Stránka 1 z 1
Napsal: pát 05.09.2014 09:00
od Vigo
Ahoj,
Mám e46 cabro s M54B22 a pomalu se semnou loučí spojka nebo setrvák. Proto když jsem začal řešit výměnu, napadla mě varianta lehčí jednohmoty. Ohledně toho jsem našel na netu dost informací, ale stejně v tom nemám úplně jasno. Po stránce jízdy už to je celkem jasné a včera jsem to probíral s Francisem. V jeho autě to působí až na slabonké chrastění na neutrál úplně v pohodě. Nic se netřese atd..
No tak abych formuloval svoje dotazy:
0)jak velké je riziko poškození kliky/převodovky. Slyšel jsem historky o tom jak na VW se trhají kvůli jednohmotě převodovky atd atd...
1)na netu jsem našel už hotové sady, třeba
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... w&_sacat=0 ale nic není psáno na můj motor 320 (M54b22). Pásne tam bez úprav sada pro 325/ 330? Sadu označenou jako kompatibilní s 320 totiž najít snad ani nejde
2) Vzhledem k nesmyslu za poštovné, nemá někdo tip nazdroj těhle dílů v EU?
3) Pokud zvolím variantu upraveného setrváku z M20 (která je tu posaná v jiném vlákně), znáte někoho, kdo celou úpravu i s výměnou udělá? Nejlépe okolí Prahy, ale není to vůbec podmínka.
Nemám problém koupit někde setrvák, odvézt ho jinam na stočení a vyvážení a jinde nechat udělat výměnu. Chci ale najít někoho, kdo to udělá kvalitně za přiměřené finance.
Díky
Vigo
Napsal: pát 05.09.2014 09:21
od vita11
ad 0) Škoda servisy mají rozkázané dávat na určité auta (jako taxi atd.) jenom jednohmotu. Že by se kvůli tomu měla škubat převodovka se mi moc nezdá..
Napsal: pát 05.09.2014 09:57
od Francis
0) Mírné torzní kmity řadového šestiválce jsou něco jiného, než vibrace dieselového čtyřválce. Řadový šestiválec nemá harmonické vibrace prvního řádu, to je fyzika která se nedá okecat.
K poškození klikovky nebo čehokoli v motoru nemá jak dojít. Jen na volnoběh je slyšet nepatrné rachtání v převodovce. Byly doby, kdy dvouhmotové setrváky nebyly používány a přesto převodovky žily úplně v pohodě a najely statisíce km.
1) Ano, plně záměnné pro 5q převodovky a pro motory M50/M52/M54. Je možné dát 240 mm setrvák a lamelu na M54B22 (pořežije pak zbytek auta neb bude předimenzovaná) a je možné dát 228 mm setrvák a lamelu na M54B30 ale jen dočasně, do "spálení" lamely
3) M20 nebo M30. Je třeba pak zvolit správně vysoké vysouvací ložisko a správně vyklenutou vysouvací páku.
Napsal: pát 05.09.2014 12:19
od Vigo
JJ díky oběma
Francisi, to co jsi postoval v druhém vlákně
http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=F ... 1045451920
Tam jsou hlavně sady pro S54 tj 3,2L M3. To by taky pasovalo bez úprav?
Studuju teď cenu M20 (motor 2,5l) setrváku (cca620USD) + nevím jakou na to spojku, ale předpokládám M20 tj 228mm (222USD) a když k tomu připočtu práci a vyvážení, pak jsem na minimálne 18000Kč a to nepočítám přítlačák, který nevím zda bych nepotřeboval taky...
Ať počítám jak počítám jsem v tom za 20k ani nemrknu

Napsal: pát 05.09.2014 12:39
od Francis
Setrvák pro M20 se dá sehnat za 1000 Kč
soustružení a frézování 1500 Kč
vyvážení do 500 Kč
spojková sada pro M20 od 3000 Kč např. u
automedik.cz
(lamela + přítlačák + ložisko)
celkem ... 6 000 Kč + drobnosti typu šrouby atd.
+ práce
Asi mám jinou kalkulačku nebo co, protože 20k jsem nenapočítal

Napsal: pát 05.09.2014 12:44
od Vigo
Nj já to počítal vše nové. OK, díky, zima je dlouhá a času dost...
Takže když to zrekapituluji, pro svůj motor budu potřebovat
1x setrvačník zM20 320,323,325 (je jedno z jaké?)
1x spojkovou sadu a přítlačák (ten link nejde bohužel) Šlo by to nějak upřesnit kterou, jestli pro M20 a nebo M54 co mám? Stejně tak přítlačák
1x ozubení z jakékoli dvojhmoty M50/52/54
1x Někoho kdo to odsoustruží
1x Někoho kdo to vyváží
1x někoho kdo to namontuje
Co jsem pochopil, ještě se musí vyladit přepákování pro spojkové ložisko? btw co ložisko samotné, to by to chtělo asi také nové...
Díky
Vigo
Napsal: pát 05.09.2014 12:46
od Francis
Nebo tato sada:
http://www.ebay.com/itm/XTR-STAGE-1-CLU ... 2a&vxp=mtr
Prodraží se o dopravu z USA. Pokud to někdo vezme jako zavazadlo s sebou, nebude platit DPH a clo.
Napsal: pát 05.09.2014 13:02
od Vigo
Nj díky za link, zase mrchy nemají 320 uvedenou, ale to už je v USA standard. Spíš je otázka jaká to bude kvalita a taky pak už vyjde skoro líp vzít v ČR ten F1 racing setrvačník + zbytek originální díly.
To je dilema, strašný.. Klidně bych šel do té úpravy M20 setrváku, jenže sám do do kupy nedám, prot pátránm po konkrétních informacích a nebo někom kdo to udělá.
Jinak jsem studoval půl dne web a opravdu řadový šestiválec by neměl mít zásadní problém s nevyvážením a tím pádem mu změna váhy setrvačníku je celkem buřt.
Napsal: pát 05.09.2014 13:14
od Francis
Vigo píše:Takže když to zrekapituluji, pro svůj motor budu potřebovat
1x setrvačník zM20 320,323,325 (je jedno z jaké?)
1x spojkovou sadu a přítlačák (ten link nejde bohužel) Šlo by to nějak upřesnit kterou, jestli pro M20 a nebo M54 co mám? Stejně tak přítlačák
1x ozubení z jakékoli dvojhmoty M50/52/54
1x Někoho kdo to odsoustruží
1x Někoho kdo to vyváží
1x někoho kdo to namontuje
Co jsem pochopil, ještě se musí vyladit přepákování pro spojkové ložisko? btw co ložisko samotné, to by to chtělo asi také nové...
Setrvák z jakékoli M20.
Spojkovou sadu na M20, když budeš mít setrvák z M20, případně sadu pro S14 (M3 E30) ale ta je za jinou cenu.
Věnec pro startér na setrvák ti půjčím a pak si ho vezmu ze setrváku který z auta vytáhneš.
Poskytnu kontakt na obráběče i na vyvžovače.
Namontuje to kdokoli, třeba DC.
Spojkové ložisko je součástí spojkové sady.
Sada pro S14 (pro M3 E30, zástavbovými rozměry shodná pro M20):
http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... duct=19415
Napsal: pát 05.09.2014 13:23
od Francis
Já mám 228 mm Sachs performance lamelu a přítlačák, ale pro tebe je zbytečná neb je dimenzovaná až na 350 Nm a ty máš asi 200 Nm. Běžná sada pro M3 E30 ti poslouží dostatečně.
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::345.html
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... e::64.html
http://www.ebay.de/itm/organische-Sport ... 4ada02fcad
Napsal: pát 05.09.2014 14:17
od Vigo
Ok, moc díky za pomoc, začínám to chápat a začnu shánět setrvák z M20. Je to kus želza, tak snad se na tom nemá co pokazit i když bude 20 let starý... protže za nový dát 6-800 se mi nechce.
Spojku vezmu tu M3 co jsi odkazoval, výkon je podobný.
za kontakty budu rád a ještě se chci zeptat je potřeba tedy něco dalšího, když budu mít vyvážený setrvák s jiným ozubením + spojkovou sadu? Mám na mysli další úpravy v autě, případně nějaké úpravy na mechanismu vystavování spojky.
Díky
Vigo
Napsal: pát 05.09.2014 14:34
od Francis
Setrvák při koupi zkontroluj, zda má správnou barvu dosedací plochy, aby nebyl vyhřátý a nerovnoměrně opotřebený. Dále zkontroluj, zda v dosedací ploše nejsou trhliny a to ani malé, vznikají přehřátím = přetížením.
Originál M20 setrvák s originálním přítlačákem jsem do auta nedával. Je možné že bude třeba vymezit vůli vypínacího mechanismu, a to buď navařením podložky pod ložisko na vypínací páku a nebo nastavit tyčku (nejlépe vyrobit novou, pomocí flexy je to práce na chvilku) prasátka. Obě úpravy jsou řešitelné až v průběhu výměny.
Kontakty dostaneš až budeš mít koupený setrvák a až nějak oceníš předané know-how (CAD výkres úpravy pro obráběče atp.) Někde jsem slyšel, že od doby co byly vypuštěny peníze do oběhu už se neděkuje

Napsal: pát 05.09.2014 15:36
od Vigo
No stejně díky a do sz pošli nakolik si to ceníš
Já jdu zkoumat a poptávat setrvák