Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 19.11.2015 17:55
od honzabiker1
Ahoj,

mam e36 328i, cca pred tydnem jsem se byl projet a po jizde (po nekolika minutach) jsem kontroloval provozni kapaliny. Kdyz jsem otevrel vicko na chladici, vyteklo trochu chladici kapaliny. Myslel jsem, ze ji tam asi bylo moc. Dnes jsem jel s e36 znovu, ujel jsem cca 50km, motor se neprehrival, vsechno vypadalo ok, ale po jizde, kdyz jsem zkusil otevrit vicko zase vyteklo celkem dost kapaliny (zadne bubliny, jen se zvedne hladina a pretece). Z kapaliny nejsou citit spaliny a kdyz jsem nastartoval s otevrenym vickem, hladina je klidna, nejdou zadne bubliny ani nic jineho. Za studena je hladina kapaliny pod vyznacenou hladinou (takze ji tam urcite neni moc). V posledni dobe jsem nedelal nic s chladicim systemem, od posledniho zasahu (vymena termostatu, vodni pumpy) je najeto nekolik desitek tis. km.

Netusi nekdo v cem by mohl byt problem?

Diky za rady.. :wink:

Napsal: čtv 19.11.2015 18:15
od Foldas
Nehledej problém tam kde není je to naprosto normální jev

Napsal: čtv 19.11.2015 18:28
od honzabiker1
Opravdu? Nikdy mi to zadne auto nedelalo, pokud byl chladici okruh dobre odvzdusneny.. Zkousel jsem to dneska na e39 a kapalina nevytekala, jen se zvedne hladina..

Ale pokud je to ok, tak jedine dobre.. :)

Napsal: čtv 19.11.2015 20:51
od alfonzo
Hladina chladící kapaliny se měří za studeného motoru. Proč to otvíráš když je motor horký?

Napsal: čtv 19.11.2015 23:44
od patras
m52 pracuje s vetsim tlakem chladici kapaliny nez ty tvoje jiny auta :)

Napsal: pát 20.11.2015 07:03
od honzabiker1
Ok no, tak snad mate pravdu..:D Mam to auto vice nez 2 roky a nikdy mi to neudelalo.. U jinych motoru (M52TU, M54, M43) taky ne i kdyz termostat ktery otvira az pri vyssi teplote..

Za tepla jsem otviral, protoze jsem auto nechaval v garazi a jsem zvykly jednou za cas kontrolovat vsechny kapaliny..

Otevrenim vicka za tepla se da zjistit dost veci - jestli je dost kapaliny (ne sice uplne presne, ale musi byt vys nez za studena, jestli neni system zavzdusneny (za tepla by sly bubliny), jestli je v chladicim systemu tlak (uz nekolikrat se mi stalo, ze bylo na nejakem aute vadne vicko, nedrzelo tlak, to je docela problem, protoze pri nizsim tlaku se snizi bod varu..).

Napsal: čtv 24.12.2015 20:23
od honzabiker1
Tak jen pro info, v poradku to nebylo..

Bylo spatne vicko na chladici, sice drzelo tlak, ale ne tak velky, jak by melo.. Po vymene jsou na teplem motoru trubky chlazeni tvrdsi a pri otevreni kapalina nevyteka. Takze zrejme se spatnym vickem snizenim tlaku klesla teplota varu a v chladicim okruhu se udelaly nejake mensi bubliny, ktere zpusobily vytekani kapaliny.

Jinak jsem pro zajimavost porovnaval tlaky, pri kterych ma vicko odfouknout, u e36 (jak u me 328i, tak u 318is a 316i) jsou to 2 bary, u e39 (520i M54) se kterou jsem srovnaval je to take tak.. Nijak extra vysoky tlak to tedy neni..

Napsal: pát 25.12.2015 22:30
od ACDC
Na roztržení expanzky to stačí.