Stránka 1 z 2

Napsal: pát 30.10.2015 22:22
od pavproch
navazuju na tohle téma v sekci 3er

Chlopi, není tady někdo s REÁLNÝMI zkušenostmi z provozu na těch našich tankodromech s tlumiči se ZKRÁCENOU pístnicí uvedených značek?

Napsal: sob 31.10.2015 02:18
od paveld
B8 jsem na E36 měl a fakt dobře fungoval cca 60, možná 80t km.. pak už to šlo dost z kopce.

Napsal: sob 31.10.2015 04:07
od Spajky
já mám b16, najeto cca 40, absolutně super...nicméně podvozek je 5-6 let starej a je na e36

Napsal: sob 31.10.2015 09:08
od pavproch
60-80 je dvojnásobek toho, co vvydržely ty KW, dík za info

Napsal: sob 31.10.2015 09:14
od paveld
Nic moc to ale není, i jsem o Bilsteinech slyšel, že vydrží dost - v klidu přes 100tisíc... ale u mě ne no. Byli v kombinaci s HR pružinama -60/30, tak je možný, že jsou stavěný na o trochu vyšší pružiny a tohle jim ubralo na životnosti.

Napsal: sob 31.10.2015 12:44
od MattyX
Logicky... každému to vydrží jinak.
1. pokaždé jiné auto - jiná váha, jiná hybnost nápravy, jiná neodpružená hmota
2. někdo lítá kolem chalupy po relativně solidních cestách, někdo lítá zase jenom po tankodromu - reálně nelze srovnat.
3. výrobní vady - znám KW co vydrželi 100, bilstein B8 cca 30 a koni asi 2tis km.

Nikdy nevíš, a koupil co by mi vyhovovalo tuhostně a chováním. Pokud preferujš životnost - origo BMW ;)

Napsal: sob 31.10.2015 12:55
od ivezcordoba
jistě, že to vydrží každému jinak, dost záleží, jak moc naloženej jezdíš po jak moc špatných cestách...
mám koni sport a su s nima spokojenej. najeto zatím asi 75 tis
bohužel sem ale slyšel špatné zprávy, co se týče zhoršování kvality bilstein a koni a proto bych teď možná taky zvážil origo

Napsal: sob 31.10.2015 13:20
od pavproch
jak píšu, užívám si nižšího a tužšího podvozku, takže o OEM (dopředu) nelze uvažovat (dozadu m-paketové lze)

pokud bych dal teda dopředu něco se životností 80tis (tj s mým nájezdem 2 roky) a měnil co dva roky jen ty dva přední, tak budu spokojen.... jde mi o to, abych nemusel měnit všechny čtyři tlumiče každý rok nebo ještě častěji

Napsal: sob 31.10.2015 13:54
od MattyX
V tom případě můžeš koupit cokoliv, protože při dobré konstelaci hvězd to vydrží , ale taky se může zadařit že ne ...

To je asi jako v létě předpovídat, jaká bude letos zima... :lol:

Napsal: sob 31.10.2015 14:16
od Francis
Mě originály M-Sport na E36 vpředu vydržely asi 100k km, zadní KoniSport podobně.
Nyní mám KoniSport pro Z3M vpředu i vzadu, mají najeto teprve 20k km. Zatím drží.

Napsal: sob 31.10.2015 21:29
od pavproch
Francis píše:Mě originály M-Sport na E36 vpředu vydržely asi 100k km, zadní KoniSport podobně.
Díky za odpověď na (prozatím) nevyřčenou otázku, zdali lze "mixovat" m-paketové tlumiče na jedné nápravě s Koni na druhé.... jak je vidno, lze...
akorát já to asi udělám naopak: dopředu Koni (nebo B8) a dozadu m-paket

Napsal: sob 31.10.2015 22:45
od MattyX
mixovat můžeš i pravej a levej jinej v tom případě :lol: KONI a Mpaket mají jinou velikost útlumu a s tím i odskoku (už jen tím, že KONI jsou nastavitelné) - nějak to fungovat bude vždycky, ale primárně je nejlepší volit vždy komplety kvůli jejich charakteristice, než vymýšlet nějaký brutalcombo vycucaný z malíčku, co bude asi fungovat nejlépe :lol:

Napsal: ned 01.11.2015 18:08
od pavproch
Jo, sem si vědom, že najít otimální nastavení při kombinaci různých tlumičů na nápravách nebude jednoduché - nastavitelnost předních koni by tomu mohla pomoct... ale máš pravdu, že je to zbytečné přidělávání si složitostí...

No nic no, pružiny to budou H+R (jistota) a tlumiče (všechny 4, halt to risknu) buď ty Koni yellow nebo B8...

Ententyky dvašpaliky.... and the winner is....

.... ešče nikdo, radši sa ešče zkusím poradit se známým, co dělá v motorsportu...

Srce sa mi ale kloní k těm žluťáskům.... ještě jedna otázka pro ty, co Koni Sport už na autě měli/mají - JE U NICH POZOROVATELNÁ ZMĚNA ÚTLUMU V ZÁVISLOSTI NA VENKOVNÍ TEPLOTĚ?

Jak píšu, KW mě naprosto nemile překvapily, že v letních hicech jsou prakticky netlumivé, zatímco při teplotách okolo nuly jsou tuhé jaxfiň... u OEM jsem teda nic takového nepozoroval

Napsal: ned 01.11.2015 18:31
od BudVlad
Mám málo jeté Bilstein B14 (tlumiče i pružiny). Instaloval jsem kompletní M3 nápravu, tak jsem musel měnit i tlumiče. Překáží mi to v garáží, tak se toho rád zbavím. Jestli si je můžeš vyzvednout tak ti je dám.

Napsal: ned 01.11.2015 18:35
od pavproch
díky za nabídku, ale B14 pro e92 na svou e91 xDrive bohužel nedám... teda přední určitě ne, zadní by zřejmě nasadit šly

Napsal: ned 01.11.2015 18:46
od BudVlad
Jestli má někdo zájem, tak si je může vyzvednout než to zrezaví.

Napsal: pon 02.11.2015 11:02
od pavproch
Deed is done... H+R a yellows objednány.

Otázka pro ty co už na modrobílé vrtuli yellows mají: horní uložení KoniSport a OEM tlumičůje kompatibilní ? Jde mi hlavně o předek, chcu tam dát nové uložení.

Napsal: pon 02.11.2015 11:47
od BudVlad
Horní uložení je stejné pro všechny tlumiče. 3x jsem uložení měnil, mám ještě stavitelné Groundcontrol, jestli má měkdo zájem.

Napsal: pon 02.11.2015 12:28
od pavproch
kuju za info ref zaměnitelnost horního uložení u RWD, doufám že u xDrive je to taky tak...

Napsal: pon 09.11.2015 19:55
od pavproch
koně aji pružiny, pardoň Koni aji pružiny už sou doma.... fčíl musím ešče s michalem doladit detaily co dokoupit (uložení pružin, prachovky, dorazy) a pudou na auto.... už sa těším.... ty KW sou definitivně po smrti, neska to zas bylo - při každých ostrých brzdách do zatáčky sa to vlní jak užovka....