Stránka 1 z 2
Napsal: stř 01.06.2016 23:37
od Magicie
Zdravím všechny,
mám X5 E70 , r.v. 2009 a zvažuji, že by bylo dobré to absolvovat. Nepamatuji se kdy přesně to bylo naposledy plněno.
Jak často plníte/dezinfikujete klimatizaci u vašich BMW? Resp. co vše mimo tohoto to obnáší?
Na kolik takováto akce obvykle vyjde pokud to nenechám na drahém servisu?
Máte někdo příp. nějaké doporučení na servis na Ostravsku/Olomoucku?
Díky.
Napsal: čtv 02.06.2016 00:57
od starML
Napsal: čtv 02.06.2016 02:12
od Magicie
Diky, alespon mam zhruba predstavu o cene. Zkusim se poptat mistnich servisaku.
Jelikoz si nepamatuji kdy naposledy a zda-li vubec byla klima plnena, tak asi udelam jak dezifenkci, tak naplneni.
Premyslim jestli ma smysl to plneni UV , ktere to cele prodrazi pokud vylozene nevim o problemu s unikem.
Jinak se zeptam jestli se jeste nekomu u BMW (klidne i jinych jak X5) stava, ze mu auto v zime proste zadne chladit leve koleno. Nevim, co to je za zvlastni jev, ale pozoruji to uz nejaky ten rok, s tim ze se to nedeje vzdy. Paradoxne si toho vsimam v zime a at delam co delam, tak se mi toho jevu nepodarilo zbavit. Prava strana topi jak diva a mne na strane ridice vlevo zespoda fouka studeny vzduch na koleno.
Napsal: čtv 02.06.2016 09:46
od starML
Pokud ani nevíš, kdy naposledy došlo k doplnění a klima Ti funguje, tak nějaké přidávání indikační UV látky je zbytečné a prodraží se to. Dělá se to, pokud se náplň rychle ztrácí, cca do 1 roku a dříve. Jak už jsem psal a potvrzuje to i ten klimaservis v odkazu výše, u automobilů ten systém není 100% těsný, protože tam musí být pružné spoje jako jsou hadice a těsnění kvůli vibracím. Tyto hadice a těsnění jsou trochu porézní a se stářím se to zhoršuje. Kdyžto u domácích spotřebičů typu lednička, mrazák atp. jsou všechny spoje pájené natvrdo pájkou a tam to musí vydržet desítky let.
To chlazení "levého kolena" v zimě nemusí být způsobeno vysloveně klimatizací. Můžeš mít nedovírající se levý ofuk na palubní desce, špatně připojenou hadici k tomu ofuku, nebo nedoléhající levé dveře. Vezmi si kousek papíru, třeba píchačku a projeď spáru mezi dveřmi a karoserií, jestli někde není deformace kastle nebo gumového těsnění.

Napsal: čtv 02.06.2016 10:49
od Magicie
Nevíte někdo kolik se toho do klimatizace vleze? Někde mi to nacenili dle množství dodané náplně + servisní poplatek.
Jinak předpokládám, že v X5 není samostatný pylový filtr, ale jen ten kabinový s akt. uhlím? Ten už jsem měnil v rámci servisu:
http://www.kupautodily.cz/nahradni-dil/ ... ?id=149143 (přímo pro BMW, nenašel jsem v rychlosti lepší odkaz)
U kolena budu muset asi počkat na další zimu. Dělalo to ale i když jsem s autem stál a šlo vše z větráku.
Díky.
Napsal: čtv 02.06.2016 10:56
od Vlasta
Pokud budeš čistit klimošku, tak je potřeba znovu vyměnit i kabinový filtry, jinak to čištění nemá smysl
Napsal: čtv 02.06.2016 10:58
od Magicie
Já ho měnil před týdnem, určitě to mám znovu měnit?
Napsal: čtv 02.06.2016 11:21
od Vlasta
Je otázka, kolik jsi toho se zaplou klimoškou najezdil. Nejvíc plísně se usazuje právě na filtru. Já nečistil klimošku aspoň 4 roky, ve druhým vláknu píšu, že přemýšlím o koupi ozonátoru. Klimošku se snažím vypínat zhruba 5 km před dojezdem na místo určení, aby se voda z výparníku stačila odpařit a nehnila tam
Napsal: čtv 02.06.2016 11:24
od Magicie
Minimum, od te doby jsem jen popojizdel 1-2x tak 5km.
Napsal: čtv 02.06.2016 11:25
od Magicie
Divam se, ze je v X5 450g , ale pocitam ze vse se stejne nedoplnuje a neco tam zustalo.
Ma smysl mimo dezinfekce i to jejich "cisteni ozonem"?
Napsal: čtv 02.06.2016 11:55
od Vlasta
Ten ozón je právě jako dezinfekce
Napsal: čtv 02.06.2016 12:41
od starML
Magicie píše:mám X5 E70 , r.v. 2009 .. Divam se, ze je v X5 450g ...
Asi jsi se spletl, nebo jsi nečetl tento dokument
https://www.hella.com/hella-tech-world- ... 016_DE.pdf strana 21, kde se dočteš:
X5 (E53),2000-07,chladivo R134a 430-450g, množství oleje neuvedeno
X5 (E70) 3,5d/4,4i/3,0d/3,0Sd/3,0Si/4,8i/M, 2007- , chladivo R134a 690-710g, olej 150g
Ozon O3 je ionizovaný kyslík, který má dočasně o molekulu kyslíku navíc (O3). Funguje jako dezinfekce, protože se velmi rychle rozkládá zpět na O2+O1 a ta volná molekula kyslíku O1 si buď najde druhou osamocenou O1 a vytvoří stabilní molekulu O2, nebo se velmi ochotně slučuje (=oxiduje) s dalšími volnými prvky a sloučeninami a tím je přetváří. Proto je jedním ze způsobů úpravy a dezinfekce pitné vody tzv. ozonizace, dříve bylo více populární chlorování.
Ale při čištění klima tam současně musí být přiváděna nějaká kapalina, aby se ty kolonie plísní z výparníku klimatizace vypláchly. Proto nějak více věřím desinfekční pěně, která se k výparníku nastříká. Tohle dělám 1x ročně na jaře, v průběhu sezóny obvykle stačí nějaký spray, který se nechá "vyfunět" v interiéru vozidla, ve kterém je spuštěná klima v režimu recirkulace a smrady jsou "futsch". Záleží na intenzitě používání klima a včasném vypnutí chlazení před dojezdem. Jednak osádka nedostane takovou ránu z horka po vystoupení z vozu, za druhé dojde k roztání a vysušení výparníku, kde se ty potvory za vlhka rozmnožují.

Napsal: čtv 02.06.2016 13:05
od Magicie
Už je to o u odborníků v intelcaru

na dezinfekci a plnění.
Napsal: čtv 02.06.2016 13:47
od Vlasta
starML píše:...ale při čištění klima tam současně musí být přiváděna nějaká kapalina...
O tom se v návodu nezmiňujou, předpokládám, že ty sračky vytečou při prvním použití klimošky, kdy se vytvoří kondenzát na výparníku.
Napsal: čtv 02.06.2016 14:08
od starML
... no právě. Jenže všichni se zapnutou klimačkou nejezdí, to si jen výrobce myslí. A když ty zbytky plísní nebo nějaká mechanická nečistota (půlka čmeláka) bude větší, tak to krásně ten odtok ucpe, vznikne tam bazén a když to přeteče, je to v kobercích. Při zapnutí chlazení ten led zdeformuje skříň a výměník, pokud to rovnou nepraskne, nastanou úniky chladiva a jsme zase na začátku. Proto není na škodu zkontrolovat, že kondenzát (nebo ty zbytky pěny) tou trubičkou skutečně odtékají, případně prošťourat brčkem. Některá provedení mají výtok nad převodovkou, některá provedení mají trubičky dvě, z každé strany jednu.
Napsal: čtv 02.06.2016 14:52
od Magicie
Nakonec udajne chybelo jen cca 50 gramů z cca 700. Zřejmě mi to před 2 roky než jsem jel do Francie a Itálie mechanik doplňoval
Budu se muset na někdy objednat na kontrolu větráku - udajně moc hučí. Spojim to asi s kontrolou škrtící klapky kterou dříve identifikovala diagnostika. Otázka jak na to spěchat.
Napsal: čtv 02.06.2016 15:08
od Vlasta
Klapku doktora Osla asi rychle, mně kvůli ní neprobíhala regenerace DPF
Napsal: čtv 02.06.2016 15:11
od Vlasta
starML píše:Ozon O3 je ionizovaný kyslík...
Máš s tím čištěním ozńem nějakou zkušenost? Má cenu to kupovat?
Napsal: čtv 02.06.2016 15:37
od Magicie
Vlasta píše:Klapku doktora Osla asi rychle, mně kvůli ní neprobíhala regenerace DPF
Nervala už by nějak elektronika i jinak než přes diagnostiku kdyby tomu něco bylo?

Napsal: čtv 02.06.2016 15:43
od Vlasta
Mně nic neřvalo, akorát při chcípání se motor zhoupnul. Někde jsem tady psal kód, co Inpa vyhazovala