Napsal: sob 22.03.2014 09:46
Mel jsem v ramci garance F10ku v nejmenovanem autoriz. servisu nedaleko Jesenice na zarucni vymenu CHAMP jednotky (tmava obrazovka, neslo radio, couvaci sensory atd.).
Technik mi rikal ze se pri vymene CHAMP jednotky rovnez prehrava - aktualizuje SW vsech ostatnich ridicich jednotek.
Samozrejme powerbox byl vyndany.
Pro jistotu predesilam ze pred odevzdanim auta se motor choval naprosto standartne, mel naprosto tichy a pravidelny chod. Prubezne jsem si kontroloval elektronicky v menu stav hladiny motoroveho oleje (zda neubyva nebo nepribyva) ktery byl stale na maximu.
Tento patek pozde odpoledne jsem si auto vyzvednul uz po ceste domu se mi parkrat zdalo jakoby motor ve volnobehu (ne pri rozjizdeni nebo jizde) podivne zaskobrtal. Zaroven se mi ve volnobehu zdalo ze obcas neco zachrasti zpod palubni desky (rezonancni vibrace) coz rovnez predtim nikdy nedelalo.
Pri kontrole elektronicke merky motoroveho oleje jsem zjistil ze ukazuje prilis vysoky stav motoroveho oleje ! Toto nechapu protoze pred odevzdanim auta nic takoveho nebylo a olej v servise v zadnem pripade meneny nebyl ani nebyl duvod ho menit (jednalo se pouze o vymenu CHAMP jednotky a s tim udajne potrebny update SW veskerych ostatnich ridicich jednotek protoze "se to pry dela".
Dnes rano jsem v garazi F10ku znovu nastartoval a opet ve volnobehu motor parkrat zaskobrtal, coz predtim nez jsem auto dal do servisu nikdy nebylo.
Take jsem si doma auto napichl na jednodussi kapesni diagnostiku (LAUNCH X431 Diagun) a snazil se dopatrat neceho nestandartniho, ale niceho nestandartniho ani zavad jsem nezjistil.
I po dojezdu do garaze pred vypnutim motoru se mi zdalo ze ma motor trosku jiny takovy trochu hrubsi zvuk... (predbeznou fyzickou kontrolou jsem nezjistil v motorovem prostoru nikde nic uvolneneho nebo nedotazeneho ani po demontazi krytu a izolaci vzduchoveho filtru)
Vrtaji mi hlavou nasledujici otazky:.
1. Proc bylo nutne updatovat SW veskerych ridicich jednotek v aute?
Je mozne ze v autoriz. servisu do ridicich jednotek (rsp. v tomto pripade asi RJ jednotky motoru) nahrali "nejaky spatny update" ?
2. Je mozne ze se musi jednotky s updatovanym SW nejprve "adaptovat" resp. naucit zpusob rizeni protoze pri update se snad vymazala pamet s hodnotami?
3. Kdyz jsem vcera volal jeste po ceste technikovi do servisu a ptal se ho na ten ukazatel oleje, tak rikal ze to asi bude jen nejaka chyba sensoru (proc se ale tato chyba sensoru neukazovala nikdy predtim a proc se projevila az po prehrani SW vsech jednotek ?) Predpokladam ze lze naprosto vyloucit ze by nejaky mechanik svevolne dolival motorovy olej bez jakekoliv zakazky a bez kontroly stavu jeho hladiny.
4. Dnes rano se mi podarilo nakonec vypatrat i fyzickou merku oleje ktera je schovana pod velkym vzduchovym filtrem pravdepodobne vedle filtru motoroveho oleje. Podle mereni to vypada ze olej je skutecne cca. 1cm nad hladinou max.a sice presne tam kde konci plastova cast merky. Podle netu je udajne fyzicke mereni oleje merkou u F10ky trochu osemetne takze ho provedu jeste jednou.
5. Protoze autoriz. servis v sobotu bohuzel nepracuje, tak jsem se domluvil s jednim mechanikem co ma odsavacku oleje, ze si dnes preventivne necham odsat asi 0.5 oleje a bud sledovat zda elektronicka merka (i fyzicka) klesne dolu. Dnes dopol. asi pojedu autem nejakych 300km (i kvuli tomu nechci cekat s odsatim oleje az do pondelka), pokud kolisani motorovych otacek behem teto doby nezmizi, budu muset hned v pondeli rano znovu do autorizaku reklamovat, co mi tam nahrali za blby software a pozadovat navraceni SW do puvodniho stavu pred odevzdanim auta..
P.S. Jelikoz veskere zminene problemy se projevily az po vyzvednuti auta z autor. servisu, nema smysl ani diskutovat o tom ze by pricinou mohlo byt palivo (po asi 4tis km) take nepredpokladam ze by v autoriz. servisu kdokoliv cokoliv naleval do palivove nadrze[/b]
Technik mi rikal ze se pri vymene CHAMP jednotky rovnez prehrava - aktualizuje SW vsech ostatnich ridicich jednotek.
Samozrejme powerbox byl vyndany.
Pro jistotu predesilam ze pred odevzdanim auta se motor choval naprosto standartne, mel naprosto tichy a pravidelny chod. Prubezne jsem si kontroloval elektronicky v menu stav hladiny motoroveho oleje (zda neubyva nebo nepribyva) ktery byl stale na maximu.
Tento patek pozde odpoledne jsem si auto vyzvednul uz po ceste domu se mi parkrat zdalo jakoby motor ve volnobehu (ne pri rozjizdeni nebo jizde) podivne zaskobrtal. Zaroven se mi ve volnobehu zdalo ze obcas neco zachrasti zpod palubni desky (rezonancni vibrace) coz rovnez predtim nikdy nedelalo.
Pri kontrole elektronicke merky motoroveho oleje jsem zjistil ze ukazuje prilis vysoky stav motoroveho oleje ! Toto nechapu protoze pred odevzdanim auta nic takoveho nebylo a olej v servise v zadnem pripade meneny nebyl ani nebyl duvod ho menit (jednalo se pouze o vymenu CHAMP jednotky a s tim udajne potrebny update SW veskerych ostatnich ridicich jednotek protoze "se to pry dela".
Dnes rano jsem v garazi F10ku znovu nastartoval a opet ve volnobehu motor parkrat zaskobrtal, coz predtim nez jsem auto dal do servisu nikdy nebylo.
Take jsem si doma auto napichl na jednodussi kapesni diagnostiku (LAUNCH X431 Diagun) a snazil se dopatrat neceho nestandartniho, ale niceho nestandartniho ani zavad jsem nezjistil.
I po dojezdu do garaze pred vypnutim motoru se mi zdalo ze ma motor trosku jiny takovy trochu hrubsi zvuk... (predbeznou fyzickou kontrolou jsem nezjistil v motorovem prostoru nikde nic uvolneneho nebo nedotazeneho ani po demontazi krytu a izolaci vzduchoveho filtru)
Vrtaji mi hlavou nasledujici otazky:.
1. Proc bylo nutne updatovat SW veskerych ridicich jednotek v aute?
Je mozne ze v autoriz. servisu do ridicich jednotek (rsp. v tomto pripade asi RJ jednotky motoru) nahrali "nejaky spatny update" ?
2. Je mozne ze se musi jednotky s updatovanym SW nejprve "adaptovat" resp. naucit zpusob rizeni protoze pri update se snad vymazala pamet s hodnotami?
3. Kdyz jsem vcera volal jeste po ceste technikovi do servisu a ptal se ho na ten ukazatel oleje, tak rikal ze to asi bude jen nejaka chyba sensoru (proc se ale tato chyba sensoru neukazovala nikdy predtim a proc se projevila az po prehrani SW vsech jednotek ?) Predpokladam ze lze naprosto vyloucit ze by nejaky mechanik svevolne dolival motorovy olej bez jakekoliv zakazky a bez kontroly stavu jeho hladiny.
4. Dnes rano se mi podarilo nakonec vypatrat i fyzickou merku oleje ktera je schovana pod velkym vzduchovym filtrem pravdepodobne vedle filtru motoroveho oleje. Podle mereni to vypada ze olej je skutecne cca. 1cm nad hladinou max.a sice presne tam kde konci plastova cast merky. Podle netu je udajne fyzicke mereni oleje merkou u F10ky trochu osemetne takze ho provedu jeste jednou.
5. Protoze autoriz. servis v sobotu bohuzel nepracuje, tak jsem se domluvil s jednim mechanikem co ma odsavacku oleje, ze si dnes preventivne necham odsat asi 0.5 oleje a bud sledovat zda elektronicka merka (i fyzicka) klesne dolu. Dnes dopol. asi pojedu autem nejakych 300km (i kvuli tomu nechci cekat s odsatim oleje az do pondelka), pokud kolisani motorovych otacek behem teto doby nezmizi, budu muset hned v pondeli rano znovu do autorizaku reklamovat, co mi tam nahrali za blby software a pozadovat navraceni SW do puvodniho stavu pred odevzdanim auta..
P.S. Jelikoz veskere zminene problemy se projevily az po vyzvednuti auta z autor. servisu, nema smysl ani diskutovat o tom ze by pricinou mohlo byt palivo (po asi 4tis km) take nepredpokladam ze by v autoriz. servisu kdokoliv cokoliv naleval do palivove nadrze[/b]