Stránka 1 z 2
Napsal: úte 03.11.2015 05:32
od Kenobi
Ahoj klubaci,
aktualne mam e46 320d - 100KW, r,v,99. Ano ten nejhorsi motor co se nejvice kazil
Zvazuji koupi 530d,530i,320d,330d/ manual / rok 2005 a vice / musi mit navigaci / Cena do 200 000,- / Urcite ne z CR, kdyz vidim ty ceny za zgarby
Rocne najedu 20 000km a tankuji jen poctivou vervu a semtam aditiva. Muj najezd je 60% mesto, zbytek okresni silnice. Nemuzu se stale rozhodnout, do jake rady jit a do jakeho motoru vuci memu najezdu. Vzhledove se mi libi 5tka, ale vseci pisou ze je to srovnatelne, neli horsi s 3jkou, ktera je relativne levnejsi. Jinak co se tyce ceskeho trhu aut, tak ty ceny jsou smesne. Chapu, i ja rad nacenim na vic, ale vzdy slevim. Takze planuji nemecko. Kazdopadne nevim mezi cim vybirat, na co si dat pozor u jednotlivych motoru, atd. Budu rad za jakoukoli radu.
Napsal: úte 03.11.2015 09:49
od patras
530 do 200k 2005+ ???? hodne stesti ... co jsem zjistoval o motorech nad 2003 tak prej radsi 530d nez i ale ja bych na takovyhle couracky diesel nebral
Napsal: úte 03.11.2015 13:53
od Kenobi
No, nevim jestli 20K rocne jsou couracky... tim si nejsem jisty, proto se ptam. Jinak ja se zase docetl ze rocniky pod 2005 jsou zgarby. Covece v nemecku do 200K koupis krasny vuz. Tady je na hovno to, ze jsou skoro same automaty, proto se tak tezko shani co sam potrebujes a preferujes.... v CR bych BMW nekupoval z X duvodu.
Napsal: úte 03.11.2015 15:42
od TANN3R
Kenobi píše:No, nevim jestli 20K rocne jsou couracky... tim si nejsem jisty, proto se ptam. Jinak ja se zase docetl ze rocniky pod 2005 jsou zgarby..
A kde si to četl? Právě první ročníky 530d 160 Kw jsou poslední spolehlivé verze, kde nepadají rozvody, bloky..
Když benzín, tak určitě min 545i, 30i je v pětce tragédie.
Do konce týdne je ještě aktuální můj inzerát:
http://auto.bazos.cz/inzerat/52078880/B ... ervisu.php
Trochu reklama, ale ty stejně nechceš "zgarb" z ČR

Napsal: úte 03.11.2015 15:49
od Hanz
good luck s 200tis Kč za r. 05+ 530i/d... to je leda na holotu s "peršany a 3x střecha" od Ahmeda nebo "plaváčka" od Boguslawa

Napsal: úte 03.11.2015 16:50
od Kenobi
aha, hosi, cenu nechte na me, resi me to kamosi co tahaji auta, a ty ceny a stav, nekdy je to hruza, nekdy pada brada. fakt je to jen o nacasovani, kusu, a byvalem majiteli. Kazdopadne potrebuji poradit motor, ne nazor na cenu

Takze 530d 160kw, prvni verze ( to jsou jake presne rocniky ) jsou nejlepsi, kde nepadaji rozvody atd ? chapu to dobre ?
Napsal: úte 03.11.2015 17:08
od TANN3R
160kw je ještě M57N, tzn v základu stará nesmrtelná M57 s pár změnama. Úplně první kusy z roku 03/04 je ještě možné sehnat ve verzi bez DPF (jako ta moje) a taky ještě klasiku podtlakem řízené turbo. Pak proběhla modernizace, stejný motor ale s DPF a elektronickou regulací. Těch aut s verzí bez DPF je opravdu málo a chce to řešit až u konkrétního kusu podle vin.
Všechno od 170kw víš (s vyjímkou 35D 200kw) už je M57N2, víceméně komplet jiný motor. M57N2 určitě není horší z hlediska uživatele, ale servisně je to horší. Už je třeba řešit rozvod, vstřiky už jsou piezo, a hliníkový blok - už jsem viděl i prasklý, nevím proč.
Napsal: úte 03.11.2015 17:25
od Kenobi
Ten tvuj inzeratek je TOPka, ale nedozvedel jsem se kolik ma auto najete kilaku ? ! Jasne no, ja chci tu starou nesmrtelnou klasiku.....
PS: Jinak jsem to nemyslel do slova auto z CR, ja jen ze zkusenosti davam prednost dovozu. Nerikam ze je nerealne koupit z CR dobre auto.... navic to tve vypada moc hezky, ale malo informaci pro me

Trosku to rozved, kdyby to bylo lakave, dojel bych se aspon podivat a mohly by jsme se bavit dale....
Napsal: úte 03.11.2015 19:44
od kurevtor
Kenobi: vzhledem k tomu servisu je nájezd asi jedno, ne? Mně to zní tak, že je teď se servisem na pár desítek tisíc km klid....
jinak souhlas s 545i, 530i bych nebral. Ale na to ti stejně nevyjde rozpočet

Napsal: úte 03.11.2015 19:50
od Kenobi
ne no... ale porad me ten najezd zajima. Jasne, ted to bude nejspis v topu, ale chtel bych znat podrobne info vis....
Napsal: úte 03.11.2015 19:54
od TANN3R
Popravdě jsem při psaní inzerátu na km úplně zapomněl, asi proto že pro mě osobně neznamená číslo na tacho vůbec nic. Prostě mě osobně u 10 let starého auta serviska nezajímá. Sám se trochu pohybuji v oboru, takže vím jak to je s nájezdem i serviskama u aut z dovozu.. Tím víc mě zaráží že každého zajímá jen nájezd a serviska, reálný stav je až druhotný. Kolem sebe obecně vidím oblibu lidí kupovat auto se serviskou a relativně nízkým nájezdem a zároveň před velkým servisem
Každopádně pokud budeš chtít info k mému autu, napiš SZ.
Edit: na tacho mám cca 260tis
Napsal: úte 03.11.2015 20:02
od Kenobi
Ok super diky, ano jsem stejneho nazoru jako ty, je to jen o stesti na co narazis a resit to jen s lidma kteri jsou kamosi, zadny abazar atd kde te natahnou. Kazdopadne chlapy je mi jedno ze 530i v 5tce je slaba, ja chci auto na denni jezdeni a spotrebou kolem 8-12L .....
Napsal: úte 03.11.2015 20:09
od TANN3R
Tak to si musíš ujasnit co chceš. 30i je na tom spotřebou max o litr lépe než 45i - stejným stylem. Proto pro mě nezajímavá motorizace, vzhledem k výkonu. Sám sem měl průměrnou u 530i lehce pod 11l.
Moje 530d díky manuálu jezdí za 7l pořád, což je vzhledem k výkonu super. S automatem je to tak 1,5l víc.
Napsal: úte 03.11.2015 20:23
od Kenobi
TANN3R píše:Tak to si musíš ujasnit co chceš. 30i je na tom spotřebou max o litr lépe než 45i - stejným stylem. Proto pro mě nezajímavá motorizace, vzhledem k výkonu. Sám sem měl průměrnou u 530i lehce pod 11l.
Moje 530d díky manuálu jezdí za 7l pořád, což je vzhledem k výkonu super. S automatem je to tak 1,5l víc.
Poslal jsem ti zpravu ohledne auta
Jj super, ale jak bylo receno, ty 545i jsou drahe...
Napsal: stř 04.11.2015 09:26
od patras
TANN3R píše:Tak to si musíš ujasnit co chceš. 30i je na tom spotřebou max o litr lépe než 45i - stejným stylem. Proto pro mě nezajímavá motorizace, vzhledem k výkonu. Sám sem měl průměrnou u 530i lehce pod 11l.
Moje 530d díky manuálu jezdí za 7l pořád, což je vzhledem k výkonu super. S automatem je to tak 1,5l víc.
v tom pripade asi v e60 ten trilitr moc chlasta

v moji e39 se drzim pod 10 litru a to jezdim 90% couracky ... neverim, ze 45i bude chlastat vic o min jak 3l/100
Napsal: stř 04.11.2015 09:46
od TANN3R
Hlavně sem netahej dohady o spotřebě. To totiš nikdy nejde objektivně srovnat, jen když je stejný řidič, stejná trasa, stejný čas. Proto píšu JÁ sem měl... Auta co sem měl obecně stejné trasy stejný styl - 330d 135kw 7l, E39 540i 12,5l, E60 530i 11l, E60 530d manuál 7l. Tak si mezi nima můžeš najít to své a srovnat svojí spotřebu s mojí... S E60 545i sem nenajel tolik km, abych mohl soudit dlouhodobou spotřebu, ale nezdá se mi, že by brala víc než E39 540i
Napsal: stř 04.11.2015 13:38
od Kenobi
Rekl bych ze je to vse danou vahou E39 a E60.... Muzete mi uz navrhnout jaky motor je asi nejmin problemovy jak nafta tak benzin ? Na co si dat pozor atd .... Verim ze nafta 530d ty prvni verze 160 KW, a benzin 530i 190 KW, ale nevim na jake rocniky si mam dat pozor

Napsal: stř 04.11.2015 13:46
od hurvajs77
hele já nevím, každý servisák ti řekně, že ojetá nafta není dobrá volba. Co se týče možných problémů. Samozřejmě i benzín má své neduhy.
Jak těch tvých 20tis najedeš? Jen dlouhé trasy, nebo krátké pojížky po městě? Chceš chrocta, takže by tě měl zajímat i DPF, ERG a ostatní chrochrací píčovny.
Osobně bych šel do 545i, ale to Ti asi nepadne do rozpočtu. S tvým malým nájezdem nená cenu šetřit a kupovat chrocht.
Napsal: stř 04.11.2015 13:55
od Kenobi
hurvajs77 píše:hele já nevím, každý servisák ti řekně, že ojetá nafta není dobrá volba. Co se týče možných problémů. Samozřejmě i benzín má své neduhy.
Jak těch tvých 20tis najedeš? Jen dlouhé trasy, nebo krátké pojížky po městě? Chceš chrocta, takže by tě měl zajímat i DPF, ERG a ostatní chrochrací píčovny.
Osobně bych šel do 545i, ale to Ti asi nepadne do rozpočtu. S tvým malým nájezdem nená cenu šetřit a kupovat chrocht.
Hele najedu rocne 20 000km, jak jsem psal, cca 65% mesto. Ale nekdy jedu i dalky, ale kolem 200KM. Hele me se zda ta 545i zbytecne moc... nevim no... jako servis nejak neresim, ale nafty se bojim servisu kvuli tomu ze ted co mam 320d tak to je skoro porad v servisu

Muze mi nekdo rici na co si dat pozor u te 545i, jake je nejlepsi rocnik atd ? Ta spotreba je tam celkem velika a navic je to tezky auto no, chtel jsem byt u spotreby kolem 10L kombinovana
Napsal: stř 04.11.2015 14:00
od hurvajs77
ano, 65%, ale pro mne to třeba znamená, že najedu po městě na jeden zátah 120km. Pokud jezdíš 2km, chcípneš motor, necháš stát a pak zase 2km, tak to postupem času bude smrtelná kombinace pro DPF.
Jestli se bojíš chrochta, tak proč ho chceš? Osobně zastávám názor, že řešit spotřebu u BMW je špatně.