Stránka 1 z 2
Napsal: pon 01.06.2015 22:23
od Dyx
Kdo mate jake zkusenosti a doporuceni ohledne vymeny rozvodu konkretne a pouze u techto typu motoru N47D20? (v mem pripade F10 520d 135kW 10/2010, mam ted najedo 145tis) co se tyka:
doporuceneho intervalu
doporuceneho vyrobce rozvodove sady (jeden velmi doporucovany mechanik mi tvrdil ze to dela jen orig. BMW ale zjistil jsem ze to neni pravda)
doporuceneho mechanika v Praze a okoli
ceny? (sada stoji od 3tis, ceny za komplet dodavku jsem videl od 20tis)
Co vsechno (kladky, napinak?) se pri teto prev. vymene skutecne meni a menit musi?
Mate nekdo zkusenosti s rhengines muzete je doporucit?
predem diky
Napsal: sob 24.10.2015 15:21
od Reiner_520d
Ahoj, uz jsi po vymene? Kolik to stalo?
Mam F11 520d, 9/2011, 130t., tak zvazuju jestli to taky nevymenit.
Diky za info.
Napsal: sob 24.10.2015 16:17
od starML
Bratia Slováci tohle řeší od ledna 2015, jsou s popisem tohoto problému o 11 stránek v předstihu, tak proč nevyužít jejich zkušenosti. Ty jsou bohužel takové, že někdo ušetřil na materiálových nákladech a ceně za výrobu a teď se ty laciné šmejdy natahují a praskají, nejen u N47D20O0, N47D20A, N47D20O1, ale už i u M57N2. Odkazy:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/3lit ... TT%20SIMIK
Napsal: sob 24.10.2015 17:59
od Reiner_520d
Dik za odkaz.
Chystam se pristi tyden do BMW, tak se na to rovnou i zeptam.
Nejak mi vibruje motor vic nez je dle me zdravo, tak to chci zkontrolovat.
Napsal: úte 08.03.2016 11:57
od Dyx
"PříspěvekZaslal: 25-10-2015 01:59:18 Předmět:
Dik za odkaz.
Chystam se pristi tyden do BMW, tak se na to rovnou i zeptam.
Nejak mi vibruje motor vic nez je dle me zdravo, tak to chci zkontrolovat."
Ahoj tak jak si dopadl? Menil jsi ty rozvody?
Ja mam ted na tachu 155.555km a taky kvuli zmene zvuku jsem si nechal dneska zkontrolovat napinak retezu (ten rovnou vymeni je pred rozpadnutim) a zjistit pripadne prodlouzeni rozvodaku.
Udajne jsou oba retezy hodne vytahany takze je budu muset nechat vymenit, otazka je KDE?
Uvazuju o RH ENGINES, ma evt. nekdo nejaky dalsi tipy? Kde jsou spolehlivy a maji rozumnou cenu nejlepe Praha nebo Praha Vychod?
predem diky
Napsal: ned 03.04.2016 16:43
od Dyx
Takze vymena rozvodu provedena. Bylo to skutecne za 5 minut 12, vodici lista retezu uz byla castecne rozpadla a kusy plavaly ve vane motoroveho oleje. retezy se mohly roztrhnout kazdou chvilku tak je dobre ze jsem to uz neodkladal. Vymena rozvodu provedena v RH Engines s naprostou spokojenosti (opravdu profik a super komunikace)
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
Napsal: čtv 07.04.2016 20:48
od ACDC
Ve 145 kkm potěš pánbůh.
Napsal: čtv 07.04.2016 21:14
od Misanek
Dyx píše:¨¨
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7...
O.T.: Tohlw by mě zajímalo, mohl by jsi se o tom rozepsat trochu víc? Například čeho je to číslo koeficient nebo jak se dostat ke správné hodnotě tohoto čísla? Jde o to, že u e39 jsem si taky všiml, že tady tahle hodnota lze nastavit tak by mě zajímalo v jakých je to jednotkách nebo tak.
Díky

Napsal: pát 08.04.2016 07:07
od Giovany1971
V tech odkazech na SK je jasně vidět že se asi rozsype první ten řetěz co pohání čerpadlo..tím je problém daný... Ví někdo kde kde a u koho koupit kvalitní řetězy a vodítka..napinák..myslím od jakého výrobce je jistota...??
Napsal: sob 09.04.2016 21:04
od ACDC
Pořád ještě BMW? Nebo už žádná jista není a nebude.
Napsal: ned 10.04.2016 02:41
od Dyx
.... sorry zdvojeny prispevek prosim admin smazat, diky moc
Napsal: ned 10.04.2016 02:42
od Dyx
Misanek píše:Dyx píše:¨¨
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7...
O.T.: Tohlw by mě zajímalo, mohl by jsi se o tom rozepsat trochu víc? Například čeho je to číslo koeficient nebo jak se dostat ke správné hodnotě tohoto čísla? Jde o to, že u e39 jsem si taky všiml, že tady tahle hodnota lze nastavit tak by mě zajímalo v jakých je to jednotkách nebo tak. Díky

Nestudoval jsem to popravde az tak uplne do posledniho detailu (mozna se k tomu nekdy vratim az rozchodim prislusny SW a naucim se s nim ale to jeste chvili potrva), nechal jsem se inspirovat na prislusnych nemeckych forech kde si to vsichni chvalili a doporucovali. Pro mne je dulezite ze to ma pozitivni efekt ke snizeni karbonizace EGR a celeho sani.
V prislusnem SW ti stejne nepujde nastavit vetsi nez povolena hodnota tzn. u 4-valce 0.7 a u nekterych 6-valcu max. 1.5... Je to proste podilovy koeficient, pokud te to zajima nejak dopodrobna musis si to nastudovat sam
OVSEM POZOR POZOR VELMI DULEZITE UPOZORNENI i kdyz nema logiku: Pokud si nechas zvednout podil cerstveho vzduchu EGR ventilu jinde nez v autorizaku (nebo si to udelas sam) a budes nekdy v budoucnu chtit uplatnovat kulanci ci zaruku: TAK BUDES MIT SMULU !!
Napsal: ned 10.04.2016 02:56
od Dyx
..nejak mi blbne prohlizec nevim proc znovu zdvojeny post..
Napsal: ned 10.04.2016 02:57
od Dyx
Giovany1971 píše:V tech odkazech na SK je jasně vidět že se asi rozsype první ten řetěz co pohání čerpadlo..tím je problém daný... Ví někdo kde kde a u koho koupit kvalitní řetězy a vodítka..napinák..myslím od jakého výrobce je jistota...??
Normalne si u VSEHO 3x rozmyslim jestli potrebuju original, ktery byva vetsinou predrazeny a prelabelovany JINY vyrobce.
V tomto pripade rozvodova sada bych (po te co jsem se vzhledem k okolnostem tematem trosku vic zabyval a prosel si nekolik stovek diskusnich stranek)
ani na SEKUNDU neuvazoval o jine rozvodove sade nez primo orig. BMW zakoupene primo v autorizaku, nejlepe "cerstve z vyroby".
DUVOD?
BMW se snazili s co nejmensimi naklady od roku vyroby delat PUMY tzn. v ramci reklamace ci kulance nahradit retezy a dalsi soucastky VYLEPSENOU modifikovanou verzi ktera by vydrzela vic.
Vylepseni a modifikace bohuzel stale nebyly dostatecne, takze v roce 2013 se montovala uz dokonce 16. verze !!!! (pro jistotu slovy SESTNACTA MODIFIKACE) modifikovane vymenne rozvodove sady (nesledoval jsem kolikata je verze pred par tydny co sla do meho auta, ale typuju ze treba v25. nebo v35.

.
Pokud koupis a namontujes sadu ci jakoukoliv soucastku z ni od jakekokoliv jineho vyrobce nez BMW, naprosto ZBYTECNE riskujes ze OEM okopiroval nejakou starsi verzi modifikace nez tu posledni aktualni a nebude to ta posledni nejvic "vylepsena a odolna" (usetris sice treba litr ?? ale riskujes cely motor).
U tech poslednejsich modifikaci kvuli snizeni hluku jsou i nejakym zpusobem osetrene povrchy vodici listy retezu tak, aby se v ni retezy pohybovaly lehceji a tisseji a podle vlastni zkusenosti to i funguje.
Nevim, snad se do te vymeny nechces poustet sam, jestli ano tak ti to nebudu rozmlouvat ale bez presneho postupu i ohledne upravy - nutnosti pootoceni HD-pumpy kvuli snizeni namahani retezu a dalsich veci.. mne to riziko prijde dost velke ze se neco nepovede...
Bohuzel to s tim rozvodakem je proste ZNAMA slabina motoru N47 ktery je jinak spickovy a sice od roku kdy se zacal vyrabet az do roku 2013 resp. uplne odstraneny by ten problem mel byt az od motoru s vykonem 190PS misto 184PS.... nicmene o tomto problemu jsem vedel jeste pred koupi auta i kdyz ne az tak do podrobna a vicemene celou dobu sledoval zvuky motoru. Maly problemek: Ani po koupi auta 110tis km nebyl motor tak tichy a nejel tak dobre jako ted po vymene rozvoduted 156tis km , takze jsem vlastne nemel to spravne srovnani..jinak bych to resil daleko driv jeste v roce 2015 kdy jeste do 26.12.2015 byla v platnosti KULANCE a mel byc celou vymenu rozvodu zadarmo v autorizaku (mohl jsem tak usetrit celkem 30litru)
Napsal: ned 10.04.2016 07:25
od Vlasta
Třicátá pátá modifikace? To mně připomíná metodu POKUS - OMYL
Napsal: ned 10.04.2016 10:19
od Dyx
Vlasta píše:Třicátá pátá modifikace? To mně připomíná metodu POKUS - OMYL
jak rikam cislo 35 to jsem si vycucal z prstu, podle poctu modifikaci resp. poradoveho cisla v roce 2013, kde mezi v15. a v16. modifkacemi byly snad jenom 2-3 mesice. Nebudu ale kvuli tomu opravdu procitat dalsich 150 diskusnich stranek abych to nasel uplne presne:-). Jen si pamatuju jak hromada nem. ridicu nadavali jak spacci, kdyz si nechali v ramci kulance vymenit retez a po nejake dobe jim zacal ZNOVU rachtat a delat kraval....aby zjistili, ze mezitim bylo dalsich x-modifikaci a mohli se modlit ze snad uz tahle bude posledni...
Napsal: pon 11.04.2016 06:19
od Giovany1971
Dyx píše:Vlasta píše:Třicátá pátá modifikace? To mně připomíná metodu POKUS - OMYL
jak rikam cislo 35 to jsem si vycucal z prstu, podle poctu modifikaci resp. poradoveho cisla v roce 2013, kde mezi v15. a v16. modifkacemi byly snad jenom 2-3 mesice. Nebudu ale kvuli tomu opravdu procitat dalsich 150 diskusnich stranek abych to nasel uplne presne:-). Jen si pamatuju jak hromada nem. ridicu nadavali jak spacci, kdyz si nechali v ramci kulance vymenit retez a po nejake dobe jim zacal ZNOVU rachtat a delat kraval....aby zjistili, ze mezitim bylo dalsich x-modifikaci a mohli se modlit ze snad uz tahle bude posledni...
Jj dik za vyčerpavajicí odpověd...určitě si to chci dělat sám.. mám komplet přípravky..v motorech se hrabu celý život...a dílnu s heverem mám doma..Spíše mi šlo fakt o to co jsi ..napsal... abych nekoupil shit... tedy snad v BMW bych měl koupit komplet vše ...už nějak v o.k. kvalitě..o to mi jde..Už tak mě sere že to po těch kokotech musím rozdělávat...a řešit jejich lajdárnu... určitě bych to nechtěl dělat znovu..kvůli tomu že ušetřím litr...
Napsal: pon 02.05.2016 17:35
od Reiner_520d
Dyx píše:Takze vymena rozvodu provedena. Bylo to skutecne za 5 minut 12, vodici lista retezu uz byla castecne rozpadla a kusy plavaly ve vane motoroveho oleje. retezy se mohly roztrhnout kazdou chvilku tak je dobre ze jsem to uz neodkladal. Vymena rozvodu provedena v RH Engines s naprostou spokojenosti (opravdu profik a super komunikace)
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
Menil jsi horni i spodni retez? V BMW mi rekli, ze staci vymenit jen ten horni (oprava cca 20tis).
Napsal: čtv 05.05.2016 21:55
od Dyx
Reiner_520d píše:Dyx píše:Takze vymena rozvodu provedena. Bylo to skutecne za 5 minut 12, vodici lista retezu uz byla castecne rozpadla a kusy plavaly ve vane motoroveho oleje. retezy se mohly roztrhnout kazdou chvilku tak je dobre ze jsem to uz neodkladal. Vymena rozvodu provedena v RH Engines s naprostou spokojenosti (opravdu profik a super komunikace)
Nechal jsem si predtim v autorizaku jeste zvednout podil cerstveho vzduchu u EGR ventilu na faktor 0.7 a zaroven provedl modifikaci bypas chladice EGR vzduchu (trva max. 5 minut, vse podle navodu a zkusenosti na nemeckych klubovych forech, kdy se i prodluzuje interval regenerace DPF z ca. 700km na 1200km) oboji vede ke snizeni karbonizace a zasirani sani a motoru. Motor ma ted daleko tissi a hladsi chod, zmizely vsechny mozne pazvuky, tarokovani nejen po startu. Zvuk a chod motoru je ted znatelne lepsi, nez kdyz jsem ho pred ca. 50tis km kupoval.
Menil jsi horni i spodni retez? V BMW mi rekli, ze staci vymenit jen ten horni (oprava cca 20tis).
DOPR*** opravdu nejsem normalne sprosty, ale s temi kdo ti to rekl bych se v zivote uz nebavil a kazdeho pred nimi varoval a to bez ohledu na to jak "autorizovani jsou. Pokud to neni tajemstvi muzes uvest KDE ti tohle presne rekli ?
Pokud se trha retez (a nasledne motor bye bye) tak z 99% ten spodni, horni retez byva maximalne trochu hlucnejsi. Ja pouze predavam zkusenosti cloveka ktery opravil skoro 50ks motoru N47, nic vic nic min. Zaver si udelej SAM.
Za srovnatelnou cenu (4-valec) ti podle toho odkud jsi, ale napr. pokud v okoli Prahy tak v RH ENGINES (viz. jeho cenik na webu resp. telefonicka dohoda) chlapik co se zivi pouze timto vymeni kompletne cele rozvody a budes mit klid treba na dalsich 200tis km....
Napsal: ned 08.05.2016 20:39
od Reiner_520d
No mi se to taky zda divne. Jinak se bavime o Cartec Ostrava. Auto tam servisovat normalne nejezdim. RH engines by bylo fajn, akorat je to pro me daleko. Necham si to jeste nacenit komplet v servisu kde normalne jezdim a uvidim. Mozna me vyjde lepe udelat si vylet do Prahy
