Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 29.05.2014 21:24
od nocarret
Tak mám najeto prvních 15000km nebylo by rozumný tam preventivně vyměnit oil? Mě se ten 30kkm interval zdá fakt moc. Nepočítám, že bych s tím zatěžoval servis, mám tady za rohem moc šikovný lidi co myslíte?

Napsal: pát 30.05.2014 14:48
od Mimas
Vymeň, ja mám nastavený servisný interval tiež na 30t a v strede si to mením sám

Napsal: pát 30.05.2014 14:58
od xyron
VYMENIT 8)

Napsal: pát 30.05.2014 22:22
od vita11
čím častějš, tím líp :wink: .. a 15tis je myslím takový ideální kompromis

Napsal: sob 31.05.2014 22:52
od nocarret
dobře a teď ještě co tam patří, na tom origo oleji je jen norma co se tam leje 0w30 longlife?

Napsal: sob 31.05.2014 23:02
od vita11
podle vyhledávače u hrnců tam patří 0w30 http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=1115

ale norma je základ v každém případě

Napsal: ned 01.06.2014 15:39
od Jendix
neni tam náhodou 5w30 LL04 jako do E60 M57?

jinak je asi skoro jedno co tam člověk naleje (pokud se bavíme o relativně značkovejch olejích), bude spíš důležitější tam nalejt vždycky stejnej olej a né tam pokaždý nalejvat různý značky.. já dávám origo bmw olej kupovanej v německu přes e-shop, v podstatě je to jinak zabalenej castrol.

jinak při tej výměně mimo bmw bych si v rámci záruky dal pozor na filtr a na olej kor.. když by byl nějakej problém a něco šlo do kytek.. bmw bere motory na analýzu, včetně oleje paliva apod, a neorigo filtr a olej poznaji prakticky okamžitě.. sám jsem přemejšlel uplně stejně.. taky máme jako druhý auto zánovní f20 se stejnym motorem.. a 30tkm je mi taky moc.. navíc cena oleje je naprosto zanedbatelná.. u posledních aut jsem vždy měnil mezi 15-18tkm.. přijde mi to tak ideální.. a na motoru se to po 200tkm rozhodně pozná..

jinak na ten start stop už jsem myslel taky.. je to blbost prosazená EU, podle mě jsou schopný to vypnout přímo v bmw.. u novějších modelů VW už se to prý nechá nastavit přes palubní počítač..

Napsal: ned 01.06.2014 17:18
od jazet
No tak to je pěkná blbost,značky můžes míchat libovolně,důležitý je dodržet specifikaci např ta 0w30 a tu pak nemíchat s žádnou jinou. Něco jinýho je když se ti rozbliká kontrolka,že máš málo oleje a široko daleko není žádná benzínka,tak tam můžeš dolít i jinou specifikaci,neb lepší smíchat oleje,než jet na sucho 8)

Napsal: pon 02.06.2014 00:16
od gsicbr
jak píše Jendix. BMW autorizáku se to moc líbit nebude a hlavně jestli to zjistí, tak máš po záruce.
Ale jinak za mě určitě měnit každejch 15tkm. Stačí se podívat na 2,0d jaký mají problémy s turbama na longlife se servisním intervalem 30tkm. Po 100tkm je po něm a přitom ten olej tomu fakt hodně pomůže.
Jinak oleje bych zrovna nějak nemíchal(hlavně ne jeden do druhýho, ještě možná při výměně ale s proplachem). Je jasně daná specifikace od výrobce. Zkoušel jsem jednou levnější variantu a málem se mi to nevyplatilo. Castrol 5W30 za Sunoco 5W30 a po 8tkm byl motor o dost hlučnější a hlavně jsem měl problém s napínákem rozvodů. Takže když to párkrát zarachotilo, tak šel ven a je tam zase origo.

Napsal: pon 02.06.2014 09:14
od vita11
Autorizáku se to určitě líbit nebude, protože by chtěli aby jsi tam jezdil i na tyto výměny po 15 tis a mohli ti dát pěkně do hlavy za olej. Ale že by kvůli tomu ztratil záruku, když se tam bude dávat origo olej (nebo Castrol ... i na víčku je napsaný..) a origo filtr si nemyslím. Ani na prohlídky už se nemusí jezdit do autorizovaného..
A pokud se nebudou nikam lepit žádné štítky, mazat intervaly, ztrhávat závity.. tak to ani nemají šanci poznat. To už by se musel řešit nějaký velký průser jako roztržený řetěz nebo zadřený motor aby zkoumali olej. Pokud na tom odejde nějaké čidlo, tak to takto hluboce zkoumat nebudou.

Napsal: pon 02.06.2014 10:16
od Martyn
Taky jsem si delal zdvojnasobene vymeny oleje mimo bmw service jeste sam a nikdo s tim nemel problem, i jsem se jim priznal k tomu a schvalili mi to..:o)

Napsal: pon 02.06.2014 20:11
od nocarret
koukal jsem na origo pixlu co jsem dostal na dolévání (nemusel jsem dolít ani kapku) tak SAE 5W30 takže to vidím na tohle:

Napsal: úte 03.06.2014 08:40
od gsicbr
jj oni s tím nemají problém do té doby něž by se něco podělalo. To ti říkám, kdyby šlo do tuhýho, tak tu domácí výměnu neustojíš. Kámoš neustál ani vstřiky, a to měl servis pouze v autorizáku. Vstřiky odeslali do Bosche na expertizu a zdělili, že reklamaci neuznávají, že tankuje špatnou naftu(tankuje jenom u značkových). Takže jak mají cvakat větší částky tak se cukaj. Jak tu bylo psáno, když o tom nebudou vědět, tak to nebudou řešit.

Napsal: úte 03.06.2014 11:55
od matiz
vymen, nemluv.

Napsal: úte 03.06.2014 12:32
od vita11
gsicbr: ono bude docela rozdíl, jestli do toho leješ nějakou sračkovou naftu, což je něco jako porušení podmínek v návodu k obsluze, a nebo jestli měníš olej častějš než je předepsané, což je v podstatě nadstandadní údržba
nocarret píše:koukal jsem na origo pixlu co jsem dostal na dolévání (nemusel jsem dolít ani kapku) tak SAE 5W30 takže to vidím na tohle:
teď jsem se ještě díval na německé stránky castrolu a tam mě to vyhodilo přesně toto .... zajímavé, že pro každou zemi doporučují jiný olej

Napsal: úte 03.06.2014 14:39
od hurvajs77
vita11 píše:...ono bude docela rozdíl, jestli do toho leješ nějakou sračkovou naftu...
jen6e to aby měl člověk schovávané účtenky od nafty. Protože i "značkové" pumpy u nás prodávají prostě špatnou naftu.

Napsal: úte 03.06.2014 15:49
od vita11
proto už jezdím jenom na Benzinu nebo OMV .... i s benzinovým autem


a účtenky mám schované v účetnictví :lol:

Napsal: úte 03.06.2014 16:23
od carlosBMW
kolikatku používáte ořech na povolení plastové matky na olejovém fitru??

Napsal: úte 03.06.2014 19:44
od vita11
mám za to, že je tam 36, ale uplně bych za to ruku do ohně nedal

Napsal: úte 03.06.2014 19:55
od Jendix
jazet píše:No tak to je pěkná blbost,značky můžes míchat libovolně,důležitý je dodržet specifikaci např ta 0w30 a tu pak nemíchat s žádnou jinou. Něco jinýho je když se ti rozbliká kontrolka,že máš málo oleje a široko daleko není žádná benzínka,tak tam můžeš dolít i jinou specifikaci,neb lepší smíchat oleje,než jet na sucho 8)
nemáš pravdu.. viděl jsem pár rozborů a rozdíly jsou tam.. proto je lepší dávat vždy to, co výrobce doporučuje.. už jenom z důvodůu usazenin a aditiv..

si to vyzkoušel, do motoru pokaždý nalejt něco jinýho.. a uvidíš co to po pár desítkách tisíc km udělá..