Stránka 1 z 1
Napsal: sob 21.11.2015 11:46
od pavproch
Kopíruju z jiného vlákna, kam to nepatří... byl to prodej e90 330i s N52B30 a nalítanýma 276tis km...
carlosac píše:Není 276000km na ten motor už moc? Kolik to tak může ještě vydržet?
pavproch píše:podle mnichova vydrží ještě přesně 24000km
kdesyk sa tu psalo, že motory N52 a N53 přestanou ve 300tis km ukazovat výměny woleje... já si z toho dovodil, že jsou navrženy právě na takovýhle max náběh...
a proto mám ideu, že až bude na bramborově tachu 300tis (aktuálně má 200tis@4.5 roku), tak mu dopřeju bud GO nebo rovnou celý nový motor...
Zajímaly be mne názory ostatních, jakou odhadují skutečnou životnost těchto motor.... je mi jasné, že nelze paušalizovat, každý kus dostává jinou zátěž a péči (někdo je prase, někdo furt leží "pod autem" a mění díly preventivně, ne až sa poserou...) ale ...
I tady se už mocrát psalo, že od cca 2003 to s kvalitou modrobílé vrtule jde do kytek... takže už nájezd milion a víc asi nehrozí...
Navíc zřejmě (možná, nevím, jen se dohaduju) spolu s přesnějšími výpočtovými metodami (životnostní a únavové modely a pod.) možná ruku v ruce jde i menší počet kilometrů, na které jsou mj. i motory navrhovány...
Jak je to mnichově nevím, ale mám off-record zprávy ze škodovky: Oct. I. byly počítána/navrhována na proběh 350tis, oct: II na 300 tis a oct III už jen 250tis km...
Co myslíte, jak je to s těmi našimi vrtulemi?
Napsal: sob 21.11.2015 12:09
od Hanz
Čím víc to budeš sledovat, tím dřív se ti něco podělá.
Ve Skodovce se ted navrhuji manuální převodovky na 200tis km, to řekl do rádia člověk z managmentu.
Jak je to v Bmw nevím, ale od 2003-2007 dle modelu to taky není žádná hitparáda :-/ ale třeba N53 motory alespon nežerou olej

Napsal: sob 21.11.2015 12:51
od MattyX
Tak to mi v mé OIII za chvilu lehne skíň a přiští rok už asi motor

Ono už jen interval na olej 30tis km a rozvody až ve 250 sice mluví za vše ...
Z principu je to asi jedno o jaký auto jde, ale pokud je dobrá údržba může vydržet i třikrát tolik než si člověk může myslet

Napsal: ned 22.11.2015 15:44
od robosek
Z vlastni zkusenosti muzu potvrdit, ze i po 300 kkm N52B30 stale ukazuje pocet km zbyvajicich do dalsi vymeny oleje

Napsal: ned 22.11.2015 16:59
od pavproch
Napsal: pát 11.12.2015 19:53
od pavproch
mentuli píše:Mám zákazníka, který má na 530xi N52 190 kw namotané 410 tis. km. A auto pořád šlape jak hodinky. To spíš automat už má menší problémy, než motor...
díky za info
Napsal: pát 11.12.2015 19:58
od pavproch
pavproch píše: a proto mám ideu, že až bude na bramborově tachu 300tis (aktuálně má 200tis@4.5 roku), tak mu dopřeju bud GO nebo rovnou celý nový motor...
....tak je pro zajímavost sem se optal v autorizáku - s mou VIP slevou je cenovka za nový holý motor N53B30 lehce pod 200k vč. DPH
myslím, že za 2.5 roku, až dotočím 300tis, NEbudu ten stávající generálkovat....
Btw, takováhle výměna motoru se asi bude muset nechat zapsat do TP, co?
Napsal: pát 11.12.2015 20:43
od honzabiker1
Do tp se vymena motoru zapisovat nemusi. V TP je uvedeny jen kod motoru, zadne vyrobni cislo, ani nic podobneho..
Napsal: pát 11.12.2015 20:57
od pavproch
aha... kuju
Napsal: stř 16.12.2015 08:33
od Filozof
A není to spíše myšleno pro východní trh ? jako je ČR - SK - Madarsko - atd. ?
Známej z němec má 680tis na 530d e61 co byl naposledy u nás a má původní automat a původní motor.
Šlape jak hodinky a řešili jsme zda dělal nějaké zásadní opravy tak jen spotřebák jako jsou tlumiče a brzdy a kapaliny ...v motoru mění co 15tis olej a v automatu se snaží co 80-100tis měnit taky olej a jede mu to pěkně.
Takže jakápak životnost ...i e61 umí bejt spolehlivá až na drobnosti kabelů 5tých dveří a CIC nebo CCC navigace a ještě pár drobností.
Není to tedy myšleno pro východní trh ? Žeby ti němci si dělali kvalitnější auta a nám dávali navíc kurvítka ? nevím nějak se mi to nězdá ale možné je cokoliv.
V potravinách je to vidět očividně i v některých výrobcích pro domácí uživatele že obyč výrobek pro němce vydrží. Pro východ ne... ověřil jsem si to protože x výrobků máme z německa a zatím to jede vše v pohodě.
Nebo paradoxně z Lídlu kterej občas pouští německé přebytky na východ.
Takže auta bude zajimavá kapitola zda někdo zjistí rozdíl pro západní trh či východní zda se dávají větší kurvítka či se navrhují už kompletně všechny z materiálu aby to nevydrželo déle a muselo se koupit nové. At už motor nebo převodovka.
Napsal: stř 16.12.2015 12:15
od Holly
MattyX píše:Tak to mi v mé OIII za chvilu lehne skíň a přiští rok už asi motor

Ono už jen interval na olej 30tis km a rozvody až ve 250 sice mluví za vše ...

Hele ale ve škodovce si můžeš připlatit

a nastaví ti zkrácené intervaly, tuším na 15 tis, což je už v pořádku.
Ad Filozof: Ne, automobilky rozhodně nic takového jako popisuješ nedělají, ta mašinérie by se jim nikdy nevyplatila a logisticky by to tak nabobtnalo, že by nebyli schopni to uhlídat. Paradoxně spíš některé automobilky poskytují Heavy Duty programy, aby auta ve východních podmínkách (ale zde je myšleno spíše Rusko apod.) vydržela alespoň do první návštěvy autorizáku. Jádro pudla je úplně jednoduché, na východ od německých hranic nevydrží ty auta dlouho jednoduše proto, že se k nim většina lidí neumí chovat, v tomhle je západ na tom výrazně líp, jsou finančně gramotnější, takže chápou, že správnou údržbou jim ta jejich "investice" vydrží nejdéle. Což český/maďarský/slovenský/ukrajinský/... pepík nikdy nepochopí a nadále to bude vytáčet do ruda za studena a lít tam olej do friťáku...

Napsal: stř 16.12.2015 14:27
od Filozof
Holly: To máš pravdu je to tak. Ale ne všichni co mají drahé auta dělají tyto svinstva ... beru ted jen dražší auta. Jsou často podnikatelé co předají klíčky do servisu a tak bych řekl velkou vinu si nesou i autoservisy v ČR . Dělají polovičatou práci a někdy více věcí pokazí než jich opraví...pak se nesmíme divit jaké to je se stavem aut. Stále plno lidí říká že náplně jsou doživotní ikdyž všichni víme že nejsou a stále dost lidí přejíždí intervaly výměny oleje třeba 2x ale i 3x než by mělo...pak jsou ty motory v zoufalém stavu...
Znám kolem sebe ale i dost lidí co zase auta opečovávají ...dávají jim první poslední a někdy až zbytečně moc. Ale to jsou většinou fandové do aut nejsou to řadoví majitelé fábií a oktávek atd. kteří nemají vztah k autu a řeší něco až se to rozbije. případně zalepí izolepou či štětcem opraví auto....pak to tady někde vypadá jak pojízdném parkovišti.
Uznejme jednu věc. Dokud lidi nebudou mít pruměrné platy jako v německu tak prostě jejich finance neumožnují více jak použít tu izolepu a štětec na tu svoji starou paštiku za pár tisíc...případně co nejlevnější servis a nějak to zakamuflovat ...což je prostě smutné ale je to tak.
Věřím že u majitelů BMW a dražších značek je to lepší ...ikdyž i já občas vidím auta v zoufalém stavu kolem sebe co tady jezdí ... A někdy ty servismani se na tom podepíší...