Stránka 1 z 1
Napsal: úte 03.06.2014 09:48
od pavproch
kopíruju z AF, kde se mi dostává převážně negativních odpovědí - jako že do howna, keré nesmrdí sa nešpárá apod...
pavproch píše:Chlopi, neska sem strávil zase pěkných 13hodin za volantem @1200km, fčíl datluju z Dýzldorfu... taxem měl dost času na uvažování.... a nějak furt sa ně vracela do hlavy tahle fotka z dýfense (hlava N54 po 117tis km longlife)

Mám sice jen N53 (

) ale zato už mám 126tis, přičemž první tři intervaly byly longlife (teda s mezivýměnou po prvních 2tis km)... tak mě napadlo, že bych při nejbližší výměně oleje - hned po návratu z Reichu - tam ten volej něčím "ochutil" aby ta přísada rozpustila a vyplavila usazenej karbóň, teda pokud tam nějakej je, jako že asi jo.... nechal to tam počvachtat enem chvíli a pak tam už šupnul teho millerse...
Existuje nějaká taková sračka do woleje?
Pokud jo, máte někdo zkušenost? Jak dlouho to tam nechat čváchat?
A vůbec, co si o tomhle mojem nápadu myslíte?

Napsal: úte 03.06.2014 10:41
od BudVlad
Kdysi se používal výplachový olej při každé výměně oleje. Dnes se to nedělá, protože oleje mají čisticí přísady. Výplachový olej se dá ještě koupit, na příklad Wynn‘s Engine Flush.
U přímého vstřiku by se ale měli čistit sací ventily, protože kolem nich nejde benzín a usazuje se na nich karbon. Já používám Wynn‘s valve cleaner.
Napsal: úte 03.06.2014 11:27
od Francis
pavproch: Nespoléhej na longlife interval výměny a měň olej max. po 15k km a nemusíš přemýšlet nad výplachy a rozpouštědly. I v tebou zmíněném článku něco takového je psáno.
Napsal: úte 03.06.2014 13:21
od pavproch
@BudVlad ref vstřiky: jj, čistíl jsme docela nedávno - Millers Petrol Injector Cleaner
@francis: samozřejmě fčíl (po záruce) měním nejpozději co 15tis km, ty tři longlife intervaly v záruce mi ale nedají spát, proto ten dotaz (spíše preventivního charakteru, věřím/doufám že až tak moc zahnojený motor nemám) ... já vím pozdě bebycha honit, měl sem to i v záruce měnit co 15tis, ale ... prostě sem to nedomyslel (čti: sem se na to vysrááállll...)
podle rad, které sem dostal na AF, tam naliju buď Millers Engine Flush nebo Bishop 501
Napsal: úte 03.06.2014 13:33
od Francis
1-2 dcl terpentýnového oleje udělají stejnou službu. Je to "bio" produkt (vyráběn destilací z pryskyřic jehličnatých stromů) a má vánoční vůni

Napsal: úte 03.06.2014 14:20
od BudVlad
pavproch píše:@BudVlad ref vstřiky: jj, čistíl jsme docela nedávno - Millers Petrol Injector Cleaner
Nemyslel jsem vstřiky, ale sací ventily. Musí se sundat filtr a sprayem stříkat do sání.
Napsal: úte 03.06.2014 14:40
od pavproch
srry, neumím číst, vracím diplom a du z5 na základku.... mno spíš do pomocné školy

Napsal: úte 03.06.2014 14:47
od BudVlad
pavproch píše:srry, neumím číst, vracím diplom a du z5 na základku.... mno spíš do pomocné školy

To se mi také stává, ale v mém věku je to prý normální.
Napsal: stř 04.06.2014 12:14
od vita11
BudVlad píše:U přímého vstřiku by se ale měli čistit sací ventily, protože kolem nich nejde benzín a usazuje se na nich karbon. Já používám Wynn‘s valve cleaner.
tojtotok?
http://www.obchod.top-oil.cz/detail3858 ... gr-3-sprej
Napsal: stř 04.06.2014 15:27
od Poldav6
Bt racing úspěšně čistí sací kanálky hezky manuálně. Když si vzpomenu na ten zapečený olej, nevěřím, že ho nějaký sprej uvolní..
Mám N54, Američané už mají i vymyšlený postup jak na to - wallnut shell blasting a vysavač. Nebo potom ten kartáček...
Nechal jsem si instalovat i oil catch can, který by měl přebytečný olej v sání zachytit, aby se to tak nezasíralo.
A taky pomůže vstřikování metanolu do sání...
Edit: problém je v tom, že u přímého vstřiku nejde palivo kanálkem. Proto se nemá jak průběžně čistit.. Když k tomu přidáme slabost bmw motorů na přítomnost oleje v sání, je problém na světě a dochází k usazování zapečeného oleje. Nasledkem je neoptimalní průchod vzduchu... Následek je nižší vykon motoru, hrubší chod atd. Samotný proces čištění není až tak náročný, jen do kanálku při čištění nesmí nic spadnout atd.
Napsal: stř 04.06.2014 17:36
od matiz
Ja si rikam jeste jestli to neni taky tema levnyma olejema na jejichz ceny se ja v cz distribuci nedostanu. Nevim... Ja mam jenom N52, nahodou jsem na to narazil a kdyz se podivam na svoji palici az kam oko dohledne, je to cistoucke jak detska prdelka, absolutne. Ale, nejsem vubec zadny zavodnik, cocku mu nedavam a menim olej co 10, kdyz jsem nakodoval zkracenou vymenu co 12k km...
Napsal: stř 04.06.2014 18:27
od BudVlad
To je přesně to co používám. Někdy je na tom valve cleaner a někdy EGR 3, ale je to to samý.
Napsal: stř 04.06.2014 18:46
od vita11
BudVlad: dankešén
Mám najeto 200, auto jezdilo do autorizáku, tak to tam asi nikdo nikdy nedělal, takže by stálo za to, to provést. Jenom se trochu bojim aby se nějaký kousek karbonu nedostal kam nemá a nezačalo to dělat neplechu...

Napsal: stř 04.06.2014 21:46
od Poldav6
Houby levnejma olejema, Američani tohle často řeší i v 50tis. km. Je to prostě konstrukční problém.
Napsal: pát 13.06.2014 13:01
od pavproch
pavproch na AF píše:Tak už mám pod stolem 25+2 litrů nanozázraku 5w-40 od Millers Oils (budu s tím krmit jak oba R6, tak i leguána i pindicu) +
Millers Oils Engine Flush pro brambora .... doufám, že má očekávání budou naplněna...
