Stránka 1 z 1
Napsal: ned 13.03.2016 15:44
od Magicie
Zdravím všechny,
momentálně mám na BMW X5 E70 3,0 xDrive (2009) již delší dobu pouze jednu sadu 18" original kol (tuším tyto
http://www.bazos.cz/img/4/770/58052770.jpg?t=1456606063) a pokaždé když měním letní za zimní a naopak musím v servise za poměrně drahý peníz (něco přes 2 tis. Kč vč. uskladnění) celek přezouvat a vyvažovat.
Vše je to tuším jak na léto (run flat), tak na zimu 255/55/R18 (standard), což mi celkem vyhovuje i kvůli patníkům.
Napadlo mne tedy již s poměrně větším odstupem od koupení auta, že bych pořídil ještě nějakou sadu na léto, dalo se to střídat a auto vypadalo zase o něco lépe.
Momentálně zvažuji jestli jít do:
- jeté original sady a nechat si to před koupí zkontrolovat v pneu servise zda-li nejsou ťuklé apod. (nevím jestli odhalí takto vše)
- neoriginal nové sady
- neoriginal jeté sady
Rozměr bych buďto zachoval jako mám nyní kvůli pneu, tzn. 18" disky, nebo počkal až sjedu stávající letní run flaty a pak teprve koupil alu o např. palec větší. Nejvíce mám ve velkém TP povolené 21", ale ještě jsem si nezjišťoval co to udělá v případě tohoto vozu se spotřebou.
Vzhledově se mi líbí např. tyto:
http://www.bmwdrives.com/gallery/BMWcar ... _LCI_5.jpg
http://i.ebayimg.com/images/i/221849841 ... -l1000.jpg
Barva vozu je jinak šedá metalíza.
Do čeho by jste v mém případě šli vy? Popř. víte o nějakém vhodném zdroji alu?
Mám se z hlediska ceny dívat na zahraniční servery (např. v DE)? Měl bych člověka, který by mi je odtamtud mohl teoreticky stáhnout.
Napsal: ned 13.03.2016 20:34
od Crazy23
Ty co se ti líbí jsou style 214 a to jsou fakt krásný kola..Každý X5 sluší.. Kamarád odsud hodně řeší kola, takže přes něj by se určo dalo
Napsal: ned 13.03.2016 20:42
od Magicie
Diky za oznaceni o ktere kola jde. Co jsem se dival teoreticky by se daly sehnat taky v 19", ale nasel jsem i 20". Bohuzel jsem nenasel 18".
Pak uz by to bylo o tom se podivat kolik stoji k nim obuti v run flatech a jak dalece se u tech vetsich kol zvedne spotreba.
Jaky ma kamarad nick? Kdyztak mu prosim posli odkaz.
Napsal: ned 13.03.2016 20:57
od hansm5
Napsal: ned 13.03.2016 21:05
od Magicie
Tyhle nejsou skarede, mne se ale vice libi style 214.
Napsal: ned 13.03.2016 21:39
od hansm5
Magicie píše:Tyhle nejsou skarede, mne se ale vice libi style 214.
tak dej origo 20ky

Napsal: ned 13.03.2016 23:23
od Magicie
Mate nekdo zkusenosti s tim jak se zmeni zhruba spotreba u 18 vs 20"?
Taky si nejsem presne jisty profilem u 20", resp. zda-li to stale bude tak skvele "patnik friendly".
Zejmena take jaky bude v danem profilu u run flatu rozdil v cene oproti 18". To by jeste s mym rozhodovanim mohlo zamavat.
Napsal: stř 16.03.2016 18:11
od Magicie
Divam se na ceny pneu.
R18:
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:194 ... 562:1/?o=4
http://www.pneunet.cz/pneumatiky/255-55-18-letni-Y
R19:
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:194 ... 0;22562:1/
http://www.pneunet.cz/pneumatiky/255-50-19-letni
R20:
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:194 ... 562:1/?o=4
Doted jsem jezdil prevazne na techto letnich run flat pneu R18 255/55 V:
http://www.pneumatiky-skladem.cz/contin ... at-id63296
Premyslim jestli na leto prejit z run flatu na non run flaty stejne jako v zime a usetrit. Ten rozdil je celkem znatelny. Za to co ted platim za 18" run flat bych pak mel 20" non run flat a jeste s nejakou nemalou financni rezervou.
Viz.:
http://velko-pneu.cz/pneu/24066-contine ... 6-y-letni/
Rychlostni index zvazuji urcite min. V, s tim ze u R19< to byva vetsinou v zakladu jiz vyssi Y.
Jak to mivate s SUV vy na leto, pouzivate vyhradne run flaty?
Ma smysl se divat na profil R20 315/35? Mam trosku obavu jestli to uz nebude zrale na poskrabani o patnik. Parkuji normalne u cesty takto pokazde a verim, ze by to byla pouze otazka casu nez skoncim s poskrabanym kolem.
Napsal: stř 16.03.2016 22:54
od Crazy23
Nick : Kawazx6r01
Napsal: čtv 17.03.2016 10:22
od vlastnemec
Na e53 mám na zimu 18 a léto 19 dvacet už je dle mě hodně nízkej profil. 19 jsem měl obuté na RFT Bridgestone a bylo to OK jelikož při tomhle rozměru je profil pořád dost velkej u 20 bych asi do RFT nešel. Od loňska Michelin non RFT taky v pohodě akorát se mi zdá že hodně ubývá dezén.
Jo ještě kola jen origo co tam patří kvůli et které se je jiné na předku a zadku a dvourozměrné sadě gum disk je širší.
Tady si vše ověříš:
http://felgenkatalog.auto-treff.com
Napsal: čtv 17.03.2016 12:10
od Magicie
Ja bych taky radsi ty 19tky, ale style 214 se v nich myslim nedela, ze?
Jaky jsi mel profil pneu u tech 19tek? V TP mam dva.
Jinak to, ze se hodne sjizdi pneu pozoruji i na continentalech u R18 255/55. Na starsich autech mi pneu vydrzely o dost delsi dobu. Mozna za to muze to, ze jsem u manualu vice podrazoval a brzdil motorem, kdezto u automatu mackas vice brzdu?
Napsal: čtv 17.03.2016 17:34
od vlastnemec
Bral bych ten vyšší, mám v předu 50 a vzadu 45. Jinak na e65 na léto mám vpředu 45 a na zadku 40 a je tam velmi cítit úbytek komfortu a to se tyto dvě auto nedají v tomto srovnávat, ale zase mi to daleko více v v jízdních vlastnostech.
Napsal: pát 18.03.2016 11:12
od RSak
Continentaly 255/55R18 mi mizely před očima, říkal jsem si, že mám asi špatnou geometrii, ale po přezutí na jinou značku, je vše OK. Asi udělali soudruzi z Continetalu někde chybu

Napsal: pát 18.03.2016 11:24
od Magicie
Takze R19 s /50 profilem pneu na vsechny kola, ale Stroke 214 se v nich nedela, nebo ano?
Napsal: pát 18.03.2016 19:28
od vlastnemec
Ne nedělá pouze 20
Tady máš 26 druhů kol co patří na e70 když na tu fotku vlevo klikneš a otevře se Ti detail a tam s jakým rozměrem a et patří na jeké auto.
http://felgenkatalog.auto-treff.com když tam zadej e70
Napsal: pát 18.03.2016 20:04
od Magicie
Teoreticky jeste styling 334 by sel.
http://imagecdn2.panjo.com/images/hRBCzGhpupmc.jpg
http://img03.olx.co.za/images_olxza/836 ... photos.jpg
http://imagecdn2.panjo.com/images/hRBCzGhpupmc.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-q7mUkqQq-DY/U ... 2-2010.jpg
Nevypada zle, coz?
Z dalsich si nejsem jisty co je tohle za typ, styling 599?
http://www.esaulov.ru/photos/BMW_X5M50d/Far-2.jpg
Nevim jestli by sel k sede metle stejne dobre jako k te cerne. Na tom webu je zminen, ale v leve casti ho vidim bez fotky a pouze pro R21, takze taky pase.
Napsal: sob 19.03.2016 09:56
od JaraX
nenapsal jsi jaký máš podvozek, elektronické tlumiče s DD podstatně lépe zvládají velká kola než standartní žebřinák, proto bych volil:
- pouze origo kola
- 19" na léto se standartním podvozek
- 20" na léto s adaptivním eletronickým podvozkem
už když jsme přezouvali X5 E70 4,8i na jednadvacítky tak to auto stratilo cca 1/3 výkonu a 70 procent komfortu

stejně pokud nemáš dynamic drive tak se s tím moc lítat nedá a větší kola jak 19" sou nesmysl, kdybych DD měl tak bych tam dal asi ty 20ky i když guma stojí ranec.
Napsal: sob 19.03.2016 10:50
od Magicie
Podvozek mam v defaultu od vyroby, nic jsem nemenil.
Z popisu od dealera jsem o podvozku nic nevycetl, ale moje Nemcina neni na nejlepsi urovni a tohle se neda zkopirovat.
http://prntscr.com/ah5h7i
http://prntscr.com/ah5hki
Taky to na ty 20" tky uz kvuli komfortu, patnikum a cene pneu nevidim.
Tou ztratou vykonu jsi me ale docela nahlodal. Nemate nekdo zkusenosti jak si vede X5 pri 18" -> 19"?
Ja mam 3,0xDrive v dieselu a jestli to bylo znat na 4,8 v benzinu, tak to je docela sila.
Napsal: sob 19.03.2016 11:28
od JaraX
Napsal: sob 19.03.2016 11:41
od Magicie
Takze misto pneu vymenit radsi auto, ano?

Mam najetych teprve 60.000 km, tak to radeji jeste trosku "zajedu". Takhle by mi pri prodeji kazdy rikal, ze to je stocene a klesalo to na cene, zatimco ja s tim moc nejezdil.