Stránka 1 z 1

Napsal: sob 15.11.2014 16:50
od TT
...čím může být způsobena nízká komprese motoru na válci, otázka spíše zní jak se vyvarovat tomu, aby motor neztratil kompresi (myslím to tak, že nepřidřu motor když budu měnit olej jak se má, budu kontrolovat pravidelně stav na rysce a poctivě dolévat, nebudu motor přetáčet, nebudu ho vytáčet za studena atd....) tedy jak se vyvarovat tomu, aby motor neztratil kompresi je na to nějaký klíč nebo doporučení???.....
díky TT :)

Napsal: sob 15.11.2014 17:52
od starML
Na tohle téma by se dala napsat diplomová práce. Nětěsnost může vzniknout:
- na pístní skupině (válec, píst, kroužky) zvýšeným opotřebením a nebo zapečenými kroužky => vhodný olej, který nekarbonuje a případné karbony uvolňuje
- na ventilové skupině => podpálené ventily, jejich vůle a funkce hydroštelů, karbonové napáleniny na sedlech, zvláště u benzínových přímovstřiků, kde ventily nejsou omývány palivem
- mezi hlavou a blokem => tady platí nevytáčet za studena a pokud motor dostane "záhul", tak nechat 1-2 minuty na volnoběh dochladit, i kvůli turbu. Tohle nemusí být jen nějaký burn-out, ale i vyjíždění ze závěje.

S tím, co jsi napsal souhlasím, mazat a chladit + doplňuji:
- nenechat motor pracovat s nesprávně fungující zapalovací svíčkou, protože nezapálený benzín smývá olejový film ze stěny válce, následuje vyšší opotřebení kroužků a válce a tím netěsnost
-nenechat motor pracovat s nesprávně fungujícím vstřikovačem, protože následuje smývání olejového filmu jako u benzínu, ale navíc se ta nafta i zapálí. Jenže ona nehoří rozprášená ve spalovacím prostoru, ale na povrchu pístu a válce a mnohem pomaleji než rozprášená. Takže zvýšené teplené namáhání pístní i ventilové skupiny a velmi pravděpodobné propálení pístu.
- u přímovstřikových benzínů potom kombinace obojího

Pro začátek si přečti http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... mereni.htm a když tak popiš konkrétní případ. :D

Napsal: sob 15.11.2014 20:07
od TT
... starML: díky moc za info, počítal jsem, že se toho ujmeš... :) ještě jednou díky, později se rozepíšu o co konkrétně jde a co si myslím, že by byla příčina, ještě mě čekají nějaká měření ....TT

Napsal: sob 15.11.2014 23:12
od ACDC
Do válce, který nepálí, přece jednotka přeruší vstřikování, ne?

Napsal: ned 16.11.2014 00:07
od starML
TT:Dopoledne bylo na fóru mrtvo, tak jsem se vymňouk k obecnější věci.
ACDC:Řídící jednotka motoru by to díky čidlu na klice (úhlová rychlost otáčení motoru, respektive zrychlení), který dávají jednotlivé válce poznat měla. Nehodlám prohledávat WDS, u V8 to asi rozpozná, u jiných motorů si tím jistý nejsem. Ale vzpomeň si, kolik je na tomto fóru problému se zapalovacími cívkami, kvůli kterým nepálí (nebo nespolehlivě pálí) svíčky. A hlavně kolik lidí s tím jezdí, dokud to ještě jde natočit nebo to netřese motorem - nebo kolik je dnes problému s propouštějícími CR vstřikovači.

Napsal: ned 16.11.2014 13:13
od TT
...čistě teoreticky, kdyby nastala tato situace :
- nenechat motor pracovat s nesprávně fungující zapalovací svíčkou, protože nezapálený benzín smývá olejový film ze stěny válce, následuje vyšší opotřebení kroužků a válce a tím netěsnost - vyskytl by se dle tvého problém jen u jednoho válce nebo by tím trpělo více válců?...bavím se o svíčkách které nebyly měněny např. 150tis Km..... :)

Napsal: ned 16.11.2014 18:07
od starML
Čistě teoreticky mne necháš vymýšlet všechny varianty, aby jsi mne konkrétním popisem závady někam nenasměroval a tím neovlivnil. Je to sice dobrá metoda, ale trochu náročná.

Začnu taky teoreticky:
- každý válec se jeví jako samostatný, ale není tomu tak, je napájen 12V po skupinách Bank1 a Bank2 a zapalován jednotlivě
- skupina válců Bank1 (1-4) je před spolujezdcem, Bank2 (4-8) před řidičem, pořadí zapalování je 1-5-4-8-6-3-7-2
- do každé skupiny zapalovacích cívek jde (+) přes pojistku 20A, zapalovací impuls (STROB) z ŘJ motoru a společné kostry (=očka) pro 1-2, 3-4, 5-6 a 7-8 válec viz http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/v/135.png nebo http://www.ebay.de/itm/151402490088?clk ... 1930692987
- navíc v jedné skupině je na tom (+) zeleném drátě odrušovací kondenzátor několik uF proti kostře, který se do N62 začal dávat cca od 2004

Možné poruchy:
- pokud bude vadná pojistka 20A nebo prošlehlý kondenzátor, nebude pálit celá Bank a to se pozná snadno
- bez toho kondíku to asi bude rušit rádio, ale zapalování fungovat bude
- pokud bude vadná jedna cívka nebo svíčka, měl by to zaregistrovat systém Zündkreisüberwachung, který je citován níže
- ale pokud bude mít jedna cívka ve skupině výrazně menší odpor (ale ne úplný zkrat), tak to ten Zündkreisüberwachung nerozpozná a ovlivní to činnost celé skupiny tak, že se sníží energie jiskry nebo nastanou občasné a výpadky - zjistit se to dá pouze na osciloskopu porovnáním jednotlivých zapalovacích napětí na jednotlivých svíčkách a Bankách. Jenže to napětí závisí i na kompresním tlaku v konkrétním válci => měření není zcela jednoznačné.
- ale že by tyto občasné výpadky měly mít vliv na větší opotřebení válců si nedovolím tvrdit
- podíval bych se na korekce jednotlivých vstřikovačů a jestli jsou správně zapsány jejich základní korekční hodnoty v ŘJ motoru stejně jako u dieselu
- pokud nějaký vstřikovač ukapává nebo šilhá (= stříká na stěnu válce), mohlo by to být příčinou většího opotřebení některého válce
- pokud jsou ale více opotřebeny válce jedné Bank (=mají nižší kompresní tlaky), vypadá to spíše na nějaký problém s mazáním této strany motoru, kterou nedokážu jasně specifikovat

Zündkreisüberwachung
Bisher wurde bei der Diagnose der Zündung nur der Primärstromkreis der Zündspule und der Kabelbaum überwacht. Über die Vorgänge auf der Sekundärseite und den Zündfunken konnten keine Aussagen gemacht werden. Nun existiert ein System, mit dem auch die Sekundärseite der Zündspule mit der Zündkerze beurteilt werden kann.

Erkennbare Fehler
Durch diese Zündkreisüberwachung können folgende Fehler erkannt werden:
-Kurz- und Nebenschlüsse der Primärseite der Zündspule
-Kurz und Nebenschlüsse der Sekundärseite der Zündspule, Zündkerze
-Leitungsunterbrechung der Ansteuerung
-defekte Zündendstufen

Nicht erkennbar sind:
-sporadische Fehler, wie etwa Wackelkontakte der Ansteuerleitung
-Hochspannungsüberschläge parallel zur Kerzenstrecke, ohne Ausbildung eines Windungsschlusses

Funktionsweise
Die Bewertung des Zündkreises erfolgt anhand des Stromes in der Primärwicklung der Zündspule. Der Strom muß sich beim Einschaltvorgang während gewisser Zeitgrenzen innerhalb bestimmter Werte bewegen.


K překladu použij https://translate.google.cz/#de/cs/

Napsal: ned 16.11.2014 21:38
od TT
....kur*a starML si fakt dobrej :rock: :thumbsup: :palec: , klobouk dolů, v pátek budu proměřovat a pak ještě v neděli tak pak se ozvu s konečným verdiktem , každopádně Ti moc děkuji za vyčerpávající info :)

Napsal: ned 16.11.2014 23:27
od ACDC
M 62 to pozná určitě. Hlásí buď výpadky válce, nebo selhání zapalování konkrétního válce. A umí to i M52