Stránka 1 z 1
Napsal: pon 02.11.2015 10:32
od JayFader
Zdar, rád bych se zeptal jaká by měla být normální provozní teplota oleje? Mám 135i 2008. Je tam jen rafička teploměru u otáčkoměru. Střed má 120st. Při normální jízdě jsem na 80-90 st. Pokud tomu šlapu na krk, tak maximálně 100-110 st. Dneska ráno jsem jel Budějovice-Praha, bylo pod nulou a jel jsem opravdu volně, celou dobu to bylo jen na 80 st. Jde mi o to, jestli je toto normální chování a jestli není termostat v háji. Auto jsem nedávno koupil, tak se seznamuju. Díky.
Napsal: pon 02.11.2015 12:32
od xyron
U 335i což je stejnej motor je normální teplota při standartní jízdě 90 okr-130dalnice cca 105-110 stupnu... při 120stupnich dochazi k odvodu oleje do chladice.... podle me 80-90 je malo a něco bude spatne....
Napsal: pon 02.11.2015 14:52
od JayFader
Vypadá to tak. Takže asi termostat nezavírá. N54 má jen termostat chladící kapaliny, nebo i oleje?
Napsal: pon 02.11.2015 19:36
od MattyX
xyron píše:U 335i což je stejnej motor je normální teplota při standartní jízdě 90 okr-130dalnice cca 105-110 stupnu... při 120stupnich dochazi k odvodu oleje do chladice.... podle me 80-90 je malo a něco bude spatne....
80-90" je při těchto teplotách naprosto normální... Já s velkým oil chladičem když jedu kadlačku, tak se nedostanu přes 80.
Olej do chladiče musí jít daleko dříve jak při 120" - 10w60 má stálou viskozitu do cca 126" , takže ta 5w30 nebo co se tam leje už je zpečená na sračky při 120"

Já nevidím v ničem problém, kdyby chladič nechladičoval, tak se dostaneš i v těchto teplotách na daleko více než 80-90 a pokud ho ohřeješ na 110 a pak zase zchládne po relativně krátkém úseku, tak vše šlape dobře.
Napsal: pon 02.11.2015 20:04
od JayFader
Tak jsem dneska ještě trochu testoval. Po výjezdu z Prahy na Pražský okruh, tedy za cca 15min normální jízdy jsem se dostal na 90st. Tam jsem to trochu "rozjel" a teplota se dostala na nějakých 105st. Klidnou jízdou jsem byl běhěm chvíle opět na 90st. Takže se to motalo stále kolem 90st. Stejně tak, jako když jsem cvhíli stál, stále se to drželo na 90st. Extrémně klidnou jízdou na 85st. Venkovní teplota byla 8st. Nebyl by připadný problém s termostatem vidět na diag? Byl jsem s tím teď v servisu na výměně oleje, říkali, že je vše ok. Tu teplotu jsem začal sledovat až potom.
Napsal: pon 02.11.2015 20:54
od xyron
No nevim, ja i v tomhle jedu na 110 cca
Napsal: pon 02.11.2015 22:45
od MattyX
No, ona teplota oleje je dosti závislá od stavu klikového mechanismu a bohatosti směsi - pokud se někdo v motoru už hrabal a jede na horší AFR kolem 15-16:1 tak pak se hřeje více i olej ... záleží kdo se v tom už vrtal

Potom taky záleží na typu oleje, jakej kdo používá...
Takže dvě stejná auta nemusí být nutně stejná
To co popisuje JayFader mi přijde jako naprosto ideální a tak nějak by to mělo být - dle mého názoru

Napsal: úte 03.11.2015 01:24
od xyron
Ok, reknu to jinak... je nas s 335i vic co maj standart kolem 110 stupnu... auta s upravama i ciste serie... s dobrejma i spatnejma AFR...
Napsal: úte 03.11.2015 08:57
od JayFader
Co od původního majitele vím, auto je bez zásahů. Pravda je, že když jsem zkoušel googlit majitele jiných 135i, většinou z USA. Teploty mají také kolem 100-110st při normálním běhu.