Stránka 1 z 1

Napsal: stř 24.09.2014 03:33
od Lesyk
Ahoj klubaci,

ve sve E39 mam M54B22 a pred nejakou dobou mi prasklo tesneni hlavy. Myslel jsem, ze je to pro auto konecna, ale i tak jsem se pustil do oprav. Nechal jsem si i otlakovat hlavu a ta byla v pohode. Takze jsem zahodil prvotni myslenku koupe celeho motoru a zacal rozebirat. No kdyz jsem vracel zpatky hlavu, tak dle TISu jsem mel utahnout srouby hlavy (novy) na 40Nm a pridat otoceni o 2 x 90 stupnu. Bohuzel dva srouby byli pri finalní dotahovani po 40Nm dost mekky. Zmeril jsem, ze ty pevny maj ve finale kolem 80-90Nm a dva mekky jsou cca na 50-55Nm. Jedna se o jeden sroub u 2. a u 4. valce. Co myslite jak to s nim dopadne? Je to tikajici nestesti, nebo to pujde s trochou opatrnosti. :roll:

Napsal: stř 24.09.2014 07:16
od jawamaniak22
Co mám zkušenosti já, tak kdybych dělal bezhlavě podle takovýchto návodů tak mám každej druhej závit strženej. Asi to funguje ale s novýma šroubama, novým origo těsněním a novým blokem. Porad se se zkušeným a dobrým automechanikem nebo do toho dej trochu citu a selskýho rozumu, nejlépe obojí... a nemůžeš nic pokazit

Napsal: stř 24.09.2014 12:22
od tanner540i
Osobne si myslim, ze tech 55N.m bude stacit, ovsem za predpokladu ze bude na vsech sroubech. Urcite neni dobry napad nechat dotazeny kazdy sroub jinym momentem..

Napsal: stř 24.09.2014 14:48
od Lesyk
tanner540i píše:Osobne si myslim, ze tech 55N.m bude stacit, ovsem za predpokladu ze bude na vsech sroubech. Urcite neni dobry napad nechat dotazeny kazdy sroub jinym momentem..

Jak bych se k motoru mel chovat, kdyz tedy srovnam momenty? Musim si davat bacha jen na teplotu? Nebo jsou i dalsi zpusoby jak byt k motoru hodnej?

Napsal: stř 24.09.2014 15:33
od Hanz
rozhodne nic nesrovnavej povolovanim, tenhle postup je proto, ze>
40Nm=utazeni na nejakou stredni vychozi hodnotu a nasledne 2x90 = pretazeni sroubu az za mez kluzu, cimz dosahnes rovnomernejsiho utazeni vsech sroubu nez prostym dotazenim na definovanou hodnotu (napr. 90Nm)... pokud tedy povolis takto pretazeny sroub, jednak bude vytazeny (zuzeny, byt nepatrne) a druhak se bude chovat jinak nez ten ve ztrzenem zavitu (logicky to nebude drzet), ktery nepresel pres tu mez kluzu...
imho reseni je povolit, koupit nove srouby, opravit vsechny zavity a dat si to znova, pokud chces slyset dlouhodobe funkcni reseni...
kratkodobe= nechat jak to mas a pomodlit se...

Napsal: stř 24.09.2014 16:20
od Lesyk
Jo jasne taky mi pak doslo, ze srovnavat utazeni povolovanim je pekna blbost. Nicmenene jaky zpusob oprav zavitu je tedy nejlepsi pro dlouhodobe reseni?

Napsal: pát 26.09.2014 07:19
od pragdejf
Myslím že spravna otazka je, jestli byl opravdu problém v tesneni pod kedlubnou.

Napsal: pát 26.09.2014 09:17
od Francis
Existují opravné sady na závity, stačí hledat. Strejda google pomůže :-) Najde např. toto: http://www.azvercajk.cz/18596-oprava-za ... vitu-sada/

Napsal: ned 28.09.2014 23:42
od Lesyk
pragdejf píše:Myslím že spravna otazka je, jestli byl opravdu problém v tesneni pod kedlubnou.
No nekteré veci tomu dost nasvecovali, na druhou stranu jsem tomu dost pomohl. Hlavu jsem nechal zmerit a vse OK. Pri povolovani hlavy mi prislo, ze kazdej sroub byl jinak utazenej. Jinak tesneni prasklo na prvnim valci v prostredni vrstve. A tim pomoh jsem mel namysli jednu situaci, kdy jsem jel nekolik km bez vody, jelikoz mi praskla nadobka. :cry: