ta degradace oleje nějak moc brzo. Většinou zvýšený hluk slyším v autě když olej přestane mít ty správné mazací vlastnosti nebo nevím ...ale mě to vadí....je to benzín a většinou jezdím dlouhé trasy klidným tempem ... motor se většinou nejvíce povaluje 2000-2600ot.z 80procent na dálnicích. Na okreskách jej občas protáhnu na minutku dvě ...a zase pohodička.
Je to dlouze zpřevodovanej M52B28 v 728i kde je dlouhej difer ale i dlouhé kvalty ...takže točí 2tis otáček při 110-120km/h. Jezdím 10x týdně 34km do práce cca 20-25minut. což se motor prohřeje i projede v pohodě a pak jednou za 14dní 120km k rodičům a 120km zpátky ..plus město popojížděčky....
Chci mít auto v cajku a vědět že je spolehlivé....a že mu dávám patřičnou péči. Možná proto jsem se unáhlil s aditivací oleje ... ale nemohl jsem snést ten zvýšený hluk který se občas dral kolem 2,7-3tis otáček ...
nevím jak to změřit ...možná hlukoměrem po výměně oleje a pak po čase až to přijde ...většinou kolem 8-10tis najetých km.
Napsal: úte 01.12.2015 10:42
od MattyX
Sebelepší špičkovej olej nezachrání to, že se ti po určitým počtu kilometrů se uvolnuje napálený karbon a má do jisté míry silnou čistící schopnost...
Jako můžeš to popisovat asi sebe líp, ale nikdo Ti asi nebude rozumět co tím myslíš, protože to může dělat milion věcí

Napsal: úte 01.12.2015 19:09
od Angelos
Filozofe, když máš plyn, měl by jsi trochu zkrátit ten interval výměny. Jak tady řiká MattyX je mnohem lepší měnit častěji za "horší" olej, než ho tam nechávat 15tis a víc. Já měnim max po 10 tis. Už 2x jsem měl dole víko ventilů a od koupě je to pořád čistší a čistší, teď naposled už tam nebyli vidět žádné úsady karbonu -
http://angelosss.rajce.idnes.cz/Repase_ ... 095606.jpg
Napsal: stř 02.12.2015 07:53
od Filozof
No asi to zkrátím na těch 10tis výměna oleje. Co doporučujete za luxusní olej 10w40 za dobrou cenu ? co maže opravdu skvěle ?
Angelos: Jinak pěkné koukám repase vanosu ? Mě osobně řeklo několik lidí co dělají s LPG že plyn je čistější jak benzín a díky tomu nemusí člověk dělat tak rychlé výměny oleje a prý stačí těch 15k měnit ... ale asi to budu brát podle zvuku ... kolem těch 10tis km.
Najedu 10tis vyměním olej a nechám si zjistit parametry oleje v jakém je stavu.
Což jsem velice zvědavej.
Napsal: stř 02.12.2015 09:09
od MattyX
No zjistis tak maximálně ze je černej

nebo si to nechej poslat do laboratoře na rozbor

Pořad nerozumím tomu proč by se melo šetřit na intervalu oleje... To je alfa a omega fungování motoru, při dnešních cenách olejů a filtrů je to tak zanedbatelná částka, která ve finále znamená ušetření, pokud si prodloužím životnost motoru o XYZ tis km...
Klidně kupuj dal mobil1 a nemusis řešit něco extra jiného.
Napsal: stř 02.12.2015 11:44
od Angelos
Filozof píše:Angelos: Jinak pěkné koukám repase vanosu ? Mě osobně řeklo několik lidí co dělají s LPG že plyn je čistější jak benzín a díky tomu nemusí člověk dělat tak rychlé výměny oleje a prý stačí těch 15k měnit ... ale asi to budu brát podle zvuku ... kolem těch 10tis km.
Jojo, byl jsem zvědavej jestli se něco změní, žádná extra změna se nekonala

Nebylo to složitý, ty starý těsnící kroužky už byly opravdu jenom plast

Měnil jsem i ty kovový kroužky proti klepání, ale těm nic nebylo.
Ano, opravdu plyn nevytváří tolik karbonu, olej se mi zdá mnohem čistší když ho vylejvám. Jenže díky tomu plynu degraduje jinym způsobem (už nevím jaká složka to je) a proto je doporučeno měnit častějc.
Napsal: stř 02.12.2015 12:32
od Filozof
ok dobrá tedy budu měnit po 10ti tis km. At auto spokojeně vrní jak má.
Před výměnou tedy proplach doporučují nějakej terpentýn nebo co nalít posledních 50km nebo 30min volnoběhu ... nebo nic takového nedělat ? když tam mám ted ty aditiva doktor motor ?
Někdo mi radil terpentýn mám pocit.
Musím pozjištovat.

Napsal: stř 02.12.2015 21:13
od Angelos
Osobně bych to nedělal a jenom vyměnil olej, už dost na tom, že tam máš tu zázračnou věc

Měl jsi dole víko ventilů? Jak to tam vypadá. Je dost možný že se ti odněkat uvolní usazeniny, který třeba vymezujou nějakou vůli a začne ti to žrát olej. Řikáš že máš najeto 350tis. km, já bych ho nedrtil výplachem

Napsal: čtv 03.12.2015 02:54
od paveld
U toho plynu se motor víc zahřívá, myslim, že tím ten olej může rychleji ztrácet účinnost.
Napsal: čtv 03.12.2015 07:22
od Filozof
Dobrá budu jen měnit časteji olej.
Jo kluci ale když bych měl bejt perfekcionalista s výměnou oleje podle zvuku tak už kolem 4-5tis km přestávám slyšet ten sametovej zvuk. ... a kolem 7tis mi přijde se to ještě malinko zhorší a to už se mi nelíbí....To abych pak měnil co 7tis km
Bych se asi nedoplatil když bych to měnil co 3měsíce olej s filtrem jen podle zvuku... ted mám cca 8tis km na olej a defakto podle zvuku už bych jej 1-2tis zpátky měnil. Je dost možné že to pustilo nějaké staré nánosy co měl minulý majitel předemnou který to měnil co 15-19tis km. prej podle zelených diod. což mi přijde špatně mě totiž nějak neubívají či velice pomalu. Při výměně oleje vždy ještě 3svítí i jedna zelená mám pocit.
Ted se to tedy zlepšilo po těch aditivech motor doktor. Ale je to tedy jen krátkodobé a z delšího hlediska popisují v článku to spíše škodí ...takže asi vemu zase MOBIL olej a vyměním cca další výměnu dříve 6-8tis km a pak až ten další snad kolem nájezdu 10k.
Kdyby byl olej po 50-80kč litr klidně to vyměnít 3x po sobě po 5tisic km.
Ale takovej shit tam lejt nechci ...