Napsal: úte 04.11.2014 17:31
Prosím pomoc.. se svojí vrozenou nerozhodností je pro mě nákup zimních gum nadliskej úkol. Jediný v čem mám jasno je značka a typ - Continental TS 850 resp. TS 850 P. Řeším jednak šířku (205/50 R17 vs 225/45 R17) a druhak zesílení pneu (91 vs 93). Techničák mi říká, že pokud půjdu do užších pneu, budou rozhodně zesílený. U širších je to na mě. Co byste mi doporučili?
Continental ContiWinterContact TS 850 | 225/45 R17 91 - cca 3600,-
nebo
Continental WinterContact TS 850P | 205/50 R17 93 - cca 4000,-
Vím, že užší guma bude lepší do hlubokýho sněhu a širší zase na suchu v zatáčkách, ale nejsem si jistej u toho zasílení. Podle toho co píší na webu http://www.mpneu.cz/ bych měl asi zvolit raději zesílený (410Nm přeci jen guma pocítí). p.s.: ráfky mám vyřešený zvlášť takže vše bude v souladu s TP (7j na 205 nebo 8J na 225).
"Pneumatika se zvýšenou zátěží nemá jen zesílenou bočnici, aby více uvezla, ale má zesílený celý podklad běhounu i uložení dezénových bloků. Výrobci tak předepisují u některých aut zesílené pneumatiky i z důvodu vysokého výkonu a vysokého kroutícího momentu, protože zesílená pneumatika je více odolná a je pevnější. U moderních automobilů, které mívají mnohdy silné, těžké motory, výrobci stále častěji předepisují zesílené pneumatiky, aby se pneumatika "lehčeji" vyrovnala s přísunem vysokého výkonu. Pneumatika také i díky své zpevněné konstrukci tlumí a pohlcuje více rázů, paradoxně má mnohdy i nižší valivý odpor, protože bočnice se tolik v zátěži nedeformuje. "
Předem díky za tipy.
Continental ContiWinterContact TS 850 | 225/45 R17 91 - cca 3600,-
nebo
Continental WinterContact TS 850P | 205/50 R17 93 - cca 4000,-
Vím, že užší guma bude lepší do hlubokýho sněhu a širší zase na suchu v zatáčkách, ale nejsem si jistej u toho zasílení. Podle toho co píší na webu http://www.mpneu.cz/ bych měl asi zvolit raději zesílený (410Nm přeci jen guma pocítí). p.s.: ráfky mám vyřešený zvlášť takže vše bude v souladu s TP (7j na 205 nebo 8J na 225).
"Pneumatika se zvýšenou zátěží nemá jen zesílenou bočnici, aby více uvezla, ale má zesílený celý podklad běhounu i uložení dezénových bloků. Výrobci tak předepisují u některých aut zesílené pneumatiky i z důvodu vysokého výkonu a vysokého kroutícího momentu, protože zesílená pneumatika je více odolná a je pevnější. U moderních automobilů, které mívají mnohdy silné, těžké motory, výrobci stále častěji předepisují zesílené pneumatiky, aby se pneumatika "lehčeji" vyrovnala s přísunem vysokého výkonu. Pneumatika také i díky své zpevněné konstrukci tlumí a pohlcuje více rázů, paradoxně má mnohdy i nižší valivý odpor, protože bočnice se tolik v zátěži nedeformuje. "
Předem díky za tipy.