Stránka 1 z 2

Napsal: úte 12.08.2014 12:22
od xhans
Zdravím , je to tu "často" probírané téma, nicméně shrnutí by neškodilo.

Do teď v servisu používají BMW 5W30 LL04, měním po 1 roce , cca 20tis/km, najeto 80tis

Používáte někdo 0W30 či 5W40 s kratším intervalem ? Nebo dokonce něco jiného ? Dík H.

Napsal: úte 12.08.2014 12:29
od pavproch
seš si jist, že máš v 1er N53? imho se tam dával pouze N52 vyhnaný na 195kW.....

Napsal: úte 12.08.2014 12:42
od xhans
pavproch píše:seš si jist, že máš v 1er N53? imho se tam dával pouze N52 vyhnaný na 195kW.....
jsem vul, opravil sem to. dik;)

Napsal: úte 12.08.2014 14:22
od pavproch
nnzč

mám N52B30(K) v m4Zlikovi a liju tam 5w-40 longlife a měním nejpozději po roce (8-10 tis km), byl tam magnatec, fčíl je tam Pentosynth a pude tam MillersOils EE

jinak N53 ve služebním 3er se po přechodu z 0w-30 na 5w-40 neskutečně ztišil - prakticky už vůbec nejsou slyšet mechanické zvuky (ventily a tak)
nekultivovanost ovšem přetrvává - je tu o tym vlákno v sekci 3er

Napsal: úte 12.08.2014 15:50
od vita11
tu nekultivovanost dělají piezo vstřikovače ... tam nepomůže ani svěcená

Napsal: úte 12.08.2014 17:40
od dali_b
Asi nic lepšího z olejů pro civilní auta v současný době nenajdeš. Technologie nanodrive má významě nižší tření jak po zaolejování tak hned po startu. A interval bych srazil pod 15tis. To auto si to zaslouží.

http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220

A LL04 splňuje.

Napsal: úte 12.08.2014 22:56
od Jendix
vita11 píše:tu nekultivovanost dělají piezo vstřikovače ... tam nepomůže ani svěcená
hlavně je to tim že je to přímovstřik.. navíc je to jen na volnoběh.. měli jsme jedničku s n43 a tam to je podobný... ale zase musim řict, že na atmosferu motor jel poměrně pěkně i odspodu..

jinak na německym foru jsem četl, že 5w30 ll04 je spíš pro naftu neobsahuje nějaký příměsy který zlepšují mazivost při vyšších otáčkách.. >5000.. možná bych to ještě někde dohledal... je ale otázka jestli to člověk vůbec realně někde pozná.. bmw leje 5w30 i do M Motorů..

Napsal: úte 12.08.2014 23:09
od xhans
Prave, cetl sem toho dost na bimmerforum i 1addicts a uplne jasno v tom neni. Asi se da rict, ze vetsina uzivatelu jde na ruku fabrikam , tudiz pouzivaji 5w30. Prave proto me zajima treba ten nano millersoil, ten vyrabej v obou specifikacich, jak 5w tak 10w.

Co se intervalu tyce 10 n 15 tis, 1 rok, se zda jako ideal.
Dolevate? Me si zatim nikdy o litr oleje motor nerekl...Ani pri intervalu 20k.

Napsal: stř 13.08.2014 03:43
od dali_b
Myslíš jak 30 tak 40? Protože 10w40 je polosyntetika bez bawo normy. 5W mají LL 04 obě. 5w40 je novinka letošního jara a řada lidí uvítala olej s větší teplotní zatížitelností. 120d mám na nanodrive převedenou celou včetně převodovka a diffu, v motoru je 5W30 protože 5W40 nebyla k dispozici, ale další výměnu půjdu do 40. Slibuju si od toho lepší mazání v okamžiku, kdy to dostává za uši a teplota leze nahoru.
A v opačným extrému funguje nanodrive trochu jinak než standardní oleje, maže i při studeným startu, než se všechno zaolejuje a olej získá aspoň nějakou teplotu.
Je jen jeden jediný moment, kdy nanosložka nefunguje a to je úplně první start s novým EE nebo NT olejem - trvá několik minut / kilometrů - než se nanosložka "aktivuje" navázáním na kov. Od druhého startu an ten olej už to "funguje" a vrstva je na kovu aktivní i při startu během desetin sekund, ještě než se olej samotný "dostane všude". Toto vše je umocněno oproti civilní EE řadě u sportovních CFS NT a to díky 3esterovému základovému oleji, který má i sám o sobě extrémní smáčivost kovů a výrazně méně stéká, než PAO nebo HC základy.

Aby vše výše uvedené nevypadalo jen jako výklad z teleshopingu Horsta Fuchse, přikládám graf z laborky Millers Oils, kde zkoušeli právě to, o čem nyní diskutujeme. Vzali tehdy standardní (už ukončený) polosyntetický XSS 10w40 a zatěžovali ho 3x po sobě až na teplotu k 135°C při čemž měřili koeficient tření. Mezi jednotlivými cykly vždy nechali jen olej vychladnout - to jsou ty tři křivky nahoře (zelená, červená, modrá). Po té se do základu domíchala nanosložka a stejný postup tří běhu se opakoval. Je vidět, že při prvním (fialovém) zatížení se nedělo nic a to až do teploty oleje cca 65°C, kdy se nanosložka aktivovala a následně koef.tření začal klesat. Při následném druhém a třetím cyklu (oranžová a světle modrá) se hned od začátku testu a koef.tření razantně snížil oproti "nenano" oleji a to cca o 1/2.
Obrázek

Více tady ve vlákně: http://www.oleje.cz/forum/post84788.htm ... %AD#p84788

Napsal: stř 13.08.2014 10:19
od vita11
pavproch: máš už ten Milers Nano v 3er? přemýšlím, že bych ho tam při příští výměně taky dal

Napsal: stř 13.08.2014 10:25
od xyron
Taky bych do toho šel....

Napsal: stř 13.08.2014 10:26
od xhans
Jj nanotech se mi zamlouva, co jsem stihl nacist. Budu menit lristi tyden tak sbiram info.

Pavproch: byl rozdil nezi tim Castrolem a Pentos?

Napsal: stř 13.08.2014 10:53
od pavproch
neřekl bych, že sem pocítil jakýkoli rozdíl....

a jeden vlastně jo.... m4Zlik mám místo ekonoměru ukazatel těploty woleje - s castrolem ukazoval při ostré jízdě i lehce nad 120, s pentosinem to ešče ani raz nedolezlo ke 120st C

Napsal: stř 13.08.2014 12:09
od vita11
ale neuškodilo mu to ne? důvod proč se ptám je, že v odkazované diskuzi někdo zmínil, že si s tím některý VW motor uplně neporadil a zvýšila se u něho hlučnost

Napsal: stř 13.08.2014 12:18
od pavproch
nedokážu si představit, jak by nepatrně nižší těplota woleje mohla mít nějaký negativní vliv...

Napsal: stř 13.08.2014 12:31
od vita11
Myslel jsem to obecně, ne konkrétně na teplotu.. :D

Napsal: stř 13.08.2014 19:10
od pavproch
k motoru s 5w-40 se zastudena musíš samozřejmě chovat s větší obezřetností než dyž tam máš tu vodičku 0w-30... ale jinak mě fakt žádné negativum nenapadá

Napsal: čtv 14.08.2014 16:51
od xhans
pavproch píše:k motoru s 5w-40 se zastudena musíš samozřejmě chovat s větší obezřetností než dyž tam máš tu vodičku 0w-30... ale jinak mě fakt žádné negativum nenapadá
Zkusim tedy Millersoil EE 5W40, uvidime :) olejový filtr origo

Napsal: čtv 14.08.2014 18:31
od pavproch
vložku olej filtru tam dávám Mann nebo Bosch, prostě prvojakostní alternativy k OEM

Napsal: čtv 28.08.2014 16:37
od xhans
pavproch: tak sem koukal na autoforu, ze uz jezdis na nano millers 5W40? Ja mam vymeneno asi 500km, spozoroval sem trochu jiny projev oproti BMW LL4, zejména volnoběh a za studena mi prijde , ze motor mene duni po nastartovani. Teplotu nedokazu posoudit nybrz nemam teplomer :)