Stránka 1 z 1
Napsal: pát 29.05.2015 17:45
od ulvaris
Dobrý den,prosím o radu...Přestal mi fungovat tachometr(budík-rychlosti).A neukazuje mi také spotřebu.Kde mám hledat problém??Díky za info
Napsal: pát 29.05.2015 18:29
od Foldas
Levé zadní čidlo abs nebo jednotka abs
Napsal: stř 03.06.2015 18:20
od Falcon
Vě většině případů (i když ne vždy) je na vině ABS jednotka. Zde praktická rada, jak to lehce poznat dřív, než se zbytečně vymění čidla:
Falcon píše:Ve druhém dílu pořadu "Hledáme závady ABS svépomocí" si ukážeme, jak rozlišit mezi chybou čidla/kabeláže a vadnou ŘJ. Pomůžeme si informací z jiného vlákna:
Falcon píše:Jestli je to v ní nebo čidlech poznáš lehce - v situaci, kdy svítí kontrolky, odpoj konektor ŘJ a multimetrem v režimu diodový test změř hodnoty mezi piny ŘJ čísla 12+28, 13+29, 30+31 a 15+16. Jsou očíslované přímo na plastu kolem pinů, posviť si tam. Pokud na některé dvojici nenaměříš nic, rovnou mi to pošli a ušetři za zbytečnou výměnu čidel

Pokud to není z popisu jasné (občas se vyjadřuju složitě), tak se měří na jehličkových pinech samotné ŘJ. Nemusí se ani sundavat z hydraulické kostky - prostě se jen odpojí kabel.
Pokud neukazuje rychloměr ani ekonometr, tak je to buď signálovou cestou od levého zadního čidla (případně samotným čidlem) nebo klekla celá výpočetní část řídící jednotky. Vezmi obyčejný multimetr, přepni ho na "diodový test" a měř podle instrukcí výše a pak podle výsledku dál:
- naměříš-li na každé ze 4 dvojic pinů ŘJ nějaké hodnoty a přesto nepůjde tachometr+ekonoměr a bude svítit kontrolka ABS, tak skoč na diagnostiku, jestli jednotka vůbec komunikuje a co hlásí
- pokud na jedné či vícero dvojicích pinů nenaměříš nic (=na multimetru se nic nezmění), tak se ozvi a jednotku mi rovnou můžeš poslat na repas
Zaměř se na dvojici pinů 13+29, což jsou signály LZ čidla, ze kterého ŘJ vytváří údaj o rychlosti

Napsal: stř 03.06.2015 19:34
od ulvaris
Zdravím,ted chvilku fungoval,ale zase přestal...Žádné kontrolky ABS ani nic jiného mi nesvítí.
Napsal: stř 03.06.2015 20:20
od Falcon
Takhle by se to chovat nemělo. Když spadne tacho i spotřeboměr, tak budíky nemají údaj o rychlosti a ten přichází z ABS jednotky, která ho počítá na základě impulzů z čidla LZ kola. A při takovém selhání se rozsvěcí žluté kontrolky ABS a trakce.
Když startuješ a probíhá kontrola systémů (zhasínají postupně kontrolky), rozsvítí se a zhasne i žlutá ABS? Zhasnout musí každá kontrolka po jiné prodlevě.
Vypadá to, že budeš muset na diagnostiku, jestli nemáš vadné budíky. Ale tu kostku ABS stejně proměř na pinech, jak jsem psal nahoře.
Odkud jsi, zkusíme tě nasměrovat k některému klubovému diagnostikovi.
Napsal: stř 03.06.2015 21:03
od ulvaris
Zkusím proměřit....Jsem z České Lípy.Díky moc za pomoc
Napsal: stř 03.06.2015 23:28
od Falcon
A co ty kontrolky při startu?
Pokud můžeš zajet do Teplic, tak tam působí KamilFKH, zkus mu napsat -
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=14608
Napsal: čtv 04.06.2015 21:52
od ulvaris
Čau kontrolky při startu zhasínají postupně.Jenom se vůbec nerozsvicí ABS a ASC.Koukal jsem u kámoše(taky má BMW).Zítra to zkusím dát na diagnostiku(jinak už nevím).
Napsal: čtv 04.06.2015 22:09
od Falcon
Jak jsem se obával - odpojené/začerněné signální diody v budíkách, aby se zamaskovalo nefunkční ABS... Máš klasicky vadnou ABS jednotku, která se i s vyřazenými kontrolkami konečně "prozradila" tím, že nyní vypadl i signál od LZ kola, což způsobilo spadnutí tachometru a spotřeboměru.
Takže si podrobně přečti můj příspěvek nahoře a změř si to ABS. Pak mi to můžeš poslat na repas, který dělám se zárukou a pořád za hubičku (a nebo klidně zkusit loterii na vrakáči a za podobný peníz koupit ojetou kočku v pytli).
Napsal: pát 05.06.2015 08:05
od ulvaris
A ty odpojené kontrolky zjistím pes diagnostiku??
Napsal: pát 05.06.2015 08:28
od Foldas
Napsal: pát 05.06.2015 11:54
od ulvaris
a jak to mám udělat?
Napsal: pát 05.06.2015 12:16
od Foldas
však to máš popsané v odkaze test číslo 2 a uvidíš jestli jsou kontrolky funkční
Napsal: pát 05.06.2015 12:17
od Falcon
V tom odkazu je bohužel test pro budíky s malým nebo bez BC. Budíky s velkým BC se testují jinak.
ulvaris: v podpisu mám telefon, zavolej mi a navedu tě během chvilky

Bude to rychlejší než dohledávat odkazy. Hlavně budeš rychle vědět, na čem zhruba jsi i když mě je to celkem jasné už teď.
Napsal: stř 10.06.2015 15:38
od Falcon
Tak jak dopadl test budíků a ABS? Pokud se na diagu ABS (a tím pádem zbytek auta) nenačte, tak nepanikař, dá se to v naprosté většině případů úspěšně opravit.