Stránka 1 z 1
Napsal: pon 31.08.2015 13:46
od Hypno
Zdravím, po dalším objevování mé E91 jsem přišel na to že sice mám automatické rozsvěcení světel ale díky tomu že, u nás to má být furt tak moje halogenové lampy svítí neustále... dá se to samozřejmě vypnout a rozsvěcují se jen když začne být tma.
Napadla mě ale věc jiná, mlhovky které jsou v přením nárazníku jsem snad na autě nikdy nepoužil a to ani u předešlých.
Jde mi o to jestli jde nakodovat auto tak, aby jako denní svícení použilo mlhovky (kam bych dal LED žárovky) a v šeru by se přepnulo na klasické lampy? V projíždění netu jsem v aplikaci Carly for BMW na něco takového narazil, aplikace stojí asi 40USD a jenom tak abych to vyzkoušel se mi dávat nechce... na internetu totiž o tomto není ani zmínka.
Díky snad s tímto má někdo zkušenosti.

Napsal: pon 31.08.2015 15:10
od Vlasta
Napsal: pon 31.08.2015 15:41
od Hypno
M-packet právě mám, děkuju za pomoc ale tyhle aftermarket DRL jsou naprosto nechutný

to radši nechám svítit lampy

Napsal: pon 31.08.2015 16:03
od jurasis
Zásadní je, že ve chvíli, kdy s tím budeš svítit a zastaví Tě PČR a na konkrétní lampě nebude vyznačena homologace pro denní svícení, je to jako bys nesvítil... A na mlhovky jsou vysazení...
Nekoukal jsi třeba na US DRL? Teda nevím, jaké jsou u E91 možnosti, jestli nějaké jsou...

Je teda pravda, že to homologaci na lampě neřeší, ale pokud je to součástí hlavní lampy, tak mi stačilo říct, že je to tak od výrobce a byl od PČR klid... Resp. se na to ptal jednou, jinak nikdy nic, a to jsem s tím jezdil od 2008...
Napsal: pon 31.08.2015 16:21
od Hypno
Tak to je zásadní informace pro mě

hledám už pár dní ale nechci na auto nic přidávat a angel eyes do mých lamp nejdou dát aniž bych nenarušil původní funkci, nechci přidávat další světla navíc, ty mlhovky měla být ideální alternativa jak netrápit hlavní lampy
Přemýšlel jsem i o jiných hlavních světlech ale trošku se bojím kompatibility, dobrá možnost by byla výměna lamp za novější z faceliftu které mají angel eyes už v sobě, to je snad jediná možnost...
Napsal: pon 31.08.2015 17:40
od vita11
US DRL u E91 s xenonama jde. U auta s halogenama to ještě neviděl, ale neměl by to snad být problém. (lehce mi tady uniká smysl, ale dobrá)
Pokud na to chceš dát světla, které umí AE jako denní svícení, potom na to musíš dá xenony z faceliftu. Halogeny z faceliftu ani xenony z před-faceliftu denní svícení do kroužků neumí, protože ty kroužky svítí moc slabě na to, aby byly za slunečného dne dobře vidět.
Druhá, trochu divočejší varianta, je dát na to předek z kupátka/kabria

Tam uměly denní svícení i předFL xenony (halogeny kupé ani kabrio nikdy nemělo)
Napsal: pon 31.08.2015 22:59
od jurasis
US DRL je de facto PWM regulace dálkových světel, tedy halogenů... Tzn. že se sníží pulsně (časový interval) napájení dálkové lampy, aby svítila třeba jen na 20% výkonu. Pro úplný nemehla v elektro je to zjednodušeně řečeno tak, že do žárovky jde plné napětí jen 20 dílů ze sta, takže 1/5, takže dálkové světlo je zapnuté jen na 1 vteřinu každých 12 vteřin... Lidské oko tohle "blikání" nezaregistruje...
Velká výhoda je v tom, že při malém výkonu je světlo v dálkové lampě, která je na to stavěná, daleko vidět a přitom zblízka neoslňuje... Což je ideál dle zdravého selského rozumu...
Napsal: úte 01.09.2015 09:59
od hurvajs77
přesně nech svítit normální světla. Denním svícením v mlhovkách degraduješ BMW na obyčenou zkurvenou šádovku
Osobně bych zákon upravil tak, že denní svícení MUSÍ být v normálních světlech - žádný dodělaný sračky mimo, jak se vidí na našich silnicích
US DRL mi přijde hnusný a musím se smát, když vidím tyhle šetřílky, kteří si koupí BMW a pak šetří na xenonu za 3tis - který i tak při normálním svícení vydrží minimálně 2-3 roky. Takže si zkurví auto, ale ušetří 3tis za 3 roky... Úsměvné :-D
Napsal: úte 01.09.2015 10:33
od Filozof
Mě příjde usměvné že jak debilové všichni svítíme. V plno zemích EU na západ se nesvítí..a jen si tukají na čelo když takového potkají.
Já bych byl pro aby se svítilo jen za špatných podmínek. Jinak je to kokotina kterou zavedl nějakej idiot. Svítit ve dne

Napsal: úte 01.09.2015 10:36
od Francis
Debata o US DRL tu někde byla, možná víc než jen jedna.
US DRL oproti svícení celým autem má jednu velkou výhodu - interier, palubní přístroje, atp. jsou v denním a ne v nočním režimu = nesvítí ovladače a display radia, kilometrovníku, ... svítí plným jasem a ne sníženým. Kdo má US DRL není socka šetřící xenony ale člověk chtějící vidět a číst co mu auto píše.
Napsal: úte 01.09.2015 11:04
od vita11
Filozof píše:Mě příjde usměvné že jak debilové všichni svítíme. V plno zemích EU na západ se nesvítí..a jen si tukají na čelo když takového potkají.
A proto už dneska nové auto bez denního svícení v podstatě nekoupíš...
Němci a Rakušáci sice tuto povinnost už dávno zrušili, ale nesvítící auto abys na jejich cestách pohledal (vzhledem k jejich stáří vozového parku)
Napsal: úte 01.09.2015 11:19
od hurvajs77
Francis píše:...Kdo má US DRL není socka šetřící xenony ale člověk chtějící vidět a číst co mu auto píše.
hmm, tak to je opravdu důvod... Nikdy jsem nepozovoval, že bych nebyl schopen něco přečíst. Ale nevadí.
@Filozof: to se tu už rozebíralo, podle mě to význam má. A jak píše Francis, dnes už nové auto bez denního nekoupíš
Napsal: stř 02.09.2015 09:54
od Francis
Ještě jeden důvod, proč svítit US DRL a ne hlavními světlomety: Ostřikovače světel.
Nejde o výdaje za kapalinu, ale o zašpinění auta, zejména kapoty.
Napsal: čtv 03.09.2015 22:14
od jurasis
Rakušáci změnili povinnost na doporučení...
Po zavedení povinnosti si nechali po určité době provést studii, která jednoznačně potvrdila přínos denního svícení pro bezpečnost provozu. S jedinou výjimkou, a to, že vzrostla nehodovost účastníků, kterých se svícení netýká, tedy převážně chodců. Důvodem je, že pokud svítí všichni, tak řidiči "otupí" v reakcích na neosvětlené objekty a spíš je přehlédnou. Z toho důvodu se sice zrušila povinnost, ale svítit dále doporučují.
Zrovna teď jsem týden v Belgii a tady nesvítí každé třetí až čtvrté auto, a to často ani za deště. Je to celkem rozdíl a dávám té studii za pravdu, když jsem zvyklý z ČR že všichni svítí...
Napsal: pát 04.09.2015 07:50
od Hanz
hurvajs77 píše:US DRL mi přijde hnusný a musím se smát, když vidím tyhle šetřílky, kteří si koupí BMW a pak šetří na xenonu za 3tis - který i tak při normálním svícení vydrží minimálně 2-3 roky. Takže si zkurví auto, ale ušetří 3tis za 3 roky... Úsměvné

ony se ale vypaluji i ty paraboly a matovatí čočka, takže nesvítit xenony, když to není vůbec potřeba smysl má, navíc v kombinaci s čidlem intenzity osvětlení/deště na celá světla můžu zapomenout a pousti se vse zcela automaticky...
ale treba jsem jen blbej a ty chytrej, ja to nepoznam, tak jsem v klidu

Napsal: pát 04.09.2015 08:32
od Vlasta
Hanz píše:...ony se ale vypaluji i ty paraboly a matovatí čočka...
Při provozní teplotě 40-50 °C u xenonů se ty čočky asi moc vypalovat nebudou, spíš matovatí stářím. To víc bude vadit těm H7 podžhavení a odpařování rtuti na baňku žárovky a snižování svítivosti
Napsal: pát 04.09.2015 09:15
od Francis
I kdyby žárovkám H1/H7 vadilo podžhavení a odpařování rtuti, vyměníš je snáz a levněji než čočku nebo zrcadlo.
BTW jezdím s US DRL osmým rokem a degradace žárovek v dálkách jsem si nevšimnul, a to jsem za tu dobu najel 280k km. Není to pozorovatelné, ani když jednu žárovku nechám původní a druhou dám novou.
Dle mého mínění je ve dne DRL dálka s podžahavenou žlutou žárovkou viditelnější než xenon barvy denního světla za malou čočkou. Vyhrává nejen barva světla ale i větší svítící plocha.
Napsal: pát 04.09.2015 09:35
od xyron
Souhlasim s Francisem... měl jsem US DLR na Z4 a bylo to ok

Napsal: pát 04.09.2015 11:14
od Hanz
Francis píše:I kdyby žárovkám H1/H7 vadilo podžhavení a odpařování rtuti, vyměníš je snáz a levněji než čočku nebo zrcadlo.
BTW jezdím s US DRL osmým rokem a degradace žárovek v dálkách jsem si nevšimnul, a to jsem za tu dobu najel 280k km. Není to pozorovatelné, ani když jednu žárovku nechám původní a druhou dám novou.
tak tak, obecne zarovka vydrzi se snizenym vykonem absurdne dlouho, mam tam jedny od doby koupe auta (pres 4 roky) a to byly uz jety...
ad xenon vybojka s provozni teplotu 40-50 st - rad se podivam na video, kde ji dotycny drzi mezi prsty dele jak 10s rozsvicenou

Napsal: pát 04.09.2015 22:58
od jurasis
Francis píše:...
Dle mého mínění je ve dne DRL dálka s podžahavenou žlutou žárovkou viditelnější než xenon barvy denního světla za malou čočkou. Vyhrává nejen barva světla ale i větší svítící plocha.
Navíc, na kratší vzdálenost je DRL jen jako trochu silnější parkovačka, takže nemůže oslňovat...