Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 00:24
				od MachyWp
				Dobrý den, koukám se po novém autě co bych si rád pořidil ovšem nechci jít pod obsah 2.5... Chci se zeptat na motor co je v 323i modelu, dočetl jsem se, že to je normal obsah 2.5 ale má mín kW. Chci se zeptat zda někdo má zkušenosti s oboumi motory a zda je znatelný rozdil mezi 323 a 325 .... Předem děkuji za jakékoliv info
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 01:39
				od honzabiker1
				V 323i je novejsi typ motoru M52 - hlavni rozdil je, ze ma hlinikovy blok motoru. 
V 325i je bud M50, nebo M50TU - verze TU ma Vanos.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 11:30
				od Francis
				Výkonově veliký rozdíl pocitově není, avšak je rozdíl ve spotřebě. 323i je úspornější než 325i.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 11:45
				od Kani
				Tady to mas cerne na bilem.
Pocitove to bude hodne podobne. Sam mam 325 a pokud se s tim naucis jezdit v beznem provozu jsi extremne rychly a spotreba je taky ok, pokud teda necekas ze budes jezdit za 6 litru.
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 13:14
				od MachyWp
				To vše už jsem si dočetl, ale má otázka směruje hlavně na požitky z jízdy, zda je znatelný rozdil jak auto jede, zda těch 20kW je znát. A zda motor z 323 je lepší vůču vydrží atp. Celkově bych chtěl rád vědět co je lepší...
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 13:35
				od Francis
				Rozdíl není 20kW ale jen 16 kW 

Další rozdíl je v otáčkách maximálního výkonu a kroutícího momentu, M52 má oboje "položené níž", lépe jede v nižších otáčkách a ztrácí oproti M50 až ve vysokých otáčkách. Nad 5500 rpm se M52 už moc nechce.
Životnost při běžném a správném používání víceméně stejná, litonový blok oceníš až při přeplňování.
Co je lepší je těžko napsat, každý má jiný vkus. M52 je modernější, lépe jede "od spoda", kdežto M50 je točivá "nahoře". Tyto vlastnosti se dají dorovnat použitím sacího potrubí z M50 na M52. Přidá to nějaké kW a přidá to agilitu nad 5500 rpm.
Pokud nepočítáš každou korunu a nezruinuje tě několik set Kč ročně na vyšším povinném ručení, kup si 328i 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 14:28
				od MachyWp
				328 bych bral nejraději, bohužel na bazarech ted neni zadny dle mých predstav a 325 a 323 je o dost víc..
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 14:42
				od Francis
				Nespěchej a počkej si, nebo koukni na 
http://www.mobile.de a kup za hranicemi.
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 14:45
				od MachyWp
				Radsi si pockam, pri me smule bych koupil 2.5 a druhy den na bazaru by byla 2.8 co chci 

 ... Nemit to 900km snad pro to jedu 
 
http://auto.bazos.sk/inzerat/33039334/B ... -Coupe.php 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 15:16
				od Francis
				
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 15:26
				od MachyWp
				Tady uz jsem taky projizdel, todle ma na me moc nalitano navic bych chtel nejradeji Coupe... Ale dekuji ! 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 15:35
				od fabledwarrior
				Řeším stejný problém jako ty:D Chci 328i coupe s pěknou výbavou a oni prostě nejsou!:D JEdiná která se mi poslední dobou líbila byla kovaljukova modrá, ale ta je už mrtvá a potom motokaristy černá a ta je už pryč no=/:D Už ztoho začínám koukat po E46 330Ci=/
			 
			
					
				
				Napsal: stř 15.01.2014 16:57
				od Kani
				Ja uz koukam i po zastavbe M54B30. Ale to spise fantaziruju, protoze si planuju upravy/opravy dost dopredu, takze me neberte moc vazne...prozatim  

 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 19.01.2014 00:14
				od Huska
				MachyWp píše:To vše už jsem si dočetl, ale má otázka směruje hlavně na požitky z jízdy, zda je znatelný rozdil jak auto jede, zda těch 20kW je znát. A zda motor z 323 je lepší vůču vydrží atp. Celkově bych chtěl rád vědět co je lepší...
Znát to je, pokud jsou obě auta v dobrém stavu tak 323i je lepší ... v 90% případů jsem na sprintech porazil 325i. M52 žere o 1,5l méně a to už je znát, navíc bude mít ve většině případů lepší výbavu. Každopádně bych vybíral podle stavu .. dnes se už e36 jinak posuzovat nedá. 

 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 19.01.2014 01:12
				od Thomeeno23
				na mě 325i působí jakoby víc závoďáček, má trochu tužší řízení, odspodu nic moc ale ve vysokých otáčkách je to dravec což umocňuje dojem sportovní jízdy. Oproti tomu 323i je komornější, jak jede líp odspodu působí na mne víc jako cestovák(což ostatně dle mého názoru platí i u 2.8, akorát ta to naplno vynahrazuje krouťákem).... Myslím že sklamaný nebudeš ani u jednoho z uvedených modelů...každopádně přeji šťastnou ruku při výběru  

 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 19.01.2014 02:42
				od Totic
				Přesně tak to celkem souhlas. A zklamanej nebudeš ani z jednoho pokud je v OK tech. stavu. Stejně každej kus je na tom dnes jinak. Např. problém, že váhy vzduchu odumíraj postupně a tak člověk ani neví, že jezdí na 80% výkonu atd. 
M50 má říznější zvuk kór bezVanos nejlepší, úplná pila  
 
M52B25/28 je zas takovej basovější.