Stránka 1 z 1

Napsal: ned 29.06.2014 20:49
od Dyx
Male varovani (F10 520d):
Byl jsem liny hledat adaper do zapalovace s prevodem 12V na USB...a vyuzival jsem stavajici USB konektor v prihradce palubky u spolujezdce na dobijeni mobilu. Vcera jsem do tohoto USB misto mobilu pripojil vybity tablet s vetsim odberem.. a najednou USB prestalo nabijet.... ted uz nenabiji vubec nic..

Jaka varianta poruchy je podle elektroniku zde u tohoto auta nejpravdepodobnejsi?
1. pojistka? (ktera? Schovana kde?)
2. nejake vedeni/kablik k USB portu?
3. nejaka "ridici jednotka" (dnesni auta maji ridici jednotky snad uplne na vsechno)

predem diky za konkretni tipy/zkusenosti, mozna nebude treba objevovat jiz objevene....

Napsal: pon 30.06.2014 16:48
od Vlasta
Vzhledem k tomu, jak tenký vodiče jsou v tom kabelu, tak byla největší píčovina používat to jako nabíječku. Je to zapojený do CIC jednotky, tak se modli, jestli se to neposralo tam. Zkus to rozebrat, USB zásuvka je zvlášť, propojovací kabel taky

Napsal: úte 01.07.2014 23:42
od Dyx
Vlasta píše:Vzhledem k tomu, jak tenký vodiče jsou v tom kabelu, tak byla největší píčovina používat to jako nabíječku. Je to zapojený do CIC jednotky, tak se modli, jestli se to neposralo tam. Zkus to rozebrat, USB zásuvka je zvlášť, propojovací kabel taky
.... no jak rikam dokud jsem na to pripojoval jenom mobil, tak naprosto v poradku bez problemu...
Mno je to tedy logika: vicku palivove nadrze pise vyrobce nesmysly ohledne paliva.. ale na usb konektoru nenapise ze se s nim nesmi nic nabijet.. anebo ze tam je nejake proudove omezeni..
Kdyby se ale neco podelalo na CIC jednotce (ktera se uz JEDNOU podelala a byla v ramci zaruky vymenena za novou) tak by se to snad uz na necem dalsim nejak projevilo..
Ta USB zasuvka nema nekde svoji pojistku jak by clovek ocekaval? Abych se v tom USB-konektoru/kabelazi zbytecne nevrtal pokud by stacilo nekde zkontrolovat / vymenit prislusnou pojistku.
K cemu vlastne je ta USB zasuvka uzitecna?
1. Prehravat mp3 ci videa pres USB-flashku se z ni nedaji
2. uspesne upgradovat mapy se pres ni nepodarilo ani specialistovi (v servisu mapy nasledne upgradovali zaroven s vymenou cele CIC jednotky)
Take bohuzel stale nevyslo od PETZOLDA na F10ku "Udelej si sam" ..ani po 4 letech, takze tezko se clovek dostane k potrebnym podkladum/info...

Napsal: stř 02.07.2014 06:33
od Vlasta
Pojistka tam žádná není, je to připojený přímo do jednotky CIC. Mapy se přes to aktualizovat dají, ale až od určitý verze SW v CIC. Slouží to i k nahrávání souborů na HDD, třeba mp3

Napsal: stř 02.07.2014 11:01
od hurvajs77
to Vlasta: Business co má Dyx jde aktualizovat jen z USB.

to Dyx: tak to bych rozhodně nečekal, pojistka na USB. Jde to přímo do CIC. Na druhou stranu tam ale to USB je, ne? Které USB zařízení připojíš a zároveň se nezačne nabíjet. Osobně takové neznám, resp. mobily, iPody podobná zařízení se začnou okamžitě nabítej - tedy pokud na to stačí proudově USB. Znám plno lidí, kterým jsem dělal navigaci a v přihrádce mají trvale zapojený iPhone nebo iPod. Promiň, ale přijde mi, že je Tvé auto nějak prokleté snad nebo co...

Napsal: stř 02.07.2014 13:30
od Pazdi
Dyx píše:...Take bohuzel stale nevyslo od PETZOLDA na F10ku "Udelej si sam" ..ani po 4 letech, takze tezko se clovek dostane k potrebnym podkladum/info...
na to bych chlape příliš nespoléhal.
1. kdoví jestli to vůbec výjde
2. stejně bys tam skoro nic nenašel

-> pohledej po netu schémata...na manuální věci pak zase TIS...

Napsal: stř 02.07.2014 22:07
od Dyx
tak to zkusim taky na zaruku poresit (stejne jako predtim odpalenou CIC jednotku) kdyz uz jsem si na tu rocni zaruku priplacel neco okolo 100€ .... :twisted:

Napsal: čtv 03.07.2014 22:27
od Dyx
tak podle vseho to mnichovsti inzenyri az tak nepokazili. Nabijeni pres USB konektor (na zkousku na normalnim monitoru) opet funguje bez jakehokoliv zasahu.
Bud tam predtim byl "nahodny" spatny kontakt a nebo tam je nekde nejaka samoaktivujici se pojistka ktera jen vyskocila se po delsim vypnuti motoru opet sama zapla.. Nicmene at je vysvetleni jakekoliv, hlavni je ze nic nemusim opravovat. Tablet uz ale do tohoto USB konektoru urcite zapojovat nebudu :-))

Napsal: čtv 03.07.2014 22:29
od Pazdi
říkáš, že máme samoopravovací auta, jo?:)

možná bych se ze zvědavosti zeptal v BMW, jak je na tom zásuvka, co se týká toho nabíjení...protože, jak se tady trefně poznamenalo...spousta zařízení automaticky nabíjí baterku, jakmile má příležitost

Napsal: pát 04.07.2014 14:19
od Vlasta
Na proudové zatížení USB jsou normy, podle typu:
USB 2.0 do 500mA
USB 3.0 do 900mA
USB 3.1 do 2000mA

Napsal: pát 04.07.2014 16:22
od Pazdi
a jako elektrolaik se zeptám:

čekal jsem, že když do USB 2.0 připojím telefon, který se automaticky začne nabíjet, tak selským rozumem dostane max. 500mA, takže to bude trvat déle než přes USB 3.1...ale teoreticky nic nepoškodí...

takže na tohle dávat pozor? :oops:

Napsal: pát 04.07.2014 17:25
od Vlasta
Telefon je v pohodě, ale u toho tabletu, který tu byl zmiňován, je potřeba zjistit nabíjecí proud, přece jenom je tam baterka s vyšší kapacitou, než v telefonu

Napsal: pát 04.07.2014 18:13
od Pazdi
Děkuji za objasnění. Tablet v autě neřeším,takže se není čeho bát.

Napsal: sob 05.07.2014 20:24
od Dyx
Vlasta píše:Telefon je v pohodě, ale u toho tabletu, který tu byl zmiňován, je potřeba zjistit nabíjecí proud, přece jenom je tam baterka s vyšší kapacitou, než v telefonu
jednalo se o tablet Lenovo Yoga 10" HD+ uplne novy jsem si ho vezl z ALZY a jak jsem byl netrpelivy tak jsem si ho chtel nabit a vyzkouset uz za jizdy :-))))

Tablet tam ma tam myslim aku 9000mAh celkem na nejakych 19hod provozu (jeden z duvodu vcetne pomer vykon/cena proc jsem si ho vybral) takze asi bude i slusne sosat proud...
Pokud vim tak telefony maji aku obvykle o kapacite 1000-3000mAh a tomu odpovidajici proud...