Stránka 1 z 2

Napsal: pon 12.10.2015 11:15
od JayFader
Máte s tím někdo zkušenosti? Stejně se chystám na výlet do těchto zemí, tak bych spojil příjemné s užitečným. Je vůbec rozdíl mezi autorizovanými servisy BMW v ČR a v DE? Jak je to s cenou? Díky.

Napsal: úte 13.10.2015 20:05
od scooter_x
Byl jsem v BMW v Nemecku nekolikrat, menili mi napr celni sklo z pojistky po kaminku. Pristup v Nemecku na urovni, nic neni problem, prace perfektne a velmi rychle odvedena, cena nizsi nez v CR - i pojistovna se divila. Za me asi tak. Dulezita podminka je, ze umis dobre nemecky a nevypadas u nich jako privandrovalej turek :)

Napsal: pát 16.10.2015 08:10
od JayFader
Německy neumím, ale anglicky se domluvím slušně. Jsem objednaný kousek od Nürnbergu, tak jsem zvědavej.

Napsal: sob 17.10.2015 20:10
od hurvajs77
scooter_x píše:...menili mi napr celni sklo z pojistky po kaminku. Pristup v Nemecku na urovni, nic neni problem, prace perfektne a velmi rychle odvedena...
Počkat to fakt jde? S českou pojistkou je do Německého BMW a nechat to tak opravit? To bych toho asi využil, měnili mi sklo v CarTecu na Průbežné a dešťák se nechová dobře, ikdyž ho seřizovali

Jinak je obecně známo, že kvalita autorizovaých servisů je v ČR naprostá katastrofa. Pokud nemáš funglovku, tak Ti ty hovádka tam dají znát, že tam něpatříš a jsi odpad. Nehledě na to, že ví kulový. Byl jsem svědkem toho, že postarší pán chtěl další klíč do 1 rok starého auta. Borec na servisu mu řekl, že musí vyměnit CAS, všechny zámky...

Napsal: ned 25.10.2015 14:16
od scooter_x
Ano, šlo to bez problému, říkali mi, že mají i víc českých (a dalších zahraničních) klientů. Pojišťovna s tím neměla problém, chtěli jen předběžnou kalkulaci od něm. BMW dealera a upozornili mě, že pokud by rozdíl od českého BMW byl větší, že si ho zaplatím sám.
U německého dealera mi pak zpětně říkali, že to není problém pro ně i přes plnou moc, že to všechno zařídí sami. Já si to raději zařizoval všechno sám.

Jinak ten německý dealer byl BMW Strauss Plauen.

Napsal: stř 28.10.2015 17:42
od JayFader
Tak pánové, právě jsem se vrátil z Něměcka. Byl jsem se svým novým (ojetým) BMWčkem poprvé v servisu a také poprvé v německém servisu. Musím říct, že super! Ochota, pořádek, vstřícnost, výborná angličtina všech zůčastněných. Poprvé v servisu jsem poznal "náš zákazník, náš pán". Absolvoval jsem standardní servis, výměna náplní a filtrů. Zašel jsem si tam do města na kafe a do hodiny a půl mi volali, že je auto připravené.

Oslovil jsem několik německých a českých servisů se stejnou poptávkou servisu. Na zálkadě VIN připravili cenové nabídky. Víceméně v přepočtu vycházela nabídka neměckých a českých servisů stejně. Pak tu bylo několik českých servisů (Praha) s cenou nesmyslně nadsazenou. Vše autoriz. BMW. Byl jsem v jedné z poboček http://www.lell-bmw.de/. Z Prahy 95% po dálnici, necelé dvě hodiny.

Budete možná namítat nesmyslnost jet takovou dálku, stojí to benzín a čas, ale asi jsem blázen a rád jsem si udělal výlet.

Napsal: čtv 29.10.2015 10:19
od hurvajs77
Pokud to není tajné, mohl by jsi tu napsat jak se pohybovali ceny? Hlavně ty přemštěné a uvést i jaký to byl servis. Ať lidi ví, komu se vyhnout.

Napsal: čtv 29.10.2015 12:17
od JayFader
hurvajs77 píše:Pokud to není tajné, mohl by jsi tu napsat jak se pohybovali ceny? Hlavně ty přemštěné a uvést i jaký to byl servis. Ať lidi ví, komu se vyhnout.
Tajné to není, ale nezdá se mi dobrej nápad se tady o tom rozepisovat. Rozhodně ale doporučuju jich vždy zkusit oslovit více. Může to ušetřit tisíce. Jak kvalitně pak bude provedena samotná práce je ale věc druhá.

Napsal: čtv 29.10.2015 12:25
od hurvajs77
ok, je to na Tobě...

Napsal: čtv 29.10.2015 15:14
od pleaseSMILE
V Drážďanech v BMW Melkus myslím pracuje jeden Čech. Kdysi jsem u něj poptával auto, které měli v nabídce. Tip pro někoho, kdo je Německu blíž. :wink:

Napsal: pát 30.10.2015 08:25
od JayFader
Původně jsem to sem nechtěl psát, ale přes soukromé zprávy se Vás ptalo více, takže to sem hodím. Berte to s rezervou, je to hrubě orientační a vše se může velmi lišit případ od případu.


Pro srovnání jsem poptával následující: výměnu oleje (náplň 6,5l) Castrol 5W30 LL04 (dávají všichni), olejový filtr a práce. Na základě VIN mi byl nabídnut servis za tyto ceny. Ne všichni mi na e-mail odpověděli, což nechápu. Doporučuji je oslovit s poptávkou a nechat je udělat odhad. Další věc je samozřejmě samotná práce. Obecně nemám důvěru k českým autorizovaným servisů. Mám dlouhodobě špatné zkušenosti se servisy koncernu VW v ČR.

Česká republika (specializované):

Machmotors 5 500 Kč
Bwmotors 4 500 Kč


Česká republika (autorizované):

Bychl 4 700 Kč
Invelt 5 500 Kč
Cartech 6 000 Kč
Stratos 10 000 Kč


Německo (autorizované):

J.B. LELL 6 300 Kč
Niederlassung Dresden 6 400 Kč
Salmannsberger Deggendorf 5 600 Kč
Leebmann Passau 6 000 Kč
Herrnleben Bayreuth 6 000 Kč
Degner Hof 6 000 Kč


Rozdíl byl dále také v komunikaci, ochotě a vstřícnosti. Opět ve prospěch Německa.

Napsal: pát 30.10.2015 08:58
od loyd-krismas
Proč nejsem u Stratosu překvapenej... :lol:

Napsal: pát 30.10.2015 13:37
od Vlasta
Dnes autorizáky žijí jen ze servisu. Bohužel, na tom oleji je to ojebávání nejmarkantnější. Když mně před 10 lety naúčtovali za olej 5W-30 800 Kč/l, od té doby jsem si tam na výměnu vozil vlastní 0W-30 za méně, než polovinu jejich ceny, v originál litrovkách, aby se nemohli kroutit kvůli záruce

Napsal: ned 01.11.2015 19:23
od JayFader
Vlasta píše:Dnes autorizáky žijí jen ze servisu. Bohužel, na tom oleji je to ojebávání nejmarkantnější. Když mně před 10 lety naúčtovali za olej 5W-30 800 Kč/l, od té doby jsem si tam na výměnu vozil vlastní 0W-30 za méně, než polovinu jejich ceny, v originál litrovkách, aby se nemohli kroutit kvůli záruce
Olej účtovali v rozmezí 450 a 550 Kč/l. Šlo o Castrol EDGE Professional LL04 5W-30, který někdo v nabídkách označoval jako BMW ORIGINAL 5W-30 Quality LL04 Engine Oil, což je předpokládám to samé v jiné láhvi.

V českých e-shopech ho mají za 250-300 Kč/l. Člověk z Castrol Lubricants ČR, s.r.o. mi říkal, že je to zajímavé. Řady olejů professional jdou od nich jen do autorizovaných servisních sítí, takže těžko říct, kde je e-shopy berou.

Napsal: pon 02.11.2015 10:38
od xyron
Ty kraso... realna cena je bita na padrť ... jako zloději jsou všichni, ale Stratos je vrchol... navíc za 5w-30 LL srajdu....

Jinak mam podobne zkusenosti, u jiného auta kde ho vozim do autorizaku kvůli stemplu atd atd... taky vždy poptavam dopředu s nacenenim jednotlivosti a ceny se dokážou vyrazne lisit.... kdo se nezepta, holt plati... palec hore :wink:

Jinak vymena oleje a filtru je realne za praci cca 1/2 hodinka, tj. max 200 czk u "normálních lidi", olejovej filtr do benzinaku par stovek a olej leju zavodni ne-longlife Millers 5w-40 CFS za cca 380 czk/litr diky velkoodberne sleve... to ze ten olej je uplne nekde jinde je věc jina....

Napsal: pon 02.11.2015 10:41
od xyron
JayFader : ty bys do 135i rozhodne lejt 5w-30 neměl, kor jestli jezdis trosku agresivnejs..... minimalne 5w-40 neli 5w-50 ... kvůli dosahovanym teplotam... a i tak menit max po 12tis km

Jestli mas FB, klidne pojd za nama do skupiny "BMW 335i CZ" ... když mas tu N54 :wink:

Napsal: pon 02.11.2015 11:07
od JayFader
xyron píše:JayFader : ty bys do 135i rozhodne lejt 5w-30 neměl, kor jestli jezdis trosku agresivnejs..... minimalne 5w-40 neli 5w-50 ... kvůli dosahovanym teplotam... a i tak menit max po 12tis km

Jestli mas FB, klidne pojd za nama do skupiny "BMW 335i CZ" ... když mas tu N54 :wink:
Měnit bych chtěl každý rok nebo 10tis km. S olejem nemám moc zkušenosti. V Německu doporučili tohle. Určitě se k Vám rád na FB připojím, díky za pozvání.

Napsal: pon 02.11.2015 11:17
od xyron
:wink: ... bmw dava standartne 5w-30 a interval 2roky nebo az 25-30k km ... to konci totalnim zakarbonovanim motoru a jeho KO... snažíme se tomu předcházet... :wink:

Napsal: pon 02.11.2015 14:39
od JayFader
Přesně tak, nerad bych to tam nechával tak dlouho. U Oktávky jsem to taky raději měnil každý rok. Který olej je teda vhodnější než stávající Castrol EDGE Professional LL04 5W-30? Nejezdím s tím zase úplný peklo. Občas sportovní jizda, ale žádné okruhy.

Napsal: pon 02.11.2015 14:54
od xyron
5w-30 je sice doporucene, ale optimalnejsi je urcite 5w-40 ... značka je asi jedno, pokud je to nějaká renomovaná .. hlavně to nesmí být nejaký patok z Polska...