Čistě teoreticky mne necháš vymýšlet všechny varianty, aby jsi mne konkrétním popisem závady někam nenasměroval a tím neovlivnil. Je to sice dobrá metoda, ale trochu náročná.
Začnu taky teoreticky:
- každý válec se jeví jako samostatný, ale není tomu tak, je napájen 12V po skupinách Bank1 a Bank2 a zapalován jednotlivě
- skupina válců Bank1 (1-4) je před spolujezdcem, Bank2 (4-8) před řidičem, pořadí zapalování je 1-5-4-8-6-3-7-2
- do každé skupiny zapalovacích cívek jde (+) přes pojistku 20A, zapalovací impuls (STROB) z ŘJ motoru a společné kostry (=očka) pro 1-2, 3-4, 5-6 a 7-8 válec viz
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/v/135.png nebo
http://www.ebay.de/itm/151402490088?clk ... 1930692987
- navíc v jedné skupině je na tom (+) zeleném drátě odrušovací kondenzátor několik uF proti kostře, který se do N62 začal dávat cca od 2004
Možné poruchy:
- pokud bude vadná pojistka 20A nebo prošlehlý kondenzátor, nebude pálit celá Bank a to se pozná snadno
- bez toho kondíku to asi bude rušit rádio, ale zapalování fungovat bude
- pokud bude vadná jedna cívka nebo svíčka, měl by to zaregistrovat systém Zündkreisüberwachung, který je citován níže
- ale pokud bude mít jedna cívka ve skupině výrazně menší odpor (ale ne úplný zkrat), tak to ten Zündkreisüberwachung nerozpozná a ovlivní to činnost celé skupiny tak, že se sníží energie jiskry nebo nastanou občasné a výpadky - zjistit se to dá pouze na osciloskopu porovnáním jednotlivých zapalovacích napětí na jednotlivých svíčkách a Bankách. Jenže to napětí závisí i na kompresním tlaku v konkrétním válci => měření není zcela jednoznačné.
- ale že by tyto občasné výpadky měly mít vliv na větší opotřebení válců si nedovolím tvrdit
- podíval bych se na korekce jednotlivých vstřikovačů a jestli jsou správně zapsány jejich základní korekční hodnoty v ŘJ motoru stejně jako u dieselu
- pokud nějaký vstřikovač ukapává nebo šilhá (= stříká na stěnu válce),
mohlo by to být příčinou většího opotřebení některého válce
- pokud jsou ale více opotřebeny válce jedné Bank (=mají nižší kompresní tlaky), vypadá to spíše na nějaký problém s mazáním této strany motoru, kterou nedokážu jasně specifikovat
Zündkreisüberwachung
Bisher wurde bei der Diagnose der Zündung nur der Primärstromkreis der Zündspule und der Kabelbaum überwacht. Über die Vorgänge auf der Sekundärseite und den Zündfunken konnten keine Aussagen gemacht werden. Nun existiert ein System, mit dem auch die Sekundärseite der Zündspule mit der Zündkerze beurteilt werden kann.
Erkennbare Fehler
Durch diese Zündkreisüberwachung können folgende Fehler erkannt werden:
-Kurz- und Nebenschlüsse der Primärseite der Zündspule
-Kurz und Nebenschlüsse der Sekundärseite der Zündspule, Zündkerze
-Leitungsunterbrechung der Ansteuerung
-defekte Zündendstufen
Nicht erkennbar sind:
-sporadische Fehler, wie etwa Wackelkontakte der Ansteuerleitung
-Hochspannungsüberschläge parallel zur Kerzenstrecke, ohne Ausbildung eines Windungsschlusses
Funktionsweise
Die Bewertung des Zündkreises erfolgt anhand des Stromes in der Primärwicklung der Zündspule. Der Strom muß sich beim Einschaltvorgang während gewisser Zeitgrenzen innerhalb bestimmter Werte bewegen.
K překladu použij
https://translate.google.cz/#de/cs/