Stránka 1 z 1

Napsal: ned 13.03.2016 15:44
od Magicie
Zdravím všechny,

momentálně mám na BMW X5 E70 3,0 xDrive (2009) již delší dobu pouze jednu sadu 18" original kol (tuším tyto http://www.bazos.cz/img/4/770/58052770.jpg?t=1456606063) a pokaždé když měním letní za zimní a naopak musím v servise za poměrně drahý peníz (něco přes 2 tis. Kč vč. uskladnění) celek přezouvat a vyvažovat.

Vše je to tuším jak na léto (run flat), tak na zimu 255/55/R18 (standard), což mi celkem vyhovuje i kvůli patníkům.

Napadlo mne tedy již s poměrně větším odstupem od koupení auta, že bych pořídil ještě nějakou sadu na léto, dalo se to střídat a auto vypadalo zase o něco lépe.

Momentálně zvažuji jestli jít do:
- jeté original sady a nechat si to před koupí zkontrolovat v pneu servise zda-li nejsou ťuklé apod. (nevím jestli odhalí takto vše)
- neoriginal nové sady
- neoriginal jeté sady

Rozměr bych buďto zachoval jako mám nyní kvůli pneu, tzn. 18" disky, nebo počkal až sjedu stávající letní run flaty a pak teprve koupil alu o např. palec větší. Nejvíce mám ve velkém TP povolené 21", ale ještě jsem si nezjišťoval co to udělá v případě tohoto vozu se spotřebou.

Vzhledově se mi líbí např. tyto:
http://www.bmwdrives.com/gallery/BMWcar ... _LCI_5.jpg
http://i.ebayimg.com/images/i/221849841 ... -l1000.jpg

Barva vozu je jinak šedá metalíza.

Do čeho by jste v mém případě šli vy? Popř. víte o nějakém vhodném zdroji alu?

Mám se z hlediska ceny dívat na zahraniční servery (např. v DE)? Měl bych člověka, který by mi je odtamtud mohl teoreticky stáhnout.

Napsal: ned 13.03.2016 20:34
od Crazy23
Ty co se ti líbí jsou style 214 a to jsou fakt krásný kola..Každý X5 sluší.. Kamarád odsud hodně řeší kola, takže přes něj by se určo dalo

Napsal: ned 13.03.2016 20:42
od Magicie
Diky za oznaceni o ktere kola jde. Co jsem se dival teoreticky by se daly sehnat taky v 19", ale nasel jsem i 20". Bohuzel jsem nenasel 18".

Pak uz by to bylo o tom se podivat kolik stoji k nim obuti v run flatech a jak dalece se u tech vetsich kol zvedne spotreba.

Jaky ma kamarad nick? Kdyztak mu prosim posli odkaz.

Napsal: ned 13.03.2016 20:57
od hansm5
urcite bych dal original alu,nestojej tolik.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=151110

Napsal: ned 13.03.2016 21:05
od Magicie
Tyhle nejsou skarede, mne se ale vice libi style 214.

Napsal: ned 13.03.2016 21:39
od hansm5
Magicie píše:Tyhle nejsou skarede, mne se ale vice libi style 214.
tak dej origo 20ky :wink:

Napsal: ned 13.03.2016 23:23
od Magicie
Mate nekdo zkusenosti s tim jak se zmeni zhruba spotreba u 18 vs 20"?

Taky si nejsem presne jisty profilem u 20", resp. zda-li to stale bude tak skvele "patnik friendly".

Zejmena take jaky bude v danem profilu u run flatu rozdil v cene oproti 18". To by jeste s mym rozhodovanim mohlo zamavat.

Napsal: stř 16.03.2016 18:11
od Magicie
Divam se na ceny pneu.

R18:
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:194 ... 562:1/?o=4
http://www.pneunet.cz/pneumatiky/255-55-18-letni-Y

R19:
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:194 ... 0;22562:1/
http://www.pneunet.cz/pneumatiky/255-50-19-letni

R20:
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:194 ... 562:1/?o=4


Doted jsem jezdil prevazne na techto letnich run flat pneu R18 255/55 V:
http://www.pneumatiky-skladem.cz/contin ... at-id63296

Premyslim jestli na leto prejit z run flatu na non run flaty stejne jako v zime a usetrit. Ten rozdil je celkem znatelny. Za to co ted platim za 18" run flat bych pak mel 20" non run flat a jeste s nejakou nemalou financni rezervou.

Viz.:
http://velko-pneu.cz/pneu/24066-contine ... 6-y-letni/

Rychlostni index zvazuji urcite min. V, s tim ze u R19< to byva vetsinou v zakladu jiz vyssi Y.

Jak to mivate s SUV vy na leto, pouzivate vyhradne run flaty?

Ma smysl se divat na profil R20 315/35? Mam trosku obavu jestli to uz nebude zrale na poskrabani o patnik. Parkuji normalne u cesty takto pokazde a verim, ze by to byla pouze otazka casu nez skoncim s poskrabanym kolem.

Napsal: stř 16.03.2016 22:54
od Crazy23
Nick : Kawazx6r01

Napsal: čtv 17.03.2016 10:22
od vlastnemec
Na e53 mám na zimu 18 a léto 19 dvacet už je dle mě hodně nízkej profil. 19 jsem měl obuté na RFT Bridgestone a bylo to OK jelikož při tomhle rozměru je profil pořád dost velkej u 20 bych asi do RFT nešel. Od loňska Michelin non RFT taky v pohodě akorát se mi zdá že hodně ubývá dezén.

Jo ještě kola jen origo co tam patří kvůli et které se je jiné na předku a zadku a dvourozměrné sadě gum disk je širší.

Tady si vše ověříš: http://felgenkatalog.auto-treff.com

Napsal: čtv 17.03.2016 12:10
od Magicie
Ja bych taky radsi ty 19tky, ale style 214 se v nich myslim nedela, ze?

Jaky jsi mel profil pneu u tech 19tek? V TP mam dva.

Jinak to, ze se hodne sjizdi pneu pozoruji i na continentalech u R18 255/55. Na starsich autech mi pneu vydrzely o dost delsi dobu. Mozna za to muze to, ze jsem u manualu vice podrazoval a brzdil motorem, kdezto u automatu mackas vice brzdu?

Napsal: čtv 17.03.2016 17:34
od vlastnemec
Bral bych ten vyšší, mám v předu 50 a vzadu 45. Jinak na e65 na léto mám vpředu 45 a na zadku 40 a je tam velmi cítit úbytek komfortu a to se tyto dvě auto nedají v tomto srovnávat, ale zase mi to daleko více v v jízdních vlastnostech.

Napsal: pát 18.03.2016 11:12
od RSak
Continentaly 255/55R18 mi mizely před očima, říkal jsem si, že mám asi špatnou geometrii, ale po přezutí na jinou značku, je vše OK. Asi udělali soudruzi z Continetalu někde chybu :-(

Napsal: pát 18.03.2016 11:24
od Magicie
Takze R19 s /50 profilem pneu na vsechny kola, ale Stroke 214 se v nich nedela, nebo ano?

Napsal: pát 18.03.2016 19:28
od vlastnemec
Ne nedělá pouze 20

Tady máš 26 druhů kol co patří na e70 když na tu fotku vlevo klikneš a otevře se Ti detail a tam s jakým rozměrem a et patří na jeké auto. http://felgenkatalog.auto-treff.com když tam zadej e70

Napsal: pát 18.03.2016 20:04
od Magicie
Teoreticky jeste styling 334 by sel. http://imagecdn2.panjo.com/images/hRBCzGhpupmc.jpg
http://img03.olx.co.za/images_olxza/836 ... photos.jpg
http://imagecdn2.panjo.com/images/hRBCzGhpupmc.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-q7mUkqQq-DY/U ... 2-2010.jpg

Nevypada zle, coz?

Z dalsich si nejsem jisty co je tohle za typ, styling 599?
http://www.esaulov.ru/photos/BMW_X5M50d/Far-2.jpg

Nevim jestli by sel k sede metle stejne dobre jako k te cerne. Na tom webu je zminen, ale v leve casti ho vidim bez fotky a pouze pro R21, takze taky pase.

Napsal: sob 19.03.2016 09:56
od JaraX
nenapsal jsi jaký máš podvozek, elektronické tlumiče s DD podstatně lépe zvládají velká kola než standartní žebřinák, proto bych volil:

- pouze origo kola
- 19" na léto se standartním podvozek
- 20" na léto s adaptivním eletronickým podvozkem

už když jsme přezouvali X5 E70 4,8i na jednadvacítky tak to auto stratilo cca 1/3 výkonu a 70 procent komfortu :)
stejně pokud nemáš dynamic drive tak se s tím moc lítat nedá a větší kola jak 19" sou nesmysl, kdybych DD měl tak bych tam dal asi ty 20ky i když guma stojí ranec.

Napsal: sob 19.03.2016 10:50
od Magicie
Podvozek mam v defaultu od vyroby, nic jsem nemenil.

Z popisu od dealera jsem o podvozku nic nevycetl, ale moje Nemcina neni na nejlepsi urovni a tohle se neda zkopirovat.

http://prntscr.com/ah5h7i
http://prntscr.com/ah5hki

Taky to na ty 20" tky uz kvuli komfortu, patnikum a cene pneu nevidim.

Tou ztratou vykonu jsi me ale docela nahlodal. Nemate nekdo zkusenosti jak si vede X5 pri 18" -> 19"?

Ja mam 3,0xDrive v dieselu a jestli to bylo znat na 4,8 v benzinu, tak to je docela sila.

Napsal: sob 19.03.2016 11:28
od JaraX
jj to auto je takova trochu socka, podvozek je tam zakladni.

https://www.youtube.com/watch?v=rdb0lgJ0eVo

https://www.youtube.com/watch?v=GL3zPK0NZ0c

Napsal: sob 19.03.2016 11:41
od Magicie
Takze misto pneu vymenit radsi auto, ano? :-) Mam najetych teprve 60.000 km, tak to radeji jeste trosku "zajedu". Takhle by mi pri prodeji kazdy rikal, ze to je stocene a klesalo to na cene, zatimco ja s tim moc nejezdil.