Napsal: úte 08.09.2015 11:02
Dostal se mi do rukou Compact E36 323ti s datem výroby 09/1999. Motor je stále M52B25 - 256S3, ale DME není Siemens MS41.0 nýbrž MS41.1
Rozdíly jsou, některé i viditelné:
1) splňuje Euro3, tedy přihlášení/převod bez ekovýpalného
2) čidlo polohy klikovky není vpředu na řemenici ale v bloku na zadním konci klikovky, v bloku
3) místo dvou lmabdasond ve svodech je jedna lambda před katem a druhá za katem
4) OBD II
5) EWS 3D
6) sekundární pumpa vzduch do výfuku
Podle schemat je pinování DME shodné, s tím je spojeno několik otázek:
1) Pojede s MS41.0 (neřešte EWS, počet a umístění lambdasond) s ponecháním čidla klikovky vzadu?
2) Existuje EU verze MS 41.1 pro M52B28 (singleVANOS, ne M52B28TU!) se čtyřmi lambdami? Pokud ano, lze "vypnout" lambdy za katem tak, aby nesvítila kontrolka motoru?
Rozdíly jsou, některé i viditelné:
1) splňuje Euro3, tedy přihlášení/převod bez ekovýpalného
2) čidlo polohy klikovky není vpředu na řemenici ale v bloku na zadním konci klikovky, v bloku
3) místo dvou lmabdasond ve svodech je jedna lambda před katem a druhá za katem
4) OBD II
5) EWS 3D
6) sekundární pumpa vzduch do výfuku
Podle schemat je pinování DME shodné, s tím je spojeno několik otázek:
1) Pojede s MS41.0 (neřešte EWS, počet a umístění lambdasond) s ponecháním čidla klikovky vzadu?
2) Existuje EU verze MS 41.1 pro M52B28 (singleVANOS, ne M52B28TU!) se čtyřmi lambdami? Pokud ano, lze "vypnout" lambdy za katem tak, aby nesvítila kontrolka motoru?