Napsal: sob 14.06.2014 01:30
Potřebuji poradit - auto je e60 530i 12/2007, motor N53 přímovstřik, najeto 135tkm. INPA vypisuje chybu "nízká účinnost katalyzátoru Bank1" při homogením i vrstveném spalování. Diagnostiky ISTA, Tool32 nebo DIS, hlásí cca totéž, live hodnoty lambdy za katem kolísají v rozmezí 0,1-0,7 Voltu a tuto hodnotu bez další měřící techniky zobrazit neumí. U INPA je graficky vidět hodnota lambdy za katem okolo 0,7, která občas spadne k nule a hned se vrací nahoru. Po smazání závady se za 80-150km znova rozsvítí žlutá kontrolka motoru signalizující zvýšené exhalace a motor od tohoto okamžiku pracuje pouze v homogením režimu (stechiometrická směs) s λ=1 a do smazání závady se už nepřepne do režimu vstveného spalování s λ=1,7-2,5. Takže kromě svítící kontrolky motor žere v průměru o jeden litr více. Svody nebo katalyzátor nejsou mechanicky poškozené, těsnost není ověřena. Hodnoty a průběhy signálu lambd před katem a lambdy za katem na Bank 2 jsou v pořádku. Český i německý servis doporučuje výměnu katalyzátoru za 991 Euro + práce.
V jednoduchém programu, využívající prostředí Ediabas jsem porovnal hodnoty, které ukazují obě lambdy za katem, tj. na Bank1 a Bank2. Na Bank2 se hodnoty pravidelně a rychle mění, hodnota na Bank1, kde je podle hlášení účinnost katu nízká se hodnota potácí okolo 0,7 a potom padá na 0,2 , perioda signálu je hodně dlouhá. Hodnota odporu lambdy na Bank2 je v rozmezí 130-150 Ohmů, u Bank1 je hodnota 250 Ohmů a občas padá k nule (=jako zkrat).
Taky jsem prohledal wikipedii, několik diplomek nebo bakalářských prací:
https://dspace.vutbr.cz/bitstream/handl ... sequence=1
http://www.squadramoravia.com/manual/la ... tika-2.pdf
a ptám se zkušenějších: "Mám vyměnit katalyzátor nebo jen tu lambdu za katem, která stojí jen 215 Euro + práce?"
V jednoduchém programu, využívající prostředí Ediabas jsem porovnal hodnoty, které ukazují obě lambdy za katem, tj. na Bank1 a Bank2. Na Bank2 se hodnoty pravidelně a rychle mění, hodnota na Bank1, kde je podle hlášení účinnost katu nízká se hodnota potácí okolo 0,7 a potom padá na 0,2 , perioda signálu je hodně dlouhá. Hodnota odporu lambdy na Bank2 je v rozmezí 130-150 Ohmů, u Bank1 je hodnota 250 Ohmů a občas padá k nule (=jako zkrat).
Taky jsem prohledal wikipedii, několik diplomek nebo bakalářských prací:
https://dspace.vutbr.cz/bitstream/handl ... sequence=1
http://www.squadramoravia.com/manual/la ... tika-2.pdf
a ptám se zkušenějších: "Mám vyměnit katalyzátor nebo jen tu lambdu za katem, která stojí jen 215 Euro + práce?"